Auteur Topic: Finale Eilandraad, de stemmen!  (gelezen 31937 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Finale Eilandraad, de stemmen!
« Gepost op: 21-12-2010, 16:23:13 »
Ik geef een rode stem aan maud

Omdat zij er zich naar mijn gevoel zich redelijk makkelijk vanaf heeft gemaakt met een reden aangaande de eerste opdracht maar er me nooit heeft op aangesproken ondanks ik er naar gevraagd heb.  Zij is de enige van de finalisten die overgebleven is die mij een rode stem heeft geven dus bij deze krijgt ze hem terug.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #1 Gepost op: 21-12-2010, 16:23:29 »
Vieffan krijgt mijn rode stem, maar dat was al wel duidelijk denk ik ;)


Omdat zij zichzelf naar mijn mening, heel weinig heeft ingezet bij de opdrachten. De opdracht met de sudoku is eigenlijk de enige waar ze zich de hele avond mee bezig heeft gehouden.
Verder vond ik Vieffan erg inactief op het forum. Dat was voor mij de reden om  haar met mijn rode stemmen op te zadelen, en waarom ze tevens de laatste rode stem ook achter haar naam krijgt.

Bovendien werd het erg opvallend dat ze zoveel groene stemmen uit kamp Noord kreeg, en daardoor verdwenen juist die mensen die erg actief waren bij de opdrachten, en waar ik ook fijn mee kon samenspelen.

Kortom: de inactiviteit van Vieffan wordt beloond met mijn rode stem.

Geen excuus, geen sorry, maar in mijn ogen terecht.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #2 Gepost op: 21-12-2010, 16:23:55 »
Hey swifty!

Hoe word de motivatie  van mijn stem bekend gemaakt? Met alle motivaties in 1 verhaaltje helemaal aan het einde van het spel? Mijn motivatie kan namelijk invloed hebben op het verloop van het spel als het nog niet het einde van het spel is.


Ik ga nog even over de vraag nadenken!

Elise

Mijn allerlaatste rode finale stem gaat naar Maud.

Deze stem gaat niet naar KD. en Vieffan omdat ik mijn alliantiemaatjes natuurlijk niet in de steek ga laten. Vanaf het begin van het spel zijn wij en D*N erbij denk ik een sterke alliantie gebleken die veel invloed heeft gehad op het verloop van het spel. Gelukkig hebben heel veel eilandbewoners denk ik nooit 100% door gehad wie er allemaal precies bij hoorde. Dat alleen in en D*N een slachtoffer zijn geworden en dat Vieffan en KD. tot de finale hebben gered is dan ook helemaal super en ik laat hen dan ook nu natuurlijk niet in de steek. Het kan dan dus niet anders dat deze rode stem van mij naar Maud toe gaat.

Aan het einde van het spel zullen er nog vele dingen aan het licht komen!

Elise
« Laatst bewerkt op: 21-12-2010, 16:26:01 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #3 Gepost op: 21-12-2010, 16:23:58 »
Nou daar gaan we (komt de hele motivatie online?)

Dat niets is wat het lijkt in Trival Survivor is wel gebleken. Na een paar rondes kwam ik erachter dat er veel meer complotten waren dan dat ik dacht en dat werd mijn eigen ondergang. Maar daar gaat 't nu niet om. Het gaat om de finalisten. Wie geef ik een rode stem? Ik kan allerlei redenen bedenken om niet op mensen te stemmen. Wie heeft de meeste opdrachten gewonnen? Wie ken ik het langste? Of met wie heb ik de meeste tijd op een eiland doorgebracht? Kortom, dat schiet niet echt op. Ik moet een beslissing nemen.

En daarom gooi ik nu alle logica overboord. Niets is wat het lijkt toch? (O wacht, dat is een ander spel ... nou ja maakt niet uit, 't is wel toepasselijk.  ;D)

*schraapt keel*

Ik wil graag mijn rode stem uit brengen op ... iemand die absoluut de overwinning verdiend, maar zoals ik eerder ergens schreef, verdient een ieder de finale plek op zijn/haar eigen manier. En daarom wil ik het spannend houden, en stem ik op degene die er, op het moment dat ik deze stem indien, het beste voorstaat.

Helaas ... KD, mijn rode stem is voor jou.

Finalisten succes! ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #4 Gepost op: 21-12-2010, 16:24:22 »
ik stem op kd omdat ik vind dat hij nogal gedreven bezig is geweest met het spel. hij ging van het begin af voor de winst en was altijd duidelijk aanwezig. ik mag dat wel.

ow wacht even.... een rode stem, dus iemand die er nog uit gaat... vieffan dan omdat ze minder dan de anderen aanwezig was; leek niet zo fanatiek mee te spelen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #5 Gepost op: 21-12-2010, 16:24:56 »
In tegenstelling tot wat een bepaalde ex-deelnemer steeds noemde en er tot vervelends toe bleef over zeuren(het is maar een spelletje hoor,je kan er geen duizenden euro's mee winnen)baseer ik mijn rode stem nu wel een beetje op het persoonlijke,wel een beetje op het persoonlijk contact.En dit is nogmaals geen persoonlijke vete of wat dan ook,ik moet nu eenmaal een rode stem aan iemand geven,terwijl ik ze allemaal de overwinning gun  ::jaja::
Met maud heb ik het meest contact gehad(Ycaris,het paal-vluggertje moment waar jij niets van wou weten ;D )Dus maud niet.
Dus... nog KD en Vieffan.
Ik ben door sommige mensen benadert geweest en ik ga dus mee met de meerderheid....Sorry Vieffan,mijn rode stem gaat naar jou  ::sorry::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #6 Gepost op: 21-12-2010, 16:25:42 »
rood voor maud omdat ze liegt over haar afspraken met dolfie ibung en elise. van die laatste ben ik niet zeker.
Door die afspraken met het andere kamp heeft ze geen finaleplaats verdiend.Ik mag maar 1 rode stem geven maar de volgende zou dan voor dolfie zijn geweest.
Ik kies voor maud omdat zij bij ons in kamp noord zat.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #7 Gepost op: 21-12-2010, 16:26:16 »
nouja zo'n verassing is het natuurlijk niet.
Ik had een complot met KD en vieffan.
Hun hebben mij geholpen verder te komen in het spel.
dus als laatste gunst kan ik hun geen rode stem geven.
Daarnaast twijfel ik aan de oprechtheid van maud.
Ze krijgt ook nog steeds een rode stem van mij te goed dus hier komt ie ::tandpastasmiley::.
Mijn rode stem gaat naar maud.

 ::zwaai::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #8 Gepost op: 21-12-2010, 16:26:34 »
Beste Swifty,

Mijn laatste rode stem gaat naar Vieffan.

Ik heb daaarvoor twee redenen:
1. Vieffan heeft mij op slinkse wijze uit het spel verwijderd door onze alliantie te breken. Deze actie kan niet onvergolden gelaten worden.

2. Als ik daarnaast kijk welke kandidaat mij tijdens het spel het meest aansprak, dan steekt KD er, van de finalisten, met kop en schouders boven uit. Niet alleen was hij erg goed in de opdrachten, ik heb me ook kostelijk vermaakt om zijn vele briljante bijdragen in diverse topics, zoals bijvoorbeeld het Lost-avontuur.
Ook Maud was regelmatig aanwezig met een leuke bijdrage, maar ze was wel een stuk onopvallender.
Vieffan heeft slechts enkele keren een opleving gehad. Ik heb dan ook ernstig getwijfeld of ik wel met haar in een alliantie wilde, omdat ik ook bij het wegstemmen zo veel mogelijk rekening wilde houden met het al dan niet actief zijn van een deelnemer, maar D*N vroeg het zo lief.... Achteraf gesproken had ik meer op mijn onderbuik moeten vertrouwen  ::rofl::

Gegroet,
Ycaris
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #9 Gepost op: 21-12-2010, 16:26:50 »
Hoi Marleen,

Mijn rode stem gaat naar KD.

Dit omdat naar mijn inziens KD betrokken was bij een complot om zoveel mogelijk de oudere spelers eruit te stemmen,dit om samen met zijn vriendjes in de finale te kunnen zitten. Vond ik persoonlijk een afknapper, jammer Kd ::niet-ok::

 ::zwaai:: Marjan
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #10 Gepost op: 21-12-2010, 16:27:05 »
Mijn rode stem gaat naar KD.
Omdat ik denk dat hij de initiatiefnemer was om al voordat de deelnmers op de eilanden waren een alliantie te vormen met Vieffan, ELISE en D*N. Dat is in mijn ogen niet volgens de geest van het spel. Voor mij is dat het ergste wat iemand kan doen in dit spel, dus diep rood voor KD.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #11 Gepost op: 21-12-2010, 16:27:23 »
Hallo

Allereerst wil ik zeggen dat jullie alledrie zeer terecht in de finale staan. Misschien zeer cliche, maar als je de finale haalt heb je 't spel gewoon goed en tactisch gespeeld.

Nu mijn rode stem. Ik wist eigenlijk al voor de vragen die we konden stellen wie mijn rode stem zou krijgen. De antwoorden op de vragen hebben mijn mening alleen maar meer versterkt. KD en Vieffan hebben allebei zeer oprecht en eerlijk antwoord gegeven op alle vragen. Wie weet gaat ze dat stemmen kosten. Maud daarentegen vond ik erg afwijkend antwoorden. Neem bijvoorbeeld het antwoord op mijn vraag over het 'M' complot. Dat is idd niet van de grond gekomen, omdat ik er niet aan mee wilde doen. En Marlie misschien ook niet, dat weet ik eigenlijk niet. Dat neemt niet weg dat jij wel degelijk stemafspraken hebt gemaakt met Molcrazy. Dat noem ik een complot. Dat uiteindelijk zelfs Molcrazy op iemand anders ging stemmen(namelijk op mij) doet daar geen afbreuk aan. Maar misschien zie jij complotten anders, dat kan. Het is ook niet erg dat je aan complotten mee hebt gedaan. Dat heb ik ook en dat hebben allebei je mede-finalisten ook. Maar zij komen er allebei eerlijk voor uit. Het was beter geweest als je gewoon had toegegeven dat je ook stemafspraken had gemaakt.

Verder heb ik zowel met KD en Maud op een eiland gezeten. En ik vond het samenwerken van Maud net iets minder. Ik wist soms gewoon echt niet waar je mee bezig was en soms deed je ook dingen dubbel. Dat doet niks af aan je inzet, want die was er wel degelijk. Misschien doe je alleen liever je eigen ding. Gezien het aantal proeven dat je na de samensmelting hebt gewonnen, zou dat heel goed kunnen.

Het moge duidelijk zijn dat mijn rode stem dus naar Maud gaat.

Nogmaals, jullie hebben alledrie het spel fantastisch gespeeld. En dat de beste moge winnen.  ::bravo::


Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #12 Gepost op: 21-12-2010, 16:27:42 »
Hi Marleen,

Het was een moeilijke keus, maar ik geef mijn rode stem toch aan vieffan, en we vanwege de volgende reden:

Vieffan, mijn rode stem is voor jou. Het was moeilijk, maar ik kan toch niet anders dan hem aan jou te geven. Ten eerste was jij bij tijd en wijlen wel zeer weinig aanwezig en ook was je niet altijd even actief met de puzzels. Ook vind ik het jammer dat jij dankzij een constante stroom van groene stemmen van het andere kamp uiteindelijk de finale hebt gehaald, alleen omdat je van een aantal van onze kampgenoten rode stemmen kreeg. Uiteindelijk heb je voor mij te weinig voor je finaleplaats moeten doen. Taktisch heb je het zeker goed gedaan, maar KD was wat mij betreft nog net iets taktischer, en daarbij was hij de onbetwiste puzzelkampioen. Maud heeft zich zonder 'gekonkel' perfect staande gehouden en was daarnaast heel sterk in de opdrachten. Voor haar is het jammer dat zij geen bondgenoten bij de laatsten meer had... Maar ondanks mijn rode stem mag je toch trots op je finaleplaats zijn!

« Laatst bewerkt op: 21-12-2010, 17:18:02 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #13 Gepost op: 21-12-2010, 17:12:59 »
Hallo spelleidster,

Mijn rode stem is ook voor KD. Hij had er nog eentje van me te goed (hij heeft me er destijds mee uitgestemd) en hij ligt momenteel te ver voor met groene stemmen.

Groeten,
Molcrazy

Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #14 Gepost op: 21-12-2010, 19:58:46 »
Mijn rode stem gaat naar Maud. Ik vind dat je je in dit spel wat te veel op de vlakte hebt gehouden. (Ik was zelf ook niet zo actief als anderen, daar niet van.)
In tegenstelling tot anderen heb ik geen moeite met de speelwijze van vieffan. Ik vind complotten een interessant deel van dit spel en list en bedrog mogen hierbij horen. Je moet nu eenmaal erg oppassen. (Ik zeg dit niet omdat ik hier niet mee te maken heb gehad, vieffan heeft ook een keer tegen mij 'gelogen'  ;) )
Keep calm and eat chocolates!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #15 Gepost op: 22-12-2010, 17:11:17 »
Jaja, als we het spel met dezelfde indeling opnieuw zouden spelen, zou al snel duidelijk zijn wie er als eersten het spel zouden moeten verlaten ::tandpastasmiley::
2024: wie is de Mol?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #16 Gepost op: 22-12-2010, 17:22:03 »
Jaja, als we het spel met dezelfde indeling opnieuw zouden spelen, zou al snel duidelijk zijn wie er als eersten het spel zouden moeten verlaten ::tandpastasmiley::
::rofl:: ja, dat is zeker. ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #17 Gepost op: 22-12-2010, 17:25:00 »
Zullen we dan maar  ::hyper:: ::hyper:: ::hyper::?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #18 Gepost op: 22-12-2010, 17:32:21 »
Zullen we dan maar  ::hyper:: ::hyper:: ::hyper::?
feesten? OF COURSE! ::boogie::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #19 Gepost op: 22-12-2010, 18:12:52 »
Wie zou, nu alles open is en de geheimen onthuld zijn, een andere finalist een rode stem geven dan hij of zij gedaan heeft?
Ananas