Auteur Topic: blauwe bal van verbinding  (gelezen 5382 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
blauwe bal van verbinding
« Gepost op: 25-07-2010, 10:47:43 »
Enkele weken voor het WK-voetbal was er ineens een actie: je kon een bal aanvragen, waaraan een soort van maatschappelijke verantwoordelijkheid ''plakte''. De bal van verbinding heette die.

Omdat ik gewoon nieuwsgierig was naar wat erachter stak, heb ik hem besteld.

Nu hoorde ik van verschillende mensen die hem ruim na mij hadden besteld, dat ze het ding inmiddels hadden ontvangen.

Ik heb hem dus nog steeds niet.

Wat ik me afvraag: ik ken de naam van de organisatie, maar kan er niet achterkomen wat het nou precies voor iets is. Een antwoord op mijn vraag heb ik dan ook nog niet gekregen.

Het is zo vaag allemaal: wat voor verbinding bedoelen ze? Religigieuze verbinding, maatschappelijke verbinding, maatschappelijke betrokkenheid? En zo ja, wat kan ik met die bal, dat ding gebruik je misschien 1 keer, en dan geef je hem weg zonder de verbondenheid die die bal symboliseert, ermee door te geven. Kinderen geven er een schop tegen, zonder de achterliggende gedachte van die bal te kennen.

Ik stel mezelf misschien vragen die ik maar beter niet kan stellen: wie financiert deze grap (er zijn 50.000 exemplaren van die bal besteld. En naar ik aanneem, ook verspreid).

Verbondenheid kun je dus op meerdere manieren uitdrukken, ik ben gewoon nieuwsgierig naar wat hierachter zit, ik ken de hele organisatie namelijk niet. (Ja, de naam, maar weet dus niet waar die voor staat).

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: blauwe bal van verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 26-07-2010, 01:34:50 »
tja bodejos,: je zal er niet veel aan heben,maar ik heb geen flauw idee,wel een abonnement op reakties,die ook al niet komen ::)
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: blauwe bal van verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 4-08-2010, 16:38:30 »
Ik heb mijn exemplaar vandaag ontvangen, en ik kom ere nog steeds niet achter wat de hele gedachte is van deze actie. Iemand moet geld teveel hebben gehad,want het is een kostbaar grapje.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: blauwe bal van verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 20-10-2010, 18:01:17 »
HIER vind je de zienswijze van Geenstijl op je blauwe ballen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: blauwe bal van verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 20-10-2010, 18:55:57 »
Ik heb de bal inmiddels aan een collega gegeven, die twee kinderen heeft die er ontzettend blij mee waren. Nog steeds ben ik er niet achter wie dit allemaal gefinancierd heeft. Je zou je ongewild zomaar kunnen verbinden aan een heel enge ideologie.


Een aantal jaar geleden was er ineens die invasie van de gele kabouters. Voordat bekend werd dat Tele2 daarachter zat, werd ook druk gespeculeerd over de bedoeling erachter. Een van de suggesties was ook een ideologische, de kabouters zouden de een of andere wereldwijde verbondenheid suggereren.

In zekere zin was er ook sprake van ''verbondenheid''. Alleen: het submerk dat Tele2 ermee in de markt wilde zetten, Parlino, is inmiddels geruisloos van het toneel verdwenen.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: blauwe bal van verbinding
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2012, 06:33:17 »
Intussen [ik vergeet het alsmaar] heb ik een tijdschrift ergens \ vandaan , weet niet meer waar zo is er ook al een tijdschrift Green. [wel wat veel gelezen,dus nu ben ik wel weer vergeten wat er in  stond. wanneer komt Rood uit  :P ;)
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: blauwe bal van verbinding
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2012, 07:55:58 »
Intussen [ik vergeet het alsmaar] heb ik een tijdschrift ergens \ vandaan , weet niet meer waar zo is er ook al een tijdschrift Green. [wel wat veel gelezen,dus nu ben ik wel weer vergeten wat er in  stond. wanneer komt Rood uit  :P ;)

Dit moet toch eel een van je vaagste, off-topic, berichten zijn tot nu toe... Tenminste dat neem ik aan ::rofl::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: blauwe bal van verbinding
« Reactie #7 Gepost op: 27-02-2012, 11:24:43 »
Hoe doet ie dat toch steeds weer he? ::rofl::
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: blauwe bal van verbinding
« Reactie #8 Gepost op: 2-03-2012, 13:29:48 »
O , nu ja er staat een blauwe bal op het logo, en als er dan o0k al een glossy Green magazien bestaat, denk ik door wanneer komt rood, Cest tout simple comme un jour -vert.
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: blauwe bal van verbinding
« Reactie #9 Gepost op: 2-03-2012, 14:04:55 »
Lijkt me duidelijk...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"