Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576668 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2011
« Reactie #240 Gepost op: 4-11-2011, 21:07:00 »
Die 2012 was ook meer een markering, een overgang naar het nieuwe (vakantie-)jaar.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2011
« Reactie #241 Gepost op: 5-11-2011, 11:27:37 »
Hoe lang mag een stop-over duren?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2011
« Reactie #242 Gepost op: 5-11-2011, 11:30:53 »
Hoe lang mag een stop-over duren?

In welke zin bedoel je dat?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2011
« Reactie #243 Gepost op: 5-11-2011, 11:44:30 »
Hoe lang mag een stop-over duren?

Kun je niet beter twee losse tickets boeken... Wat ik meestal zie bij tickets is, hoe langer je onderweg bent, hoe duurder je uit bent. (Dus lang wachten op het vliegveld=duur ticket). Meestal is het rechtstreekse ticket veel goedkoper.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2011
« Reactie #244 Gepost op: 5-11-2011, 12:08:01 »
In welke zin bedoel je dat?


Kun je niet beter twee losse tickets boeken... Wat ik meestal zie bij tickets is, hoe langer je onderweg bent, hoe duurder je uit bent. (Dus lang wachten op het vliegveld=duur ticket). Meestal is het rechtstreekse ticket veel goedkoper.

Rechtstreeks is niet altijd goedkoper. Het ligt aan de maatschappij, en is volgens mij afhankelijk van meerdere factoren.

Vooropgesteld. Ik wil graag een week New York doen, en kwam op uiteenlopende tarieven uit. Losse tickets en losse overnachtingen: ik heb het vaak gezien als ik iets wilde boeken: er wordt me vaak aangeraden alles zelf te regelen. Maar in het geval van Amerika: ik ben dan fors duurder uit. Komt door de manier van het verhuren van accommodatie daar.

Oad heeft een mogelijkheid om New York vooraf te laten gaan door een stop in Reykjavik. Dat kan, omdat het prijsverschil tussen een stop-over en een rechtstreekse vlucht gebruikt kan worden voor overnachtingen in Reykjavik.

Op zich heb ik daar wel oren naar.

Oh ja, er wordt ook vaak gezegd: ga naar een regionale luchthaven. Ik heb eens de proef op de som genomen: als ik met een prijsvechter vanaf bijvoorbeeld Weeze zou vliegen, dan ben ik bijna 200 euro duurder uit dan met een reguliere maatschappij vanaf een 'gewoon' vliegveld. Bovendien: ik heb geen auto, hoe zou ik op Weeze moeten komen, met een taxi ben ik het ''prijsvoordeel'', dat er niet eens is, alweer kwijt.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2011
« Reactie #245 Gepost op: 5-11-2011, 12:30:03 »
Dat rechtstreeks goedkoper is, is een fabeltje. Airlines verdienen hun meeste geld met overstap passagier. Afhankelijk van de beschikbaarheid, is bijv. Dusseldorf-Amsterdam-New York vv met KLM vaak goedkoper dan Amsterdam-New York vv. Je moet echter wel het hele ticket gebruiken, dus een ticket beginnend in Dusseldorf kopen en opstappen in Amsterdam mag niet.

Icelandair (ik ga er vanuit dat dit de maatschappij is waar je naar kijkt) biedt vaak de optie een gratis stopover te maken, dus in dit geval maakt het niet uit. Ik ben nog nooit in IJsland geweest, dus ik heb geen idee hoe lang je er wilt blijven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2011
« Reactie #246 Gepost op: 5-11-2011, 12:38:31 »
Icelandair is inderdaad een van de goedkoopste opties die ik kon vinden. Ik had dus in totaal 10 of 12 dagen weg willen blijven, met 2 of 3 overnachtingen in Reykjavik. In dat geval heb ik ook de optie om daar excursies te maken. Icelandair biedt dus die mogelijkheid, mijn reisbureau is inmiddels aan het onderzoeken hoveel overnachtingen ik in Reykjavik kan hebben zonder dat het gevolgen heeft voor de ticketprijs, maar niets was nog ''boekbaar'', omdat de prijzen voor volgend jaar nog niet zijn vastgesteld.

Overigens was het ook een mogelijkheid om via TAP te vliegen (met een stop in Lissabon), maar of daaronder ook een (kosteloze) stop-over wordt verstaan, heb ik niet kunnen ontdekken. Immers: een stop-over is iets heel anders dan een tussenlanding.

Het goedkoopste wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken, was 503 euro met Icelandair en met stop-over. Een zogenaamde prijsvechter zat daar honderden euro's boven.


Oad biedt deze stop-over aan met KLM. Maar wellicht is dat ook een code-sharing, of hoe noem je dat in de reiswereld ook weer.


Inderdaad, de mogelijkheid die jij noemt: ticket boeken vanaf bijvoorbeeld Dusseldorf, maar pas instappen op Schiphol, die mogelijkheid is sinds enkele jaren niet meer toegestaan. Voorheen werd daar door slim calculerende passagiers veel geld mee bespaard.
« Laatst bewerkt op: 5-11-2011, 12:46:53 door Bodejos »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2011
« Reactie #247 Gepost op: 5-11-2011, 14:29:47 »
Klopt, vroeger met papieren tickets kon je simpelweg de vluchtcoupon weggooien, maar nu alles digitaal geregistreerd wordt, gaat dat niet meer.

Sommige maatschappijen staan inderdaad niet toe om een stopover te maken (ter verduidelijking, een stopover is een verblijf langer dan 24 uur in een tussenliggende plaats) of alleen tegen een bijbetaling. Ik zou niet uit m'n hoofd weten wat de TAP daar over zegt (we boeken de TAP nooit naar Noord-Amerika, omdat het eigenlijk heel erg om is).

503 euro met Icelandair is een hele mooie prijs. ::jaja::

Ik ben nu voor m'n tickets voor Canada aan het kijken, vorig jaar waren er rond deze tijd tickets van rond de 620 euro, maar nu kom ik niet onder de 800 euro, dat is wel balen. >:(

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2011
« Reactie #248 Gepost op: 6-11-2011, 10:52:59 »
Overigens is mijn plan iets bijgesteld. Het wordt, voornamelijk om financiele redenen, toch weer Canada, maar ik wil het nog steeds combineren met Reykjavik.

Tickets naar Canada zijn vooralsnog wel iets duurder, maar over de hele periode compenseert zich dat ruim met de accommodatieprijzen in onder meer Qubec-City em Montréal.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2011
« Reactie #249 Gepost op: 6-11-2011, 10:56:23 »
Ik moet zeggen: Vliegen naar New York via Lissabon is eigenlijk helemaal niet zo vreemd, als je ziet op welke hoogte de plaatsen ten opzichte van elkaar (en gezien vanuit Nederland) liggen. Dan zou je eerder zeggen dat New York via Reykjavik een ommetje is. Maar dat heeft meer te maken met de maatschappij die de vlucht aanbiedt.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie 2011
« Reactie #250 Gepost op: 6-11-2011, 16:47:32 »
Beetje laat antwoord, maar in Flevoland bij Zeewolde ;D

Daar woon ik heel dichtbij. ;D In Zeewolde namelijk. Gaan we wel s heen. En vroeger heel vaak met vrienden zwemmen daar. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Vakantie 2011
« Reactie #251 Gepost op: 6-11-2011, 17:09:53 »
Daar woon ik heel dichtbij. ;D In Zeewolde namelijk. Gaan we wel s heen. En vroeger heel vaak met vrienden zwemmen daar. :)
Geweldig zwembad daar hè? Ze hebben nu ook een nieuwe waterglijbaan waar je met zo'n band vanaf kan ;D

On-Topic: Van 1 t/m 4 december een weekendje Wenen om in de kerststemming te komen.
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2011
« Reactie #252 Gepost op: 7-11-2011, 16:44:09 »
Het ziet er naar uit dat komend jaar die combi niet meer aangeboden gaat worden. Gut, had ik me net zo op verheugd.


Zeker is het allemaal nog niet, maar gezien het aantal boekingen afgelopen seizoen, komt deze combi waarschijnlijk te vervallen.


Mmmmm, dan toch maar een weekendje Texel?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2011
« Reactie #253 Gepost op: 12-11-2011, 18:44:55 »
We gaan de Mol achterna, komend jaar. Ik heb een pre-boeking laten vastleggen voor de periode 12-20 mei volgend jaar.

En nu maar hopen dat iemand mij tijdig kledingtip kan geven, want zo te zien, was het er niet overal even warm.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie 2011
« Reactie #254 Gepost op: 28-04-2012, 18:13:41 »
de titel kan nu wel 2012 worden of niet? :P

Ik ga over een kwartiertje richting Londen ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie 2012
« Reactie #255 Gepost op: 28-04-2012, 18:27:36 »
Have fun ::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Vakantie 2012
« Reactie #256 Gepost op: 28-04-2012, 19:02:38 »
Marvellous! Enjoy!
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2012
« Reactie #257 Gepost op: 28-04-2012, 19:07:14 »
Enjoy London! 8) ::bravo::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2012
« Reactie #258 Gepost op: 28-04-2012, 20:05:47 »
Veel plezier. Londen is een geweldige stad :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie 2012
« Reactie #259 Gepost op: 28-04-2012, 20:24:19 »
he's gone :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.