Poll

Waarom is Karin niet de mol?

Karin haalt te veel geld binnen.
25 (23.4%)
Karin molt te duidelijk.
17 (15.9%)
Er zijn geen goede hints voor Karin (gevonden).
10 (9.3%)
Mijn intuïtie zegt dat Karin de mol niet kan zijn.
23 (21.5%)
Anders, (graag uitleg)
13 (12.1%)
Karin is WEL de mol.
19 (17.8%)

Totaal aantal stemmen: 68

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:58

Auteur Topic: [Kandidaat] KARIN is niet de Mol!  (gelezen 100496 keer)

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #200 Gepost op: 19-02-2011, 14:38:32 »
De karintunnel is wel erg leeg.. Is ze dan toch wel de mol, of zijn wij gewoon hele goede molloten?

Offline Ohmiyax

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #201 Gepost op: 19-02-2011, 18:09:20 »
Ik verdacht karin even bij de plakopdracht en het raden van de goede schildering. Toch ben ik tot de conclusie gekomen dat zij de mol niet kan zijn, wel een goede kandidate.
Ten eerste: ze zorgt bij de mandjesopdracht voor 3000€ in de pot, ik denk niet dat de mol dat zou doen.
Ten tweede: ze zegt dat ze pepijn verdenkt. Ze seinde naar alle kandidaten waar de 3 jokers waren, behalve naar pepijn (en anna natuurlijk).  Dat zou slim zijn, omdat het de kans vergroot dat hij eruit gaat. Ging hij er niet uit kon ze misschien concluderen dat hij de mol wel eens zou kunnen zijn. (dit is best raar uitgelegt maar hopelijk begrijpt iemand het :P )

ik denk dat karin echt niet zo dom en klungelig is als ze zich voordoet, maar juist slim. Als kandidaat wil je natuurlijk dat anderen je verdenken, zodat ze helemaal verkeerd zitten en het de kans vergroot dat je er dan zelf niet uit ligt.

Ik kan het helemaal verkeerd hebben, maar zo denk ik er toch wel een beetje over..misschien is ze wel echt klungelig of misschien is ze wel de mol..niks is wat het lijkt

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #202 Gepost op: 19-02-2011, 21:15:45 »
Ik weet niet of men deze keer weer gebruik heeft gemaakt van de inwoners, maar het viel me op dat bij de jokeropdracht een jongen met een groen shirt aan in beeld stond toen Karin als eerste met de jokeropdracht begon. Bij de anderen was deze jongen verdwenen.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #203 Gepost op: 23-02-2011, 16:03:20 »
Ik begin ook steeds meer in de Karin-tunnel te raken, al had ik gehoopt 'tunnelloos' te blijven ;-) Maar zij doet zich zo anders voor dan dat ze (volgens mij) is. Ze doet dom, klungelig, onhandig... volgens mij is zij dat helemaal niet! Daarnaast stemt zij telkens op de afvaller als mol. Hoe kun je dat doen en er zelf nog zo lang inblijven?
I got that tunnel vision going through my  head

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #204 Gepost op: 23-02-2011, 16:18:02 »
Daarnaast stemt zij telkens op de afvaller als mol. Hoe kun je dat doen en er zelf nog zo lang inblijven?
ze had dit keer jokers en pepijn niet dus das niet zo raar.
waarom zou pepijn er eigenlijk uitvliegen als hij al de hele tijd op karin zit en nu vol voor haar ging. hiervoor spreidde hij altijd op karin en patrick, maar omdat hij nu vol voor karin ging ligt hij eruit dus ze is niet de mol.
dat ze op horace zat en er niet uit vloog is niet zo raar omdat ze met 8 kandi's waren en 1 mol de kans dat meerderen de verkeerde mol hebben is groot en PJ zei ook dat het om tijd ging.
dat ze op jan er niet uit vloog is al helemaal niet zo raar want toen heeft ze waarschijnlijk ook gespreid en jan ging vol voor art.
dus zo raar is het niet dat ze er steeds in blijft, dit was met regina 3 jaar geleden ook zo en arjen vorig jaar zat heel lang op 1 iemand, erik, ook niet de mol.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #205 Gepost op: 23-02-2011, 22:17:43 »
Ik verdenk op dit moment Karin het meest. Maar dat is met name een gevoelskwestie. Haar actie in de wandeling van aflevering 1 kan ik nog niet verantwoorden en was in eerste instantie een reden om haar af te schrijven. Maar in andere afleveringen doet ze volgens mij niet veel goed. Als de de Mol is heeft ze haar positie als zelfverklaard "wandelend misverstand" goed gebruikt volgens mij. Want volgens mij kan ze hele stomme dingen doen zonder dat iemand het verdacht vindt. Zie vuurwerkopdracht, waar ze eigenlijk niks doet, maar wèl op een belangrijke positie staat. Dit in tegenstelling tot Soundos, die ook niet veel doet, maar vanuit een minder belangrijke positie.

Bij de vulkaan draagt ze niet bij. Haar hoogtevrees wordt uitgebreid in beeld gebracht, veel meer dan Soundos. Maar wat dan weer niet rijmt is dat Karin wél op tijd weer beneden was. Misschien was deze opdracht gewoon te leuk om te laten liggen, maar dat vind ik geen argument voor een Mol...

Eigenlijk zou je op basis van de vulkaanopdracht moeten zeggen dat iedereen die op tijd beneden was, de Mol niet kan zijn, want als Mol leg je toch daar geen geld neer? Of was het feit dat er toch 1000 van de 1200 in de pot kwam, eigenlijk een vergissing? Want dat rijmt niet met wat Pieter-Jan zei aan het begin van de opdracht. Hij zei nadrukkelijk dat iedereen op tijd beneden moest zijn. Als dat zo was kon de Mol rustig op tijd beneden zijn als die wist dat Soundos dat niet ging halen: als Mol kun je dan de verdenking van je afschuiven.

Ik ga wel eens terugkijken of Karin zich met de keuze van de kisten bemoeit. Als Mol zou ik zeggen dat je dat namelijk doet. Je zou dan toch vooral gaan voor de goedkoopste, vooral als er al twee mannen zijn die dat ook doen (Art en Patrick). Wat sympathie wekken voor de heren á la "ik zou de kleinste pakken als ik jullie was" is dan, zelfs als je zelf niet meehelpt met tillen, niet heel moeilijk te spelen volgens mij.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #206 Gepost op: 23-02-2011, 22:24:20 »
Eigenlijk zou je op basis van de vulkaanopdracht moeten zeggen dat iedereen die op tijd beneden was, de Mol niet kan zijn, want als Mol leg je toch daar geen geld neer? Of was het feit dat er toch 1000 van de 1200 in de pot kwam, eigenlijk een vergissing? Want dat rijmt niet met wat Pieter-Jan zei aan het begin van de opdracht. Hij zei nadrukkelijk dat iedereen op tijd beneden moest zijn. Als dat zo was kon de Mol rustig op tijd beneden zijn als die wist dat Soundos dat niet ging halen: als Mol kun je dan de verdenking van je afschuiven.

De bedoeling was dat er beelden van rennende kandidaten zouden komen en zodoende kreeg iedereen een deel van het geld mee. Dat voorkomt dat ze elkaar gaan duwen om maar met z'n allen beneden te komen. Het lijkt me voor de mol bijzonder moeilijk hier te saboteren, alleen van Soundos en Karin zou ik het met hun al dan niet gespeelde hoogtevrees nog voor logisch aannemen.

Offline memademol

  • Forumlid
  • Boe!
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #207 Gepost op: 24-02-2011, 14:10:06 »
ik kan hier verder niets mee, maar wat mij opviel is een verband tussen 2 quotes van karin

ze heeft het over een piratenschiplucht in aflevering 2?
en ze heeft het over een zeeroverskist.

gaat over redelijk hetzelfde toch?

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #208 Gepost op: 24-02-2011, 14:17:47 »
ik kan hier verder niets mee, maar wat mij opviel is een verband tussen 2 quotes van karin

ze heeft het over een piratenschiplucht in aflevering 2?
en ze heeft het over een zeeroverskist.

gaat over redelijk hetzelfde toch?

Volgens mij had Hanna het over een piratenschiplucht in aflevering 2
You'll never walk alone

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #209 Gepost op: 24-02-2011, 14:36:32 »
Lady Luck did it again. Of is het Lady Mole? Hoe doet ze het toch, keer op keer op de foute persoon inzetten en er toch inblijven. Ofwel is ze voor het geluk geboren ofwel helpt ze het geluk een handje. Als kandidaat speelt ze het ontzettend goed en slim! Hoeveel kandidatenlevens heeft ze nu eigenlijk al kapot gemaakt? Volgens mij heeft iedereen haar wel al een keer genoemd tijdens de test. 't Is zoals Soundos zegt, Karin is een beetje de Moedermol van deze reeks. 't Is zoals Soundos zegt, iedereen vindt haar leuk, vertrouwt haar (al durf ik dat sterk te betwijfelen) en ze heeft een erg goed gevoel voor humor. De eerste afleveringen kreeg ik geen hoogte van haar maar daarna heeft ze zeker mijn sympathie teruggewonnen. En eerder zei ik misschien dat ze het verdiende eruit te gaan als ze de derde keer een foute Mol kiest maar nu mag ze van mij gerust blijven 'voor zolang het duurt'. Vind haar enorm goed passen in het programma! Zo zie je maar, soms moet je even afwachten en mensen een kans durven geven.

Benieuwd wie haar vierde Mol wordt! Het is zowat de running gag van deze reeks. Karin noemt haar verdachte en vervolgens vliegt die eruit ::rofl:: ... Dacht ze misschien dat ze moest antwoorden op de vraag 'Wie wordt de volgende afvaller?' ;D

Straks zegt ze nog Patrick. BAM eruit! Maar wie weet switcht ze nog naar Anna? Zit ze toch nog goed, wat afvaller betreft alleszins. ;)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #210 Gepost op: 24-02-2011, 17:28:04 »
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de kandidaten gewoon eerlijk hebben gezegd wat ze op vraag 20 in de test hebben ingevuld. Stel Karin vult Pepijn in op vraag 20 en de rest van de vragen op iemand anders (op de Mol) dan zal ze zeker in het spel blijven. Ik betwijfel sterk of we serieus moeten nemen wie op wie stemt zoals in aflevering 5 en 7. Als de kandidaten op meerdere personen zitten kunnen ze er slechts 1 invullen op vraag 20.

Andersom: Pepijn vult Karin in bij vraag 20 maar de rest van de test bijv. op Anna. Dan kan Karin dus nog steeds de mol gewoon zijn.

Beetje warrige uitleg misschien maar wellicht te snappen  :D

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #211 Gepost op: 24-02-2011, 20:22:23 »
Opvallend gebaar dat Karin maakte na het onderwaterlabyrinth. Beeldt ze hier nu Karin-gewijs Mol Elf uit? Daarbij sluit ze ook nog eens haar ogen. Haha, beeldig mooie toevallige hint maar is het wel zo'n toevallig beeld?

Offline Exspecto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Ik zoek naar het onverwachte"
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #212 Gepost op: 24-02-2011, 21:29:08 »
De code die de 2x gebruikt (strandspel en codespel) werd is 362.
3+6+2 = 11. de elfde letter van het alfabet is de K van Karin...
Opvallend..
"Tunnelvisie vermoordt je inzicht"

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #213 Gepost op: 24-02-2011, 23:39:33 »
Misschien. Maar het is op zich ook wel een klein beetje 2011 en ook wel ietsiepietie de elfde serie zeg maar. Dus zo héél gek is dat niet :P

P.s. waarom is dit getal trouwens hergebruikt in de codes voor de ziekenhuisopdracht? Eén van de codes as ook 362 volgens mij.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #214 Gepost op: 24-02-2011, 23:54:30 »
Misschien. Maar het is op zich ook wel een klein beetje 2011 en ook wel ietsiepietie de elfde serie zeg maar. Dus zo héél gek is dat niet :P

P.s. waarom is dit getal trouwens hergebruikt in de codes voor de ziekenhuisopdracht? Eén van de codes as ook 362 volgens mij.

Alle codes uit deze aflvering hadden gemeen dat de losse getallen bij elkaar opgeteld 11 waren (551, 362, 407, 335). Opvallend is dat Karin, wiens naam inderdaad ook begint met de 11e letter van het alfabet, zelf  vanuit het niets de aandacht vestigt op het getal 11 na de ziekenhuisopdracht. (PJ: : "Hoeveel is een gros gedeeld door 24? 6!", Karin: "+5 = 11"). Een erg vreemde opmerking.

Offline Beckysharp

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #215 Gepost op: 25-02-2011, 01:06:31 »
"Opvallend is dat Karin, wiens naam inderdaad ook begint met de 11e letter van het alfabet, zelf  vanuit het niets de aandacht vestigt op het getal 11 na de ziekenhuisopdracht. (PJ: : "Hoeveel is een gros gedeeld door 24? 6!", Karin: "+5 = 11"). Een erg vreemde opmerking."

Dit vond ik dus ook. En zoals ik al in het andere topic heb gezegd, het was ook erg verdacht dat ze die cijfers op de vuurtoren niet zag. En daarnaast op de vraag 'waar komt de florijn vandaan' (of het nou NL moest zijn of Frankrijk) zegt ze FRANKENRIJK. Voor mij is ze de mol. Maar misschien is dat mijn tunnel, want dit denk ik al sinds de eerste aflevering.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #216 Gepost op: 25-02-2011, 01:14:00 »
Het spandoek met de  letters werd pas uitgerold nadat Soudos de verrekijker had overgenomen, dus zo raar is het niet dat Karin dat niet gezien had  ::rofl::

En het goede antwoord op de florijn-vraag is volgens mij Italie (Florence). De Mol wist heel goed dat Frankrijk niet goed was en dus is het onzin om te mollen door Frankenrikjk in te vullen.

Dat van 6+5=11 vind ik daarentegen héél vreemd.... Zou er iets gezegd zijn wat wij niet gehoord hebben, waardoor zij die associatie legde?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Beckysharp

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #217 Gepost op: 25-02-2011, 01:18:15 »
tsja de kijker ziet het spandoek pas wanneer soundos de verrekijker heeft. Het zou heel vreemd zijn als het later wordt uitgerold, want dat zou dan van bovenaf die toren moeten gebeuren op de plek waar art en anna zaten (terwijl de tijd doorloopt). ik denk dat het er wel al hing, en dat wij het pas te zien kregen toen de kandidaten het ook zagen.

qua florijn, het kan natuurlijk dat zij zelf het goede antwoord ook niet wist, en dat het nog Frankrijk had kunnen zijn. Maar goed, als mol krijg je denk ik wel de goede antwoorden van te voren.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #218 Gepost op: 25-02-2011, 01:20:21 »
Wanneer het spandoek uitgerold werd is maar gissen, wie weet was dat al wel zo op het moment dat Karin keek. Dan is het logisch dat ze de verrekijker graag in handen houdt. Aan de andere kant had ze, als ze de mol is ook de anderen kunnen aansporen als een dolle op het eiland te gaan zoeken. Ik verwachtte stiekem ook een bootje op de bodem van het water...

Frankenrijk is natuurlijk een op en top (nep)molactie. Ik weet zo gauw niet of Frankrijk het juiste antwoord was, maar volgens mij droeg zij het aan en als het inderdaad Frankrijk was had ze beter iets heel anders kunnen opperen dan Frankrijk verkeerd intypen. Als ze kandidaat is en er wel van overtuigd is zou het een mooie actie zijn om zichzelf verdacht te maken. Het was deze aflevering overduidelijk de 'maak Patrick verdacht' aflevering maar ook Karin werd niet gespaard.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2011, 01:22:08 door Lautjuh »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] KARIN is (niet) de Mol!
« Reactie #219 Gepost op: 25-02-2011, 01:24:04 »
Op 7.54 zie je het spandoek uitrollen. Dit is uiteraard op een moment dat Art en Anna al in de vuurtoren zijn, want anders zou het wel erg gemakkelijk zijn geweest  ::rofl::
Volgens de beelden had Soundos de kijker op dat moment in handen, maar dat hoeft natuurlijk in werkelijkheid niet zo geweest te zijn.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?