Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 576704 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2580 Gepost op: 8-07-2023, 15:42:20 »
Het lastigste was nog het zoeken maar een tas die ik naast mijn handbagage mee mag nemen. Ik heb er een die nét te groot leek te zijn.

Na een nieuwe meting bleek die tas qua afmetingen precies goed te zijn. Dit keer ga ik zonder ruimbagage op pad. Dat scheelt op de heen- en terugweg een hoop tijd én ergernis.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2581 Gepost op: 4-09-2023, 20:12:13 »
Heeft iemand ooit van déze maatschappij gehoord? Ze is ingehuurd door Eurowings. Het toestel-type kende ik ook al niet.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2582 Gepost op: 4-09-2023, 20:26:49 »
 ::jaja::

Is de 'nationale' maatschappij van de Baltische Staten (de naam zegt t al). Ze verhuren regelmatig toestellen, blijkbaar ook aan Eurowings.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2583 Gepost op: 4-09-2023, 23:25:58 »
Lijken me leuke toestellen. Doen me denken aan de vroege types 737. Omdat die destijds ook een 2+3 indeling hadden. Ik heb een plekje aan het raam en ook nog een waar 2 stoelen naast elkaar  zijn, geen 3. Gelukkig ook een stuk áchter de vleugel. Die A220-300 is een vrij nieuw type. Pas sinds 2016 "op de markt".

Ik vlieg overigens 6 september richting Bilbao, rond het middaguur. Mooie tijd.
« Laatst bewerkt op: 4-09-2023, 23:29:01 door Bodejos »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2584 Gepost op: 5-09-2023, 15:05:24 »
Voor mij is het echte aftellen ook begonnen. Volgende week vrijdagmiddag gaan we met een korte stop op Heathrow door naar JFK! (die korte tussenstop scheelde een paar honderd Euro met een rechtstreekse vlucht; wat mij betreft de moeite waard!) Gisteren bleek dat we voor het gedeelte naar Amerika al onze stoelen konden reserveren! We gaan een (hopelijk) mooi uitzicht hebben op de Atlantische Oceaan!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2585 Gepost op: 6-09-2023, 12:31:49 »
Leuk LdH! Zijn er nog plannen in New York of gaat het je vooral om de vlucht?
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2586 Gepost op: 6-09-2023, 14:40:58 »
Ik vrees dat we tijd te kort gaan komen! We willen in ieder geval gaan winkelen (de lijst van te bezoeken winkels wordt steeds langer...), er zijn een paar musea die we absoluut willen bezoeken (het Intrepid-museum, waar o.a. een Concorde staat; het natural history musem, het metro-museum), we gaan een keertje naar een van de uitkijkplatforms, we gaan naar een wedstrijd van de Yankees... We gaan met de gratis veerboot langs het Vrijheidsbeeld naar Staten Island (we gaan waarschijnlijk niet naar het Vrijheidsbeeld zelf, dat kost veel te veel tijd...) en misschien nog een boottochtje maken over de East River of Hudson! Oh ja, en in een van de parken een hotdog eten! ;D
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vakantie
« Reactie #2587 Gepost op: 6-09-2023, 16:11:57 »
Leuk LdH! Fantastische stad!

Ga zeker ook eens naar Brooklyn en dan met name het parkje met uitzicht op lower Manhattan. Wat mij betreft de beste skyline view die je kan krijgen (beter dan vanaf de cruise).

En dan via brooklyn bridge langzaam richting Manhattan lopen. Fantastisch  ::love::
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2588 Gepost op: 7-09-2023, 11:31:25 »
We gaan ook zeker naar Brooklyn (ons hotel zit in Queens), en de brug staat ook op het programma, al weet ik nog niet vanaf welke kant. Langzaam naar Manhattan lopen of juist ervan af en dan een paar keer omdraaien (dat had ik laatst ook gelezen dat dat het mooiste zou zijn)... we zijn er nog niet uit.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2589 Gepost op: 7-09-2023, 18:23:42 »
Je gaat toch ook  een bezoekje brengen aan de stier? Die staat ergens op die route, en heeft een paar onderdelen die je niet kan missen. Oh, een selfie met het beest volstaat niet.

Je ziet ter plaatse wel, waaróm....

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2590 Gepost op: 11-09-2023, 09:36:07 »
Je bedoelt de stier die ergens in het financial district staat? Dat is wel de bedoeling...
Ich bin ein Bärliner!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Vakantie
« Reactie #2591 Gepost op: 11-09-2023, 18:05:11 »
Wat leuk LdH, veel plezier! ::bravo:: Benieuwd naar je foto's ::jaja::


Onze vakantie in Istanbul, Armenië en Moldavië was ook fantastisch ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2592 Gepost op: 11-09-2023, 22:30:40 »
Je bedoelt de stier die ergens in het financial district staat? Dat is wel de bedoeling...
Ja, Charging Bull

Mocht je twijfelen of je de goede hebt, loop er even omheen. Je ziet het meteen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2593 Gepost op: 15-09-2023, 09:50:34 »
Ik ben weer terug in Nederland.

Als mensen naar het Baskenland gaan, is dat vaak met het doel om in Bilbao het Guggenheim-museum te bezoeken. Ze blijven daar dan enkele dagen, maar houden het erbij.

Ik heb het andersom gedaan. Omdat Vitoria-Gasteiz zelf geen luchthaven heeft die zich op internationale vluchten richt, was Bilbao het aangewezen alternatief.

Door de uitstekende busverbindingen was het echter geen enkel probleem om bij het uitgekozen hotel te komen.

Ik voelde me meteen thuis in de stad, de hoofdstad van Baskenland. Vrijwel alles op loopafstand, diverse leuke musea, dwalen door eeuwenoude straatjes, waar het in de morgen nog heel rustig is, maar waar het na het middaguur steeds gezelliger wordt. Helemaal niet druk, gewoon gezellig.

En dat is het hem juist: de massa gaat naar grotere steden in Baskenland, maar vergeet het pareltje dat Vitoria-Gasteiz heet.

Het klinkt als een commercial, maar het is een pleidooi om de stad eens op te nemen in je plannen om de regio te bezoeken. Ik kan nu zeggen: je krijgt er geen spijt van.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2594 Gepost op: 17-09-2023, 05:03:35 »
  ::ok::

Zelf ben ik nu goed een dag in New York. Vandaag was super! Leuk winkels kijken op Rockefeller Plaza en Times Square, en de optocht van het San Gennaro feest bekeken. (dat is het feest van de Italianen, naar aanleiding van de Napolitaanse beschermheilige)

Gisteren was op zijn zachtst gezegd apart... Door vertraging van de vlucht naar Heathrow wegens wachten op een duwtruck moesten we rennen om de aansluitende vlucht naar JFK te halen, wat gelukkig is gelukt. Het vliegtuig bleek behoorlijk leeg te zijn. Ik schat dat er niet meer dan zo'n 100 tot 120 man in het vliegtuig zaten, en dat in een 777-300er...
We mochten gaan zitten waar we wilden... Na een rustige vlucht begon de ellende. Het wachten om de douane door te mogen... Ik had vorig jaar een minuut of 40 moeten wachten, maar gisteren duurde het bijna 2 en een half uur... En vervolgens gaf mijn paspoort problemen... Maar goed, ik ben er!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2595 Gepost op: 17-09-2023, 11:24:24 »
Hoezo gaf je paspoort problemen? Ik dacht altijd dat je ESTA-formulier onder meer je persoonsgegevens bevatte, en dat je paspoort daaraan gekoppeld was. Dus áls je een goedgekeurd Esta-formulier hébt, zou je paspoort automatisch goed moeten zijn.

Dat blijkt dus niet zo te zijn.


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2596 Gepost op: 17-09-2023, 12:00:52 »
Misschien dat ie gewoon niet scant ofzo.
Had ik in Boston een paar jaar geleden ook, moest ik langs een mannetje, en toen was het uiteindelijk weer ok.

Ik had vorig jaar echt geluk op JFK, ik hoor van iedereen dat het een drama is, maar ik zat van verlaten gate, door douane én ophalen koffer in ca 20 minuten in een taxi.

Fijne tijd nog in New York LdH. Ik lees dat je naar de Yankees gaat. Ben ik ook geweest, erg leuk, houd er wel rekening mee dat het een tijdje kan duren om er weer weg te komen, het kan erg druk zijn bij de metro.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #2597 Gepost op: 17-09-2023, 12:21:05 »
Veel plezier LdH!

Ligt ook aan het vliegveld denk ik. JFK is immers drukker dan bijvoorbeeld Detroit, Seattle etc.

- - -

Ik ben deze week terug gekomen van 12 dagen Denemarken. Samen met mijn vriendin een roadtrip gemaakt naar o.a. Aarhus, Billund, Kopenhagen en Rødby.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2598 Gepost op: 17-09-2023, 17:16:58 »
Øk løk, Tim!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2599 Gepost op: 17-09-2023, 19:35:45 »
Blijkbaar vond de dame van de douane mij niet meer op mijn pasfoto lijken... En ik denk ook dat het feit meewoog dat mijn paspoort maar tot volgend jaar juni loopt.

Wij hadden de pech dat er net meerdere intercontinentale vluchten waren geland en wij daarvan de laatste waren.
Ich bin ein Bärliner!