Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576619 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #1700 Gepost op: 3-07-2016, 13:21:18 »
Ah, veel plezier, Loezel! Bad bentheim is een heel mooi plaatsje met een heel mooi kasteel en veel natuur in de omgeving. En dat bij mij om de hoek...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1701 Gepost op: 5-07-2016, 17:12:32 »
Zou HDD eindelijk thuis zijn van de spelletjesdag?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1702 Gepost op: 8-07-2016, 10:24:07 »
Ik ga 2 weken naar Duitsland  ::zwaai::
I will follow my inner gold

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1703 Gepost op: 8-07-2016, 10:36:00 »
Nog een week en dan eindelijk weer lekker thuis zijn en even 'vakantie' houden
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1704 Gepost op: 8-07-2016, 21:14:55 »
Leuk Miek, land heeft veel te bieden, welke regio wordt het?


@Elise, en als je thuis bent, ga je dan direct werk maken van een volgende periode?

(Na je vakantie dan)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1705 Gepost op: 9-07-2016, 08:53:59 »
Citaat
@Elise, en als je thuis bent, ga je dan direct werk maken van een volgende periode?

(Na je vakantie dan)

Jups, mocht het project verlengen.. waar wel grote kant van is. Dan ga ik in januari weer deze kant op. En nog een kansje dat dat november al is, maar dat is nog van wat dingen afhankelijk.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #1706 Gepost op: 9-07-2016, 11:42:54 »
Zou HDD eindelijk thuis zijn van de spelletjesdag?

Na mijn omweg via Spanje ben ik sinds gisteravond officieel terug van de spelletjesdag ::bravo::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1707 Gepost op: 9-07-2016, 12:06:52 »
Technisch gesproken, ben je nu dus thuis.......

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #1708 Gepost op: 9-07-2016, 13:10:39 »
Zelfs voor de niet-technici onder ons ben ik nu thuis ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Vakantie
« Reactie #1709 Gepost op: 15-07-2016, 21:47:05 »
Ik zit door het wegvallen van een reispartner (niet in de zin dat hij gestorven is) te overwegen in mijn eentje te interrailen, maar weet niet of dat echt bij mijn karakter past. Ik ken wel verschillende verhalen van mensen die zich 'herboren' voelden na zo'n reis. Mensen hier ervaringen met solo-reizen?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1710 Gepost op: 15-07-2016, 22:04:37 »
Yep. Voordelen: nieuwe leuke mensen ontmoeten.  Gaat makkelijker dan als je met een reispartner bent.

Nadelen: niemand om je ervaringen mee te delen. En als je je niet lekker voelt, dan voel je je wel echt eenzaam. Maar ben toch  blij dat ik het een keer gedaan heb.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #1711 Gepost op: 16-07-2016, 02:06:37 »
ik ga af en toe solo.
Allergrootste nadeel  alleen eten in een restaurant is echt niet leuk.
andere nadelen is inderdaad niemand om je ervaring mee te delen.
Het is soms iets makkelijker genieten. Met 2 op een terras, je neemt wat meer de tijd. Alleen ben ik meestal gehaaster en hop naar het volgende.

Voordeel eigen keuzes maken, geen rekening hoeven houden
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1712 Gepost op: 16-07-2016, 08:03:51 »
Ik ben de afgelopen jaren 2x alleen op vakantie geweest.
Ik heb 1x gekampeerd, vijf dagen  op de Veluwe, dat was heerlijk. Echt alleen geweest. Niet veel contact met andere kampeerders. Iedere dag met m'n fiets erop uit. Ik lag in scheiding en deelde mijn huis nog met mijn ex dus had deze tijd alleen even nodig.
Ik ben ook 1x AI in een resort op Tenerife geweest. Dat was heel goed te doen. Eten in t hotel was niet eenzaam, genoeg aanspraak. Maar totaal niet vergelijkbaar dus mer solo interrailen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1713 Gepost op: 16-07-2016, 08:38:00 »
Eigenlijk alleen maar ervaring met alleen reizen, maar niet met interrailen. Tot eind jaren zeventig met ouders broer en zussen, daarna 1 keer eens met mijn broer.

Ik moet zeggen: ik zou liever met iemand reizen, waar ik ervaringen mee kan delen.

Meerdere nadelen, maar ook voordelen.

Nadelen zijn onder meer financieel, voornamelijk de toeslag die voor single rooms betaald moeten worden. Je kan ervoor kiezen om die niet te betalen, maar dan wordt er niet eens geboekt. En voor sommige bestemmingen heb ik die toeslag er dan wel voor over. Maar bijvoorbeeld een cruise, die zit er voor mij financieel niet in, helaas. In de praktijk is het echter zo dat de laatste jaren de toeslagen wat gematigd zijn, mogelijk onder invloed van het feit dat er steeds meer mensen alleen reizen.

Alleen eten in een restaurant: ik heb er in principe niet zoveel moeite mee, maar de laatste keer op Madeira was het zo dat er in mijn hotel mensen waren die een 6-persoonstafel voor 2 ''claimden''. ''Nee: bezet'', krijg je dan te horen, dan zetten ze hun tas op de vrije stoelen. Na een gesprek met de restaurantleiding werd daar toezicht op gehouden, en had ook ik de keuze uit de leukere tafels. Vroeg het restaurant binnen gaan, wil dan ook nog weleens helpen.

Over restaurants/terrasjes gesproken: ik heb het regelmatig meegemaakt dat personeel je vaak niet ziet staan als je alleen aan een tafeltje gaat zitten (brengt kennelijk minder op, ik weet niet wat de echte reden is). Als ze dan de bestelling willen opnemen van een stel of groepje dat na mij binnen is gekomen, dan meld ik me wel. Ik ken meerdere alleenstaanden die regelmatig hetzelfde mee zeggen te maken. Maar je moet natuurlijk wel je mond open durven doen, en ook eens accepteren dat dit ''gewoon'' gebeurt.

Voordelen: jij wil dit, de ander wil dat. Die keuze hoef je als alleenreizende niet te maken. Verder: je maakt doorgaans best wel contact met mensen die in dezelfde accommodatie zitten, en dan vooral degenen met wie je samen bent gearriveerd. Toevallig was ik de laatste keer in mijn hotel de enige nieuwe gast die dag, maar de contacten met de hostess verliepen via een ander hotel, waar wel veel van mijn reisgenoten zaten. Die kom je dan toch regelmatig tegen, en het leukste is: je wisselt tips uit, en maakt soms dezelfde excursie.

Mijn ervaring: je bent nooit helemaal alleen als je solo reist, maar je moet je niet voor anderen afsluiten, en niet iedere dag in een hoekje in de lounge van het hotel een boekje gaan zitten lezen, dan maak je dus geen contact.






Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #1714 Gepost op: 16-07-2016, 11:21:18 »
Morgen naar Zuid-Afrika ::hyper::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1715 Gepost op: 16-07-2016, 11:42:20 »
Fijne reis. Als je Elise onderweg tegenkomt op haar terugweg naar Nederland: zwaai even naar elkaar.....

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #1716 Gepost op: 16-07-2016, 11:43:28 »
Fijne reis. Als je Elise onderweg tegenkomt op haar terugweg naar Nederland: zwaai even naar elkaar.....

 ::rofl:: Ik zal het doen als ik haar tegenkom
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #1717 Gepost op: 16-07-2016, 11:59:53 »
verwonder me er over dat financieel als nadeel wordt genoemd bij alleen reizen. Hotelkamers zijn vaak duurder vanwege de toeslag, dat is waar. Dat is oneerlijk, dat is ook waar. Maar kom op.. je leeft in je eentje van een salaris waar ook gezinnen van moeten leven. Dat betekent in feite dat je een ruimer budget hebt om aan vakanties te besteden. Iedereen kan op een cruise als ie dat wil, alleen moet de één iets langer sparen dan de ander.
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #1718 Gepost op: 16-07-2016, 12:04:47 »
Stormpie waarom moet ik voor een kleinere kamer meer betalen als ik alleen reis. Ik ga nu een lange reis maken van 21 dagen. Ik moet 400 euro!!!! eenpersoonstoeslag betalen. Dat heeft niets meer met oneerlijk te maken. Dat is gewoon diefstal (en ja ik kies er zelf voor)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #1719 Gepost op: 16-07-2016, 12:22:35 »
tuurlijk.. het is ook diefstal, het is oneerlijk. Dat ben ik helemaal met je eens. En daar mag je je best boos over maken. Je zou dat geld aan leukere dingen willen besteden.


er was eens......