Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576830 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vakantie
« Reactie #1440 Gepost op: 16-08-2015, 23:42:28 »
Interaillen 2015

Tjoektjoek met de trein dus deze vakantie. Vooraf toch wel wat gespannen ( heel anders dan kamperen en veel meer zelf dingen regelen ) en benieuwd of ik het grote aantal steden wel leuk zou blijven vinden. We vertrokken 's avonds en gingen meteen met de nachttrein Duitsland door waarna we 's ochtends vroeg aankwamen op het station van Munchen om vervolgens de Alpen door te treinen naar Verona waar het al bloedheet was. Daar hebben we even paar uurtjes rondgelopen. Arena, plein en huis van Julia gezien.



En toen door naar Venetië waar we de avond ook nog doorgebracht hebben aan het Canal Grande. En de dag erna ook heel de dag door Venetië gewandeld. De bekende highlights gezien en de leuke nauwe straatjes.




Vervolgens met de trein via Bled naar Ljubljana gegaan. Echt met een ouderwetse trein de Sloveense Alpen door. Heel grappig was dat op elk station een mannetje naar buiten kwam met een pet en een rood/groen bordje en die dan even naar de trein ging zwaaien. In Bled hebben we een paar uur gezwommen in het bekende meer ( het was nog steeds tussen de 35 en 40 graden ) en in Ljubljana op de heerlijke terrasjes gezeten 'S avonds. De dag erna ook in Ljubljana rondgelopen, onder andere naar het kasteel. Zoals Lukie4 al zei: Heerlijke sfeer. Overal terrasjes, marktjes en gezelligheid. Wat ik zelf wel grappig vond was dat het op een plein een gebied was waar het 'altijd regende' waren soort sproeiers verstopt die sproeide en het voelde ook echt als regen aan.




Toen door naar Zagreb, waar M jarig was en verrast werd door 2 vrienden van ons. We zouden al vanaf Budapest samenreizen maar we hadden in het geheim geregeld dat dit vanaf Zagreb al was. Zagreb was leuk voor een dagje, maar niet heel speciaal vond ik. We hebben vooral vanwege de hitte ( nog steeds 35-40 graden ) siësta moeten houden en in het park gekaart met zijn vieren. Ze hadden wel een schattig kerkje en leuke volksdansjes.



Toen naar Budapest, dat vond ik echt de leukste stad waar ik ooit geweest ben. Perfecte combinatie van Cultuur, ontspanning en gezelligheid/kroegjes. En het kostte allemaal geen drol, we hebben met zijn vieren voor 20 euro best een geslaagde stapavond gehad ;D. Verder is het Vissermansbastillion, de hangbrug en het Parlementsgebouw gewoon heel erg mooi! Ook hebben we daar nog een dagje badhuis gedaan. Heel druk en toeristisch, maar ook wel lekker afwisselend na al die dagen stad en de hitte. We hadden er ook een ontzettend leuke airbnb gehuurd. Had hiervoor nog nooit een airbnb gedaan maar we hadden een heel mooi appartement voor ons 4 met keuken en koelkast enzo, dat was ook wel fijn na alle hostels ;D ( die ook best prima waren ).






Na 3 nachten Budapest gingen we via Bratislava naar Wenen. Het was inmiddels afgekoeld naar 30-35 Graden dus toen was het backpack-sjouwen iets minder erg ;D. Bratislava was wel aardig voor een middagje, maar niet heel speciaal. Leuk ( klein ) ouderwets centrumpje met vooral veel gekke beelden en een kasteeltje.

You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vakantie
« Reactie #1441 Gepost op: 16-08-2015, 23:43:05 »
Deel 2

Daarna Wenen dus, die stad vind ik echt over de top en ook echt voor oude mensen, dus dat vooroordeel van mij is wel een beetje bevestigd. Het ene imposante grote gebouw na het andere en ontzettend veel musea ( die we niet allemaal gedaan hebben natuurlijk). We waren er ook maar 1 nachtje omdat het ook heel duur was, en zo een dagje langer in Krakau hadden hierna. Toch vond ik de kerk wel heel mooi van buiten en was het grote paleis zeker de moeite waard! En ook hier weer lekker gekaart in een parkje.




Daarna de nachttrein naar Krakau, eigenlijk best prima geslapen alle keren in de nachttrein dus dat viel niet tegen. Polen wist ik van mijn schoolexcursie al dat het spotgoedkoop was en dat ze er heerlijke nutellawodka hebben  ::hypocriet::
Eerste dag in Krakau zijn we naar de zoutmijnen van Wilieckza geweest. Die vond ik echt heel indrukwekkend. Ontzettend grote zalen en kapellen waar alles uit zout bestond. En voor de LOTR liefhebbers zijn hier delen van "The mines of Moria' opgenomen  ;D. Het mooiste was deze grote kapel waar ze zelfs het schilderij van het laatste avondmaal in zout gemaakt hadden.



De dag erna gingen we naar Auswitsch, dat was erg indrukwekkend natuurlijk alhoewel ik het ook heel erg toeristisch vond. Aan de ene kant was dat wel fijn want het haalde de lading er een beetje vanaf. En ik wist natuurlijk al wat ik kon verwachten nadat ik met school al in Treblinka was geweest. Ze hadden er hele indrukwekkende tentoonstellingen waarbij vooral de zaal waar ze het afgeschoren haar ( wat teruggevonden is na de oorlog ) van de Joden hadden tentoongesteld.
De laatste dag in Krakau hebben we doorgebracht in de stad en het kasteeltje bij de stad. Gezellige stad met een prima sfeer!


Vervolgens weer een prima nachttrein naar Praag. Hele mooie oude stad, maar wel veel te druk. De eerste dag het stadsdeel met het bekende plein en klokkentoren bezocht en de tweede dag de Karelsbrug en het kasteel en het gouden straatje. De laatste dag vooral spelletjes in parkjes gedaan, biertjes gedronken en nog even naar het fort geweest waar Praag ontstaan is.




Vervolgens gingen de 2 vrienden van ons naar huis en gingen M en ik verder naar het kleinere en onbekendere Cesky Krumlov, maar dit was zeker niet minder mooi. Heel mooi dorpje gelegen aan een riviertje en een mooi kasteel erbij. Een dag het dorpje bezocht hier en een dag gefietst. Was nog best een steile hoge berg, arme M, maar we kwamen boven :)




Daarna via Salzburg naar Munchen. Salzburg is gewoon een overdaad aan Barok en we hadden de eerste ( en enige ) regen van de vakantie hier. En Munchen is gewoon heel veel bier en het mooie Speechplein van Louis :P. Ook daar nog heerlijk een middagje in een megagroot park ( Een van de grootste van Europa ) gelegen, daar had je ook een golf waar de locals aan het surfen waren en paar mooie gebouwtjes.




En toen met een idioot snelle trein ( We waren in 3,5 uur van München naar Düsseldorf ) naar huis gegaan.  :\'(
Al met al echt mijn leukste vakantie ooit gehad, en ik kan het iedereen ( zeker de jeugd onder ons ) aanraden  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 17-08-2015, 00:09:18 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1442 Gepost op: 17-08-2015, 07:58:33 »
Gaaf Nieky ::bravo::

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Vakantie
« Reactie #1443 Gepost op: 17-08-2015, 09:31:56 »
mooie foto's  ::jaja::
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #1444 Gepost op: 17-08-2015, 09:53:08 »
Inderdaad Gaaf Nieky ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #1445 Gepost op: 17-08-2015, 10:45:48 »
Mooie verslagen, Loezel en Nieky! ::bravo::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1446 Gepost op: 17-08-2015, 10:56:44 »
Woow, mooie verslagen Loezel en Nieky, indrukwekkende vakanties!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1447 Gepost op: 17-08-2015, 11:17:55 »
Ook een mooi verslag 😃
Leuke vakantie verhalen

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1448 Gepost op: 17-08-2015, 12:01:31 »
mooie foto's  ::jaja::

zeker! Van allebei. ::ok::
...maar soms even niet :)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #1449 Gepost op: 17-08-2015, 12:51:09 »
Mooie verslagen Loezel en Nieky. Jullie hebben echt schitterende reizen gemaakt ::ok::
er was eens......

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1450 Gepost op: 17-08-2015, 14:51:06 »
Gaaf Loezel en Nieky  ::bravo::
I will follow my inner gold

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #1451 Gepost op: 17-08-2015, 17:14:43 »
Woow, mooie verslagen Loezel en Nieky, indrukwekkende vakanties!

Dit.

If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1452 Gepost op: 17-08-2015, 17:52:16 »
Wow Nieky, wat een reis zeg  ::bravo:: Heb je nu niet weer vakantie nodig om bij te komen van die reis?  :P

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1453 Gepost op: 17-08-2015, 19:54:19 »
Leuke reizen, leuke foto's, leuke verslagen.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #1454 Gepost op: 18-08-2015, 13:53:51 »
Wow super foto's en verhaal Loezel en Nieky  ::respect::

Mijn vakantie begint vandaag.  ::bravo::

laat de zon maar komen zou ik zo zeggen  :-\\
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vakantie
« Reactie #1455 Gepost op: 18-08-2015, 17:12:58 »
Hele leuke vakantieverhalen Loezel en Niek ::ok::

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vakantie
« Reactie #1456 Gepost op: 26-08-2015, 00:55:46 »
Leuk al jullie reacties :)

Wow Nieky, wat een reis zeg  ::bravo:: Heb je nu niet weer vakantie nodig om bij te komen van die reis?  :P

Ik had gelukkig nog 3 weken daarna ;D
Had jij van alle Sumatraanse cultuurshocken ook vast nodig ;)

Swifty doet zo te zien exact dezelfde vakantie als ik vorig jaar? :)
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1457 Gepost op: 26-08-2015, 12:42:56 »
Haha dan weet ik alvast wat ik volgend jaar ga doen :P

Het is zo mooi hier! Zo wel qua mooie steden binnen 30km afstand als mooie natuur binnen 15km. Heel erg genieten.

Edit: voor wie mij niet op FB heeft, hier is op de grens Luxemburg-Duitsland, in de buurt van Echternach.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #1458 Gepost op: 26-08-2015, 12:55:15 »
Welkom terug. Ik heb genoten van je foto's! Volgende keer moet je ook echt naar Clervaux (noord Luxemburg) Daar is een prachtige fototentoonstelling te zien!
er was eens......

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1459 Gepost op: 26-08-2015, 13:02:34 »
Ben nog niet thuis, lig heerlijk lui te doen in mijn vakantiebed ;D Zaterdag vertrekken we weer. De komende dagen nog wat wandelen in het Müllerthal en hier bij het dorp.
Clervaux ben ik wel eens met de motorclub geweest. Ligt nu te ver weg, er is dichterbij ook zoveel moois.
Keep calm and eat chocolates!