Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576693 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2012
« Reactie #280 Gepost op: 18-05-2012, 17:35:50 »
De trein is ook errug goedkoop :)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2012
« Reactie #281 Gepost op: 18-05-2012, 23:48:15 »
Klopt allemaal. In het ene geval is vliegen de goedkoopste optie, in het andere geval de trein. Daar legt de bus, zoals ik die in 2009 heb genomen naar Munchen, het toch behoorlijk tegen af.


Voor de rest: D*N, wat een hilarisch begin van je vakantie.

Ik had voor mijn eigen vakantie ervoor gekozen om mijn verslag niet integraal hier neer te zetten.

Mensen die het willen lezen, weten het inmiddels via via te vinden.

Wat ik echter wel nog kwijt wil over de nu inmiddels bijna afgelopen week op IJsland: het is een geweldig leuk land om eens te bezoeken. Wanneer het weer een beetje wil meewerken, heb je helemaal niets te klagen. Hoewel het geen land is voor een strandvakantie, kun je er wel het hele jaar door buiten zwemmen......

Souvenirs zijn er aan de prijs, excursies ook, maar als je bijvoorbeeld een auto huurt, ik heb me laten vertellen dat de prijs daarvan te vergelijken is met andere Europese bestemmingen.

Als je het een beetje uitkient met eten en drinken, hoef je hier echter geen kapitalen kwijt te zijn voor een maaltijd en een glas bier of wijn. Alcohol is duur in Noorwegen, Zweden en Denemarken, maar heel betaalbaar in IJsland.


Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Vakantie 2012
« Reactie #282 Gepost op: 19-05-2012, 23:55:09 »
Groeten uit Valkenburg.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2012
« Reactie #283 Gepost op: 18-06-2012, 15:07:26 »
Heinz en ik gaan zo naar Venetië, en vrijdag door naar Florence, en dan dinsdag weer naar Rome :D
Tell me what your telescope says

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vakantie 2012
« Reactie #284 Gepost op: 18-06-2012, 15:38:43 »
Heinz en ik gaan zo naar Venetië, en vrijdag door naar Florence, en dan dinsdag weer naar Rome :D

wauw veel plezier! Dat vond ik ( met barcelona ) de 3 mooiste steden waar ik ooit ben geweest
You'll never walk alone

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2012
« Reactie #285 Gepost op: 18-06-2012, 18:03:03 »
D*N leuk om je verhaal te lezen! Ik ken die club G-A-Y wel. Wat jij gezien hebt is de bar geweest. Bij Charing Cross heb je de echte club. Hier treden op zaterdagnacht vaak artiesten op. Erg leuk altijd. Ben er een paar keer geweest  :D. Het was dan ook naast het hotel waar ik woonde en werkte  ;). Er is een directe verbinding tussen het hotel en de club door middel van de nooduitgang erg grappig  ;). Volgende keer inderdaad met de trein gaan. Is goedkoper en snellen en prettiger reizen  ::ok::.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2012
« Reactie #286 Gepost op: 19-06-2012, 13:22:53 »
Heinz en ik gaan zo naar Venetië, en vrijdag door naar Florence, en dan dinsdag weer naar Rome :D
Als Italië verder komt in het EK-toermooi kunnen jullie de Trevi-fontein van een  een heel aparte kant bekijken......

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2012
« Reactie #287 Gepost op: 25-06-2012, 16:22:27 »
Ik ben terug uit Suriname. Heerlijk weer, lekker eten (ook al hou ik eigenlijk niet van rijst en kipkluifjes en heb ik een week niks anders gegeten dan rijst en kipkluifjes), vriendelijke mensen, prachtige natuur. Ik zit alleen onder de muggenbulten. Na twee dagen had ik er al veertig, ondanks alle muggenspray waar die beesten gewoon immuun voor zijn daar.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie 2012
« Reactie #288 Gepost op: 25-06-2012, 16:28:45 »
Welkom terug! Wat heb je daar allemaal gedaan?
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Vakantie 2012
« Reactie #289 Gepost op: 25-06-2012, 16:35:10 »
Ik ben terug uit Suriname. Heerlijk weer, lekker eten (ook al hou ik eigenlijk niet van rijst en kipkluifjes en heb ik een week niks anders gegeten dan rijst en kipkluifjes), vriendelijke mensen, prachtige natuur. Ik zit alleen onder de muggenbulten. Na twee dagen had ik er al veertig, ondanks alle muggenspray waar die beesten gewoon immuun voor zijn daar.
Welkom terug Mloesje! :D Blij te hotren dat je het goed hebt gehad in Suriname :)
Heb je toevallig ook een muggenbingo opgesteld? Van het aantal bulten dat er per nacht bijkwam? :P (wel vervelend overigens, maar goed niet te veel jeuken he!)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2012
« Reactie #290 Gepost op: 25-06-2012, 18:20:03 »
Da's makkelijk praten over niet krabben. Ik had er op een bepaald moment 22 alleen op mijn rechter onderbeen.  ::)

Ik heb heel veel lekker in de schaduw (zonnetje is een beetje te heet) gezeten. Ik heb rondgekeken in Paramaribo, de dierentuin bezocht, dolfijnen gezien, een kaaiman vastgehouden, een schildpad gezien die haar eieren aan het leggen was (zo'n grote schildpad van bijna 2 meter) en ik heb twee tours gedaan over de rivier naar oude plantages.  :D

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2012
« Reactie #291 Gepost op: 25-06-2012, 18:30:37 »
Da's makkelijk praten over niet krabben. Ik had er op een bepaald moment 22 alleen op mijn rechter onderbeen.  ::)

Ik heb heel veel lekker in de schaduw (zonnetje is een beetje te heet) gezeten. Ik heb rondgekeken in Paramaribo, de dierentuin bezocht, dolfijnen gezien, een kaaiman vastgehouden, een schildpad gezien die haar eieren aan het leggen was (zo'n grote schildpad van bijna 2 meter) en ik heb twee tours gedaan over de rivier naar oude plantages.  :D

Klinkt als een super leuke vakantie (op die muggenbulten na dan XD)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie 2012
« Reactie #292 Gepost op: 25-06-2012, 18:51:50 »
klinkt inderdaad erg leuk allemaal. Op die muggenbulten na, dan.


Een klamboe is niet echt een optie gewwest, neem ik aan?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2012
« Reactie #293 Gepost op: 25-06-2012, 19:16:26 »
Welkom terug Mloesje, en klinkt goed die vakantie!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2012
« Reactie #294 Gepost op: 25-06-2012, 20:08:05 »
Dank je wel. Het was zeker een onvergetelijke ervaring. Om 4.00 's nachts op een strandje rondlopen en daar een schildpad aaien die eieren aan het leggen is. Zoiets ga ik nooit meer meemaken denk ik.

Die 100% controles bij schiphol gaan ook wel wat ver hoor. Dat ze je met drugshonden op staan te wachten zodra je het vliegtuig uitkomt, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar wat gaat het die mensen aan wat mijn vader voor werk doet in Suriname? En waarom ik 3x mijn handbagage door een scanner moet halen is me ook een raadsel. Eerst in Suriname, dan meteen zodra je het vliegveld uitstapt op Schiphol en dan vervolgens zodra je je bagage van je band tilt, moet al je bagage, dus ook je handbage weer door de scanner. Wat denken ze? Dat ik in die paar honderd meter ineens ergens drugs vandaan heb getoverd? En dan mag je als de drugshonden niks aangeven en de scanner ook niet, toch nog even je tas en je koffer openmaken waar ze tussen al je persoonlijke spullen gaan snuffelen.  ::)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2012
« Reactie #295 Gepost op: 25-06-2012, 20:24:57 »
Welkom terug Mloesje! ::bravo:: Hoe laat landde jouw vlucht op Schiphol? De mijne om 9.50 (40 minuten voor schema tijd) vanochtend, maar vervolgens tot 10.45 uur op de koffers moeten wachten omdat de bagageband stuk was.  ::ohno::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie 2012
« Reactie #296 Gepost op: 25-06-2012, 20:42:55 »
Mijne om 12.00. Maar vanwege de 100% controles was ik pas na enen weg.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Vakantie 2012
« Reactie #297 Gepost op: 25-06-2012, 21:22:31 »
Mijne om 12.00. Maar vanwege de 100% controles was ik pas na enen weg.
Ben je trouwens naast de riviertochten en de dierentuin ook nog wilde dieren gaan kijken met een jungletocht? :)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vakantie 2012
« Reactie #298 Gepost op: 25-06-2012, 21:50:17 »
Welkom terug Mloesje en Daisy!! Jullie hebben allebei een supervakantie gehad. De foto's van Daisy heb ik gezien op feesboek, nu ben ik benieuwd naar een paar foto's van Mloesje ;)

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie 2012
« Reactie #299 Gepost op: 25-06-2012, 21:51:36 »
Welkom terug Daisy en Mloesje ::bravo::. Ik ben ook benieuwd naar de foto's van Mloesje ::nieuwsgierig::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human