Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576590 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1220 Gepost op: 21-05-2015, 12:09:36 »
Opluchting voor mij, in verband met mijn Berlijn-trip. Het zag ernaar uit dat het door de DB-stakingen enorm druk zou woorden op de autowegen, maar ook in populaire steden zoals Berlijn. Mensen die normaal de trein nemen, pakken doorgaans de auto als alternatief. Dat zou groot oponthoud betekend hebben.

Maar nu is die staking van de baan, en zal het oponthud (dat er best wel zal zijn) veel minder zijn.

Zaterdag op de heenweg zal het rustig zijn, vrachtverkeer zal er amper zijn, maar woensdag op de terugweg: even afwachten, dus.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1221 Gepost op: 21-05-2015, 16:30:27 »
Nog een weekje en dan 2 weken 'vakantie' houden in het zuiden van Kameroen. Even afkicken van de drukte, chaos en de hitte. Daarna is het dan echt tijd om weer naar Nederland te komen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1222 Gepost op: 21-05-2015, 20:01:52 »
Jeetje dan alweer ::oink:: Tijd is omgevlogen, geniet er nog maar even van. ::ok::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #1223 Gepost op: 21-05-2015, 20:05:15 »
veel speciale vogeltjes

Benieuwd. ;D (Drieteenspecht? Middelste Bonte? Buidelmees?)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1224 Gepost op: 21-05-2015, 23:05:00 »
Jeetje dan alweer ::oink:: Tijd is omgevlogen, geniet er nog maar even van. ::ok::

Jups :( en dan ben ik toch echt 5.5 maand weg geweest.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1225 Gepost op: 22-05-2015, 20:14:56 »
Oh, De Vroom & Dreesmann bestaat nog steeds..........kiepte toen jij weg ging, zo ongeveer om.


Niet dat dat nieuws is waar jij op zit te wachten, maar ik dacht: meld het even.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vakantie
« Reactie #1226 Gepost op: 24-05-2015, 17:38:50 »
Nou tijd voor een kort verslagje

Dag 1 reisdag, naar Lagow , aardig stadje met kasteel en gezellig in de bus en een pizza voor 10 zloty ( 2,50 ).
Dag 2 reisdag naar het nationaal park rond de rivier de Biebzra. Daar was die superprimitieve camping. S avonds vuur gemaakt met magnesiumstick en water uit put gehaald. Poepen in een gat.
Dag 3 eerste excursie naar de moerassen van de Biebzra, veel vogels en planten gezien en elanden en kraanvogels
Dag 4 : 20 km gekanoed tegen de wint in, dat was veel te ver en niet zo leuk meer
Dag 5 : Gewandeld in hoogveen en bosrijk gebied.
Dag 6 : Op weg naar Oerbossen en wiscenten proberen te spotten
Dag 7 : Bezoek aan oerbos
Dag 8 : Eigen onderzoek
En toen nog terug.

Het was vooral supergezellig. Maar bijvoorbeeld bij het kampvuur weerwolven als je op de achtergrond echt wolven hoort huilen soms maakt het wel speciaal. Verder is het een raar land. Langs de weg staan ontzettend veel hoeren en de wodka is goedkoper dan bier. Leuk contact gehad met de locals ook. Zo hebben 4 Russen ons getrakteerd op bier en zeiden ze dat ze een liedje voor ons gingen zingen en wij dan ook voor hun. Dus wij vonden dat prima, was het een professioneel koor. Komen wij aan daarna met Brabant   ::schaam::  ::rofl::

En er was een man ( soort kluizenaar ) die had 36 honden, en was een oud antiquair, en echt heel zijn huis stond vol met rotzooi! Het was zegmaar een soort mijn huis in puin maar dan veel erger. Maar foto's en filmpjes komen nog wel op facebook  ::jaja::

Benieuwd. ;D (Drieteenspecht? Middelste Bonte? Buidelmees?)

Even een korte opsomming
- Drieteenspecht
- Middelste bonte
- Kraanvogels
- ( zwarte ) ooievaar
- Grauwe kiekendief
- Ortholaan
- Roodvink ( of mees geen idee wat het is )
- Putter
- Geelgors
- Houtsnip
- Hop
- Zeearend

En ik vergeet vast nog wat  ;D
You'll never walk alone

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1227 Gepost op: 24-05-2015, 18:10:41 »
Klinkt als heel geslaagd :D en weerwolven met wolven op de achtergrond maakt het inderdaad speciaal  ::rofl::

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Vakantie
« Reactie #1228 Gepost op: 24-05-2015, 23:09:43 »
Klinkt heel tof ::bravo::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #1229 Gepost op: 25-05-2015, 20:20:49 »
vind vooral de Hop een super leuke vogel ::ok::
En je hele vakantie klinkt als heel erg geslaagd Nieky! Lekker ondernemend :)
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #1230 Gepost op: 25-05-2015, 20:23:15 »
Klinkt allemaal superleuk Nieky.
Deze ga je wel onthouden denk ik.
In ieder geval heel anders dan je met M. zal meemaken :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vakantie
« Reactie #1231 Gepost op: 25-05-2015, 20:26:04 »
Zeker weten :)
You'll never walk alone

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #1232 Gepost op: 26-05-2015, 18:10:21 »
Leuk, Nieky!

En mooi lijstje (denk dat je Roodmus bedoelt). Vooral de Drieteenspecht zou voor mij ook wel een reden kunnen zijn om een keer die kant op te gaan. En de wolven en wiscenten in het wild. ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1233 Gepost op: 26-05-2015, 18:18:11 »
Leuk dat je het leuk hebt gehad!  Het lijkt me ontzettend spannend allemaal, zelfs de pizza  :D
...maar soms even niet :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1234 Gepost op: 27-05-2015, 23:29:47 »
Ik ben terug uit Berlijn. Ik was er twee keer eerder geweest, maar alle bezoeken hadden een heel ander karakter:

Berlijn in de DDR-tijd 1984 was beklemmend. 2006 was al heel anders, en Berlijn 2015 is gewoon een heel leuke, open en veelzijdige stad.


Niet te vergelijken met bijvoorbeeld Londen of Parijs, maar wel met verrassende bezienswaardigheden.. Duitsland verbergt zijn verleden niet, het laat het juist zien als afschrikwekkend voorbeeld, zodat de huidige en toekomstige generaties de fout van 75 jaar gelden niet opnieuw maken.

Ik had een gedateerd, maar wel prima, stadshotel vlakbij de KU-damm, zoals de Berlijners de straat noemen. Ik heb onder meer het Museum-viertel, Potsdam, de KaDeWe, en de Gedachtniskirche bezocht, ik ben in het Checkpoint Charlie-museum geweest, en ben met de groep iedere avond uit gaan eten, en ook een avond de kroeg in geweest, samen met de gids.

Een belangrijk verschil met andere steden is dat je je in Berlijn amper kun oriënteren. Je hebt vaak geen idee in welke wijk je je nou precies bevindt, hebt een half uur gereden, en het blijkt dat je op loopafstand van je hotel zit.

« Laatst bewerkt op: 28-05-2015, 21:32:55 door Bodejos »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #1235 Gepost op: 28-05-2015, 16:25:12 »
Herkenbaar Jos, oriënteren in Berlijn is lastig. Het stratenplan vertoont door de wonden van het verleden weinig tot geen logica.
Ik vond het toen een fijne bijzondere stad. Goede sfeer.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1236 Gepost op: 28-05-2015, 17:07:49 »
Fijn dat je het zo naar je zin gehad hebt en toch heel wat hebt kunnen zien :D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1237 Gepost op: 28-05-2015, 21:31:03 »
Over die sfeer in Berlijn kan ik nog het volgende zeggen:

natuurlijk zal er criminaliteit zijn, er was tijdens mijn verblijf bijvoorbeeld veel aandacht voor de nasleep van een seksueel getinte moord op een 18-jarige scholiere, zowel in kranten als op tv. En uiteraard zullen er NO-GO area's zijn.

Maandagavond maakte ik iets bijzonders mee. Galatasaray werd in Turkije kampioen in hun hoogste voetbalklasse, en zoals bekend huisvest Duitsland de grootste Turkse gemeenschap buiten Turkije.

Die twee gegevens samen boden maandagavond anderhalf uur lang een magnifiek schouwspel op de Kurfurstendamm. Er was wel politie aanwezig, maar die hoefde niet in te grijpen. Men hield alleen de veiligheid van het verkeer in de gaten: veel toeterende auto's met uitgelaten feestvierders, en ook op de trottoirs was de sfeer goed te noemen. Als je liet merken blij te zijn voor de aanhang van de club, kreeg je een vriendelijke reactie terug.
« Laatst bewerkt op: 28-05-2015, 21:34:08 door Bodejos »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #1238 Gepost op: 28-05-2015, 21:44:38 »
ik bedoelde andere soort sfeer ;)
maar dit was vast ook leuk
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1239 Gepost op: 28-05-2015, 23:18:54 »
sfeer kun je inderdaad op veel manieren uitleggen.