Auteur Topic: Realitynet Kookhoek  (gelezen 172363 keer)

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #260 Gepost op: 8-04-2003, 20:27:19 »
Komt heel weinig voor bij mannen een ijzertekort...is meer een vrouwenkwaaltje







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #261 Gepost op: 8-04-2003, 20:32:15 »
Ik zou het echt niet weten. Ik ben al eens getest op bloedarmoede, maar toen kwam eruit dat ik Pfeiffer had. Maar dat is al heel lang geleden...
Ik zal er toch niet nog steeds last van hebben???







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #262 Gepost op: 8-04-2003, 20:33:29 »
Wodrt het je dan ook zwart voor de ogen? Ik dacht dat je dan heel moe was en opgezette klieren enzo?







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #263 Gepost op: 8-04-2003, 21:25:12 »
pfeiffer kan 5 jaar duren voor het helemaal weg is. ijzertekort komt volgens mij idd nauwelijks voor bij mannen. ik zou toch ns vragen hoe t zit met je evenwichtsgevoel. dat is iets bij je oren ofzo, weet niet precies, maar als dat op de een of andere manier aangetast is krijg je dat je duizelig wordt en zwart voor je ogen enzo.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #264 Gepost op: 8-04-2003, 21:40:52 »
Cool :D, ik vertel hier mijn klachten en gelijk komen er van 6 kanten (crap, nu kan ik het goede woord niet vindne) diagnoses/hypotheses aan. Mss leuk voor een nieuw topic: "Ik voel me niet zo lekker... Wat heb ik"-topic  ;D

edit: Ik denk het goede woord gevonden te hebben. (Doorhalen wat niet van toepassing is)







« Laatst bewerkt op: 8-04-2003, 21:42:15 door Elmar »
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #265 Gepost op: 8-04-2003, 21:43:54 »
ik zou sowiezo even je bloedruk en je ijzergehalte laten conrtoleren bij de dokter elmar.








Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #266 Gepost op: 8-04-2003, 21:46:17 »
Bedankt voor de tips allemaal, ik zal morgen een afspraak met de dokter maken.
En nu ik er toch aan denk, help me herinneren dat ik naar het politiebureau in Teteringen moet.







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #267 Gepost op: 8-04-2003, 21:47:51 »
mooi zo elmar, kan namelijk iets heel simpels zijn en met een staaltabletje verholpen worden ofzo...








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #268 Gepost op: 8-04-2003, 22:36:46 »
oh, nog n tip voor afvallen: eet niet meer na ongeveer 8 uur 's avonds. als je dan nog geen avondeten gegeten hebt gaat t natuurlijk niet op, maar t is wel een goede richtlijn voor kleine dingetjes zoals koekjes enzo.

Ik heb altijd geleerd dat je vanaf 18.00 uur beter niks meer kunt eten. Vanaf dat moment verwerken je maag en darmen namelijk  je eten 'n stuk langzamer en neem je dus meer stoffen uit dat eten op.

Als je 's avonds echt niet zonder iets te eten kunt, kun je 't beste iets lichtverteerbaars of iets gezonds nemen. (fruit of yoghurt of zo)

Ik denk trouwens dat ik ook maar al jullie adviezen ga opvolgen, want ik ben de laatste tijd ook vaak duizelig. Net na 't sporten was ik echt enorm duizelig en misselijk. Maar ik heb 't ook gewoon midden op de dag als ik me niet echt heb ingespannen.  :-\

Ik wilde deze week toch nog bij de dokter langs vanwege wat eczeem aan m'n rechterhand (komt waarschijnlijk van 't werken in de bakkerij, 't heet geloof ook ook echt 'bakkerseczeem) en dan kan ik gelijk navragen wat die duizeligheid kan zijn.  :)








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #269 Gepost op: 9-04-2003, 08:51:17 »
hallo!!!!!!!!!!!!!!! wegaan het weer over eten hebben hoor niet over niet-eten!!!  >:(  ;)








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #270 Gepost op: 9-04-2003, 09:10:20 »
Ik wilde hier ook nog wel iets op zeggen hoor. Toen ik ben gaan samenwonen ben ik ook veel aangekomen. Echt vreselijk. Nu kom ik gelukkig niet meer aan maar helaas val ik ook niet meer af. Best wel veel geprobeerd maar ik kan niet stoppen met eten. Ik rookte wel eens een sigaretje, maar sinds 4 maanden niet meer en daar heb ik absoluut geen problemen mee, maar om een stukkie chocolade te laten liggen...
Soms heb ik gewoon zin om 's avonds wat te knabbelen. Ik heb maar gewoon soepstengels gekocht. Heb ik toch wat en het is nog best te eten ook ::)







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #271 Gepost op: 9-04-2003, 09:35:32 »
's Ochtends in Nederland Slimfast en 's middags in Bissegem een zak patat met vette mayonaise(niet eens frietsaus) is niet wat je zegt een slim voedingspatroon.  :-\

Ja hehe dat snap ik zelf ook wel!!
Even voor de goede orde: ik heb nog nooit van m'n leven slimfast gegeten, totdat ik het gisteren in de reclame zag staan en dacht: ik probeer eens een zakje (dat was dus eens en nooit weer!!!)
Theoretisch heb je natuurlijk helemaal gelijk Malc, maar ik ben ook nog een mens en dingen 'voorgoed uit mijn voedingspatroon schrappen' dat kan ik gewoon niet. Ik ben het afgelopen jaar 10 kilo afgevallen dus zo heel slecht ben ik niet bezig, dacht ik zo.








A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #272 Gepost op: 9-04-2003, 09:44:52 »
je kan beter voor de tv op een hometrainer gaan zitten(doe ik ook)en dan heb je twee vliegen in 1 klap. 1: op een hometrainer kun je niet eten. 2: je beweegt...








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #273 Gepost op: 9-04-2003, 09:55:41 »
Ik heb wel een step, maar die maakt zoveel herrie dat ik er niet eens meer op wil. 100x aan mijn vriend gevraagt of tie het ff wil smeren maar ik denk dat ik zelf maar de schuur induik op zoek naar WD40 ::)







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #274 Gepost op: 9-04-2003, 10:16:08 »
Ik heb skates gekocht. Werkt vast ook erg goed als je af wilt vallen en bovendien is skaten gewoon leuk.
Tja, eigenlijk mogen er bij mij ook wel een paar kilootjes af. Mijn grootste probleem heet KAAS. Oude kaas, jonge kaas, brandnetelkaas, franse kaasjes,ik lust alles. En het liefst de hele dag door. Want kaas kun je overal bij eten. Ik heb nog ergens een foto van mezelf liggen van toen ik 1 was, met jawel, een stuk kaas in mijn handje. En daarna is het ook niet meer goed gekomen.
Maar ik probeer nu af te kicken. Dat gaat best goed als je een klein beetje kaas op je brood doet en dan komkommer erbij.
Slim-fast heb ik nooit geprobeerd. Lijkt me ook niet lekker en volgens mij kun je ook beter "normale" dingen eten. Vroeg of laat moet je toch weer terugschakelen. Ik heb wel een keer maaltijdrepen gekocht. Stond er op de verpakking dat je er 1 per maaltijd mocht. Maar ik vond ze lekker en bovendien stilt zo'n ding de honger ook niet echt, dus at ik er twee. Schiet ook niet echt op, nee.
Veel drinken helpt wel, vooral water en thee, want daar zit niks in. Het stilt de trek.
Het grootste probleem met diëeten is denk ik dat mensen er van de ene dag op de andere mee stoppen. Dan is je lichaam gewend aan minder eten en als je dan meer gaat eten komt je heel snel weer aan. Ik probeer het ook heel langzaam weer op te bouwen.
Maar goed, eerst maar eens van mijn kaasverslaving af proberen te komen.








Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #275 Gepost op: 9-04-2003, 15:20:03 »
hallo!!!!!!!!!!!!!!! wegaan het weer over eten hebben hoor niet over niet-eten!!!  >:(  ;)
Vandaar dat ik zei: "het gaat er niet zozeer om hoeveel je eet, maar om wat je eet. :D
Lijnen betekent niet dat je niet moet eten, maar andere dingen moet eten.

Soms heb ik gewoon zin om 's avonds wat te knabbelen. Ik heb maar gewoon soepstengels gekocht. Heb ik toch wat en het is nog best te eten ook ::)
Advies: Water en fruit. Zoveel je wilt! :) Veel lekkerder en gezonder dan die gore soepstengels.

Ja hehe dat snap ik zelf ook wel!!
Even voor de goede orde: ik heb nog nooit van m'n leven slimfast gegeten, totdat ik het gisteren in de reclame zag staan en dacht: ik probeer eens een zakje (dat was dus eens en nooit weer!!!)
Theoretisch heb je natuurlijk helemaal gelijk Malc, maar ik ben ook nog een mens en dingen 'voorgoed uit mijn voedingspatroon schrappen' dat kan ik gewoon niet. Ik ben het afgelopen jaar 10 kilo afgevallen dus zo heel slecht ben ik niet bezig, dacht ik zo.
10 kilo is heel goed Pino! Dan heb je geen enkele reden om ook maar die Slimfast aan te raken. :) Veel mensen willen te snel en teveel kilo's willen afvallen. 10 kilo in 1 jaar is echt prachtig!

Nog even over dingen voorgoed skippen uit je voedingspatroon: Met "voedingspatroon" bedoel ik je dagelijkse en wekelijkse patroon. Je mag best eens uitzonderingen maken(niet teveel natuurlijk). Ik zei al dat je tijdens een verjaardag best een punt taart mag. Pas als je iedere week naar een verjaardag gaat, dan moet je die punt laten staan. Want dan zit die in je "patroon".

Ik heb wel een keer maaltijdrepen gekocht. Stond er op de verpakking dat je er 1 per maaltijd mocht. Maar ik vond ze lekker en bovendien stilt zo'n ding de honger ook niet echt, dus at ik er twee.
Idd. :-\ Ik zei al: bruinbrood! Dat verteert langzaam en stilt dus de trek. Crackers, witbrood, maaltijdrepen etc. bevatten wel de energie, maar stillen niet de trek. Weg ermee!

Ik ben ook dol op kaas. Talpa, ben jij toevallig ook geboren in Alkmaar(kaasstad)? kaas op een bruine boterham is niet zo erg. Maar tussendoor is fout.










Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #276 Gepost op: 9-04-2003, 15:26:22 »

Ik ben ook dol op kaas. Talpa, ben jij toevallig ook geboren in Alkmaar(kaasstad)? kaas op een bruine boterham is niet zo erg. Maar tussendoor is fout.



Ja Malcolm, ik ben in Alkmaar in het ziekenhuis geboren. Ik heb dus eigenlijk maar een paar uur in Alkmaar "gewoond", want mijn ouders woonden ergens anders. Maar blijkbaar ben ik daar toch aangestoken... ;D :P








Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #277 Gepost op: 9-04-2003, 15:38:47 »
Ja, laten we het hier eens over de Smaakpolitie hebben. Heeft iemand het wel eens gezien? Vanavond gaat het over studentenkeukens volgens Malcolm. :o








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #278 Gepost op: 9-04-2003, 15:39:37 »
Moet je niet te vaak zien anders durf je echt nergens meer te eten... :-X







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #279 Gepost op: 9-04-2003, 15:54:27 »
Ik heb weleens een uitzending gezien met restaurants, ik geloof in Arnhem. Er waren vrij gore keukens bij, ja. Je staat er nog van te kijken dat de gasten die dingen blijkbaar gewoon overleven. :-\ ::) :o