Auteur Topic: Aanwijzingen  (gelezen 142342 keer)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Aanwijzingen
« Reactie #520 Gepost op: 20-05-2003, 14:10:24 »
Geheime vraag gecheckt (niet om te hacken, maar om daar een hint in te vinden) en dat is: Wat is de tweede naam van mijn eerste kind?  

dus niet een van de molkandidaten.

Hoeft niet per se, ik neem soms ook geheime vragen die nergens op slaan, die niet op mij van toepassing zijn. Dus nog zo'n weirdo en je theorie krijgt een enkeltje prullenbak ;)







« Laatst bewerkt op: 20-05-2003, 14:10:53 door Milk »
No Milk today???

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aanwijzingen
« Reactie #521 Gepost op: 20-05-2003, 15:23:16 »
Ik heb net nog eens het filmpje van de mol voor de kandidaten beluisterd.... En bepaalde woorden worden precies zo uitgesproken zoals Chandrika dat doet. In aflevering 3 viel dat denk ik niet zo op omdat we haar nog niet zoveel hadden gehoord, maar nu is het duidelijk te herkennen.

http://www.bennink.info/mol/molnl/afl3mol.mp3







« Laatst bewerkt op: 20-05-2003, 15:23:56 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aanwijzingen
« Reactie #522 Gepost op: 20-05-2003, 15:58:08 »
Voordat het begint zie je Ron achterstaan,Elise in het midden en Chandrika vooraan.

Als we dit nu als een aanwijzing zien.


Dit moet je helaas puur fotografisch zien, Pierce. Ze staan namelijk in perspectief en dus volgens grootte.
Indien je Ron vooraan zou plaatsen, was er van Chandrika niets meer te zien... 8)








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Orientalred

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • OR is back in town...
Re:Aanwijzingen
« Reactie #523 Gepost op: 20-05-2003, 16:14:01 »
Ik heb net nog eens het filmpje van de mol voor de kandidaten beluisterd.... En bepaalde woorden worden precies zo uitgesproken zoals Chandrika dat doet. In aflevering 3 viel dat denk ik niet zo op omdat we haar nog niet zoveel hadden gehoord, maar nu is het duidelijk te herkennen.

http://www.bennink.info/mol/molnl/afl3mol.mp3

Idd.  :D
Quote pimwiz:
"de videoboodschap van de Mol
Chandrika is mede mijn mol omdat volgens mij niemand anders het woord 'opdracht' zou uitspreken als de Mol doet in dit fragment..." http://www.pimwiz.net/mol/opdragt.mp3

Mede hierom baseer ik mijn keuze voor Chandrika als mol!!!









« Laatst bewerkt op: 20-05-2003, 16:15:07 door Orientalred »
You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.

Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Aanwijzingen
« Reactie #524 Gepost op: 20-05-2003, 17:52:04 »
Ďk vind het meer op Ron lijken, als je je indenkt dat hij iets voorleest. En er zit een lage bromtoon in. Kan toch haast niet een vrouw zijn.









Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #525 Gepost op: 20-05-2003, 18:50:20 »
Misschien is het dan wel Kelly  :o ;D








Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #526 Gepost op: 20-05-2003, 19:00:41 »
Het is zeker geen hint, maar toch grappig toeval:

Ik kreeg laatst het Franse boek L'Avare in handen, van de schrijver MOLičre. En hoe heet 1 van de hoofdpersonen? Juist ja, ELISE!!!







En tóch is Toine de mol!!!!

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #527 Gepost op: 20-05-2003, 21:25:58 »
Idd.  :D
Quote pimwiz:
"de videoboodschap van de Mol
Chandrika is mede mijn mol omdat volgens mij niemand anders het woord 'opdracht' zou uitspreken als de Mol doet in dit fragment..."

Bedankt Orientalred  *buigt*

Het is misschien gek, maar op dit soort dingen (die ik zelf kan horen, hoewel ik meteen toegeef dat het fragment natuurlijk ernstig is vervormd) vertrouw ik meer dan op hints, tips en theorieën...

We zullen het zaterdag zien, en als ik ongelijk heb mogen jullie het me zondag allemaal inpeperen!








Offline meel4free

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aanwijzingen
« Reactie #528 Gepost op: 20-05-2003, 22:08:36 »
Ik heb niet alle threads doorgelezen dus misschien is het al ergens anders gepost maar wat mij opviel tijdens de intro van Angela was dat bij de biechts van de finalisten eerst Elise in beeld is, vervolgens Ron en tot slot Chandrika. De beelden van Elise en Chandrika worden op normale snelheid afgespeeld, die van Ron versneld.
Als je de mol bent hoef je je eigen biechts natuurlijk niet te zien, dus......

Mijn mol is trouwens Elise, maar dit kan natuurlijk een hint richting Ron zijn







AJAX4ever

Offline Marlous

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #529 Gepost op: 20-05-2003, 22:42:16 »
Dit moet je helaas puur fotografisch zien, Pierce. Ze staan namelijk in perspectief en dus volgens grootte.
Indien je Ron vooraan zou plaatsen, was er van Chandrika niets meer te zien... 8)


Bovendien kan niemand in het begin weten wie er uit zal vliegen en wie er over zullen blijven (behalve de Mol dan, die blijft sowieso over ;))...








Offline rosa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #530 Gepost op: 21-05-2003, 19:56:36 »
Het is zeker geen hint, maar toch grappig toeval:

Ik kreeg laatst het Franse boek L'Avare in handen, van de schrijver MOLičre. En hoe heet 1 van de hoofdpersonen? Juist ja, ELISE!!!

Ook geen hint, maar laatst keek ik Baantjer en twee hoofdpersonen heetten: Ron en Elise. Weet je wie de producent John de Mol voor EndeMOL producties

HAHAHAH ;D








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #531 Gepost op: 21-05-2003, 20:11:03 »
Echt waar  :D!

 ;D Geweldig  ;D

(en nu maar weer back on topic  :-X)

Ik ben benieuwd wat we dit jaar over het hoofd gezien hebben. De introfilmpjes blijven maar door m'n hoofd spoken. Nog zo'n 3 dagen en een uur, dan is de mol bekend.








Offline rosa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #532 Gepost op: 21-05-2003, 20:20:35 »
Het is echt waar Daisy!

Volgens mij twee weken geleden. Het ging over..... oh ja, twee vrouwen die een man vermoord hadden (per ongeluk uit het raam gegooid)

Maar idd, weer even on topic: ik baal ervan dat ik niet heb gezien dat de groepsfoto veranderd is. Is vast wel vaker dan 1 keer gebeurd!

Trouwens, op de off. site zijn de foto's van Rene en Ferdi nog nietzwart-wit gemaakt.
Opvallend, maar vast nietszeggend...








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aanwijzingen
« Reactie #533 Gepost op: 24-05-2003, 23:14:12 »
Het waren me de aanwijzingen wel weer:

1. Handschoenen mol/Elise: dom dom dom, als je het nu ziet, lijkt het zo'n duidelijke hint, maar niemand zag het

2. Klokje bij de boom: eeuh...wie gaat daar nou op letten?

3. Speel het filmpje van de mol in spiegelbeeld op de piano (ja, natuurlijk en als je dan ook op de panfluit het Wilhelmus in 2/5de maat speelt vormt de combinatie 'You'll never walk alone', maar dan de Tim Vicious-versie

4. 28: Nou, die hadden we in ieder geval. Alleen de link met Elises geboortedag valt niet te leggen, want die wisten we niet.  ::)

5. De kokers: Alla, dat was meer een hint voor de kandidaten. Wij konden zelf er niks van maken te onduidelijk.  

Ik kan niet wachten op de uitleg van de muziekhints  ::)








Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aanwijzingen
« Reactie #534 Gepost op: 24-05-2003, 23:17:19 »
Ik heb net nog even de verborgen aanwijzingen op video bekeken. De AVRO heeft vijf aanwijzingen in het programma gestopt. Maar heeft iemand ze eigenlijk gevonden en waren ze eigenlijk wel te vinden voor ons?
  • Het getal 28, dat veel voorkwam in de afleveringen. Dat was veel forumers wel opgevallen (er was zelfs een apart topic over), maar het werd vaak gelinkt met Ferdi, die 28 werd tijdens de opnames. Het verwees dus naar de verjaardag van Elise, die jarig is op 28 januari, maar ik weet niet hoe we dat zouden kunnen weten.
  • De handschoen van de Mol in de Molvideo's was de handschoen die Elise 11 weken lang heeft gedragen. Er is wel wat discussie geweest over de handschoen, maar niemand heeft laten zien dat hij van Elise was. Ik geloof dat een paar mensen dachten dat de handschoen van Ron was.
  • De stem van Elise op de band was vervormd met de muziek van Für Elise (maar dan in spiegelbeeld en vier keer versneld, of zoiets). Er is opgemerkt dat er muziek zat in de stem, maar niemand heeft zover gezocht dat hij Für Elise er uit heeft kunnen halen.
  • De seconden in de blinddoekopdracht waren te vertalen in de vijf letters van de naam van Elise. Niemand heeft dit gevonden, maar ik denk dat het wel te vinden geweest zou zijn.
  • Alle foto's in de kokers waren van Elise. De foto's zijn hier uitgebreid bediscusseerd, maar niemand heeft de ketting van Elise herkend. Ik ben trouwens benieuwd naar de foto in de koker van René.

Zo te zien hebben we aan de hand van de verborgen aanwijzingen de Mol niet kunnen vinden, maar ik denk dat het wel mogelijk geweest zou kunnen zijn.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #535 Gepost op: 24-05-2003, 23:17:35 »
Citaat
Ik kan niet wachten op de uitleg van de muziekhints  


Ik ook... denk dat ik het daar beter gedaan heb...








Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aanwijzingen
« Reactie #536 Gepost op: 24-05-2003, 23:20:37 »
Ik vind de 28 hint heel vreemd. Zoals Chriz al zei; er is ons nooit verteld wanneer Elise geboren is, en in het privé-leven van de kandidaten wroeten lijkt mij niet echt de bedoeling.

Dat we die handschoenen niet hebben opgemerkt is inderdaad ronduit stom en die fur Elise tip vond ik in een woord schitterend!








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Aanwijzingen
« Reactie #537 Gepost op: 24-05-2003, 23:23:02 »
Kokers is lastig, maar was te doen...
Muziekje... ja... dat was werkelijk onmogelijk  ;D
Secondes zouden op moeten hebben gevallen eigenlijk...
Handschoen  :-[ :-[ :-[
28 hint is opgepakt, maar de link  ??? is jammergenoeg niet ontdekt







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aanwijzingen
« Reactie #538 Gepost op: 24-05-2003, 23:25:26 »
er staat mij vaag iets bij dat iemand wel genoemd heeft dat ie dacht dat de stem vervormd was en er een soort melodietje te horen was... maar jeetje, wat voor apparatuur moet je hebben wil de dát achterhalen...  ???







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aanwijzingen
« Reactie #539 Gepost op: 25-05-2003, 01:06:11 »
...
  • Het getal 28, dat veel voorkwam in de afleveringen. Dat was veel forumers wel opgevallen (er was zelfs een apart topic over), maar het werd vaak gelinkt met Ferdi, die 28 werd tijdens de opnames. Het verwees dus naar de verjaardag van Elise, die jarig is op 28 januari, maar ik weet niet hoe we dat zouden kunnen weten.

Er is een link van Otter naar waterman geweest. Ik heb ging de fout in door te vragen wie er 14 feb (1144) jarig was. Maar qua verjaardagen zijn we (c.q. ben ik) niet verder gekomen dan Ferdi en Ron (zijdelingse opmerking tijdens afscheidsetentje).







« Laatst bewerkt op: 25-05-2003, 01:07:47 door ReneB »
Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"