Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576755 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #680 Gepost op: 26-03-2014, 11:22:01 »
Ze zeggen vanwege Oekraïne, maar daar gingen we toch al nauwelijks meer heen.  Misschien zijn ze bang dat het overslaat naar Moldavië.  En Erdohan is natuurlijk ook lekker bezig. ... Ik zal straks even mailen en kijken of ik een andere reis naar Roemenië kan vinden. Maar dat gaat niet lukken voor die prijs denk k. Misschien moet ik dan toch maar weer in mijn eentje gaan....

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Vakantie
« Reactie #681 Gepost op: 26-03-2014, 11:24:15 »
Ierland lijkt me zo mooi!!  het staat op m'n lijstje

Ben ik in 2009 geweest Ierland is erg groen en schoon ben in Belfast & Dublin geweest. ::jaja:: ::ok::
Dit jaar over 2.5 week alweer ga ik naar Dubai en in Oktober naar Berlijn (Duitsland).. :)

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Vakantie
« Reactie #682 Gepost op: 26-03-2014, 11:25:52 »
Ze zeggen vanwege Oekraïne, maar daar gingen we toch al nauwelijks meer heen.  Misschien zijn ze bang dat het overslaat naar Moldavië.  En Erdohan is natuurlijk ook lekker bezig. ... Ik zal straks even mailen en kijken of ik een andere reis naar Roemenië kan vinden. Maar dat gaat niet lukken voor die prijs denk k. Misschien moet ik dan toch maar weer in mijn eentje gaan....

Wat een domper zeg! Ik hoop dat je toch nog wat leuks vindt, wat een pech.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Vakantie
« Reactie #683 Gepost op: 26-03-2014, 11:32:46 »
::oink::

Arme Loezel ::hug:: Balen!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #684 Gepost op: 26-03-2014, 13:41:29 »
Ja, ik vind het echt heel erg. Maar goed, nu een optie op een andere reis. Een rondreis door Roemenië, met uitbreiding naar de Donau Delta. Is wel heel veel beetjes duurder, maar goed nu slaap ik tenminste wel in een hotel, waar dat anders wrs hostels waren geweest.  ;D

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Vakantie
« Reactie #685 Gepost op: 26-03-2014, 13:42:17 »
Aaahw ::hug:: ::hug::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Vakantie
« Reactie #686 Gepost op: 26-03-2014, 14:12:09 »
er is een 3 op reis uitzending over liechtenstein.
Volgens mij afgelopen seizoen met dennis storm.
Misschien even terugkijken. Doen ze het hele land per fiets.
Ja, klopt, die aflevering heeft mij enthousias gemaakt :D

Deze zomer ga ik op vakantie naar Italië en Zwitserland 8)
Onderweg naar Italië moeten we alleen nog een overnachting boeken. Liechenstein licht redelijk op de route, dus probeer ik mijn ouders er van te overtuigen dat waar daar langs moeten. We kunnen dan natuurlijk niet alles zien wat er bij 3 op reis was (Liechtensteiner Museum, toeristentreintje, lopen met alpaca's ::love::), maar als jullie de hipheid van Liechtenstein kunnen beamen, zou dat toll zijn ::ok::
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #687 Gepost op: 26-03-2014, 15:31:23 »
Het is in feite 1 lange straat. Ik had er op de vrije dag die in mijn tiendaagse reis naar Oostenrijk zat, met de bus heen willen gaan, maar het werd me afgeraden. Het klinkt WEL leuk, even naar Liechtenstein, maar om daarvoor 8 uur in de bus te zitten, terwijl er eigenlijk niet veel te doen is?

@Loezel: het gaat jou om het land zelf he, anders zou Bulgarije een leuk en betaalbaar alternatief kunnen zijn. Maar daar heb jij je Roemeens niet voor gestudeerd......

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #688 Gepost op: 26-03-2014, 16:13:24 »
Ow, ik wil ook best eens een keer naar Bulgarije, maar ben al zo lang niet meer in Roemenië geweest... straks spreek ik geen woord Roemeens mee.  ;D Maar ik baal ook heel erg dat Oekraïne niet doorgaat. Dat moet ook nog maar eens in de toekomst.  :P

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #689 Gepost op: 26-03-2014, 16:19:09 »
Ow, ik wil ook best eens een keer naar Bulgarije, maar ben al zo lang niet meer in Roemenië geweest... straks spreek ik geen woord Roemeens mee.  ;D Maar ik baal ook heel erg dat Oekraïne niet doorgaat. Dat moet ook nog maar eens in de toekomst.  :P
Hopelijk lukt dan wel Roemenië alleen ::hug:: Maar dom dat de hele reis afgelast wordt. Is er anders niks met alleen Roemenië en Moldavië?
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #690 Gepost op: 26-03-2014, 16:21:40 »
Het is in feite 1 lange straat.
Het is inderdaad klein, ik ben ooit in Liechtenstein geweest tijdens een vakantie in Zwitserland, aangezien een oom en tante daar in de buurt woonden. Maar veel weet ik er niet meer van, al schijnen er nog dia's te zijn waar ik in Tiroler-achtige kleding met graan in mijn armen rondloop. (okay, ik was denk ik een jaar of 5...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #691 Gepost op: 6-05-2014, 11:51:09 »
Ohja.
Stockholm dus.

Uhhhh, geen goede stad voor toerisme ::ohno::
Meeste is wel te doen in een dag of 2 [misschien 1 als je er fiks de sokken in hebt; of 3 als je een relax-vakantie wilt].

Het Vasa museum is tof, museum gebouwd om het wrak van de Vasa - een Zweeds oorlogsschip uit de 17e eeuw dat in haar eerste half uurtje varen zonk. En daarna vrijwel geheel intact is gebleven [water te brak voor houtwormen], dus het schip in het museum is ~98% origineel.



Maar dat is eigenlijk het enige. Het oude stadsgedeelte [uhh gämla städ dacht ik] is vrij triviaal en vergetelijk, net als een goed deel van de rest van de stad. Oh, en het grootste gedeelte van het huidige [voorheen historische] centrum is ergens in de jaren 60 tegen de vlakte gegaan. Voor wolkenkrabbers en andere torengezelligheid.
Dus dan krijg je een uitgebreid straatbeeld als dit:




Fun-fact: als je een nogal Noordelijke stad bouwt, is het voor de gevoelstemperatuur vrij essentieel om te zorgen dat je a) de zon binnen laat, b) aan de oevers de wind laat breken.
Dus dan moet je geen lange rechte straten met torenhoge flats bouwen.
Zelfs als je dat mooi zou vinden.
Werkelijk, wie dat heeft bedacht..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #692 Gepost op: 6-05-2014, 13:05:55 »
Het ligt er maar net aan waar je de nadruk op legt.

Tijdens mijn liftvakantie ben ik ook in Stockholm geweest en mijn ervaring was anders. (verrassenderwijs)
Zo kwam ik aan in een mij iets te bruisende stad voor een vakantie, heb ik daarna wel met mijn backpack even een heerlijk uurtje kunnen chillen in een stadspark met een verkoelend briesje en uitzicht op enerzijds sportieve en anderzijds zonnende locals.
Vervolgens had ik het geluk dat ik een neef heb die in Stockholm woont waar ik een nachtje kon slapen in een heerlijk bed in zijn logeerkamer. (mooi appartementje in het hartje van Stockholm) Maar natuurlijk niet voordat hij mij de gezelligheid en schoonheid van de stad had laten zien. Dus ik heb een gezellig kroegje bezocht, ik heb een heerlijke autoband-grote pizza gegeten (ik had hem bijna op, want ja tijdens een liftvakantie heb je wel wat reserves nodig) en daarna even van wat mooie uitzichtpunten over de stad genoten.
Tijdens deze uitjes kreeg ik ergens de belangrijkste tip: Ga slapen op 1 van de prachtige eilandjes van het archipel dat ten oosten van de stad Stockholm liggen (al horen het wel gewoon bij de stad). Er liggen 300 kleine eilandjes waarvan er enkelen de mogelijkheid geven om er te overnachten. Dit heb ik dus de tweede dag/nacht gedaan en de rest van de dag heb ik voornamelijk dat eilandje verkent, echt prachtig!
(Verder schenen er ook veel (interessante) musea te zijn)
De volgende ochtend wel weer om 6 uur 's ochtends terug met de boot, omdat ik verder wilde liften naar het noorden, maar dat was het bezoekje meer dan waard.
Verder zijn de mensen daar ook heel erg gastvriendelijk wat ook een dikke pré is!

Mijn ervaring is dus juist erg positief geweest al was ik er niet echt als toerist (voor mijn gevoel). Ik kan mij echter wel vinden in wat HDD zegt dat die torenhoge gebouwen een lAst voor het oog zijn.
Ananas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #693 Gepost op: 6-05-2014, 18:10:16 »
Het plein op de tweede foto herken ik wel. Daar was in het jaar dat ik er was, een schaakspel met schaakstukken van 1 meter hoog. De eerste keer dat ik zoiets zag, was in de grijze oudheid, 1983. Het naargeestig ogende centrum nodigt inderdaad niet uit tot een bezoek.....

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #694 Gepost op: 9-05-2014, 16:57:33 »
Eurodisney is echt leuk :D

In het begin had ik er wel zin in, gezellig met moeder, zus, zwager en neefje, maar ik ben niet zo van het massa toerisme en idioot commercieel gedoe. Maar het is me 100% meegevallen ::ok::

Tuurlijk het was druk, tuurlijk de prijzen zijn belachelijk hoog (3,19 voor een kopje koffie), tuurlijk het is allemaal fake en buitenkant, maar het is wel allemaal perfect in elkaar gezet. Alles klopte van de parades (heel professioneel) tot het personeel (heel vriendelijk) tot de attracties (erg leuk en afwisselend). Gewoon de hele sfeer die in het park hangt is goed. (al word je op den duur wel beetje moei van die vrolijke liedjes).
Maar het is een aanrader voor jong en oud. Mijn moeder van 70 en mijn neefje van 6 hebben veel plezier gehad, maar ook mijn zwager, zus en ik met diverse attracties.

Zo liepen wij ergens en toen werden er opeens draadjes gespannen en dat betekent in Disney, er komt een parade. Komen daar allemaal musici oplopen,dansers,danseressen  en Klarabella koe aanlopen. Dus onze familie klappen en juichen. En na het optreden weer en vrolijk dansen en toen kwam Klarabella gewoon naar mij toe lopen en kreeg ik een omhelzing ::love::. Daar word je toch vrolijk van :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vakantie
« Reactie #695 Gepost op: 9-05-2014, 17:03:31 »
(al word je op den duur wel beetje moei van die vrolijke liedjes).

It's a small world after all  ;D

Fijn dat je het leuk hebt gehad Lukie  ::ok:: ::ok::
Is ook een leuk park, maar vond het toen qua geldkosten enzo ook net iets te overdreven, maar was mss ook net iets te oud ;).

Maar inderdaad leuke afwisselende attracties voor jong en oud  ::ok::
You'll never walk alone

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Vakantie
« Reactie #696 Gepost op: 9-05-2014, 17:18:08 »
Welcome back Lukie, fijn dat je het zo leuk hebt gehad :D ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Vakantie
« Reactie #697 Gepost op: 9-05-2014, 17:26:24 »
Fijn dat je het zo leuk hebt gehad Lukie :D
Volgende forumuitje in disneyland ^^?
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vakantie
« Reactie #698 Gepost op: 9-05-2014, 18:06:16 »
Ik vind het ook fijn dat Lukie er weer is ::cheerleader:: en dat jullie het zo leuk gehad hebben ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Vakantie
« Reactie #699 Gepost op: 9-05-2014, 19:59:21 »
Welkom terug  :)