Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576686 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #820 Gepost op: 28-07-2014, 13:03:23 »
Wow, KD! Leuk reisverslag!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #821 Gepost op: 28-07-2014, 22:07:54 »
Ik ben weer thuis. Geweldige week gehad en nu echt doodmoe. Vertel morgen wel wat meer!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #822 Gepost op: 28-07-2014, 23:35:39 »
Welkom thuis!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #823 Gepost op: 29-07-2014, 18:14:35 »
@kd leuk verslag. Thuis zal ik de foto's  eens bekijken,  klinkt geweldig.

Welkom thuis pjotr


......

Over mijn vakantie kan ik best kort zijn. Tis hier fantastisch!!!

::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Vakantie
« Reactie #824 Gepost op: 29-07-2014, 18:31:20 »
Bedankt voor de leuke reacties! Waar ben jij nu dan op vakantie,  ::lukie::?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie
« Reactie #825 Gepost op: 29-07-2014, 19:44:42 »
Leuk verslag KD ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #826 Gepost op: 29-07-2014, 22:10:48 »
fijn dat je weer terug bent Pjotr :) en KD interessante bestemming.
er was eens......

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #827 Gepost op: 29-07-2014, 23:23:18 »
Over mijn vakantie kan ik best kort zijn. Tis hier fantastisch!!!

::zwaai::


Veel plezier nog!  ::zwaai::

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #828 Gepost op: 30-07-2014, 11:11:48 »
Hierbij het weekverslag. Vergeef me de dubbelpost,maar ik had m gisteravond helemaal geschreven en toen bleek ik over het maximale aantal tekens te zitten. :-\\


Zaterdag:

Aangekomen,we waren nog maar met 3,terwijl het team uit 10 mensen bestond. De rest kwam zondag,dus even lekker rustig settelen,veel schoongemaakt want het hok wat we voor het team mochten gebruiken voor slapen en eten was een enorme troep. We mochten een grote vrieskist lenen,die helemaal schoongemaakt en een koelkast hebben we naar de tent waar alle activiteiten plaats vonden gebracht.

Zondag:

Naar de kerk die ons project ondersteunde. 1 van ons 3 heeft na de kerkdienst even een praatje gehouden dat we er waren en wat we van plan waren. Er was al een hele groep mensen die voor ons wilde koken,dus dat was wel erg fijn. Verder kwam die dag heel het team binnendruppelen.



Maandag:

1e draaidag. De ochtend begon met een openingsfeest,kinderen konden naambordjes maken,geschminkt worden,ouders koffie drinken en de wat oudere jeugd kon hangen. Ondertussen ben ik met iemand de hele camping overgekomen met een balonnenslinger om me heen om te laten weten dat we er waren en programmablaadjes uit te delen. Het regende vorige week maandag overigens,dus alles moest in de tent.. Zo ook het middagprogramma: Kinderrecra was stoelendans en krantenmeppertje,voor de jongeren waren er kennismakingsspellen en dat was nu niet echt handig,mensen die elkaar niet konden verstaan enzo...Rond 7 uur hadden we poppenkast en van die leuke campingdansjes. Voor de avond stond er eigenlijk een activiteit op het sportveld gepland maar omdat het nog keihard regende werden het gezelschapsspelletjes in de tent. Daarna nog een dagsluiting waar vooral veel pubers op afkwamen en toen zat dag 1 er alweer op.


Dinsdag:

Voor de 1e keer kinderclub. 18 kinderen,dus voor een aller 1e keer best goed. We vertelde een verhaal,zongen en maakte muziekinstrumentjes. In de middag deden we waterspelletjes,zoals water trefbal: Gooien met sponzen. Als laatste mochten ze het team nat gooien en dat was natuurlijk voor hun enorm leuk. Voor ons iets minder...;) ik kon mijn shirt uitwringen.  ;D  Daarna weer poppenkast,we hadden een vervolgverhaal,dus dat liep gewoon door.. De avondactiviteit was volleybal en de dag werd weer afgesloten met een dagsluiting.

Woensdag:

19 kinderen op de kinderclub,dus weer wat meer. Kinderrecra bestond uit een zeskamp,waarbij het hele team nodig was want we hadden enorm veel materiaal nodig. Er was oa levend sjoelen op zo"n zeepbaan.  De poppenkast was dit keer best spannend want ik mocht m doen.. Voor het eerst zelf poppenkast spelen,en de persoon waarmee ik het samen deed was nogal van het improviseren dus die kwam ook echt 3 minuten van te voren binnen rennen. Was echt bang dat ik geen woord wist te zeggen,maar de 1e zin kwam en de 2e en we hebben er volgens mij een geniale poppenkast van gemaakt met al onze stemmetjes. De avondrecra bestond uit trefbal,eerst met wat kleinere en later met grotere. Ook de dagsluiting was er weer,waar elke dag zo"n 15 man was.

Donderdag:

21 kinderen op de kinderclub,we grapte al: Als het zo doorgaat hebben ze in week 4 50 kinderen. ;D  Ik vertelde zelf het verhaal,was alweer even geleden dat ik dat gedaan had,dus kneep m wel een beetje maar het ging goed.  Kinderrecra bestond uit een piratenspeurtocht waarbij het team uiteraard ook als piraat moest,de poppenkast mocht ik nog een keer doen,dit keer met iets meer voorbereiding. Avondrecra was een filmavond,waarbij de recrawerkers volgens de ouders zo dom waren om met allemaal kinderen van 5 en 6 een Engelstalige film te doen zonder ondertiteling. De kinderen voelde zichzelf groot en maakte er niet zo"n punt van. Dagsluiting ging ook weer lekker.
« Laatst bewerkt op: 30-07-2014, 11:16:11 door Pjotr1992 »

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #829 Gepost op: 30-07-2014, 11:13:01 »
Vrijdag:

22 kinderen op de kinderclub,het verhaal van Noach,we knutselde zonnetjes met regenbogen. Kinderrecra waren allemaal spelletjes rond een goal maar die niets met voetbal te maken hadden. Poppenkast werd door zo"n 35 kinderen bezocht,avondrecra was voetbal. Er kwamen weer heel veel kleintjes en om de groten ook leuk te kunnen laten spelen heb ik die allemaal maar meegenomen en ben daar voetballummeltje mee gaan doen. De "groten" kwamen daarna ook bijna allemaal mee naar de dagsluiting.


Zaterdag:

Weer 22 kinderen op de kinderclub,ze zongen de liedjes steeds beter mee en de reacties van de ouders waren ook enorm positief. Het thema was "Samen staan we sterker" dus we hadden ook een kring van jongens en meisjes die elkaars hand vast pakken als knutselwerkje. Die middag organiseerde de camping zelf een activiteit dus hadden wij een middagje vrij. Dat was maar goed ook want we hadden de grote finale van de poppenkast: Levend poppenkast. Ik speelde de koning die een talentenshow organiseerde waarbij Jan Klaassen en Katrijn in de jury zaten. Er was een clown die jongleerde met eieren waarbij de koning er ook nog 1 in zijn gezicht kreeg ,een danseres,een zangeres die heel mooi vals zong,er waren volleyballers en er was een steltenloper. De koning en Jan Klaassen en Katrijn moesten uiteindelijk beslissen wie won en de boodschap was dan uiteindelijk dat iedereen goed was in het gene wat hij of zij deed en dat dus iedereen gewonnen had. Volgens het team was ik de ster van de avond.  ::hypocriet::
Avondrecra was een duanespel,wat iets weg had van levend stratego. Daarna weer de dagsluiting.

Zondag:

Weer naar de kerk,alle mensen bedankt,want ze hebben bijna iedere avond voor ons gekookt,een fiets uitgeleend,kwamen langs om mee te helpen,we kregen telefoon om te vragen hoe het ging. Allemaal heel leuk. Voor de rest lekker in een plas gezwommen met het team,de sing-in van die avond voorbereid en die ook gehouden. Toen daarna de laatste avond borrel met het team.. Kregen allemaal plantenpontjes met malletjes waar we leuke berichtjes voor onze medeteamleden voor op konden schrijven. Die malletjes kwamen dan tegen de wand van het potje aan en dan kun je zo al die lieve berichtjes als herinnering lezen. Heb er nu dus 1 vol trots staan. 


Maandag:

De laatste keer kinderclub,ik mocht het verhaal doen. We zouden kruikjes gaan beschilderen maar in plaats van 18 centimeter waren die maar 18 minimeter,dus toen hebben we er maar een put met een kruikje erin van gemaakt ;D,de nieuwe kinderwerkers kwamen mee kijken hoe alles ging,daarna hadden we overdracht,ludiek afscheid en voorstellen van het nieuwe team aan de campinggasten.. Kinderen stonden bijna te huilen dat we weg gingen,en van de normaal zo stoere oudere jeugd kregen we ook allemaal knuffels  :),deed toch wel goed.   En toen zat de week er helaas alweer op..

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #830 Gepost op: 30-07-2014, 11:17:05 »
Leuk om te lezen Pjotr.  :D

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #831 Gepost op: 30-07-2014, 15:07:29 »
zo'n week is slopend, maar o zo fijn om te doen!! Leuk verslag Pjotr!
er was eens......

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #832 Gepost op: 30-07-2014, 15:37:06 »
Wat een leuk verslag om te lezen Pjotr....je mag moe maar zeker weten voldaan terugkijken op een hele geslaagde week!!!
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #833 Gepost op: 30-07-2014, 20:27:29 »
Er zullen voorlopig geen AI-arrangementen naar worden aangeboden, vermoed ik. Maar desondanks een leuk verslag!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #834 Gepost op: 2-08-2014, 00:45:13 »
Wat leuk om te lezen Pjotr! Super dat je de kinderen zo een fijne week hebt bezorgd. En volgens mij heeft het jouzelf ook geen kwaad gedaan.

Ik meld me weer na een deels WiFi-loos tijdperk in Suriname.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Vakantie
« Reactie #835 Gepost op: 2-08-2014, 00:58:02 »
Nice Pjotr!

En Ycaris kei vet :D
Hoe is het daar?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #836 Gepost op: 2-08-2014, 01:27:16 »
Was. Inmiddels weer helemaal terug inNederland.
Heel mooi land. We zijn met een groep van 11 volwassenen en 13 kinderen op reis geweest. Ongeveer een derde van de tijd in Paramaribo en omgeving geweest, 10 dagen in het binnenland en 3 dagen richting kust.

Als je het binnenland ingaat zit je echt in no-time midden in het oerwoud. Hele stukken met een bootje over de Surinamerivier afgelegd (het laatste stuk kon ook niet anders). Je komt daarbij bijna niemand anders tegen. Prachtige natuur: bountystrandjes en dichte bossen. De oudste kinderen hebben een nacht buiten in de hangmat doorgebracht; samen met een spookverhalenvertellende gids  ;D. In sommige dorpen zijn de mensen wel erg schuw/afstandelijk. Sowieso minder contact met de inwoners gehad dan gehoopt.

Bij de kust hebben we een eierleggende lederschildpad gezien en de volgende dag heeft de gids twee achtergebleven kleintjes uit een uitgekomen nest uitgegraven en dus gered. Unieke ervaringen dus.

The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Vakantie
« Reactie #837 Gepost op: 2-08-2014, 01:33:46 »
Wow klinkt gaaf!

Je laatste zin had ik even verkeerd begrepen maar welkom terug dan ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #838 Gepost op: 2-08-2014, 21:26:57 »
Bijzonder is dat he zo'n eierleggende schildpad?  Wel bijzonder dat jullie ook het binnenland zijn in gegaan. Dat heb ik toen helaas niet gedaan.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Vakantie
« Reactie #839 Gepost op: 2-08-2014, 23:12:43 »
Vanaf maandag ben ik ook weg :D

Vamos a la playa ohohohohoh ::zingen::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.