Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576609 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #560 Gepost op: 14-06-2013, 20:07:52 »
Pac-Mol:

Ik ben een paar keer in Munchen geweest. Je kan er naartoe met de trein, de bus en het vliegtuig, maar ik raad je de trein aan: kaartje geldig vanaf elk station in Nederland, en de Duitse treinen rijden akelig op tijd.

In Munchen kun je kiezen voor een weekkaart met het OV, dan kun je binnen een uitgebreide zone door heel Munchen reizen voor een habbekrats. (ik betaalde daar in 2010 12,30 euro voor). Geloof me, dat is stukken goedkoper dan iedere keer een los kaartje kopen, en nog veel goedkoper dan zwartrijden en betrapt worden.

Er zijn leuke dingen te zien, zoals het BMW-museum met rondleiding in de fabriek, het Deutsches Museum met heel veel afdelingen, voor als het een dag slecht weer is, de televisietoren in het Olympiapark. Verder diverse andere musea, zoals het Panoptikum (dat in feite uit drie dicht bij elkaar liggende musea bestaat.

Kosten? Als je met meer mensen gaat, moet dat prima lukken met 400 euro per persoon.

Je moet alleen een beetje uitkienen hoe je de reis het beste kunt afstemmen op je overnachting. Soms is het handiger om een latere trein te nemen maar wel een dag eerder (dus ook een extra overnachting), dan dat je zo vroeg mogelijk op de dag wil vertrekken.

In 2010 had ik een nachttrein plus slaapwagon-toeslag (29 euro p.p.), waardoor ik 's morgens om half acht al ter plaatse was. Maar daarbij had ik het geluk dat mijn geboekte hotelkamer zonder extra kosten al beschikbaar was:

Bagage neergezet, even opgefrist en om half tien al bezig met een bezichtiging. Vertrek je 's morgens, dan kom je de eerste dag doodmoe op je hotelkamer, en heb je eigenlijk de hele dag al verloren.

Het is maar een idee hoor.........

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #561 Gepost op: 15-06-2013, 08:35:41 »
München is inderdaad een heel leuke stad. En als je de tv-toren bij het Olympiapark neemt, ga dan meteen naar het oude Olympiastadion. Dit stadion heeft immers een zeer bijzondere architectuur.

Daarnaast, als het uitkomt zou je op de heen- of terugreis kunnen kijken of je in Nürnberg kunt uitstappen en dan een paar uur later weer de trein verder naar München te nemen. Nürnberg is ook een heel mooie stad!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #562 Gepost op: 15-06-2013, 10:23:08 »
Vergeet in het Olympiapark niet een bezoek te brengen aan het Israel-monument. In het appartement waar in 1972 de sportploeg en hun begeleiders werden gegijzeld, wonen nu studenten, maar voor het onopvallende gebouwtje staat wel een plaquette die aan deze aanslag herinnert. Jij hebt het zelf niet meegemaakt, dus of het je aanspreekt om het te bezoeken, is aan jezelf.

Ik schrijf het slechts zodat je weet dat het er is. Je kunt ook de Allianz Arena bezoeken, die kun je met je Ov-kaart bereiken, maar het is wel een behoorlijk eind lopen (voordeel: je kunt het ding, eenmaal buiten het metrostation, niet missen.

Doe er je voordeel mee. Het is in elk geval een bestemming die niet al te ver ligt, maar je zit wel in Zuid-Duitsland.
« Laatst bewerkt op: 15-06-2013, 10:26:59 door Bodejos »

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #563 Gepost op: 15-06-2013, 11:20:05 »
yeah, we gaan allemaal naar München voor de cultuur  ::jaja:: ::hypocriet::

« Laatst bewerkt op: 15-06-2013, 11:21:39 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #564 Gepost op: 15-06-2013, 11:53:25 »
Budget is volgens mij eurolines. Veel goedkoper dan trein en altijd avontuurlijk
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #565 Gepost op: 15-06-2013, 12:06:11 »
Eurolines KAN heel erg duur uitpakken. Ik betaalde in 2009 nagenog hetzelfde voor die bus als in 2010 voor de trein.

Ze adverteren wel met 9 euro voor Londen Parijs of Berlijn, maar als je dan gaat boeken, blijken dat de meest ongunstige periodes te zijn, en je moet lang vantevoren boeken.

In feite geldt dit evenwel ook voor de trein en vliegtuig.


Maar dat het avontuurlijk is, ben ik met je eens. Het moet worden gezegd: ook bij een overstap (soms op onmogelijke plaatsen), verloopt alles perfect. Ik had in Frankfurt een overstap die me slechts 15 minuten marge gaf, maar aangezien alle chauffeurs met elkaar in contact staan, zul je een overstap zelden of nooit missen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #566 Gepost op: 15-06-2013, 12:32:04 »
Ik neem aan dat Pac-Mol in het hoogseizoen moet (vanwege school), dan zijn bij de bus en waarschijnlijk de trein de koopjes al weg. Of op hele ongunstige tijden wellicht de trein nog.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #567 Gepost op: 15-06-2013, 12:54:18 »
Opmerkelijk is wel dat Eurolines wel ''24/7'' bereikbaar is, en dat verwacht je eigenlijk helemaal niet bij zo'n maatschappij. In 2009 bleek om 00.30 uur hun kantoortje tegenover het station in Eindhoven zelfs nog open te zijn.

Dus als het je alleen om vervoer gaat, is het helemaal geen gek alternatief.

De meeste relaxte manier vind ik echter de trein.... Goed, dat is een persoonlijke voorkeur.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #568 Gepost op: 15-06-2013, 14:11:33 »
Als je de mogelijkheid zou hebben om direct over de grens te kunnen vertrekken kan je vaak nog mooiere koopjes vinden voor de trein. Maar ja, dat is helemaal afhankelijk van waar je woont.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vakantie
« Reactie #569 Gepost op: 19-06-2013, 22:39:59 »
En nu ben ik wel heel erg benieuwd wat Pac met jullie adviezen gaat doen.... :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Vakantie
« Reactie #570 Gepost op: 19-06-2013, 22:56:09 »
Weekje Boedapest.


... :D
...óf niet!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #571 Gepost op: 19-06-2013, 23:00:45 »
Leuke stad, veel plezier alvast.  ::ok::

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vakantie
« Reactie #572 Gepost op: 20-06-2013, 21:41:48 »
Weekje Boedapest.


... :D

Leuk Pac. Ik ben er vorig jaar geweest. Hele mooie stad waar genoeg te zien en te beleven is.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #573 Gepost op: 20-06-2013, 21:52:18 »
In Pest kun je heerlijke visschotels eten. Maar denk eraan: die zullen ver boven jullie budget zijn.........

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Vakantie
« Reactie #574 Gepost op: 20-06-2013, 22:31:07 »
Nou, gelukkig ben ik vegetarisch ::)
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #575 Gepost op: 20-06-2013, 23:21:16 »
Kijk, dat scheelt alweer. Maar Boedapest is inderdaad geen verkeerde keus.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie
« Reactie #576 Gepost op: 7-08-2013, 14:47:19 »
Voor alle vakantiegangers die terug zijn, hoe was jullie vakantie? (hidm, lukie4, dolfie, MM en ??) :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #577 Gepost op: 7-08-2013, 19:15:19 »
Vrijdag ben ik een weekje naar Berlijn :). Heb er erg veel zin in  ::hyper::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #578 Gepost op: 7-08-2013, 19:19:04 »
Ik ben van Maandag t/m Zaterdag een midweekje weg naar Doetichem. Ben benieuwd hoe het zal gaan met gebroken pootje
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vakantie
« Reactie #579 Gepost op: 8-08-2013, 17:36:53 »
Voor alle vakantiegangers die terug zijn, hoe was jullie vakantie? (hidm, lukie4, dolfie, MM en ??) :).

Het was weer een heerlijke vakantie! Beetje rondgetrokken met een huurauto door Portugal, met verblijf op 3 verschillende adressen. Als laatste hadden we een appartement in de Algarve (2x rollen en we lagen op het strand ::ok:: ).

Eén van de hoogtepunten vond ik wel een boottocht (met een soort van reddingsboot) op de Atlantische Oceaan, waar we een school dolfijnen tegenkwamen. Er waren een stuk of 3 kleine dolfijntjes bij: echt geweldig om die beesten in de vrije natuur te zien spelen!

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.