Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576652 keer)

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Vakantie 2011
« Reactie #120 Gepost op: 24-05-2011, 16:19:50 »
welkom terug LDH!!!
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Vakantie 2011
« Reactie #121 Gepost op: 24-05-2011, 16:34:56 »
Zo, ik ben ook weer teurg uit Kent!
mooie vakantie gehad??
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie 2011
« Reactie #122 Gepost op: 24-05-2011, 16:59:40 »
Absoluut!Ik heb gedaan wat ik wilde doen en ook nog een paar leuke aanwinsten voor mijn verzameling erbij gekregen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie 2011
« Reactie #123 Gepost op: 24-05-2011, 17:02:01 »
Welkom terug Ldhmolletje ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie 2011
« Reactie #124 Gepost op: 24-05-2011, 17:30:02 »
Dank je!
Ich bin ein Bärliner!

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2011
« Reactie #125 Gepost op: 25-05-2011, 20:35:35 »
ik denk dat een wereldreis boven ons budget ligt :P

Waarom ga je niet met een interrailkaart met de trein door Europa toeren?

(ik weet niet of dat nog bestaat)

Wij gingen met zo'n kaart een maand lang in Europa treinen. Het was super.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2011
« Reactie #126 Gepost op: 29-05-2011, 22:26:53 »
Wie is er bekend met Italiaanse tolwegen? Ik heb gezien dat ik een stuk over een tolweg moet. Nu kan ik bij het einde van de tolweg een rij kiezen met "Carta", zodat ik met creditcard kan betalen (is wel het eenvoudigst), maar hoe werkt het bij het oprijden van een tolweg? Gewoon een kaartje uit een automaat halen, of moet je ook al bij een specifieke baan voorsorteren? Dat kan ik nergens vinden. Wil graag een beetje voorbereid op reis. ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie 2011
« Reactie #127 Gepost op: 29-05-2011, 22:34:22 »
ik niet maar als je het weet, schrijf het hier ;D Dan weet ik het voor de zomer :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie 2011
« Reactie #128 Gepost op: 30-05-2011, 01:28:25 »
Wie is er bekend met Italiaanse tolwegen? Ik heb gezien dat ik een stuk over een tolweg moet. Nu kan ik bij het einde van de tolweg een rij kiezen met "Carta", zodat ik met creditcard kan betalen (is wel het eenvoudigst), maar hoe werkt het bij het oprijden van een tolweg? Gewoon een kaartje uit een automaat halen, of moet je ook al bij een specifieke baan voorsorteren? Dat kan ik nergens vinden. Wil graag een beetje voorbereid op reis. ;D

Ik heb hiermee geen ervaring maar een beetje googelen levert deze tekst op:

Citaat
In Italië kies je de rijstroken met Carte/ Viacard, in Spanje die met het bord Vias Automáticas, voorzien van een creditcardsymbool. Je stopt eerst de kaart in de gleuf die je aan het begin van het traject uit de automaat hebt gehaald en vervolgens de creditcard, die vrijwel meteen weer tevoorschijn komt. Je kunt meteen doorrijden.

bron: http://www.dewijdewereld.net/reizen/tolwegen-en-tolgelden.htm

Tweede bron: http://www.autogids.be/docs/Italienl.pdf

Citaat
Het leeuwendeel van de snelwegen in Italië is onderworpen aan tol. In het algemeen moet je een ticket nemen bij het oprijden van de snelweg, dat je zorgvuldig dient te bewaren. De betaling gebeurt contant of met een creditcard aan een loket.
« Laatst bewerkt op: 30-05-2011, 01:35:10 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2011
« Reactie #129 Gepost op: 30-05-2011, 10:35:06 »
Dan had ik niet goed genoeg gekeken.  ;D Hartelijk dank. ::ok::

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2011
« Reactie #130 Gepost op: 30-05-2011, 20:03:54 »
Inderdaad een ticket trekken, al heel vaak meegemaakt :)
Aan het einde van de tolweg kun je, voor zover ik het me goed herinneren, zelf kiezen hoe je betaald (wordt dan op die manier voorgesorteerd): met creditcard (gewoon automaat) of met een mens in een hokje, daar kun je op alle manieren betalen.
« Laatst bewerkt op: 30-05-2011, 20:05:43 door Mascha* »
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie 2011
« Reactie #131 Gepost op: 1-06-2011, 16:17:37 »
Dan had ik niet goed genoeg gekeken.  ;D Hartelijk dank. ::ok::
ook namens mij
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2011
« Reactie #132 Gepost op: 7-06-2011, 17:59:55 »
yay, toch lekker een weekje naar noord Italië :) Met m'n ouders mee, en dan ga ik met het vliegtuig terug, kunnen m'n ouders nog 2 weekjes langer blijven, maar zo lang kan ik niet zonder m'n lieve vriend, haha xD Naja, heerlijk om weer eens een weekje weg te zijn. Mis Italië. Al 2 jaar ofzo niet geweest, en dat is heeeel lang voor mij, haha (m'n ouders namen me voor het eerst mee naar Italië toen ik een maand of 3 oud was, en sindsdien zijn we bijna ieder jaar 2x geweest, dus tja...)
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2011
« Reactie #133 Gepost op: 7-06-2011, 18:22:44 »
Het zal niemand ontgaan zijn dat ik weer terug ben uit Bulgarije. Ik was vaak online, maar dat kwam niet omdat ik me daar verveelde, ik heb er voldoende leuke dingen ''buiten de deur'' gedaan, zoals een tweedaagse trip naar onder meer Plovdiv (mooie oude binnenstad, met overblijfselen uit de Romeinse tijd), Sofia, en niet te vergeten het Rila Klooster.

Ik begrijp echt niet waarom het land niet zo in trek is bij de Nederlanders. Zal wel iets met het communistische verleden te maken hebben, maar het land is zich daar juist flink van los aan het maken, het is er net zo materialistisch als andere landen in Europa. Alleen de prijzen van bijvoorbeeld maaltijden en consumpties liggen er nog steeds ontzettend laag.

Ik had all in, dus ik heb niet veel uitgegeven buiten de deur. Alleen aan de excursies, en zo nu en dan een kop koffie bij een bar aan het strand van Goldstrand, Golden Sands, Zlatni Piasaci, Goudstrand, of  Sable d'Or. Achtereenvolgens de duitse, engelse, bulgaarse, nederlandse en franse benaming voor het plaatsje.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2011
« Reactie #134 Gepost op: 7-06-2011, 20:33:15 »
Volgens mij is Bulgarije (of liever het strand daar) juist heel populair bij Nederlanders. Alle mensen die door de Russen uit Turkije zijn weggejaagd gaan nu naar Bulgarije. Maar ik kan me vergissen. Mij trekt Bulgarije niet zo. Vreemd misschien, want ik ben gek op Oost-Europa, maar Bulgarije is zo ongeveer het enige land dat me niet zo boeit. Zoals men hier inmiddels wel weet, breng ik liever een bezoekje aan de noorderburen.  :P

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2011
« Reactie #135 Gepost op: 7-06-2011, 20:48:41 »
Ik heb er echt amper Nederlanders gezien of Nederlands horen spreken.


Het is gewoon waar je voorkeur naar uitgaat. Ik heb bijvoorbeeld nog het oude Boekarest gezien. Je weet waar dat deel voor heeft moeten plaats maken. In Sofia is het centrum echter, na een enorme verwoesting in de Tweede Wereldoorlog, heel erg mooi opgebouwd. Hetzelfde geldt voor Plovdiv. Daar is echter slechts een klein deel van de oude binnenstad over, maar wel het mooiste deel.

Ieder zijn/haar voorkeur, zogezegd.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2011
« Reactie #136 Gepost op: 7-06-2011, 20:58:09 »
Ik weet ook niet of je naar het strand bent geweest, daar liggen alle Nederlanders namelijk.  ;D Ik denk dat die meer in het hoogseizoen gaan trouwens.

Misschien moet ik dan toch ook eens naar Sofia. Oekraïne trok me eerst ook niet, maar na mijn studiereis naar Lviv en Cernivtsy wil ik nu ook nog naar Kiev en de Krim. Polen trok me eerst ook niet, maar nu wil ik toch nog naar Krakow en Warschau.

Boekarest trekt me eerlijk gezegd ook helemaal niet. Het is gewoon niet mooi meer, dat het ooit het Parijs van Oosten was, daar is nauwelijks meer wat van te zien. Je ziet daar gewoon duidelijk de invloed die Ceausescu heeft gehad. Boekarest is ook de enige stad in Roemenië waar je op moet letten qua criminaliteit. ('t Is nog niet erger dan Parijs of Londen, of welke hoofdstad dan ook, maar toch). Ik ga 't liefst naar Transsylvanië, met zijn mooie Saksische stadjes en zijn prachtige natuur. Het is niet voor niks dat menige internationale film daar opgenomen wordt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie 2011
« Reactie #137 Gepost op: 7-06-2011, 21:04:28 »
En wat vind jij dan van Boedapest, mloesje?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2011
« Reactie #138 Gepost op: 7-06-2011, 21:09:02 »
Ik ben er op het strand geweest, heb er zelfs een deel van meegenomen........, maar kennelijk was ik nog in het voorseizoen. Vrijwel geen Nederlanders gezien, zoals ik al zei. Vergeet in Sofia de Sveta Alexander Nevski niet te bezoeken.


Citaat
Ik ga 't liefst naar Transsylvanië, met zijn mooie Saksische stadjes en zijn prachtige natuur. Het is niet voor niks dat menige internationale film daar opgenomen wordt.  
 
Je moet daar alleen oppassen voor adellijke figuren met de naam Vlad.........


weet je wat die met zijn slachtoffers doet?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2011
« Reactie #139 Gepost op: 7-06-2011, 21:11:50 »
@ldhmolletje Nog niet geweest, staat nog op mijn to do lijstje. Dat is wel een van mijn volgende reisbestemmingen. Ik wil sowieso nog een keer met de orient expres (van Wenen, via Hongarije, Roemenië en jawel Bulgarije naar Istanboel).

@Bodejos, daar hoef je je in Transsylvanië niet zo'n zorgen om te maken, de beste man leefde het grootste deel van zijn leven in Walachije. In die tijd spietste hij zijn vijanden op lange staken. Nu klopt ie alleen nog toeristen geld uit de zak bij Bran, waar de beste man in zijn leven nooit een stap gezet heeft.  ;)