Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576572 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vakantie
« Reactie #2560 Gepost op: 16-04-2023, 08:56:10 »
Ik had afgelopen zomer de volle 4 uur wel nodig qua vooraf aanwezig zijn, maar toen stond de langste rij bij de bagage/check in. (We moesten toen daar pas inchecken vanwege een vlucht via USA).

Daarna nog 2 keer vanaf Schiphol gevolgen (herfst en carnavalsvakantie). Toen was er niks aan de hand. Nergens een rij en binnen een half uur bij de gate.
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2561 Gepost op: 16-04-2023, 15:12:43 »
Wij gaan volgende week maandag voor een paar dagen naar Noord-Zweden en daarna een paar dagen naar Kopenhagen :D
wel een selfie maken samen met mijn kleine vriendinnetje.


Ja, die met die staartvin.....:)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2562 Gepost op: 17-04-2023, 11:21:24 »
Ik ben ik oktober naar IJsland geweest, dat was vlak na alle drama's.
In september hadden we richting Heathrow ook nauwelijks problemen. We waren ruim op tijd aanwezig (speciaal de nacht ervoor in een hotelletje in de buurt geweest) en hadden maar 1 iemand voor ons bij het inchecken. Ook bij de security ging het vrij snel. Er stond wel een redelijk lange rij, maar met een kwartiertje waren we daar ook wel doorheen! De terugweg duurde wat dat aangaat langer bij de douane terug Nederland in... (zeker als je voordringers hebt)
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #2563 Gepost op: 17-04-2023, 18:34:22 »
Ik had afgelopen zomer de volle 4 uur wel nodig qua vooraf aanwezig zijn, maar toen stond de langste rij bij de bagage/check in. (We moesten toen daar pas inchecken vanwege een vlucht via USA).

Daarna nog 2 keer vanaf Schiphol gevolgen (herfst en carnavalsvakantie). Toen was er niks aan de hand. Nergens een rij en binnen een half uur bij de gate.

Ik vloog ruim anderhalve week geleden via Schiphol (wel halverwege de middag) en was binnen 15 min door de security.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2564 Gepost op: 17-04-2023, 22:47:03 »
Oe leuke reisjes in het vooruitzicht.  ::joehoe::

Hier over 3,5 week vakantie richting Zuid-Duitsland en een stukje Oostenrijk, met de auto (en een klein stukje trein).

Ik was begint maart op Schiphol en ik was direct aan de beurt bij security ::jaja:: Douane terug ook geen probleem, lange rij bij niet EU maar bij de EU paspoorten stonden maar 2 mensen voor me.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2565 Gepost op: 2-05-2023, 21:28:01 »
Ik kan inmiddels de tijd tot aan mijn vertrek (voor het gemak tel ik dan de vluchttijd om 5.15) in uren aftellen. 2 mogelijke struikelblokken heb ik kunnen opvangen: inchecken wordt voor mij gedaan, door een gelukje kon ik het regelen dat mijn bagage hier thuis wordt opgehaald, en ook de securitycheck (tijdslot om 3.15 vrijdagmorgen) is vastgelegd. Alleen mijn boarding pass moet ik nog online regelen, anders mag men mijn bagage niet meenemen.

Een beetje zoekwerk, want ik moest mijn boekingsnummer zien te achterhalen, het was namelijk een ander nummer dan het nummer dat in mijn reispapieren stond.

Wat ook irritant is: mijn reisbestemming is Kefalonia, maar die vlucht staat niet in het systeem (de enige naar Kefalonia was er een van Transavia, met een heel ander vluchtnummer).

Wat blijkt? Ik wist dat ik een tussenstop op Skiathos zou maken, maar niet dat ik dat eiland als bestemming moest opgeven. Het klopte wel, met dat andere boekingsnummer kwamen mijn vluchtgegevens eruit, en ook mijn vluchtnummer.

Je moet het maar net weten......

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2566 Gepost op: 2-05-2023, 21:50:37 »
Je vliegt niet met Transavia dus Jos? Gelukkig maar. Fijne vakantie!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2567 Gepost op: 2-05-2023, 22:01:46 »
Ik vlieg met Tui Fly. Lekker lastig om die mensen te pakken te krijgen.

Dank voor de wensen. Ik stuur wel een virtuele kaart.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2568 Gepost op: 3-05-2023, 09:50:35 »
Veel plezier!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2569 Gepost op: 3-05-2023, 22:21:21 »
Goede reis Jos!

Ik ga over 8 nachtjes weg :D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2570 Gepost op: 5-05-2023, 04:04:18 »
Dank allen. Ik zit nu te wachten bij Gate D59.

Vorige vlucht had ik D66......maar dat was in het vorige decennium...

Ook een fijne vakantie voor jou, Daisy.




Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2571 Gepost op: 5-05-2023, 08:49:38 »
Even een update. Slecht weer op Skiathos, de 737 staat nu op luchthaven Athene brandstof in te nemen......

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2572 Gepost op: 13-05-2023, 19:27:27 »
De eerste paar dagen:

Athene was een ongeplande tussenstop. Het was te slecht weer om op Skiathos te landen. Mensen die daarheen gingen, en ook degenen die van daaruit terug naar Amsterdam zouden vliegen, hadden pech: die konden pas een dag later naar hun bestemming.

Ik kwam aan op een zonnig Kefalonia. Die eerste dag heb ik alleen de omgeving lopend verkend, en wat gegeten bij Taverna Kefalos.

Zaterdag ging ik naar Lixouri met de ferry, en heb daar het plaatsje verkend. Alles is daar op loopafstand, en het was leuk om mijn eigen standplaats van een afstand te zien. Ook vandaag weer een eenvoudige maar goede maaltijd gehad.

Zondag met de bus naar Argistoli, waar mijn doel was om de schildpadden te zien. Die kwamen vrolijk af en toe hun kop boven water steken. Daarna de langste stenen brug van Europa bewandeld, de 900 meter lange De Bosset-brug. Aan de overkant van de baai kwam ik (vrijwillig en kortstondig) op een kerkhof terecht.

Daarna dezelfde wandeling in tegengestelde richting gemaakt, terug naar het stadje.

Maandag 8 mei maakte ik een boottocht met 1 van de aanbieders van dit soort excursies. De hele dag op de boot, inclusief lunch, licht-alcoholische drankjes, en 3 stops onderweg. Leuke mensen ontmoet.

Dinsdag een hernieuwde kennismaking met een van de stellen van de eerdergemaakte boottocht. Ongeveer de helft van het eiland gezien, met onder meer grotten, een wijnproeverij, een tocht op een besloten meertje, en een bezoek aan Fiskardo, 1 van de mooiste plaatsjes van het eiland.

Verder een fotostop bij het mooiste strand van Kefalonia en onder meer Assos uit de verte gezien.

Woensdag deed ik het weer rustig aan, alleen een bezoek aan Argostoli en uit eten stond op het programma.

Donderdag moest ik plotseling de middag doorbrengen in het ziekenhuis. De avond vantevoren was ik ten val gekomen, en ik was bang dat er iets was gebroken in mijn linkerhand.

Gelukkig was dat niet het geval, de hand is nu wel nog steeds dik. Ik kreeg de röntgenfoto's al souvenir mee naar huis, en guess whát: ik hoefde voor het hele onderzoek, de foto's en de behandeling niets te betalen. Zelfs niet via mijn reisverzekering.

Vrijdag moest ik het noodgedwongen rusig aan doen, en beperkte ik me tot het afscheid nemen van vakantievrienden en een tweede bezoekje aan Lixouri, waar ik het stadje via een andere route ging verkennen dan eerder in mijn vakantie.

Update: Zakynthos en Ithaca, met beide een eiland-toer, staan nog op het programma, dinsdag en donderdag.

Daarover later meer.
« Laatst bewerkt op: 14-05-2023, 07:09:37 door Bodejos »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2573 Gepost op: 14-05-2023, 15:19:44 »
Klinkt als een heerlijke vakantie!
Ich bin ein Bärliner!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Vakantie
« Reactie #2574 Gepost op: 16-05-2023, 16:31:28 »
ben vorige week week een hele week in de uk geweest. eerst maandag liverpool en de rest van de week in london
chipsverslaafde <3

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2575 Gepost op: 16-05-2023, 16:48:37 »
Mijn vakantievrienden, die helaas alweer terug in de UK zijn, komen uit de buurt van Liverpool, St.-Helens.

Daar woont momenteel een oudgediende van RN. Joram, hier op het forum bij de oudjes beter bekend als Daedalus.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2576 Gepost op: 21-05-2023, 09:53:26 »
Update, zoals beloofd.

De tweede week verliep anders dan ik verwachtte.

Dat kwam voornamelijk door het verschuiven en later afblazen van de geplande excursie naar Zakynthos, dat daardoor nog niet kon worden afgestreept van mijn bucketlist ("nog te bezoeken Griekse eilanden").

Maar ik heb verder niet stilgezeten, al had ik wel een paar dagen last van mijn gekneusde hand. Nog steeds zit daar nog niet de oorspronkelijke kracht in, maar het gaat wel elke dag iets beter.

Zaterdag 13 mei ging ik op zoek naar de grot van een plaatselijke kluizenaar. Er waren wel bordjes, die aangaven waar die grot was, maar helaas heb ik niets gevonden. Ook andere gasten vonden die niet. Maar ik kwam daardoor wel op plekken, die niet op de normale looproute lagen, en dat was ook wel leuk. Later in de middag bezocht ik het hotel, waar ik oorspronkelijk in 2020 naartoe zou gaan. Hotel Lassi ligt behoorlijk afgelegen, ver van de looproute naar de hoofdstad Argostoli.

Zondag ging ik wandelen langs de weg richting vliegveld, waar ook de busroute was, zo kon ik als ik moe was van het lopen, makkelijk de bus terugnemen. Haltes waten er op die route niet te vinden, hand opsteken was genoeg. Ik kwam tot 2 uur wandelen, toen vond ik het prima. In amper 10 minuten was ik weer terug in Lassi. Wel waren er diverse mooie uitzichtspunten.

Verder in de tweede week, maandag tm woensdag was er niet heel veel bijzonders te melden. Nieuwe plekken ontdekt om lekker te eten, eindelijk het dichtbij gelegen strand Makris Gialos bezocht, en even mijn voeten gespoeld in het zeewater.

Donderdag, de dag voordat ik terugging naar Nederland, volgde dan toch nog een mooi hoogtepunt. Zoek de verhalen van Odysseus en Homerus maar eens op, dan kun je je een beeld vormen van de plek waar ik die donderdag zat.

Ithaca is het beste te vergelijken met Kefalonia, maar dan op postzegelformaat. Niet letterlijk natuurlijk, maar in verhouding tot de grootte van beide eilanden.

Natuur, uitzichten, leuke dorpjes, spectaculaire haarspeldbochten, mooie strandjes, en kristalhelder water met de mooiste tinten blauw en groen (ligt aan de lichtinval). Ithaca heeft het allemaal, en is een "must-see" voor degenen die Kefalonia nu ook op hun verlanglijstje hebben gezet.

Vrijdag de 19e verliep de terugreis zonder enige wanklank of oponthoud.

Rond 9 uur werd ik samen met enkele gasten uit Seaview Village opgepikt met een minibusje. Amper 20 minuten later was ik al door de incheck, en de veiligheidscontrole.

De vlucht was rustig, ik had drie stoelen voor mij alleen, en kon uitgebreid filmen door het vliegtuigraampje, voorzover ik iets op de grond kon zien.

Na de landing verliep de bagageafhandeling probleemloos. Mijn koffer liet weliswaar even op zich wachten, maar dat kwam voornamelijk omdat er 3 vluchten tegelijk werden afgehandeld op 1 band. Gevolg van de al maanden durende problemen op Schiphol. Van het moment van de landing totdat ik in de trein stapte (waarbij ik nog een bekende forummer gedag kon zeggen), had ik precies een uur nodig.

Van de horrorverhalen over lange wachttijden  op Schiphol heb ik niets gemerkt. Maar het kan per dag verschillen.

Ik heb wel een tip voor iedereen die nog gaat vliegen: let goed op wat je meeneemt in je bagage. De húidige regels rondom elektronica zijn: laptop en vergelijkbare apparatuur: handbagage. Powerbanks en losse batterijen: ook handbagage. Opladers, kabeltjes, etc. mogen in de ruim-bagage.

Om half zes vrijdagmiddag kwam dan een einde aan een prachtige en plezierige vakantie op een eiland (eigenlijk met Ithaca erbij dus 2 eilanden) waar ik jaren geleden al naartoe wilde gaan. Nu, in mei 2023, is het daar eindelijk van gekomen. Wie volgt?
« Laatst bewerkt op: 21-05-2023, 10:06:38 door Bodejos »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2577 Gepost op: 23-05-2023, 06:39:35 »
Leuk verslag Jos! Wel heel vervelend van je hand en balen dat de excursie niet doorging, maar je hebt je toch heel goed vermaakt. Mooi daar dus!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2578 Gepost op: 7-07-2023, 09:43:40 »
Mijn reiswens van 3 jaar geleden gaat in vervulling.

In juli 2020 ging die om 2 redenen niet door. Ik belandde toen onverwachts 3 dagen in het ziekenhuis, waarna ik 3 maanden uitgeschakeld was. Én corona beheerste nog volop het doen en laten om ons heen.

Nu ik de tijd aan mezelf heb, gaat het er toch van komen: in september ga ik een weekje naar Vitoria-Gasteiz.

Wielerliefhebbers kennen de stad als startplaats van etappe 2 van de huidige editie van de Tour de France. Maar liefhebbers van lezen, weten dat de hoofdstad van Baskenland het decor is van de thriller-reeks die begint met De Stilte van de Witte Stad, van Eva García Sáenz de Urturi.

Wie de boeken gelezen heeft, weet dat de schrijfster zoveel mogelijk "natuurgetrouw" schrijft, en dat de beschreven plekken (winkels, kroegen, restaurants en bezienswaardigheden) daadwerkelijk bestaan.

Soms is er om privacy-redenen een naam veranderd, om óngewenste aanloop te voorkomen. Maar de meeste plekken in de stad zijn makkelijk terug te vinden.

Dat ga ik over 2 maanden ter plekke bekijken. Tja, je móet wat met je vrije tijd als je niet meer werkt, toch?

Ik ga er toch geen gewoonte van maken, reizen is tenslotte niet gratis.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2579 Gepost op: 8-07-2023, 09:19:27 »
Je hebt jarenlang gewerkt om van je vrije tijd te genieten, dus geniet ervan. ::ok::