Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576879 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #1760 Gepost op: 5-08-2016, 08:50:22 »
Boedapest is geweldig ja ::love::

Was Simpla Kert die waar op het binnenplein allemaal autowrakken dienst doen als zitplaatsen? ;D ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vakantie
« Reactie #1761 Gepost op: 5-08-2016, 14:13:33 »
Ja :D
You'll never walk alone

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1762 Gepost op: 5-08-2016, 17:38:28 »
Ow een mysterie trip, spannend. :D ::ok::
Echt wel :D maar ook wel heel veel zin in :D

Tickets waren nu met korting te krijgen via eurosparen van campina/optimel :D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1763 Gepost op: 6-08-2016, 14:38:03 »
We hebben geboekt :D Twee weken Andalusië, omgeving Malaga, supermooi huisje met zwembad, airco, mountainbikes, etc.Vluchten ook al geboekt, en parkeren-met-shuttleservice bij Schiphol. Alleen nog even een huurauto regelen, vier weken wachten en dan gaan ::hyper::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1764 Gepost op: 6-08-2016, 14:39:14 »
Heerlijk ::bravo::

Ik ben ondertussen ook al weer aan het aftellen, nog 6 weken en een dag ;D

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1765 Gepost op: 6-08-2016, 14:50:10 »
Klinkt goed swifty!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #1766 Gepost op: 6-08-2016, 20:55:16 »
Morgen laatste dagje Kaapstad. Morgenavond om 23.00 zit ik weer in het vliegtuig terug naar Nederland.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #1767 Gepost op: 8-08-2016, 12:34:46 »
En ik ben weer thuis.

Reisverslag komt nog. Ga eerst iets eten en wat bijslapen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1768 Gepost op: 8-08-2016, 12:39:40 »
En ik ben weer thuis.

Reisverslag komt nog. Ga eerst iets eten en wat bijslapen.

Ik ben heeeel benieuwd wat je allemaal gedaan hebt en hoe je het hebt gevonden.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #1769 Gepost op: 8-08-2016, 22:56:40 »
Tijd voor een reisverslagje. Hopelijk blijf ik binnen de 5000 tekens, en anders moet zet ik het in twee posts.

De vakantie bestond uit een drieweekse autoreis van ruim 4300 km waarbij o.a het Joburg, Kruger Park, Swaziland, Lesotho, Drakensbergen en Kaapstad op het programma stond. Het was zeker een reis om nooit te vergeten. Ik heb zoveel dingen gezien. Vooral de sloppenwijken hebben mij soms een brok in mijn keel bezorgd. Afijn, de reis zag er ongeveer zo uit. Foto's komen zsm op FB.

Dag 1: Amsterdam -> Johannesburg - Dag 1 bestond uit de heenvlucht naar Johannesburg. Na een vlucht van bijna 11 uur gelukkig veilig geland op de luchthaven. En toen begon de problemen. Na veel gedoe uiteindelijk de huurauto gekregen en naar het hotel gereden (al was dat wel erg wennen, links rijden is heel anders, vooral als ook de kruispunten/stoplichten heel anders werken dan in Europa).

Dag 2: Johannesburg: Dag 2 stond in het teken van het verkennen van de stad. Twee bustours gemaakt, eentje door de stad zelf en de andere door Soweto met een bezoek aan het Soccer City Stadium, het Nelson Mandela House en het huis van Desmond Tutu.

Dag 3: Johannesburg - Graskop: De eerste rit, van het drukke Johannesburg naar het rustige en heuvelachtige Graskop. Een leuk en klein dorpje op een berg op ongeveer 100 km van het Krugerpark. Onderweg onder andere een stop gemaakt in Pelgrims Rest

Dag 4: Graskop - Kruger Park: Dag 4 betekende de eerste safari, namelijk in het Kruger Park. Voordat we naar het Kruger Park reden, zijn we eerst nog naar een paar uitzichtspunten gereden. Na een lunch in Graskop was het dan eindelijk tijd voor het Kruger Park. AL stonden we alweer aan de kant nadat we het dorpje uit waren: Politiecontrole oftewel te hard gereden. Gelukkig na een vriendelijk gesprek mochten we zonder boete doorrijden naar het Kruger Park. Daar aangekomen gelijk de camera's in de aanslag om foto's te maken van o.a. Olifanten, Zebra's, Giraffen, heel veel bokjes/hertjes en buffels.

Dag 5: Kruger Park: Vandaag de hele dag rond gereden in het Kruger Park, en wederom verschillende dieren gezien. Helaas is het niet gelukt om de Leeuw en het Jachtluipaard te spotten

Dag 6: Kruger Park - Mlilwane (Swaziland) Vandaag de eerste keer de grens over. Het was bij de grens erg chaotisch maar we konden er gelukkig vlot uit. Je merkt wel het verschillen tussen Zuid-Afrika en Swaziland. Swaziland is toch iets armer. Uiteindelijk aangekomen in een gamelodge waar we in zogenaamde beehives sliepen.

Dag 7: Mlilwane - Mkhaya Park: De dag begon met een mountainbiketocht onder begeleiding van een gids door het natuurpark (oa. zebra's en nijlpaarden gespot). Na de lunch doorgereden naar een van mijn hoogtepunten van de reis: Mkhaya Park. Buiten dit natuurpark moesten wij onze auto achterlaten en we mochten alleen een kleine rugtas meenemen. Vanaf daar kregen we onze eerste safari en na twee uur (het was ondertussen donker geworden) kwamen we aan in het kamp. Er is geen stroom dus alles werd verlicht met olielampjes. We sliepen in een open hut met klamboes terwijl de wilde dieren (herten, volgens en hyena's) gewoon naast je hut liepen. We hebben heerlijk onder de sterrenhemel samen met de andere gasten gedineerd.

Dag 8: Mkhaya Park - St Lucia (Zuid-Afrika): Na het fantastische verblijf moesten we weer verder. Na weer een safari kwamen we weer aan bij onze auto en gingen we verder naar St. Lucia. St Lucia is een grote badplaats aan de Indische Oceaan waar je normaal gesproken goed kan vertoeven. Wij hadden alleen de pech dat op dag 10 & 11 het de hele dag geregend heeft.

Dag 9-10 St. Lucia: De enige droge dag was dag 9. Hier hebben wij een cruisesafari gemaakt over de Lagune waar o.a. krokodillen en nijlpaarden te zien zijn. Verder hebben we alleen in de lagune verbleven. Dag 10 was regen regen regen. We zouden een safari gaan maken waar olifanten gegarandeerd waren, maar die ging niet door want 's nachts was er ruim 108 mm regen gevallen. Ook de nacht daarop is ruim 75 mm water gevallen. Nog een nadeel was dat we een lekkage hadden in de keuken en de stroom uitviel.

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #1770 Gepost op: 8-08-2016, 22:57:01 »
Ik ging dus over de 5000 tekens heen

--

Dag 11: St. Lucia - Drakensbergen: Nadat we genoeg regen gezien hadden gingen we onderweg naar Drakensbergen, via Durban. Na geluncht te hebben in Durban kwamen we laat in de middag aan in de Drakensbergen. De toppen van de bergen lagen onder het sneeuw en het was berekoud, vooral door de harde wind. Het verschil met het kruger park (30 graden) was erg groot. Wel hadden we zeer gastvriendelijke mensen.

Dag 12: Drakensbergen: Ondanks de kou hebben we een wandeling gemaakt in het nationale park. Super mooi park met veel soorten planten, beekjes en rotspartijen

Dag 13: Drakensbergen - Malealea (lesotho) Het land waar ik het meest van geschrokken ben, is Lesotho. Hoewel Soweto en Swaziland al arm waren, was Lesotho het helemaal. Gewoon verschrikkelijk om te zien af en toe. Wij verbleven in een lodge midden in de bergen, waarbij een community van ruim 100 personen uit het nagelegen dorpje ervoor alles regelt/doet o.a. van twee britten. Door de lodge hebben de bewoners naar omstandigheden een beter leven dan veel van hun landgenoten.

Dag 14 : Malealea: De dag was een beetje een rustdag. 's ochtends hebben we een paardrijtocht gemaakt van 2 uur en middag's hebben we genoten van het mooie weer en de bergen.

Dag 15: Malealea - Graaf Reinett (Zuid Afrika): Een lange dag met een lange rit dwars door het land om 's avonds uiteindelijk aan te komen in het VOC-dorpje Graaf Reinett

Dag 16: Graaf Reinnet - Tsisikamma Park: Vandaag een bezoek gebracht aan het Tsisikamma National Park. Een groot natuurpark aan Zee waarbij we een wandeling hebben gemaakt van ongeveer twee uur.

Dag 17: Tsisikamma - Khysna: Vandaag zouden we gaan varen, zelf varen. Khysna kent namelijk een groot laguane waar je zelf kan varen. Met een zogenaamde houseboot en na een korte instructie konden we zelf gaan varen. Het was prachtig weer totdat we naar bed gingen. De wind nam toe en het begon te regenen. Ik heb vrijwel de hele nacht niet geslapen en was zeeziek.

Dag 18- Khysna - Oudshoorn: Na Mhkaya Park is dit mijn favoriete stop. Na een paar uur kwamen we aan in Oudshoorn, waar we eerst een struisvogelfarm bezocht hebben. Daarna was het tijd voor onze locatie. We verbleven in een groot natuurpark waarbij iedereen zijn eigen privetent had. Nou tent kan je het eigenlijk niet noemen, want in de tent stond een kingsize tweepersoonsbed, met verwarmde dekens, was er een ruime badkamer met ligbad en stortdouche, WI-FI in de tent (wat voor heel Z-A gezien echt een luxe was) en was er een royale zithoek. In Oudshoorn hebben we onze laatste safari gemaakt waarbij ik heel veel mooie foto';s heb kunnen maken van Giraffen.

Dag 19-23 Kaapstad. Na ruim 4300 km waren we aangekomen op onze eindbestemming Kaapstad. Persoonlijk trekt Kaapstad mij meer aan dan Johannesburg. In mijn ogen is er veel meer te doen en te beleven. Tijdens de 4 dagen dat wij in Kaapstad verbleven heb ik o.a Robbeneiland bezocht, bustours gemaakt door de stad en de tafelberg bezocht.

Kort samengevat kan ik stellen dat ik samen met mijn ouders een supervakantie gehad heb. Ik heb heel veel gezien en meegemaakt. De bevolking is super aardig en vriendelijk en zijn bijna bereid om het weinige wat ze hebben aan je te geven. Ik hoop zeker in de toekomst eens terug te gaan.

--

En aanstaande maandag vertrek ik voor 4 dagen naar Madrid.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #1771 Gepost op: 9-08-2016, 12:22:44 »
Klinkt heel gaaf Tim!  ::ok::

Zelf vertrek ik in september normaal gezien naar Zuid-Frankrijk, om nog eens mollocaties op te speuren.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #1772 Gepost op: 9-08-2016, 13:19:30 »
Mooi verhaal Tim!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #1773 Gepost op: 9-08-2016, 14:47:43 »
mooie vakantie Tim!
er was eens......

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1774 Gepost op: 9-08-2016, 16:12:46 »
Gaaf Tim!
I will follow my inner gold

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #1775 Gepost op: 9-08-2016, 16:50:09 »
Ik zei al: de ontbrekende twee van The Big Five kun je nog in de Beekse Bergen spotten......maar ja, dat is niet echt.

Leuk om te lezen wat je allemaal hebt gezien en meegemaakt, Tim.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #1776 Gepost op: 9-08-2016, 17:26:30 »
Wat ik nog was vergeten te melden, is dat ik Robbeneiland heel erg indrukwekkend vond. Vooral de verhalen die oud-gevangen verteld hebben waren zeer indrukwekkend. Ik had voor mijn bezoek aan Zuid-Afrika al diep respect voor Nelson Mandela, maar naar mijn reis heb ik nog meer respect voor hem. Wat ik vooral knap vind aan Nelson Mandela is dat ondanks wat hem 18 jaar lang is aangedaan op Robbeneiland, en daarna nog eens 9 jaar in andere gevangenissen, hij toch na zijn vrijlating zo vergevingsgezind was en geen oorlog uitriep.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Vakantie
« Reactie #1777 Gepost op: 9-08-2016, 17:57:48 »
Mooi verslag Tim.
Ik kan me voorstellen dat het een indrukwekkende vakantie is geweest (en wat hebben jullie veel gedaan!).
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1778 Gepost op: 9-08-2016, 19:39:13 »
Klinkt als een bijzondere en mooie vakantie, goed verslag Tim ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #1779 Gepost op: 9-08-2016, 20:07:45 »
Leuk om te lezen Tim! ::ok::