Auteur Topic: De opdrachten  (gelezen 151437 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De opdrachten
« Reactie #60 Gepost op: 22-10-2010, 15:33:32 »
 :owie?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #61 Gepost op: 22-10-2010, 15:33:45 »
Ja, maar wie van zuid??


Geen idee ::)
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De opdrachten
« Reactie #62 Gepost op: 22-10-2010, 15:34:12 »
Weet ik het ::rofl:: M@ri@nne misschien?

oh, te laat ::rofl::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De opdrachten
« Reactie #63 Gepost op: 22-10-2010, 15:46:31 »
Laat ons nou niet zo in spanning! ZEG >:D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De opdrachten
« Reactie #64 Gepost op: 22-10-2010, 17:09:46 »
Ai, Loes Luca... Ik had even niet verder gelezen dan de originele serie...
Ich bin ein Bärliner!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De opdrachten
« Reactie #65 Gepost op: 22-10-2010, 17:18:48 »
Ai, Loes Luca... Ik had even niet verder gelezen dan de originele serie...

en dan nog een instinker van Swifty  ;) ;) ;)

Nog even voor de duidelijkheid: graag bij vraag 11 de hele naam geven, maar voor het 12-letterwoord telt de eerste letter van de achternaam.

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #66 Gepost op: 22-10-2010, 17:27:57 »
bijna alle antwoorden goed (al had ik nog niks ingestuurd) alleen had ik een a(van atletiekbaan) teveel en een g(van gravelbaan) te weinig en dan is het toch lastig puzzelen  ::vergroot::
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De opdrachten
« Reactie #67 Gepost op: 22-10-2010, 17:31:38 »
Ik vond die longblaasjes heel lastig te bedenken... Ik zat eerst de hele tijd te zoeken naar een woord dat iets met ER te maken had. ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De opdrachten
« Reactie #68 Gepost op: 22-10-2010, 17:42:46 »
bijna alle antwoorden goed (al had ik nog niks ingestuurd) alleen had ik een a(van atletiekbaan) teveel en een g(van gravelbaan) te weinig en dan is het toch lastig puzzelen  ::vergroot::
dus toch gravelbaan  :\'(
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #69 Gepost op: 22-10-2010, 17:56:21 »
en dan nog een instinker van Swifty  ;) ;) ;)


die vond ik zelf erg leuk ja ::rofl::
Keep calm and eat chocolates!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De opdrachten
« Reactie #70 Gepost op: 23-10-2010, 01:01:24 »
Ik vond die longblaasjes heel lastig te bedenken... Ik zat eerst de hele tijd te zoeken naar een woord dat iets met ER te maken had. ;)

Ik had wat antwoorden fout (al dacht ik van niet) en kwam op 'boa-slangetje' uit

Geen longblaasjes dus maar vind mijn antwoord wel meer Robinson  ::trots::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De opdrachten
« Reactie #71 Gepost op: 23-10-2010, 01:10:51 »
Ik had wat antwoorden fout (al dacht ik van niet) en kwam op 'boa-slangetje' uit

Geen longblaasjes dus maar vind mijn antwoord wel meer Robinson  ::trots::
haha, boa-slangetje is dat een woord? ::rofl::
Moet wel toegeven dat het meer robinsonwaardig is om maar gelijk met die term te smijten.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De opdrachten
« Reactie #72 Gepost op: 23-10-2010, 01:23:08 »
Ik had wat antwoorden fout (al dacht ik van niet) en kwam op 'boa-slangetje' uit

Geen longblaasjes dus maar vind mijn antwoord wel meer Robinson  ::trots::

Dat klinkt inderdaad wel als iets dat je op een tropisch eiland zou kunnen tegenkomen. ;D

Ik probeerde eerst van alles met '-slag' en later met allerlei soorten bossen en bosjes, woorden die iets te maken hadden met een onbewoond eiland of anders misschien een cryptische verwijzing naar immuniteit, vrijstelling of eilandraad. Maar het had er uiteindelijk gewoon helemaal niets mee te maken. ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #73 Gepost op: 24-10-2010, 00:42:49 »
Swifty, besef je wel ten volle hoe lastig je het ons met sommige vragen gemaakt hebt  :o?

Bijvoorbeeld die vraag over de actrice van 't Schaep die ook aan milieuspotjes deed. Carry Tefsen was daarbij wel degelijk óók een goed antwoord (een beter milieu begint bij jezelf). Gelukkig doorzag ik dat je ons op het verkeerde been probeerde te zetten door dat voornaam achternaam verhaal  ::vergroot::. Als het niet hetzelfde was geweest, was er geen enkele reden geweest die opmerking te herhalen. Die stond immers al in de opdracht.

Voor sintelbaan waren heel veel synoniemen mogelijk, wat maakte dat je constant met een twijfelletter (mooi woord hè ::trots::)zat.

De nettenboeter had ook gewoon boeter kunnen zijn. Dus moest je nu puzzelenmet een n of met een b ???

Bij de australische loopvogel ging ik wel uit van de emoe, maar in mijn achterhoofd hield ik toch in gedachte dat ook de latijnse naam (Dromaius) gevraagd zou kunnen worden.

En zo waren er nog wel meer twijfelgevallen.

Swfity; mijn complimenten ::respect:: voor het hoge niveau van de opdracht
KD: mijn complimenten ::respect:: dat je de puzzel hebt kunnen oplossen!

Ik kijk uit naar de volgende  ::helderziend::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #74 Gepost op: 24-10-2010, 00:47:54 »
Ik sluit me helemaal aan bij Ycaris. Ik heb al heel wat gepuzzeld en raadsels opgelost op het internet maar deze was bijna ondoenlijk. En toch wilde ik en anderen de oplossing voor t slapen gaan hebben. Ik heb me hier suf gepuzzeld en anagrammen veranderd enz. maar kwam er ook niet uit.
Ik geloof zelfs tot 2 uur in de nacht toen heb ik er de brui aan moeten geven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De opdrachten
« Reactie #75 Gepost op: 25-10-2010, 12:50:46 »
Het was inderdaad een hele lastige puzzel... Ik zat ook met de vraag: nettenboeter of boeter... Maar dankzij mijn zus kwam ik wel op de gravelbaan. Alleen die Loes Luca. Ik had op Wikipedia niet verder gekeken dan de originele serie... Ik dacht namelijk dat de nieuwe serie "'T nieuwe schaep" o.i.d. heette. Helaas kon ik, dankzij de ontbrekende L geen woord bedenken, maar met behulp van KD is het toch gelukt! Hopelijk komen er nog van zulke opdrachten! Super! ::ok::
Ich bin ein Bärliner!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #76 Gepost op: 26-10-2010, 12:49:16 »
BOGGLE

Je krijgt een Boggle van 4 bij 4 letters te zien en je moet proberen er zoveel mogelijk woorden uit te halen.

De woorden die de spelers in de Boggle vinden, moeten aan een aantal voorwaarden voldoen:
1. de letters van het woord moeten horizontaal, verticaal of diagonaal met elkaar in verbinding staan
2. de woorden moeten uit minimaal 3 letters bestaan
3. eigennamen en woorden uit andere talen (die niet in het Nederlands gebruikt worden) mogen niet, vervoegingen van werkwoorden (loopt, gelopen, liepen) mogen wel

Vind in onderstaande Boggle zoveel mogelijk bestaande Nederlandse woorden, die voldoen aan bovenstaande voorwaarden. Voor ieder goed woord van 3 letters of meer krijg je 1 punt per letter. Voor ieder fout woord wordt per letter 1 punt afgetrokken. Een woord is fout als het niet aaneensluitend in de Boggle gevormd kan worden of wanneer het niet aan punt 3 voldoet.

Wie de meeste punten heeft wint. Zijn er meerdere spelers met evenveel punten, dan wint degene die het snelste instuurde.

Je krijgt voor deze opgave 48 uur de tijd. Je mag slechts 1x insturen, de deadline is donderdagmiddag, 13:00 uur.
Keep calm and eat chocolates!

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #77 Gepost op: 26-10-2010, 13:18:33 »
O, dit is ook weer gaaf.. ::bravo::
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #78 Gepost op: 26-10-2010, 13:25:37 »
Jeetje wat lastig. Ik ga zeker vandaag of morgen iets proberen op te sturen. Vakantie of niet, ik ga mijn kamp natuurlijk niet in de steek laten.  :P

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #79 Gepost op: 26-10-2010, 13:28:36 »
Dat wordt vannacht weer dansende lettertjes voor de ogen van een hoop overlevers  ;D
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?