Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576553 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1720 Gepost op: 16-07-2016, 12:28:34 »
Ik wil hier toch nog even op reageren.

Dat is oneerlijk, dat is ook waar. Maar kom op.. je leeft in je eentje van een salaris waar ook gezinnen van moeten leven.


Dus als single heb ik makkelijker op vakantie, omdat ik mijn salarisinkomen niet hoef te delen? Ik heb gemiddeld wel hogere hypotheek lasten, gas, water, licht, service kosten, verzekeringen etc. aangezien ik alles alleen moet betalen itt tot tweeverdieners. Gezinnen geven uiteraard weer eer geld uit aan kleding, eten en drinken dan ik, dus het zal om het even zijn, hangt per situatie af.

En verder klaag ik niet hoor. Ik kan redelijk goed budgetteren, zodat ik precies weet waar mijn geld heen gaat en ik weet hoeveel geld ik per jaar aan vakanties kan uitgeven. ::jaja:: Maar ik vond t een beetje rare uitspraak. ;)

Fijne vakantie Tim ::bravo::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1721 Gepost op: 16-07-2016, 13:14:44 »
Ik snap Stormpies redenatie ook niet. In je eentje komt er ook maar 1 loon binnen, in een relatie vaak 1,5 of 2 lonen. Huur/hypotheek is per persoon goedkoper in een relatie, net als gas/water/electriciteit, autokosten, etc. Je  houdt niet per definitie meer over als single (alleen wel als je het vergelijkt met een gezin met maar 1 inkomen).

Ik vind 400 euro eenpersoonstoeslag ook belachelijk veel. Ik kan me voorstellen dat een kale kamer die 100 euro kost voor 2 personen, voor 1 persoon niet veel minder kost want schoonmaak etc is vrijwel hetzelfde. Maar je krijgt vaak een kleinere kamer dus is die kamer niet diezelfde 100 euro waard. En vlucht, ontbijt, etc zou per persoon geen verschil moeten maken.



Zuid-Afrika, gaaf Tim, veel plezier!  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 16-07-2016, 13:29:01 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #1722 Gepost op: 16-07-2016, 16:41:37 »
ik vind het ook belachelijk dat je meer moet betalen.. maar is dat een nadeel van in je eentje op vakantie gaan? Ik vind van niet. Geen gezelschap, niet kunnen delen, niet op iemand terug kunnen vallen, voor mij allemaal nadelen, maar de toeslag valt voor mij niet onder een nadeel. Wel ongelijkheid, oneerlijk, diefstal, maar geen nadeel.



er was eens......

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vakantie
« Reactie #1723 Gepost op: 16-07-2016, 17:49:53 »
::rofl::

Helemaal mee eens Stormpie ;)

En als je er voor kiest om alleen op vakantie te gaan dan heb je daar dus allemaal "last" van (of plezier, dat kan ook natuurlijk)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #1724 Gepost op: 16-07-2016, 23:08:20 »
ja precies.. Je hoort niemand klagen als hij of zij bv buiten het seizoen op vakantie kan en minder voor dezelfde accommodatie hoeft te betalen.
er was eens......

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vakantie
« Reactie #1725 Gepost op: 16-07-2016, 23:12:31 »
ja precies.. Je hoort niemand klagen als hij of zij bv buiten het seizoen op vakantie kan en minder voor dezelfde accommodatie hoeft te betalen.

ja precies.. Je hoort niemand klagen als hij of zij bv buiten het seizoen op vakantie kan en minder voor dezelfde accommodatie hoeft te betalen.


Hmmm maar dat is wat lastiger als je in het onderwijs werkt :(
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1726 Gepost op: 17-07-2016, 07:33:48 »
ja precies.. Je hoort niemand klagen als hij of zij bv buiten het seizoen op vakantie kan en minder voor dezelfde accommodatie hoeft te betalen.


Volgens mij dwalen we af in de discussie? Ik weet niet aan wij dit gericht is, maar ik (en Swifty) hadden t alleen over de opmerking dat singles hun salaris niet over meerdere personen hoefde te verdelen, omdat dat nogal krom geredeneerd was. ;)

ik heb idd verder niks te klagen :D ::ok:: Ik ben blij dat ik buiten t seizoen op vakantie kan.

Hoeveel nachtjes nog Lukie?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #1727 Gepost op: 17-07-2016, 08:54:11 »
zo krom is die redenatie nou ook weer niet.

Maar idd de discussie ging over de nadelen van alleen op vakantie gaan. Ik denk dat het feit dat ik op niemand terug kan vallen als er iets gebeurt voor mij een groot nadeel is. Hoewel het helemaal op jezelf aangewezen zijjn is natuurlijk ook een uitdaging en goed voor je zelfvertrouwen.
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #1728 Gepost op: 17-07-2016, 10:25:21 »
nog 12 nachtjes :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #1729 Gepost op: 17-07-2016, 13:12:23 »
Veel plezier in Zuid Afrika, Tim!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vakantie
« Reactie #1730 Gepost op: 18-07-2016, 19:34:28 »
Ik weet dat ik een beetje een stresskip ben, maar ....

Ik ga dus volgende week voor het eerst ver vliegen naar een niet-Westers land (jeej leuk enzo)
Nou wilde ik mijn backpack laten sealen omdat ik een stresskip ben en zodat ze er niets in kunnen stoppen of uit kunnen halen. Maar ik vlieg via Amerika, dus daar breken ze de boel vast gewoon open.
Maar hoe weet ik dan als ik aan kom in Lima of er iets in mijn koffer is gestopt al dan niet?
Vast een heel stomme gedachte/vraag maar jullie hebben vast meer ervaring met ver reizen  ;D
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #1731 Gepost op: 18-07-2016, 19:44:59 »
dat weet je niet. Dus let it go  Elsa
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1732 Gepost op: 18-07-2016, 19:48:43 »
Op een koffer kan je een slot doen, je hebt Esta sloten, die kunnen ze in Amerika open maken. En verder alleen jij, maar dat gaat zeker niet met een rugzak?
Ik heb weer 0 ervaring met backpack.

Sealen is weggegooid geld, dat slopen ze er weer af. ::jaja::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #1733 Gepost op: 18-07-2016, 22:52:11 »
je kan er ook een tie rip aan doen. Bv. een knalgroene van de Hema. Als je tie rip verdwenen is weet je dat je koffer open is gemaakt. Ik heb zelf altijd tie rips mee. Zijn voor heel veel dingen erg handig.
er was eens......

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #1734 Gepost op: 19-07-2016, 16:32:24 »
Een kleine update vanuit Graskop, Zuid-Afrika. Nadat we Zondagavond laat waren geland op Johannesburg en de auto hadden opgehaald zijn we richting het hotel. Gisteren een dag in Johannesburg/Soweto (vooral Soweto heeft grote indruk op mij gemaakt)  geweest (enkele foto's zijn te zien op FB. Vandaag met de auto vertrokken uit Johannesburg richting Graskop. Ondere andere naar Zeeland (Middelburg) en Noord-Ierland (Belfast) geweest. ;D En ook een bezoek gebracht aan Pelgrims Rest.

Voor Nieky: We hebben vandaaf afdalingen gehad die jij als wielerliefhebbers zeker kan waarderen (met uitzondering van af en toe gaten in de weg.

Morgen Kruger Park.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vakantie
« Reactie #1735 Gepost op: 19-07-2016, 16:56:03 »
Gaaf Tim ::ok::
En was Middelburg vergelijkbaar met "mijn" Middelburg?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1736 Gepost op: 19-07-2016, 17:00:14 »
Graskop  ::rofl::
...maar soms even niet :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1737 Gepost op: 19-07-2016, 18:58:18 »
Volgens mij verveel je je niet Tim ::ok::

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1738 Gepost op: 19-07-2016, 19:30:05 »
Geniet ervan tim! Afrika is zo mooi.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #1739 Gepost op: 20-07-2016, 11:55:12 »
Gaaf Tim ::ok::
En was Middelburg vergelijkbaar met "mijn" Middelburg?

Ik ben nog nooit in Middelburg geweest dus ik kan niet oordelen

Graskop  ::rofl::

Je komt soms de raarste namen tegen. Heel veel steden/dorpen eindigen met -kop, -spruit en fontein. Vooral de combinaties zijn hilarisch

Volgens mij verveel je je niet Tim ::ok::

Klopt er is zoveel te zien. Vandaag naar hoge berguitzichtpunten geweest. Zal zo wat foto's online zetten op Facebook. Maar zoals Elise al zei. Het is een prachtig.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela