Auteur Topic: Column: Verborgen aanwijzingen  (gelezen 6797 keer)

Offline broer

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Column: Verborgen aanwijzingen
« Gepost op: 3-02-2002, 16:17:06 »
Verborgen aanwijzingen.

Het is maar een theorie, natuurlijk. ::) ;D

Achteloos...

Offline Chiara

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Column: Verborgen aanwijzingen
« Reactie #1 Gepost op: 3-02-2002, 17:21:48 »

Citaat

Verborgen aanwijzingen.

Maar wel een goeie!

Je brengt me zowaar aan het twijfelen v.w.b. aanwijzingen via de site, hoewel het er vorig jaar aanvankelijk ook alle schijn van had dat ze er op stonden. Het kunnen idd toch weer van die semi-hints zijn.

Dat sommige van de kandidatenprofielen wat curieus zijn, was me wel opgevallen.

Zo ook:
"Prince spaarde vroeger suikerzakjes en staat tegenwoordig voor de klas."
Suikerzakjes? Lekker relevant.

En wat dacht je van:
"George heeft geen tuin, maar wel een stereo-installatie."
Alsof het een het ander uitsluit. Slechte tekstschrijvers of een hint?

Nog zo een:
"Pamela lust geen vlees en spruitjes, maar rookt wel."
Mij ontgaat het verband tussen begin en eind van deze opmerking.

Bij Harry:
"Hij heeft nooit een EHBO-cursus gevolgd en bespeelt geen instrument."
Wat doet het ertoe wat ze in het verleden allemaal NIET hebben gedaan?

Misschien een gevalletje 'spijkers op laag water'. Hoop het niet.

Ik ben benieuwd.

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 3-02-2002, 17:55:36 »
Dit is een hele mooie aanwijzing, broer! Ik geloof niet dat je er nu al de verliezer mee kunt uithalen maar mogelijk wel de mol en de winnaar. Daar ben ik dik tevreden mee :)

Bedankt!

Offline Boike

• Forumlid
  • Succes ermee en groeten aan Hanneke
« Reactie #3 Gepost op: 3-02-2002, 18:07:17 »
Het lijkt me niet echt een geloofwaardige theorie. Als je als programma-makers zolang met een programma bezig bent dan verraad je zeker niet de heel opzet met van die domme fouten. Ze hebben met de vorige series wel bewezen dat ze slim genoeg zijn om iedereen op het verkeerde pad te zetten. Dit lijkt me weer een uitstekend voorbeeld daarvan en daarom zou ik er maar niet teveel op letten.

mzzlz Boike

Ole

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #4 Gepost op: 3-02-2002, 19:34:22 »
Hey broer,

Goede column hoor ,

Om nog ff terug te komen op al die debiele feitjes over de kandidaten op de officiële site : zou het niet zo kunnen zijn dat er straks weer zo'n spel komt waar je zoveel mogelijk informatie over je medekandidaten moet weten ?

Misschien doet de avro het wel zou dat ze er bijvoorbeeld bij de mol een fout feit opzetten en dat dat dan een aanwijzing zou zijn..... ( tis maar een theorie natuurlijk  ;D)

Greetz , Kennie

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 3-02-2002, 20:26:31 »
Hoewel ik het niet met jou theorie eens ben, vind ik het een leuke column :D, ik moet er ook maar een keer een gaan schrijven, heb ik beloofd.

Om terug te komen op die verborgen hints, ik denk niet dat er verborgen hints op de officiele site (komen te) staan. Maar uit de teksten van de dagboeken enzo kun je wel een aantal dingen afleiden. Zo zag ik vorig jaar (achteraf helaas  :-/ )  een aanwijzig voor Nico als mol. De mol wist opeens heel veel van whiskey en laat de kamergenoot van Nico (Dan) een grote whiskeydrinker zijn. Kijken of er dit jaar weer zulk soort dingen op de site komen te staan, ik kijk er naar uit.

Offline Den_Hugo

• Forumlid
  • Sjrottie...
« Reactie #6 Gepost op: 3-02-2002, 20:50:24 »
Leuk !
Maar eens opletten of er ook iets van klopt  ;)
(zou wel cool zijn als je gelijk krijgt)

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 3-02-2002, 23:53:54 »

Citaat

Maar wel erg leuk voor een eerste column!! Persoonlijk denk ik trouwens, als je het al wil weten, niet dat het iets te betekenen heeft, volgens mij is de kandidaten een paar vragen gesteld als: ''Ik hou absluut niet van....'' of ''Mijn hobby is....'' en van dat soort waarschijnlijk vrij loze antwaarden hebben de makers een verhaaltje inelkaar gedraaid...

Maar inderdaad het slaat werkelijk nergens op... (die verhaaltjes hè niet jouw column hoor!!  ;))

Gr. B.

Offline Arjan

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 5-02-2002, 20:36:35 »
TEXT

Ha die medemollenvangers!

Fjoew, je wordt wel om je oren geslagen zeg met al die aanwijzingen. En allemaal klinken ze heel logisch  
Vorig jaar heb ik elke aflevering twee keer kritisch bekeken en ik heb twee A4'tjes (voor en achterkant) volgeschreven met redenen waarom Sigrid de mol zou zijn.
Tja, toen was de  ??? wel groot toen het Nico bleek te zijn.

Maar echt "gemold" had hij niet.

Nee, je kunt zoveel hints verzamelen als je wil. Als je het niet zeker weet, dan weet je het dus niet. Maar theorieën blijven natuurlijk leuk. Ook al zijn die van mij altijd fout.

Veel suc6 met mollenvangen dit jaar!

Mazzels

Arjan

Zo, dat is gezegd.

funny bunny

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 6-02-2002, 03:26:32 »

Citaat

Verborgen aanwijzingen.

Mooie column broer.
Er staan idd vreemde zaken op die site betreffende de persoonlijke info van de kandidaten, wat vind je van deze:

Karin 33 jaar:
Ze draagt regelmatig een bloes uit 1965.....

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 6-02-2002, 03:48:53 »
Op de officële site staat overigens te lezen:

"De ware aard van de mol zal lang in mistige flarden gehuld zijn".

Kijk eens naar die groepsfoto, aardig wat mistige flarden rond het hoofd van Harry.

Te makkelijk misschien, maar het viel me op, en we mogen niets over het hoofd zien natuurlijk :)

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #11 Gepost op: 6-02-2002, 16:20:28 »
haha,  die was wel heel simpel ja... , maarre , je moet het zo zien : het is toch de uitdaging om de aanwijzingen te vinden ? zou toch niet leuk zijn als ze zo simpel waren als dat jij net zei ?

enne , om nog ff terug te komen op da andere berichtje : scherp opgemerkt , maar ik zie geen mist bij het gezicht van harry .....

Greetz , Kennie

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 6-02-2002, 16:54:12 »

Citaat

enne , om nog ff terug te komen op da andere berichtje : scherp opgemerkt , maar ik zie geen mist bij het gezicht van harry .....

Ik zie ook geen mist nee. Misschien zie jij mist in Harry's haar? Dat zit namelijk erg hoog door die krullen van 'm en lijken op de foto door het licht wel iets op mist.

Of bedoel je de bergen/rotsen die achter op de foto te zien zijn? Ik kan op de foto niet duidelijk zien of daar ook mist voorhangt of dat 't alleen de rotsen zijn die ik zie. Maar als je dit bedoeld zijn er dus meer kandidaten die mistige flarden om hun hoofd hebben.

We hebben eigenlijk een duidelijkere foto dan deze nodig om 't helemaal goed te kunnen bekijken. Maar waarschijnlijk wordt deze foto ook gebruikt tijdens het begin en 't einde van iedere WIDM aflevering om de afgevallen kandidaat zwart te kleuren en te laten zien welke kandidaten er nog over zijn (dat was vorig jaar ook met de groepsfoto die op de site stond) dus dan ga ik er nog eens extra goed op letten.

Als 't inderdaad 'n aanwijzing is, vind ik het wel enorm knap gevonden van Cosma....

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 6-02-2002, 19:25:39 »

Citaat

haha,  die was wel heel simpel ja... , maarre , je moet het zo zien : het is toch de uitdaging om de aanwijzingen te vinden ? zou toch niet leuk zijn als ze zo simpel waren als dat jij net zei ?

Greetz , Kennie

Kennie, bij de groepsfoto zijn er rond het hoofd van Harry (of erachter) mistige flarden waarneembaar, bij de anderen is de achtergond scherp, dat bedoelde ik.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 6-02-2002, 21:54:35 »

Citaat

Kennie, bij de groepsfoto zijn er rond het hoofd van Harry (of erachter) mistige flarden waarneembaar, bij de anderen is de achtergond scherp, dat bedoelde ik.

Als je op de foto uit de AVRO-bode kijkt (die dus een stuk groter is dan die op de officiele site) zie je dat 't Harry's haren zijn. Omdat hier de zon op schijnt en omdat ze blond zijn lijken 't inderdaad wel mistige flarden.

Dus jammergenoeg is 't volgens mij geen aanwijzing.  :(

Offline sitafan

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 7-02-2002, 15:18:04 »
ik denk dat ze niet veel aanwijzingen op de officiële site zullen zetten, dat zou niet echt eerlijk zijn voor de mensen die geen internet hebben.
Ik kan niet wachten tot het morgen 21:35 is! Wordt het morgen alleen een voorstel-aflevering of komt er ook een opdracht?
Groetjes,
Miranda

Offline Kenner

• Forumlid
  • The one and only
« Reactie #16 Gepost op: 7-02-2002, 15:21:02 »

Citaat

ik denk dat ze niet veel aanwijzingen op de officiële site zullen zetten, dat zou niet echt eerlijk zijn voor de mensen die geen internet hebben.
Ik kan niet wachten tot het morgen 21:35 is! Wordt het morgen alleen een voorstel-aflevering of komt er ook een opdracht?
Groetjes,
Miranda

Het is gewoon de 1e aflevering , er worden gewoon opdrachten gedaan , en aan het einde van de aflevering zal er al iemand naar huis worden gestuurd......

greetz , Kennie

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #17 Gepost op: 7-02-2002, 16:58:35 »
1 e afleevring gewoon oke, maar ik dnek geen afvaller, er vallen nl 8 mensen af 11- 3 finalisten en er zijn 9 gewone afleveringen, 1finale  en 1 hoe we het hadden kunnen weten.

Dus ik gok geen afvaller 1e aflevering..

Karens blouse zou dus ouder zijn als zij zelf, vreemd op zijn minst.

Die mist rond de haren zie ik echt niet, maar kan iemand zien wat Erik in zijn hand houdt op de groepsfoto.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 7-02-2002, 20:54:48 »
Het lijkt me sterk dat er aanwijzingen op die foto zitten. De aanwijzingen moeten door alle mol fans gevonden kunnen worden, dus ook door degene die geen internet / de desbetreffende TV Gids hebben.

Offline kaketoe

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 8-02-2002, 23:49:22 »
Citaat
1 e afleevring gewoon oke, maar ik dnek geen afvaller, er vallen nl 8 mensen af 11- 3 finalisten en er zijn 9 gewone afleveringen, 1finale  en 1 hoe we het hadden kunnen weten.

Dus ik gok geen afvaller 1e aflevering..

Persoonlijk heb ik het vermoeden dat er op een gegeven moment weer iemand terugkomt in het spel die al eerder afgevallen is. Misschien is het dus handig dat je in de pool ook op afgevallen kandidaten nog als mol kan stemmen, al lijkt me als mijn theorie klopt het niet erg logisch dat de mol afvalt en later weer terugkomt.

Die berichtjes bij die kandidaten vind ik ook debiel en zijn totaal niet logisch opgesteld. Zinnen als hij kan wel koken en George heeft geen tuin zijn totaal niet logisch behalve dan als er eerder gezegd wordt dat iemand niet kan koken of er iets over een tuin gezegd wordt. Ik heb dus gekeken of dat het mogelijk was dat wanneer je de persoonlijke stukjes in een andere volgorde ging zetten of er dan wel een logisch totaal verhaal ontstond. Sommige stukjes lijken goed op elkaar aan te sluiten maar in zijn totaal zie ik er niks in. Bovendien staan er in de stukjes een paar slordige vreemde schrijffouten en mede daarom lijkt het me gewoon een beetje prutswerk van de makers

at your service