Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576752 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #1620 Gepost op: 12-03-2016, 22:18:28 »
heb je al eens gegoogeld op christelijke jongerenreizen? Volgens mij is daar een enorm aanbod met voor ieder wat wils. En dan weet je zeker dat je met andere jongeren op pad gaat..
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #1621 Gepost op: 12-03-2016, 22:23:40 »
in je eentje eten is niet heel leuk maar ook weer niet eng. De paar keer dat ik alleen op vakantie ben gegaan heb ik dan vaak een tijdschrift bij me of kijk ik gewoon om me heen tijdens het wachten. Niets zo leuk als mensen kijken :D

Ik heb een aantal groepsreizen alleen gemaakt en 9 van 10 keer vind je aansluiting en soms in de vreemdste categorieën. Gewoon doen starlight. Ik ben ook mensenschuw (vraag Dolfie maar ;D) maar ik doe het ook af en toe. Al moet ik er bij zeggen dat ik er geen probleem mee heb om af en toe of een weekje alleen te zijn in een groep.

Marokko is prachtig!!!! Ik heb een rondreis langs de koningssteden daar gedaan. Was echt superreis zo mooi!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1622 Gepost op: 12-03-2016, 22:31:30 »
Ik ben het helemaal met Lukie eens. Ik ben nu 3x op een groepsreis geweest. Tot nu toe elke keer aansluiting gevonden. En dat terwijl bij 2 van de 3 reizen eigenlijk alleen mensen mee waren die veel ouder waren dan ik. Ik heb alleen bij de 1e reis, 1x alleen ergens een drankje gedronken, toen heb ik lekker een boekje gelezen. De rest van de reis ben ik opgetrokken met een vrouw die de leeftijd had van mijn moeder, maar waar ik het super goed mee kon vinden. Ik heb bij geen enkele van die groepsreizen meegemaakt dat er iemand buiten viel. Nu moet ik erbij zeggen dat ik ook goed alleen kan zijn, dus ik denk altijd van te voren: mocht er echt niemand bij zitten die ik leuk vind, dan vermaak ik me ook wel alleen. Maar ik zou het idd gewoon doen. Marokko lijkt me echt heel tof.  :D

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1623 Gepost op: 12-03-2016, 22:37:18 »
In m'n eentje eten is misschien ook nog niet zo het probleem, meer dat ik dan ergens in m'n eentje naar binnen zou moeten stappen om het te kopen, in een totaal vreemd land. Het grootste gedeelte van de reis gaat met jeeps door de bergen en de woestijn enzo, en ook daar is de lunch niet inbegrepen, en je moet zelf voor drinken zorgen enzo. Heb sowieso al geen idee hoe dat dan precies zit en waar je dat drinken vandaan moet gaan halen, laat staan als je dan geen aansluiting hebt bij anderen en het helemaal zelf moet gaan regelen. Waarschijnlijk maak ik me druk om niets, maar dat zijn wel dingen waarbij ik liever van te voren zou weten wat ik kan verwachten :P

heb je al eens gegoogeld op christelijke jongerenreizen? Volgens mij is daar een enorm aanbod met voor ieder wat wils. En dan weet je zeker dat je met andere jongeren op pad gaat..
Dit gaat om een christelijke jongerenreis, gevonden via google ;)

Heb voor de rest niets kunnen vinden wat me aansprak. Toch vooral veel zonzeestrand-vakanties, of juist heel actieve waarvoor je zeg maar een conditie nodig hebt ;D Of dan meteen heel primitief kamperen in het wild, dat zie ik toch ook niet zo zitten :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #1624 Gepost op: 12-03-2016, 22:41:07 »
er is denk ik een reisleider bij?
Die laat je niet zonder water zitten hoor.
Je kunt daar op elke straathoek flessen water kopen.
voordat jij in die jeep staat, staan er 4 verkopers om je heen. Als je veelal door de woestijn gaat en met jeeps kom je voor de lunch waarschijnlijk in de enige plek waar je kan eten. Daar eet je dus samen en reken je alleen af. Tenminste zo schat ik in. Heb je een linkje (evt. in pm.... ik heb redelijk wat ervaring met alleen reizen en georganiseerd, ik wil wel eens kijken hoe ik dit inschat...) Nee, lukie niet mee bemoeien is ook een antwoord hoor!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #1625 Gepost op: 12-03-2016, 22:43:51 »
misschien dat je ergens ervaringen van anderen van voorgaande reizen kunt lezen? Het lijkt me zeker spannend, maar ook heel erg leuk!
er was eens......

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1626 Gepost op: 12-03-2016, 22:47:36 »
Ja, er is een reisleider. En ik weet ook eigenlijk wel dat ik me zorgen maak om niets ;) Maar dat weerhoudt me er niet van om het enorm eng te vinden, omdat ik nog nooit zoiets heb gedaan en groepsreizen eigenlijk echt helemaal niets voor mij zijn :P

Linkje
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1627 Gepost op: 12-03-2016, 23:01:03 »
Ik vind het al supertof dat je er naar gezocht hebt, en er serieus over denkt ::ok:: De eerste stap is genomen, en de volgende is deze 2 weken flink praten met anderen die het al eens gedaan hebben. Goeie start dus.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #1628 Gepost op: 12-03-2016, 23:03:21 »
half pension, want onderweg weinig keuze. Bel ze eens op en vraag naar "lotgenoten" en hoe daar mee wordt omgegaan.
Klinkt als een topreis Starlight!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1629 Gepost op: 12-03-2016, 23:22:31 »
Bel ze eens op
Beetje jammer alleen dat ik dat al eng vind ;D

Nouja, ik ga er eerst maar eens een paar nachtjes over slapen en dan zie ik wel weer verder :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #1630 Gepost op: 12-03-2016, 23:28:48 »
snap ik. Telefoonangst, bekend fenomeen.

::hug:: lig er maar een paar nachtjes wakker van  :-*

Wij kunnen je wel advies geven, maar je moet zelf de beslissing nemen.

Ik kan wel een paar tegeltjes nog plaatsen






Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie
« Reactie #1631 Gepost op: 13-03-2016, 01:32:59 »
Wat een toffe vakanties hebben jullie allemaal geplanned :o. Ik wil ook op vakantie :(. En Starlight, gewoon doen! Ik heb ook een jongerenreis gedaan toen ik 17 was, een rondreis door Kroatië. Het is nog steeds de mooiste vakantie die ik heb meegemaakt, ik ben zelf een week langer gebleven dan geplanned. Iedereen gaat alleen daar heen, dus iedereen zoekt aansluiting en zit in hetzelfde schuitje. Dus aansluiting vinden gaat erg makkelijk :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Vakantie
« Reactie #1632 Gepost op: 13-03-2016, 11:12:56 »
Jij zit in Engeland niet zeuren ::)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1633 Gepost op: 13-03-2016, 11:23:55 »
Klinkt leuk Starlight ::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #1634 Gepost op: 13-03-2016, 18:04:23 »
Wat een mooie reizen allemaal!
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie
« Reactie #1635 Gepost op: 14-03-2016, 04:11:12 »
Jij zit in Engeland niet zeuren ::)
Een zonnig paradijs ja ::)


Het is hier wel leuk hoor ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1636 Gepost op: 20-04-2016, 19:25:18 »
Een blik in de nabije toekomst:


Funchal live





Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1637 Gepost op: 20-04-2016, 21:19:01 »
Nog even een verslagje van mijn Spaanse vakantie.

Zaterdag de 9e vertrokken naar Malaga, daar de huurauto opgehaald. Eerst richting Mijas gereden, daar heerlijk op een zonnig terras geluncht. Vervolgens via El Chorro doorgereden naar Ronda en daar ook weer genoten van een heerlijk terrasje. Qua weer wellicht de beste dag.

Zondag ochtend nog even door Ronda gewandeld en daarna weer verder gereden. Door regen en mist helaas wel een mooie binnenlandse route gezeten en een hotel vlakbij Algeciras genomen. Vanaf daar maandag ochtend richting Gibraltar gereden. De auto aan de Spaanse grens geparkeerd en lopend de grens over gegaan. Leuk om een keer geweest te zijn.  Was ook lekker weer die dag. Terug naar het hotel en dinsdag weer verder getrokken. Eerst langs Tarifa, het meest zuidelijke plekje van Spanje. Nog een stukje langs de kust gereden (helaas in de regen), uiteindelijk aangekomen in Jerez en daar nog even een stukje van het centrum bekeken.

Op woensdag met de trein naar Cadiz gegaan vanuit Jerez en daar ook het centrum in. Toen weer terug en ben ik zelf nog even een rondje door Jerez gelopen. Op donderdag zijn we richting Sevilla gereden, we hadden een hotel net buiten de stad. De rest v/d dag even lekker niks gedaan. Op vrijdag Sevilla bekeken, perfecte dag, zonnetje, wel frisjes, maar uitstekende dag voor een stedentrip. Mijn voeten waren helemaal op, maar een fantastische stad.

Op zaterdag ging mijn vader even voor 24 uur terug naar Nederland (hij was toen we de tickets boekten even vergeten dat de volleybal club waar hij vrijwilliger is 25 jaar bestaat, dus besloot hij even voor 1 dagje terug te gaan), dus zelf 's middags nog even naar Sevilla. 's Ochtends was het alleen maar regen, maar 's middags toch nog stukjes droog in Sevilla kunnen doorbrengen. Totdat ik besloot nog maar even zo'n tourbus in te gaan en lekker bovenin te gaan zitten. Nog geen 10 minuten later brak er noodweer uit ... helemaal doorweekt. Maar ach, weer opgedroogd.

Zondagochtend m'n vader weer van het vliegveld in Sevilla opgehaald en naar Cordoba gereden. Het was eindelijk weer eens echt goed zonnig weer, en dat was te merken want het was superdruk in Cordoba. 's Middags weer verder en via een lokale weg richting Albolote gereden, een plaatsje nabij Granada waar ons hotel was. Maandagochtend eerst geprobeerd Granada in te komen, maar er stond een enorme file de stad in (we gingen dan ook tijdens de ochtendspits weg, dom). Verder dan een kerk zijn we niet gekomen. Uiteindelijk besloten door te rijden naar de Sierra Nevada en geen spijt van gehad, wat is dat mooi zeg!

Daarna doorgereden naar de eindbestemming, Malaga. Daar de volgende ochtend op 't vliegveld weer de huurauto ingeleverd en naar huis gevlogen.

Vakantie is omgevlogen, weer was niet altijd even goed, maar ik mag niet klagen hoor. Alleen de zonnebrand heb ik niet aan hoeven breken. Maar goed, die kan over 3,5 week weer mee naar Barcelona. Zal ik wel nodig hebben daar als ik er 5 weken zit. Overdag uiteraard gewoon (binnen) werken, maar 's avonds en het weekend vrije tijd. :)

Foto's zijn trouwens op Facebook te vinden, maar ik heb nog wat op mijn gewone camera staan, dus mocht daar nog wat leuks tussen zitten, zal ik die hier van het weekend eens plaatsen. ::jaja::

Ow, ik las dat HDD naar Florence geweest is, was het leuk? En heeft Starlight al een beslissing genomen mbt de Marokko reis?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1638 Gepost op: 20-04-2016, 21:51:27 »
Zo, even een weekje Zuid-Spanje in een notendop. Leuk om te lezen.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #1639 Gepost op: 21-04-2016, 12:15:35 »
Ow, ik las dat HDD naar Florence geweest is, was het leuk?

Ohja, wilde daar nog over schrijven.
Maar had meteen aansluitend ergens sollicitatiegesprek-2, en sindsdien heb ik als 1 bol stress naast de telefoon gezeten omdat het niet bekend is wanneer ze bellen.
Dus was vergeten om er verder over te schrijven.

Anyway, Florence was fantastisch.
Heerlijk weer, eigenlijk constant zo 23-25 graden ofzo, met heel veel zonuren.
En allemaal mooie dingen gezien!
En allemaal lekkere dingen gegeten!

Florence is ook gewoon een supercharmant stadje, met allemaal van die kronkelstraatjes. Alleen omdat veel van de gebouwen iets van 4-5 verdiepingen hoog zijn, met overhangende daken, heb je echt superveel schaduw in die smalle straatjes. Dus dat hebben ze heel goed gedaan.
Uberhaupt ook dat er eigenlijk geen enkele nieuwbouw is in het centrum - maakt het zoveel leuker.

Deed me op sommige vlakken wel denken aan Lissabon, qua gevoel van de stad. Alleen dan wat drukker ;)

Onwijs goed gegeten - hoewel we dat ook wel goed vooraf uitzochten.
Keertje bij een pizzaria in de buurt, die vrijwel alleen maar geweldige reviews kreeg. En die pizza's waren inderdaad fantastisch, zo'n goede bodem.. En nog keer bij een restaurant genaamd Fuoco Matto, dat echt heel goed was. Ook toffe bediening, hadden een dude die het ene zegt en met z'n kleine glinsteroogjes het andere bedoelt ;D Naja, dan kan je bij mij al snel niet meer stuk. Dude bleek ook sommelier te zijn, dus tof hoe hij toen ineens volledig in pro-mode ging :D

Qua cultuur is de Dom, en omliggende gebouwen, wel echt superindrukwekkend. Vooral de buitenkant. Konden met het kaartje ook in het dommuseum, dat onverwacht tof was ingericht. De spullen die ze daadwerkelijk hadden waren minder memorabel ;)
Uffizi was natuurlijk een verplicht nummer. Maar eigenlijk net als met het Prado.. gaat de vergelijking met een wereldmuseum als het Louvre wel mank. Heel veel binnenlandse kunst, in dit geval dus Italiaanse, met niet specifiek hoge kwaliteit. Dat was aan het begin, waar het nog onwijs druk was. Een stuk verder kwam ik bij de kleine vleugel met Nederlandse, Vlaamse, Franse en misschien nog wat Duitse schilders. Liep een zaal in, waar alleen een suppost zat te suffen, verder helemaal leeg. Recht voor me, hingen netjes naast elkaar 4 Rembrandts. Echt ziek. Vleugel was bijna uitgestorven. En iedereen klagen in het Rijks bij de tentoonstelling dat je nooit eens rustig kon kijken. Naja, ga naar het Uffizi. Kon rustig meerdere minuten met m'n neus vlak voor een schilderij hangen, kijkend naar de penseelstreken. Er liepen wat mensen de zaal in, de zaal uit.. en bedachten zich toen ze mij zagen staan. Checkten even het naamkaartje, oh Rembrandt, en liepen toch maar de zaal in.
Maarja, ze hangen dan ook vrij achteraf.
Academia della Arte was natuurlijk ook verplicht. Dat was best tof. Vrijwel alle aandacht ging natuurlijk uit naar de worstelende onvoltooide beeldhouwwerken van Michelangelo.. en de David. Die was wel.. perfect. En zo enorm groot :o Snap lang niet altijd dat een kunstwerk zo'n enorme status heeft - maar dit is wel iets waar je best een half uurtje bij zou kunnen zitten om het in je op te nemen. So that was cool.

Terugvliegen bleek zelfs ook geweldig. Klein toestelletje, een embraer 190, wie kent m niet.
Alleenn we vlogen laat 's avonds, dus we zaten boven de wolken toen de zon onder ging. Gaf een extreem rijke schakering, van dieprood aan de horizon, dat naar boven de gehele regenboog doorliep via oranje, geel, groen, blauw, naar een donkerdiepblauw van de nacht boven. En hoe verder je van de zonkant af keek, hoe meer grijs in de kleuren werd gemengd. Een oneindig kleurpalet :)
Tofste kwam daarna pas. Het was vrij helder, toen we over Nederland vlogen. Dus de laatste 10 minuten was er een zee aan lichtjes onder ons, zeker in de buurt van Amsterdam. De cabinelichten gingen uit; men was stil; en het kleine vliegtuigje zweefde lichtjes voort boven de lichtjes.. Super vredig ::love::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.