Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576758 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #500 Gepost op: 10-10-2012, 18:54:44 »
Gaaf Maikemeisje, heb er dit voorjaar ook even naar gekeken als alternatief voor de Dominicaanse Republiek, maar we hebben toch maar voor t laatste gekozen toen. 't Is wel een aanrader dus?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #501 Gepost op: 10-10-2012, 20:51:30 »
Enne Daisy, we gingen met Arke.

O ja dat kan ook nog. ::schaam:: Maar fijn dat het leuk was iig, het staat bij mij ook nog op een shortlist om een keer te bezoeken. :)

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Vakantie
« Reactie #502 Gepost op: 11-10-2012, 01:30:20 »
Gaaf Maikemeisje, heb er dit voorjaar ook even naar gekeken als alternatief voor de Dominicaanse Republiek, maar we hebben toch maar voor t laatste gekozen toen. 't Is wel een aanrader dus?

Ja zeker, de eilanden onderling verschillen heel erg qua natuur en omgeving. er is niet heel veel te doen op het gebied van uitgaan en cultuur, maar elk eiland heeft zijn charme en de Kaapverdië-anen zijn overal aardig.

Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #503 Gepost op: 11-10-2012, 11:44:59 »
Enige nadeel : je moet erheen zwemmen.

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Vakantie
« Reactie #504 Gepost op: 11-10-2012, 11:57:21 »
 ::rofl:: of eerst even doorsparen dan kan je met een roeibootje.

Sal heeft zelfs een international airport! met wel 2 bagagebanden en 2 taxfree winkels!

Onze vlucht ging door naar Gambia en er gingen maar 10 mensen van boord op Sal. Tien we in de bagagehal kwamen ging de bagageband net zo lang draaien tot alle 10 de koffers binnen waren en toen stopte hij. Je moest zelf maar naar je koffer toe lopen. Zo schattig is dat vliegveld.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #505 Gepost op: 11-10-2012, 17:51:23 »
Ze hebben tenminste een bagageband.  ;D Toen wij in Lviv waren (in Nederland beter bekend onder de naam Lvov, dankzij de commentaren van het EK) in Oekraïne, toen werd het vliegveld net verbouwd, waarschijnlijk vanwege het EK enzo. Dus was alles enigzins provisorisch geregeld. We kwamen een soort loods binnen met een groot bureau, daar moest je op een enorme weegschaal je tas neerzetten en 'm dan vervolgens zelf in een hoekje neerzetten. Eigenlijk moest je dan daarna meteen doorlopen naar de douane, maar wij hadden geen zin om daar nog een twee uur te wachten, want achter de douane was helemaal niks te doen. Dus mochten we gewoon in de hal blijven wachten. Af en toe liepen er ook nog wat mensen naar hun tassen om er wat spullen in en uit te doen.  ;D En da's dan in Europa hè? Ik neem aan dat 't nu met het EK beter geregeld was hihi.  :P

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Vakantie
« Reactie #506 Gepost op: 11-10-2012, 20:24:49 »
Dat doet me denken aan de eerste keer dat we met mijn moeder mee gingen naar Karpathos (een grieks eilandje). Zij liep meteen na aankomst de bagagehal uit om mensen gedag te zeggen. Mijn zus en ik hadden zo iets van....ja maar je tas dan? Maar zij liep gewoon vrolijk heen en weer, en de taxichauffeur kwam ook nog even de tassen van de band afhalen.  ::oink::  Inmiddels is 't wel anders trouwens.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #507 Gepost op: 11-10-2012, 22:11:55 »
Dat doet me denken aan Mytilini, de hoofdstad van Lesbos. Daar was de bagage-afhandeling ook een beetje aan de krappe kant.Veel meer dan een huiskamer was het niet. De vertrekhal daarentegen was een stuk groter.


En voor zover ik me herinner van Corfu kon je daar (dat was wel 1998) na het afleveren van je ruimbagage, gewoon even het vliegveld af om buiten op een terrasje een kop koffie te gaan drinken. Was wel aan te raden, want daar betaalde je 1/3 van de prijs die je op het vliegveld ervoor betaalde.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #508 Gepost op: 17-10-2012, 19:14:17 »
Vanmiddag paar dagen naar Londen geboekt om daar oud en nieuw te vieren :D
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #509 Gepost op: 17-10-2012, 21:39:18 »
 ::ok::

Leuk hotel gevonden?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #510 Gepost op: 17-10-2012, 21:41:19 »
ibis vlakbij heathrow.. Niet echt speciaal, maar een van de enigste betaalbare dingen die we konden vinden. Overdag zijn we toch weg..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Vakantie
« Reactie #511 Gepost op: 18-10-2012, 17:42:43 »
 ::zwaai::

Ik ga binnenkort naar Berlijn.
Wat moet ik zeker zien?
 ::zwaai::
...óf niet!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #512 Gepost op: 18-10-2012, 18:24:48 »
Tijdig je hotel, anders ben je na een paar dagen gesloopt :P
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #513 Gepost op: 18-10-2012, 19:38:58 »
Tja, waar hou je van? Het leuke van Berlijn is dat er voor iedereen wat te doen is? Ik ben er op studiereis geweest, toen zaten we elke dag in het theater. Wat ik wel bijzonder vind, is een stuk muur dat nog overeind staat, dat is helemaal beschilderd door verschillende mensen. Hele mooie kunstwerkjes zijn daar van gemaakt. Verder is er natuurlijk het indrukwekkende holocaust monument, waar je echt even doorheen moet lopen. En verder... er is zo ontzettend veel te doen in Berlijn, Berlijn is echt een geweldige stad.  ::ok::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #514 Gepost op: 18-10-2012, 19:42:15 »
Je moet ten minste met 1 beer op de foto. ;D (en nee, niet met Knut ;))

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #515 Gepost op: 18-10-2012, 21:57:22 »
::zwaai::

Ik ga binnenkort naar Berlijn.
Wat moet ik zeker zien?
 ::zwaai::

De Unsichtbar, de Televisietoren, het Pergamon-museum, of beter nog: het hele museum-eiland.

Potsdam niet te vergeten.

Een tip: neem een meerdaagse OV-kaart, zodat je naar believen gebruik kunt maken van alle mogelijke soorten van openbaar ervoer, maar wanneer je wil, ook stukken kunt lopen.

De Gedachtniskirche mag je niet overslaan, ga in het KaDeWe naar de bovenste verdieping, en vergaap je aan ongeveer een vierkante kilometer lekkernijen (kaas, worst, tientallen soorten vleeswaren, marmelades  etc. Het is, voor zover ik weet, de grootste afdeling Delicatessen ter wereld.

Ga bovenin het restaurant een kop koffie drinken, en verbaas je erover dat je daar een heel redelijke prijs voor betaalt.

Reichstag en Holocaust-monument, zoals Mloesje al zei.....


Genoeg?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #516 Gepost op: 18-10-2012, 22:04:43 »
Iemand die nog een paar onbekendere must sees in Londen weet?? ( de standaard dingen heb ik al op een lijstje staan)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #517 Gepost op: 19-10-2012, 00:09:43 »
Iemand die nog een paar onbekendere must sees in Londen weet?? ( de standaard dingen heb ik al op een lijstje staan)
ken je de tower bridge ???
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Vakantie
« Reactie #518 Gepost op: 19-10-2012, 00:13:19 »
Ik heb ook iemand gehoord over mannetjes in rode pakken en met hoge zwarte mutsen die een koning of iets bewaken, en die blijven stokstijf stilstaan. Bedacht ik me net: wat zou het grappig zijn als je dan een foto met ze gaat maken en zelf een gekke bek trekt of zo  ::rofl::
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Vakantie
« Reactie #519 Gepost op: 19-10-2012, 01:33:43 »
Speaker's corner in hyde park.
Sticky fingers pub
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw