Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576973 keer)

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Vakantie
« Reactie #1420 Gepost op: 14-08-2015, 10:27:13 »
Klinkt heel tof ::bravo::
Fijn dat je t zo leuk hebt gehad
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1421 Gepost op: 14-08-2015, 10:37:57 »
Klinkt geweldig ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Vakantie
« Reactie #1422 Gepost op: 14-08-2015, 12:33:55 »
Wat de vakantie gekost heeft weet ik niet, ik heb niet betaald ::hypocriet::

Nog beter dan :P
2024: wie is de Mol?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1423 Gepost op: 14-08-2015, 12:51:37 »
Ha ja dat klinkt helemaal goed, fijn Tim! ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1424 Gepost op: 14-08-2015, 12:53:44 »
Jij hebt genoten, Tim  ::ok:: lijkt me een prachtige reis  ::jaja::
...maar soms even niet :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1425 Gepost op: 14-08-2015, 13:26:35 »
Breng mij ook eens in contact met die sponsor, Tim. Maak ik ook eens een cruise......


Klopt het dat het enige minpuntje voor jou was dat dat cruise-schip geen vleugels had? ::) ::)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1426 Gepost op: 15-08-2015, 09:12:17 »
 ::zwaai::

Ik ben weer terug. Morgen volgt een verslagje met foto's. ben nu een beetje gaar, heb de laatste 48 uur misschien 8 uur geslapen en voor mijn gevoel is het nu ook al 14.00 dus dat wordt niks meer vandaag.  :P

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1427 Gepost op: 15-08-2015, 09:12:57 »
Welkom thuis Loezel ::zwaai::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #1428 Gepost op: 15-08-2015, 09:50:20 »
Welkom terug Loezel,

Breng mij ook eens in contact met die sponsor, Tim. Maak ik ook eens een cruise......


Klopt het dat het enige minpuntje voor jou was dat dat cruise-schip geen vleugels had? ::) ::)

 ::rofl:: ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #1429 Gepost op: 15-08-2015, 14:27:27 »
Welkom thuis Loezel ::zwaai::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1430 Gepost op: 15-08-2015, 23:30:56 »
Ook vanuit het super regenachtige zuiden des lands: welkom terug aan alle vakantiegangers.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Vakantie
« Reactie #1431 Gepost op: 16-08-2015, 00:18:08 »
Ik ben ook weer thuis ::zwaai::
Charme was... heftig intens geweldig gaaf heel erg warm en ook nog regenachtig :D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1432 Gepost op: 16-08-2015, 16:49:17 »
Bij deze mijn verslagje:

maandag zouden we vliegen om 21.00, maar nog voor we huis verliepen was de vertraging opgelopen. Hierdoor misten we helaas onze overstap in Kuala Lumpur. Gelukkig gingen er nog twee vluchten, maar we moesten dus wel opnieuw tickets kopen  :-\\. Rond middernacht kwamen we aan in Medan. De gids regelde nog snel een nasi voor ons.

Dit was het uitzicht uit ons hotel


De volgende dag bezochten we een moskee en het sultanpaleis, daarna gingen we op weg naar Bukit Lawang.

In Bukit Lawang was het de bedoeling om een jungle tocht te maken van zes uur. In de jungle kon je diverse aapjes tegenkomen.



Het hoogtepunt waren echter de Oerang Oetangs.



Deze zijn hier semi-wild, ze zijn uitgezet en moeten zelf eten zoeken, ze krijgen echter hulp. Hierdoor komen ze soms banaantjes halen bij de gids, waardoor toeristen dan weer leuke foto's kunnen maken. Wij mochten ook Oerang Oetangs voeren. Ze gaan dan echt klaar zitten, met hun hand uitgestoken en als je niet snel genoeg bent, dan pakken ze het zelf wel.  ::rofl::
Helaas werd ik tijdens de tocht ineens helemaal niet goed. De gids heeft me toen teruggebracht. Waarschijnlijk bijwerkingen van de malarone. Tijdens de wandeling terug ging het gelukkig wat beter. Waarschijnlijk had de gids dat ook door, want die vond dat een goed moment om mijn telefoonnummer te vragen.  ::rofl:: Helaas voor hem vond ik een LAT-relatie Nederland-Sumatra wat al te dol.  ;D

Hierna gingen we door naar Berastagi. Van de dag in de bus herinner ik me vrij weinig, behalve dat ik echt beroerd was, aan het eind van de dag kreeg ik het ook gewoon ijskoud. Bij aankomst meteen mijn bed ingedoken.
De dag erna ging het gelukkig iets beter, al voelde ik me nog steeds niet top. Wij zijn toen naar het voormalig BPM-hotel geweest waar mijn moeder vroeger in haar jeugd op vakantie is geweest en we bezochten een fruitmarkt. Ook bezochten we een dorpje van een lokale stam. Hierna gingen we met de pont naar het eiland Samosir.



Hier bezochten we een traditionele dansvoorstelling



De dag erna stond er weer een wandeling op het programma, er gingen nog andere Nederlanders mee en al snel bleek dat ik niet de enige was die zich niet heel goed voelde.  ;)we zijn een heel eind naar beneden gelopen vanaf een berg, terug richting het meer. Was een erg mooie wandeling. Na afloop gingen we eten bij de gids thuis. Zijn vrouw is vroeger kokkin geweest in een hotel, dus het eten was heerlijk.

Na Samosir stond Sipirok op het programma. Hier was niet veel te doen, maar het was de enige stop op weg naar de volgende bestemming. Onderweg kwamen we wel langs onder andere een heetwaterbron.


 

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1433 Gepost op: 16-08-2015, 16:49:58 »

De volgende weg bezochten we onderweg naar Bukkittinggi een waterval.



Hiervoor moest ik met mijn hoogtevrees deze hangbrug over



In Bukkittingi hadden we een dagje vrij, dat was wel heel erg lekker. Wel zijn we 's ochtends nog naar ondergrondse gangen geweest die door de Japanners waren gemaakt tijdens WO II. Indrukwekkend om te zien.

Na Bukkittingi gingen we door naar de Harau vallei, waar we in kleine hutjes sliepen. Het uitzicht was fabelachtig. Dit was ook de laatste dag dat we nog toeristen tegenkwamen. In de Harauvallei werd nog een wandeling gemaakt. In het begin vond ik het niet zo geweldig. Het was heel warm en we liepen eerst een lastig stuk door allemaal rijstvelden, maar daarna gingen we de jungle in en uiteindelijk kwamen we op de mooiste plek die ik ooit in mijn leven gezien heb. Mijn exacte woorden tegen mijn schoonzus waren: nu hoef ik in elk geval niet meer mee te doen met expeditie ronbinson. Het was een klein rotsstrandje met een waterval, omgeven door jungle en rotsen. Helaas echt niet in een foto te vangen, maar ik heb een poging gewaagd.



Na afloop gingen we naar een huis van de zus van de eigenaar van het gasthuis waar we zaten (geloof ik), daar leerden we hoe je echte Rendang moet maken en groentepannekoekjes. Het was echt super lekker.

Hierna door naar Bangko. Zoals gezegd een plek waar verder geen toeristen waren. En vanaf nu waren we in een gebied waar ook nooit toeristen komen. Kortom wij werden de toeristische attractie. Ik geloof dat ik op een stuk of 30 foto's ben beland. Minstens. Niet allemaal van verschillende mensen hoor. Maar meestal als er een iemand had gevraagd kwamen ze allemaal en moest je in alle mogelijke combinaties op de foto. Persoon A alleen, Persoon B alleen, Persoon C alleen, met z'n allen, Persoon A met Persoon B, Persoon A met persoon C etc. Helemaal leuk als er meer dan drie personen waren.  ::rofl:: Ook werden we heel de tijd aangestaard en aangesproken. "Hello miss (of soms hello mister) how are you?" Leuk allemaal maar wel  vermoeiend op een bepaald moment.

Van Bangko gingen we naar Lubuklinggau, hier zijn we op zoek geweest naar een Jappenkamp waar mijn opa heeft gezeten, we hebben we ongeveer de locatie gevonden, maar er was niks meer van over. Wel woonden er nog mensen, die er in die tijd ook al woonden en die konden nog wel wat vertellen. Verder hadden we een vrije dag en in Lubuklinggau is dus echt niks te doen, plus dat we ons ook niet heel fijn voelden op straat terwijl de hele tijd nagestaard en op een gegeven moment nageroepen werden. De hele middag dus lekker gelezen.

Daarna door naar de laatste stop Palembang. Een grote havenstad, maar ook niet een waar veel toeristen waren. We zaten hier in een vijfsterrenhotel. We zijn hier naar Plaju geweest de geboorteplaats van mijn moeder. Het is imiddels terrein van de Indonesische oliemaatschappij, een staatsbedrijf, dus er moest wat heen en weer gebeld worden voor we naar binnen mochten, maar we hebben daar wel het ziekenhuis gezien waar mijn moeder is geboren.
Laatste dagje nog een vaartochtje gemaakt, tussen alle fabrieken enzo door, kwamen we ineens op een prachtig eilandje met een boeddhistische tempel.

Daarna nog wat bij het zwembad gehangen. Volgende dag om 5.00 op, om 9.00 ging het vliegtuig. Om 11.00 kwamen we aan op Kuala Lumpur. 12 uur later zou ons volgende vliegtuig gaan, dus we hebben een hotelkamer geregeld en lekker de hele middag bij het zwembad gehangen. Deze keer gelukkig geen vertraging.

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1434 Gepost op: 16-08-2015, 18:03:40 »
Dat klinkt als een super leuke vakantie :D en mooie foto's :D

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #1435 Gepost op: 16-08-2015, 18:24:39 »
Heel leuk om te lezen en mooie fotos heb je gemaakt ::ok::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1436 Gepost op: 16-08-2015, 18:32:28 »
Super Loezel ::ok::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #1437 Gepost op: 16-08-2015, 18:36:24 »
Ziet er geweldig uit. En helemaal mooi als je dan al een binding hebt met zo'n land. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1438 Gepost op: 16-08-2015, 20:44:54 »
heel mooie foto's hoor. Lijkt wel of die orang oetang een sigaret aan het roken is....

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vakantie
« Reactie #1439 Gepost op: 16-08-2015, 22:15:02 »
Heel leuk geschreven verslag Loezel! Ik zal zo ook eens mijn best doen voor een verslag :)
You'll never walk alone