Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 574843 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie 2011
« Reactie #20 Gepost op: 13-02-2011, 16:49:17 »
ik heb ooit iets via Djoser gedaan.
Dat was dus georganiseerd maar dan wel met auto's.
Dat betekende dat je met 3 of 4 in een auto werd ingedeeld en dat je het eindpunt van die dag wist. Daar was een hotel gereserveerd. hoe je er kwam, hoe laat je er kwam, kon je zelf beslissen in je auto. Wij waren met een groep van 15 toen. En hadden als snel vaste voorkeuren van auto's en mensen. Was ideaal, toch niet alleen, veel vrijheid maar toch weinig te regelen en het rijden was dus ook af te wisselen.

Ik heb toen LA, san francisco, grand canyon, las vegas, yosemite, ayers rock en nog veel meer bezocht. Ik vond het een top reis ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Vakantie 2011
« Reactie #21 Gepost op: 13-02-2011, 17:08:04 »
Wij hebben paar jaar geleden een reis door zuidwest amerika gedaan. Daar is niet alleen de kust maar ook iets meer naar binnen het land erg leuk en mooi. De twee keer dat wij een rondreis hebben gemaakt gingen wij vooral voor de natuur, dus veel/vrijwel alleen natuurparken gezien.
Wij (mijn ouders) hebben het zelf geregeld, maar zijn wel naar informatie avonden geweest. Alles zelf organiseren kost iets meer moeite, maar je kunt het programma wel helemaal op je eigen behoeften afstemmen. We hebben met een camper rondgereisd.

Het waren de twee beste vakanties van mijn (korte) leven. Als je foto's/tip/wat dan ook wilt kun je pm'en.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Vakantie 2011
« Reactie #22 Gepost op: 13-02-2011, 17:22:05 »
wat leuk om allemaal te lezen wat jullie hebben gedaan
wij hier thuis zijn van plan om dit jaar is een keer uit te pakken en niet gewoon een luier vakantie in portugal te doen

maar ik meld hier wel als het vast staat waar we heen gaan, want wie weet komt het toch niet uit :P
sowieso weet ik niet het hele plan

@sprien: een vriendin van mij had vorig jaar een half jaar lang door de USA rondgetrokken, met een groep amerikanen door de wildernis enzo, kamperen over rivieren trekken enzo, vond ze heel erg leuk
maar dat is niet echt een zomervakantietje
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2011
« Reactie #23 Gepost op: 13-02-2011, 19:17:25 »
Als je wat van oost én west wilt zien, moet je denk ik van oost naar west vliegen. Met de auto ben je véél te lang onderweg. Tenzij je echt een maandje of 2 van plan bent te gaan.  ;) Vliegen binnen Amerika hoeft niet veel te kosten.

Ik ben 3,5 week geweest. Eerst 6 dagen New York gedaan (met vanuit daar een dagtrip naar Washington - niet doen, is echt dodelijk vermoeiend), en toen 2,5 week Californië. Aangevlogen op San Francisco, na een paar dagen een auto gehuurd, via wat nationale parken naar San Diego gereden en toen via LA weer terug naar huis. Als je Californië gaat doen, zijn San Francisco en en San Diego echt een must, erg leuke steden en de omgeving is prachtig. LA is niet zo heel bijzonder (of je moet van al die pretparken er omheen houden).

Als je al met een groepje bent, zou ik met die groep op pad gaan en niet nog eens met een hele groep op reis gaan. Tenzij je zoiets als Lukie doet natuurlijk, maar ik vind Djoser wel vrij prijzig (kwaliteit is daarentegen wel goed). Voor mijn vakantie naar Canada in 2012 gaan we ook alles zelf regelen, omdat je het dan helemaal naar je eigen wens kunt afstemmen (en daarnaast kan ik als reisagent hier en daar nog wat korting krijgen, dus is het voor mij uiteindelijk goedkoper om het los te doen  ;D).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2011
« Reactie #24 Gepost op: 13-02-2011, 21:31:09 »



Ik heb toen LA, san francisco, grand canyon, las vegas, yosemite, ayers rock en nog veel meer bezocht. Ik vond het een top reis ::ok::
Hadden jullie geen TomTom bij je? Die Rock ligt namelijk in Australie......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie 2011
« Reactie #25 Gepost op: 13-02-2011, 21:33:20 »
ow andere rock dan ;D  Archers was het ;D

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2011
« Reactie #26 Gepost op: 13-02-2011, 21:34:04 »
Hadden jullie geen TomTom bij je? Die Rock ligt namelijk in Australie......

Mmm ... waarschijnlijk heeft die smak die hij vorig jaar tegen Ayers Rock maakte toch meer schade aangericht dan ik dacht. ;D

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Vakantie 2011
« Reactie #27 Gepost op: 13-02-2011, 22:56:44 »
Hoi Sprien alles goed?  ::zwaai::

Ik ben in 2008 met 3 belgische vrienden naar Denver gevlogen en vanuit daar een auto gehuurd en richting Colorado Las Vegas en Los Angeles gereden wat je ook zou kunnen doen is in plaats van Los Angeles naar San Francisco te rijden of allemaal kan ook is ook een optie het ligt er maar net aan wat je wilt zoiets zou ik als ik jouw was doen. Duikertje is daar ook geweest die kan je er ook vast wel wat over vertellen aangezien die ook Amerika fan is en Daisy ook..... :) en als je goedkoop wil vliegen ga dan niet vanaf Schiphol wij gingen toen vanuit Brussel 570 euro voor een retourtje naar Denver en de terugweg vlogen we vanaf LAX Los Angeles airport. ::joehoe:: ::zwaai:: succes!!

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Vakantie 2011
« Reactie #28 Gepost op: 15-02-2011, 11:59:04 »
Leuk om te lezen allemaal! Dank voor de tips allemaal! Krijg er een beetje de kriebels van hahaha.
The sun came up and reality set in.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2011
« Reactie #29 Gepost op: 19-02-2011, 12:12:04 »
*Bodejos stoft intussen al zijn reiskoffer af*


Over twee weken plus 1 dag ben ik onderweg naar Lissabon.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie 2011
« Reactie #30 Gepost op: 19-02-2011, 16:22:07 »
Ik zit nu in Denemarken en ik kom net uit de jacuzzi ::wenkbrauw::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Vakantie 2011
« Reactie #31 Gepost op: 19-02-2011, 17:32:08 »
Zo'n reis door de VS lijkt me ook wel eens mooi. :D Houd er wel rekening mee dat jij daar nog geen auto kunt huren, Sprien (minimum leeftijd: 25). Of je moet bereid zijn echt gigantisch veel bij te betalen. :(



Ik ga dit jaar naar Borneo. :P Dan ga ik ook naar het eiland waar Expeditie Robinson afgelopen jaar is opgenomen!  ;D

Ik zit nu in Denemarken en ik kom net uit de jacuzzi ::wenkbrauw::
::) Lekker dan...  ::hand::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2011
« Reactie #32 Gepost op: 19-02-2011, 18:52:10 »
Wordt een beetje jaloers van alle verhalen. Maar ja, ik kies er zelf voor om komende jaren al mijn geld in mijn studie te stoppen. De vakanties komen daarna dan wel weer.  ::jaja::

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Vakantie 2011
« Reactie #33 Gepost op: 19-02-2011, 20:22:56 »
Wij gaan volgend jaar naar kalimantan (waarschijnlijk)
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie 2011
« Reactie #34 Gepost op: 19-02-2011, 20:54:31 »
Dat zijn allemaal fantastische reizen! Hopelijk volgen wel de foto's!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2011
« Reactie #35 Gepost op: 3-03-2011, 19:37:07 »
Canada was de bedoeling, maar dat is uitgesteld naar 2012. Op zeker iig een weekje Italië (incl. Rome) en een weekje zuid-Duitsland nu. ::jaja:: Komt vast nog wel een stedentripje bij en met m'n werk weet je het nooit (alhoewel ik vrij onderdaan de lijst sta door m'n tripje naar SFO in 2009) :-\\

En het stedentripje is geboekt. Kopenhagen is het geworden. ::jaja::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie 2011
« Reactie #36 Gepost op: 4-03-2011, 11:56:50 »
Mijn vakantie is ook definitief geboekt! Lekker 17 dagen naar Allhallows-on-Sea!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2011
« Reactie #37 Gepost op: 4-03-2011, 15:20:28 »
En het stedentripje is geboekt. Kopenhagen is het geworden. ::jaja::
Doe je mijn dinnetje de groeten? Die met die vissenstaart?

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie 2011
« Reactie #38 Gepost op: 4-03-2011, 19:41:06 »
Kopenhagen... leuke stad voor een stedentrip... Tivolipark rond kerstmis...prachtig (maar ook buieten de kerst zal het zeker heel mooi zijn ::)

Als je die 'din' van Jos de groeten wil doen moet je overigens wel een paar goede wandelschoenen meenemen ;)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2011
« Reactie #39 Gepost op: 4-03-2011, 19:42:11 »
Is die al terug? Of zit ze nog in China?