Auteur Topic: Realitynet Kookhoek  (gelezen 171911 keer)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #100 Gepost op: 8-03-2003, 08:59:22 »
Ik laat het koken regelmatig over aan een echte kok. :)
Gisteren vis met patat gegeten.

Klik hier voor het menu.  8)







« Laatst bewerkt op: 8-03-2003, 09:02:13 door Malcolm »

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #101 Gepost op: 8-03-2003, 10:25:53 »
ik at vroeger ook wel bij de mensa. wel leuk te zien dat ze ook een vegetarisch alternatief hebben nu.
trouwens echt ouderwets hoor op vrijdags vis. :)








Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #102 Gepost op: 8-03-2003, 11:00:43 »
Bij dezelfde mensa???  ::)

Tsja, afgelopen vrijdag vis... Ze hebben niet iedere vrijdag vis. Kwam toevallig zo uit. Ze hebben ook vaak  door de weeks vis. Kijk maar naar het menu van volgende week. :)








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #103 Gepost op: 8-03-2003, 11:05:41 »
nee in amsterdam heb je ook een mensa. zat toen achter de oudezijdsachterburgwal (misschien nu nog  ??? ) en zat altijd vol met zwervers en junks...  ;D en oja ook wat studenten uit de provincie...  ;)








Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #104 Gepost op: 8-03-2003, 11:13:40 »
En bij welke van de drie groepen behoorde jij? De zwervers, de junks of de studenten? ;) :P








Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #105 Gepost op: 8-03-2003, 13:10:41 »
In Maastricht heb je ook een Mensa. Daar ging ik altijd lunchen toen ik daar nog op de universiteit zat. Ze hadden elke vrijdag vis en voor de rest elke dag de keuze uit twee menu's en eenn vegetarisch alternatief. Ik vond het altijd heel erg lekker en het was niet te duur.
O ja, en er zaten ook wel vaker bejaarden te eten tussen de studenten. :D







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #106 Gepost op: 8-03-2003, 16:42:07 »
weetje ik ken het recept ook, maar ben altijd zo bang voor die rauwe eieren vanwege de salmonella. hebben jullie dat niet??

om nog ff hierop terug te komen: ik maak regelmatig tiramisu als dr mensen komen eten en dr is nog nooit iemand ziek geworden...
btw, in heel veel gerechten, en met name deserts, worden rauwe eieren gebruikt, ook in de beste restaurants, en dat zullen ze toch niet doen als dr veel gevaar aan zit?







« Laatst bewerkt op: 8-03-2003, 16:42:40 door Doris »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #107 Gepost op: 8-03-2003, 18:28:17 »
mijn man heeft een restaurant en die mogen geen rauwe eieren gebruiken van de warenwet voor het gevaar voor volksgezondheid. ze gebruiken daarvan in plaats ik dacht gepastureerde eiwit en geel. kan ook gestereliseerd zijn hoor, vraag ik wel evn na.








Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #108 Gepost op: 8-03-2003, 19:13:41 »
Een vriend van ons is kok in een sjiek restaurant en die gebruiken volgens mij ook van dat gepasteuriseerd of gesteriliseerd eiwit en eigeel. Hij heeft ook wel eens gezegd dat er eieren te koop zijn die op een bepaalde manier bestraald zijn, waardoor ook alle bacterien dood zouden zijn. Die eieren zouden ze in Duitsland met name verkopen.

Ik vind het ook link met rauwe eieren. Ik hou erg van zelfgemaakte mayonaise, dan zit je met hetzelfde probleem...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #109 Gepost op: 8-03-2003, 20:18:32 »
na de bevalling kreeg ik een geklutst rauw ei... was heerlijk trouwens.. maar zou het nou niet meer durven...







er was eens......

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #110 Gepost op: 8-03-2003, 20:44:28 »
die volendammers toch  ;D  ;D  ;)








Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #111 Gepost op: 8-03-2003, 23:06:14 »
Het verhaal van het verbod op rauwe eieren klopt volgens mij ook. Ik weet nog wel goed dat een aantal jaar geleden een aantal bejaarden mensen zijn overleden in een verzorgingshuis.
Er bleek dat de kok van dat tehuis rauwe eieren had verwerkt in jawel: Tiramisu.  :-\








Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #112 Gepost op: 9-03-2003, 09:46:37 »
Bedankt, Malcolm voor je positieve bijdrage aan het recept voor Tiramisu....







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #113 Gepost op: 9-03-2003, 12:58:56 »
ow... nou ja, dan toch maar gepasteuriseerde eieren ofzo kopen. ik blijf wel gewoon tiramisu maken trouwens, maar zal de mensen vooraf wel ff waarschuwen wat de risico's zijn.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #114 Gepost op: 9-03-2003, 13:57:29 »
ow... nou ja, dan toch maar gepasteuriseerde eieren ofzo kopen. ik blijf wel gewoon tiramisu maken trouwens, maar zal de mensen vooraf wel ff waarschuwen wat de risico's zijn.

Jullie krijgen vandaag tiramisu, maar ik moet jullie wel waarschuwen als je dood neervalt, was het de tiramisu.  ;D








Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #115 Gepost op: 9-03-2003, 14:16:42 »
na de bevalling kreeg ik een geklutst rauw ei... was heerlijk trouwens.. maar zou het nou niet meer durven...
Ik kan me herinneren dat mn moeder dat ook moest eten toen ze van mn broertje bevallen was. Ze had toen 6 maanden plat moeten liggen en moest dus heel erg aansterken. Elke morgen moest ze een geklutst rauw ei eten. Ze vond dat heel erg vies en daarom deed ze er hete koffie op zodat het een beetje gaar werd. Volgens mij moest ze er ook iets van drank (cognac?) bij doen. Echt heel vreemd, maar blijkbaar helpt dat...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #116 Gepost op: 9-03-2003, 14:21:50 »
sommige sporters ontbijten 's morgens ook met rauwe geklutste eieren... toch raar dat je dat doet als je weet dat t gevaarlijk is.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Zaartje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Simoontje!
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #117 Gepost op: 9-03-2003, 15:25:41 »
mensen, als je zo gaat beginnen kun je echt niks meer eten... alle soorten vlees, want misschien zit daar wel weer één of ander virus in...







In elke tijd probeert de mens een werk te scheppen dat zowel gigantisch is als onmogelijk...

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #118 Gepost op: 9-03-2003, 15:33:50 »
jah zaar, dat ben ik met je eens.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #119 Gepost op: 9-03-2003, 15:53:50 »
Sorry dat ik een beetje roet in het eten gegooid heb. ::)

iig één kleine opluchting: het was niet de tiramisu, maar de caramelpudding.

Waar: verpleeghuis in Venlo. (Han13 zei al een keer dat Venlo vaak in het nieuws komt ::) )
Wanneer: 1990
Gevolg: 16 doden, 154 mensen besmet.

Rauwe eieren in pudding (NRC)
Dossier voedingsschandalen (NRC)

Citaat
mensen, als je zo gaat beginnen kun je echt niks meer eten... alle soorten vlees, want misschien zit daar wel weer één of ander virus in...
Zo misschien is dat niet.  :-\
Nog altijd is het zo dat in 50% van het kippenvlees dat in de winkel ligt Salmonella en/of Campylobacter zit. :(