Poll

Waarom is Soundos niet de mol?

Soundos haalt te veel geld binnen.
42 (36.5%)
Soundos molt te duidelijk.
2 (1.7%)
Er zijn geen goede hints voor Soundos (gevonden).
11 (9.6%)
Mijn intuïtie zegt dat Soundos het niet kan zijn.
24 (20.9%)
Anders, (graag uitleg)
10 (8.7%)
Soundos is WEL de mol!
26 (22.6%)

Totaal aantal stemmen: 82

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:10:11

Auteur Topic: [Kandidaat] SOUNDOS is niet de Mol!  (gelezen 215129 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #140 Gepost op: 17-01-2011, 21:06:22 »
Avo  molt de mol bij elke opdracht dan ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #141 Gepost op: 17-01-2011, 21:08:24 »
Avo  molt de mol bij elke opdracht dan ?

Op een of andere manier wel ja!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #142 Gepost op: 17-01-2011, 21:08:57 »
Soundos is ook mijn mol én schot voor de boeg, maar ik denk dat dit misschien juist ook tegenovergesteld kan betekenen.

Stel, Soundos is gespiegeld in de leader van aflevering 2, en dit is een hint. Maar een hint naar de mol of juist niet? Stel dat iedere kandidaat een verschil krijg in vergelijking met aflevering 1 of een andere aflevering, behalve de mol?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #143 Gepost op: 17-01-2011, 21:15:21 »
Dat laatste zou goed kunnen. Bij de opdracht moesten we immers op zoek naar 10 verschillen en er zijn 11 deelnemers .....
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #144 Gepost op: 17-01-2011, 21:18:12 »
Dat laatste zou goed kunnen. Bij de opdracht moesten we immers op zoek naar 10 verschillen en er zijn 11 deelnemers .....

Uhm, 11?

Wat is het verschil van Jody Bernal? Hij mag nog steeds niet meedoen?

Vind spiegelhint over Soundos wel sterk gevonden. Hadden die Aztekengoden, of wat voor goden uit midden-amerika dan ook, ook iets met spiegels?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #145 Gepost op: 17-01-2011, 21:19:43 »
Ja, die quetzal toch? Of zo?
The British are not impressed.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #146 Gepost op: 17-01-2011, 21:26:41 »
Ja, Quetzalcoatl, volgens wikipedia god van het bedrog maar ergens anders staat weer van niet. Zijn naam betekent 'rokende spiegel'
Maar komen azteken wel in El Salvador/mogelijk ander land voor?
...óf niet!

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #147 Gepost op: 17-01-2011, 21:35:31 »
Ik heb het filmpje van de intro's gepost op Youtube, incl. vertraging van Soundos.

De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Renske.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #148 Gepost op: 17-01-2011, 21:43:02 »
Wel opvallend dat gespiegelde stukje in de leader!

Het enige wat mij ook nog opviel aan Soundos was dat zij de eerste was die riep dat ze niet voor het geld moesten gaan, bij de opdracht van de mol in de bus. Ik zie haar toch nog niet echt als mol, want niemand zou haar toch herkend hebben, of wel?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #149 Gepost op: 17-01-2011, 21:43:41 »
Ik heb het filmpje van de intro's gepost op Youtube, incl. vertraging van Soundos.

Geweldig gedaan!
::ok::

Mij valt ook op dat de eindfoto anders is. Met name Pepijn, Art en Horace.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #150 Gepost op: 17-01-2011, 21:44:00 »
Ja, Quetzalcoatl, volgens wikipedia god van het bedrog maar ergens anders staat weer van niet. Zijn naam betekent 'rokende spiegel'
Maar komen azteken wel in El Salvador/mogelijk ander land voor?

Nee "rokende spiegel" is zijn bedrieglijke tegenhanger Tezcatlipoca. Quetzalcoatl betekent : "gevederde slang".
zie voor de hele legende :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Quetzalcoatl

En ja, de oorspronkelijke bevolking van El Salvador aanbad deze god.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #151 Gepost op: 17-01-2011, 22:00:15 »
Bij de Vuurwerkopdracht stond ze met de vingers in de oren te kijken hoe Art het allemaal uitvoerde. Bij de Theateropdracht had ze een voldoende. Bij de boobytrapopdracht knipte ze een hoop draadjes door. En bij de Levend Stilleven opdracht stond ze als eerste. Hoe belangrijk is deze hint dan?
Daar heb ik dus amper op gelet, omdat ik haar al afgeschreven had.

Kan best zijn dat ik haar meteen weer afschrijf als ik de aflevering nog eens teruggekeken heb.


Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #152 Gepost op: 17-01-2011, 22:10:59 »
Uhm, 11?
:-[ Door die 11 afleveringen en doordat ze bij Zorro (wat ik wegens omstandigheden ook volg) ineens wél 11 deelnemers hadden, ben ik elke keer in de war. ::schaam::

*** Geeft zichzelf een klap voor de kop en verdwijnt vervolgens heel diep onder de grond ***
« Laatst bewerkt op: 17-01-2011, 22:14:00 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #153 Gepost op: 17-01-2011, 22:16:35 »
Ik heb het filmpje van de intro's gepost op Youtube, incl. vertraging van Soundos.




Daar lijkt Hanna wel te staan! Maar, die kan de mol niet meer zijn

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #154 Gepost op: 17-01-2011, 23:09:03 »
Ja, montagetechnisch is 2 beter. Die van afl 1 springt, ze kijkt twee keer om en dat klopt niet, ook omdat ze in het eerste shot nog beweegt en dan staat ze ineens stil. Die van afl 2 is rustiger, kan me goed voorstellen dat ze dat hebben aangepast.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #155 Gepost op: 17-01-2011, 23:56:41 »
Geweldig gedaan!
::ok::

Mij valt ook op dat de eindfoto anders is. Met name Pepijn, Art en Horace.
Zou het toeval zijn dat het eerste shot na de intro een shot van Hanna was. Dat de afvaller ieder aflevering na de leader als eerste in beeld komt? Zou interresant kunnen zijn;)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #156 Gepost op: 18-01-2011, 02:04:41 »

Was het niet in de afgelopen jaren ook eens voorgekomen dat de leader bij een kandidaat ineens gespiegeld is? Zoiets denk ik mij te herinneren, maar weet niet meer bij wie of wanneer. Al was dat volgens mij alleen gespiegeld.

Ja, bij de intro van George. Althans hij was als het ware 'teruggespoeld' in de tijd in tegenstelling tot hoe het fragment in de serie voorkwam (waar George de boom omhakte). If memory serves destijds een molhint.  :)

Wel opvallend dat gespiegelde stukje in de leader!

Het enige wat mij ook nog opviel aan Soundos was dat zij de eerste was die riep dat ze niet voor het geld moesten gaan, bij de opdracht van de mol in de bus. Ik zie haar toch nog niet echt als mol, want niemand zou haar toch herkend hebben, of wel?

De vraag is of je als mol het risico zou willen lopen dat wie dan ook je herkend zou hebben.
De Mol kan hier door de 'voorzichtige' kandidaat te spelen uitstekend een pleidooi houden om niet voor dat antwoord te gaan.

George bij het gesprek met de mol: 'Ik deed het in mijn broek bij de gedachte dat iemand me zou herkennen omdat ik dacht dat ze me zelfs met een gescrambelde stem misschien zouden herkennen'..  ::)
« Laatst bewerkt op: 18-01-2011, 02:09:20 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #157 Gepost op: 18-01-2011, 09:42:33 »
Geweldig gedaan!
::ok::

Mij valt ook op dat de eindfoto anders is. Met name Pepijn, Art en Horace.

Die eindfoto is elke aflevering anders, omdat het een groepsfoto is met kandidaten die nog meededen aan die aflevering.. Nou zijn het toevallig nu natuurlijk dezelfde mensen, maar zou er geen hint in zoeken :P

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #158 Gepost op: 18-01-2011, 10:00:14 »
Citaat van: rat
Was het niet in de afgelopen jaren ook eens voorgekomen dat de leader bij een kandidaat ineens gespiegeld is? Zoiets denk ik mij te herinneren, maar weet niet meer bij wie of wanneer. Al was dat volgens mij alleen gespiegeld.

Bij Nico in de tweede serie, deze was aan het abseilen en in iedere leader draaide hij iets verder door aan het touw.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #159 Gepost op: 18-01-2011, 14:15:28 »
Ja, montagetechnisch is 2 beter. Die van afl 1 springt, ze kijkt twee keer om en dat klopt niet, ook omdat ze in het eerste shot nog beweegt en dan staat ze ineens stil. Die van afl 2 is rustiger, kan me goed voorstellen dat ze dat hebben aangepast.

Zou men werkelijk ná de post-productie en de eerste uitzending nog in zo'n intro gaan friemelen?

Deze hint, zo het al een hint is, kan ook nog een andere kant op gaan; bij alle kandidaten wordt een verschil ingebouwd in de opeenvolgende intro's, BEHALVE bij de Mol. Dit zou dan De Mol als 'stabiele factor' symboliseren. Daarin VERSCHILT de Mol dan van de anderen... ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 18-01-2011, 14:41:17 door Michmol »
Woosie down?