Auteur Topic: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?  (gelezen 56848 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #100 Gepost op: 30-10-2011, 22:38:23 »
De dood van Kim
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #101 Gepost op: 23-01-2013, 22:03:26 »
Het italiaanse filmpje met een vader,  zijn zoon en een mus. mooi!

(father, son, sparrow)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2013, 22:17:13 door Ibung »
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #102 Gepost op: 27-01-2013, 18:12:30 »
dit stukje tekst op feesboek:

De herder
Een herder hoedt zijn kudde schapen op een ver en verlaten veld als hij een splinternieuwe BMW 645 cabrio in een stofwolk ziet naderen.

De bestuurder, een man elegant gekleed in een pak van Versace, schoenen van Gucci, een bril van Ray Ban en een stropdas van Yves Saint Laurent, stopt en leunt uit het raam.

'Als ik jou precies vertel hoeveel schapen jij hebt, krijg ik er dan eentje van je?', vraagt hij aan de herder.

De herder kijkt de yup aan en zegt: 'Oké, waarom niet'.

De yup trekt onmiddellijk zijn laptop van Dell op schoot en verbindt deze via bluetooth met zijn mobieltje van KPN. Hij maakt een gprs verbinding met internet, surft naar een website van NASA en selecteert een navigatie systeem om zijn exacte positie te bepalen. Hij stuurt vervolgens de data naar een andere satelliet van NASA, die het hele gebied scant en hem een ultra scherpe foto stuurt. De yup opent Adobe Photoshop en stuurt de foto naar een laboratorium in Hamburg, dat hem na enkele seconden een E-mail stuurt op zijn Palm Pilot met de bevestiging dat de foto is bewerkt en opgeslagen. Via een ODBC connectie maakt hij verbinding met een MS-SQL database en in een spreadsheet van Excel met honderden ingewikkelde formules laadt hij alle data via de E-mail van zijn Blackberry. Na enkele minuten genereert het programma een antwoord van 150 pagina's in kleur en de yup drukt deze af op zijn mini HP laserjet.

Hij kijkt de herder aan en zegt: 'Je hebt exact 1586 schapen'.

'Dat klopt', zegt de herder, je mag dus een schaap uitzoeken'.

De yup stapt uit, zoekt een dier uit en doet hem in zijn achterbak.

Dan zegt de herder: 'Hé, als ik jouw beroep raad, geef je dan mijn dier terug?'

De yup denkt even na en zegt: 'Oké, waarom niet?'

De herder zegt: 'Jij bent een manager'.

'Ongelooflijk', zegt de yup, 'hoe weet je dat?'.

'Dat is niet zo moeilijk', zegt de herder. 'Je verschijnt terwijl niemand daarom gevraagd heeft, je stelt een vraag waarop niemand zit te wachten en je wilt betaald worden voor een antwoord dat ik al weet..... Bovendien begrijp je geen flikker van mijn werk, dus geef mijn hond terug!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #103 Gepost op: 27-01-2013, 19:52:08 »
::rofl::

(Trek het je niet aan... ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #104 Gepost op: 29-01-2013, 22:23:24 »
het feit dat mijn computer kapot is.  Heb geen geld voor een nieuwe,  dus ben waarschijnlijk de komende tijd nauwelijks online

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #105 Gepost op: 29-01-2013, 22:30:39 »
het feit dat mijn computer kapot is.  Heb geen geld voor een nieuwe,  dus ben waarschijnlijk de komende tijd nauwelijks online
wat balen!! ook niet verzekerd neem ik aan

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #106 Gepost op: 30-01-2013, 14:03:46 »
de leraar bij de winterkenmerken toets die zei dat er per foute schors 2,5 punt af zou gaan, bleek ie een fout gemaakt te hebben en is het maar 0,25 ::). Ik helemaal half uur zitten stressen voor niets.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #107 Gepost op: 30-01-2013, 14:13:01 »
de leraar bij de winterkenmerken toets die zei dat er per foute schors 2,5 punt af zou gaan, bleek ie een fout gemaakt te hebben en is het maar 0,25 ::). Ik helemaal half uur zitten stressen voor niets.
haha dus goed gemaakt?
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #108 Gepost op: 30-01-2013, 14:33:54 »
haha dus goed gemaakt?
Volgens mij wel ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #109 Gepost op: 30-01-2013, 17:12:05 »
Lerares wiskunde. Je krijgt moordneigingen als je daar een blokuur zit
mensen die zoiets schrijven over leraren ::ohno::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #110 Gepost op: 30-01-2013, 17:18:26 »
mensen die zoiets schrijven over leraren ::ohno::
mee eens!!
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #111 Gepost op: 30-01-2013, 19:26:47 »
Ik heb op dit moment ook even een heel erg grote hekel aan een van m'n docenten wegens onredelijkheid - al gaat dat niet zo heel ver als MM's hekel  :P Eind 2012 moesten we een werkstuk (een van de drie van dit jaar) inleveren. Leraren hebben 15 werkdagen om het na te kijken, als ik het goed heb. Na 20 werkdagen had deze docent het nog steeds niet nagekeken en stuurden wij klassikaal een klacht in naar de commissie (aangezien wij binnenkort weer zo'n zelfde soort werkstuk moeten inleveren en we wel willen weten wat we eventueel fout hebben gedaan). Goed, de docent heeft het eindelijk (na 50 volle dagen  >:() nagekeken.

Maken wij afgelopen week een toets waar een maximum van 10 dagen nakijktijd op zit. Vraagt iemand vandaag aan deze docent: "Heeft u de punten al?". Antwoord de docent "Nee. Ik heb 10 dagen, en aangezien jullie de vorige keer zo flauw waren, krijgen jullie je punten op de 10e dag'.

Goed, dit zetten me bijna aan het huilen  :P. Niet echt, maar ik vind het ontzettend onredelijk van de docent. Wij moeten dingen op tijd inleveren, doen we dat niet, worden we benadeeld. Docenten hebben ruim de tijd om het na te kijken (50 dagen moet toch echt wel lukken) en als ze dat niet doen, dan mogen wij best klagen, zeker als we de resultaten van de werkstukken snel nodig hebben, vind ik. Maar wat onredelijk is, is dat de docent nu ons het eigenlijk kwalijk neemt dat we een klacht gestuurd hebben - terwijl het in het schoolregelement zo is aangegeven.

Maar goed, dat wordt weer een klacht sturen. En dan een uitgebreide klacht, want die docent bereid niet echt lessen voor terwijl we toch hard bezig zouden moeten zijn met het voorbereiden op het examen  >:D

Volgensmij is dit mijn langste post ooit, btw  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 30-01-2013, 19:32:35 door NextGP »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #112 Gepost op: 30-01-2013, 19:33:10 »
Nouja ik als docent in opleiding ( klinkt stoer :P ) vind dat docenten boven leerlingen staan en dat het argument wij moeten ook dingen op tijd inleveren niet geldig is ;)

Ook kan het een keer voorkomen dat er gewoon teveel nakijkwerk is lijkt me waardoor het laat is, hoe frustrerend het ook is. Maar het is niet netjes nee ;).

Wel een goed argument vind ik dat je binnenkort weer zon toets moet maken. Dan heb je gewoon recht op feedback  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 30-01-2013, 19:37:01 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #113 Gepost op: 30-01-2013, 19:39:45 »
hmmm als afgestudeerd leraar ;D en locatiedirecteur van een school vind ik dat een leraar zich aan zijn afspraken moet houden. Als een leraar/docent 15 dagen heeft om het na te kijken moet hij het afhebben. Moet hij maar beter plannen. Lukt het niet moet hij dat direct bij de studenten aangeven en uitleg er bij geven.
Als je als docent/leraar kinderen iets wilt leren over afspraken / sociaal gedrag dan begint het met een goed voorbeeld. Dus Next GP je hebt volkomen gelijk ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #114 Gepost op: 30-01-2013, 19:41:21 »
Maar wij moeten ook meerdere dingen inleveren en hebben het ook ontzettend druk  ;) Maar als de docent dat bijvoorbeeld even had gezegd dat er nog bergen nagekeken moesten worden, had ik dat ook wel begrepen, maar dat is niet gebeurd  :P Maar goed, ik neem dat de docent ook niet heel kwalijk, hoor, van mij had die eerste klacht niet verzonden hoeven worden.

Maar wat ik de docent wel kwalijk neem is dat deze persoon ons eigenlijk kwalijk neemt dat hij te laat was  :) Maar goed, ik ben natuurlijk niet heel objectief tegenover de docent (probeer het wel te zijn), want ik mag deze persoon niet heel erg  ::rofl::

EDIT: Lukie, bedankt!  :D ::ok::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #115 Gepost op: 30-01-2013, 19:42:16 »
Ben ik het ook wel gedeeltelijk mee eens hoor ;), maar ik heb nog nergens ervaring gehad op een school waarbij er voor leraren een maximumtijd was voor het nakijken... T zal daar wel aanliggen :P
You'll never walk alone

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #116 Gepost op: 31-01-2013, 10:22:26 »
heb je waarschijnlijk wel gehad niek, elke school heeft volgens mij een maximum tijd

ik ben het volledig eens met lukies post

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #117 Gepost op: 31-01-2013, 12:48:12 »
Ja vond dat ook zo flauw op de middelbare :P. Was een keer na de kerstvakantie met natuurkunde. Wij hadden allemaal opgaven opgekregen die we in de vakantie moesten maken maar net voor de vakantie hadden we ook een toets gemaakt die ook binnen zoveel dagen nagekeken moest zijn ( volgens mij 14). Na de vakantie ga ik naar de leraar toe:' Meneer heeft uw de toets nagekeken'? Leraar:' Nee, ik ben op vakantie geweest'. Ik:' Oh mooi, want ik heb mijn huiswerk ook niet af..... op vakantie geweest ::)'.
Dat overigens de enige leraar waar ik er ooit ben uitgestuurd ;D.

Maarja ik vind ook dat docenten zich aan dezelfde regels moeten houden. Onder andere met toetsen/werkstukken nakijken binnen de gegeven tijd maar ook met eten/drinken in het klaslokaal.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #118 Gepost op: 31-01-2013, 15:37:58 »
Ik drink gewoon thee tijdens mijn stage hoor
You'll never walk alone

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie of wat maakte je vandaag aan het huilen.....?
« Reactie #119 Gepost op: 31-01-2013, 16:28:14 »
Quod licet Iovi non licet bovi!
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”