Auteur Topic: Videocamera kopen.  (gelezen 21798 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen, foto-topic
« Reactie #60 Gepost op: 26-04-2011, 21:04:02 »
ik weet niet of er beneden de 350D nog een vergelijkbaar type was, maar volgens mij heb je de 350-400-450, 500, de 550, en daarna meteen de 1000D, en nu dan de 1100D.


De tweecijferige types zijn meen ik voor professioneel gebruik, kan ik niet met zekerheid zeggen.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #61 Gepost op: 26-04-2011, 21:05:40 »
volgens mij heb je gelijk... Die je nu noemt zijn allemaal instap modellen voor niet professioneel gebruik
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #62 Gepost op: 26-04-2011, 21:14:45 »
hahaha, je mag als particulier natuurlijk ook meteen de 2-cijferige kopen hoor, alleen zijn die wel een stuk duurder.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #63 Gepost op: 26-04-2011, 21:15:28 »
ja tuurlijk, mnaar dat doen de meeste mensen niet
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #64 Gepost op: 27-04-2011, 07:27:27 »
3e, bedoel je.

2e voor de Canon.
Voor de Panasonic heb ik er ook 2 ;) Maar die ga ik toch bijna niet meer gebruiken denk ik, dus daar hebben we er wel genoeg aan 2 :P
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #65 Gepost op: 27-04-2011, 20:58:16 »
@Elise, ben je al een stap dichterbij de aanschaf van de lens gekomen?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #66 Gepost op: 27-04-2011, 21:04:01 »
@Elise, ben je al een stap dichterbij de aanschaf van de lens gekomen?

Nee, die man reageert niet... (terwijl de advertentie op gereserveer is gezet... k ben een beetje bang dat iemand me voor was)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #67 Gepost op: 28-04-2011, 14:16:41 »
De aan(deel)houder wint, zeggen ze weleens.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #68 Gepost op: 28-04-2011, 21:08:33 »
Ik hoor net dat mn vader hem besteld heeft. (: Hopelijk heeft ie m snel dan kan ik beslissen wat ik ga doen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #69 Gepost op: 2-05-2011, 11:24:08 »
Hij is er!!! Tot nu toe ziet ie er super uit en werkt ie fijn. (: Ben nog bezig met een beetje uitvinden hoe het werkt enzo.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #70 Gepost op: 2-05-2011, 14:30:44 »
Mijn Canon EOS1000D is ook binnen! Heeft even geduurd, want Dixons kon hem pas een paar dagen later leveren en uiteindelijk is hij vrijdag verstuurd. Maar ja, zaterdag werkte de pakketpost niet, dus éindelijk vandaag in huis.

De accu hangt op de lader, zodat ik misschien vanmiddag nog wel even kan uittesten hoe hij werkt.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #71 Gepost op: 2-05-2011, 15:16:48 »
@Molow en @Cynneke: dat wordt puzzelen.....


@Cynneke, ik geef je een tip voor wat betreft het display: laat het bescherm-membraan er gewoon op zitten. Ik had dat 2 jaar erop laten zitten, in gedachte haal ik het eraf, en binnen een week had ik een lichte beschadiging te pakken. (oh ja: het display werkt niet als zoeker, dat is het enige waar ik een beetje teleurgesteld om was. Voor de rest: absoluur geen miskoop!!

@Molow, hopelijk maakt ook jouw aankoop je verwachtingen waar (je zult hem zelf moeten bdienen....).

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #72 Gepost op: 2-05-2011, 15:57:10 »
TJee, wat duurt dat laden lang zeg.... Nou ja, ik zit gewoon op hete kolen ;)

Tot die tijd ben ik een beetje aan het ijsberen. Heb de keuken net gepoetst en het gasfornuis helemaal gedaan. Eigenlijk wel goed dat ik moest wachten :P
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #73 Gepost op: 2-05-2011, 16:00:22 »
Laden, laden, ik kan dat woord vandaag niet meer HOREN........

 batterij opLADEN......., LADEN opruimen, Osama Bin LADEN, moet niet gekker worden.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #74 Gepost op: 2-05-2011, 17:02:36 »
*grin*
Hij is geLADEN hoor ;) Heb er vanmiddag wat mee zitten spelen en hij maakt echt mooie foto's! Zoomen is wel even wennen via de lens, maar dat werkt op zich handiger dan via knopjes. Ik krijg alleen de liveview niet aan. Hij laat er wel diafragma en sluitertijd op zien en de ISO, maar niet het beeld wat ik wel via de zoeker zie.
Maar ik lees op internet dat het eigenlijk beter is via de zoeker. Doet hij het bij jou wel Jos?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #75 Gepost op: 2-05-2011, 17:11:52 »
*grin*
Hij is geLADEN hoor ;) Heb er vanmiddag wat mee zitten spelen en hij maakt echt mooie foto's! Zoomen is wel even wennen via de lens, maar dat werkt op zich handiger dan via knopjes. Ik krijg alleen de liveview niet aan. Hij laat er wel diafragma en sluitertijd op zien en de ISO, maar niet het beeld wat ik wel via de zoeker zie.
Maar ik lees op internet dat het eigenlijk beter is via de zoeker. Doet hij het bij jou wel Jos?

Live view kan niet in de automatische stand ;) Moet je m even op een van de andere standen zetten. Dan zou ie het wel moeten doen... (als je eenmaal gewend bent om via de zoeker te kijken is dat idd veel fijner!!!)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #76 Gepost op: 2-05-2011, 18:09:02 »
Wat Elise zegt, is wat ik bedoel: je kan het beeldscherm niet als zoeker gebruiken, wanneer ie op ''automatisch'' staat.

Eigenlijk heeft dat ook weer een reden (ik vermoed tenminste dat het dat is): in de automatische stand regelt het toestel veel meer zelf (en zou je dus kunnen volstaan met de zoeker).

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #77 Gepost op: 3-05-2011, 07:59:33 »
Thnx, was er inmiddels ook al uit :)

Ik vind de camera in de automatische stand ook erg mooi fotograferen. De Panasonic was vaak erg donker als je dat automatisch liet doen en de ISO liet nog wel eens wat te wensen over, maar de Canon maakt goeie instellingen.
Ik ga er de komende dagen nog wel eens flink mee spelen, maar vandaag komt er niet van, want Robin en ik gaan naar een binnenspeeltuin. (en nee, dan neem ik de camera maar niet mee. Het is er vaak toch erg donker, dus fotograferen is niet ideaal daar, zelfs niet met SLR)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #78 Gepost op: 3-05-2011, 11:55:40 »
Thnx, was er inmiddels ook al uit :)

Ik vind de camera in de automatische stand ook erg mooi fotograferen. De Panasonic was vaak erg donker als je dat automatisch liet doen en de ISO liet nog wel eens wat te wensen over, maar de Canon maakt goeie instellingen.
Ik ga er de komende dagen nog wel eens flink mee spelen, maar vandaag komt er niet van, want Robin en ik gaan naar een binnenspeeltuin. (en nee, dan neem ik de camera maar niet mee. Het is er vaak toch erg donker, dus fotograferen is niet ideaal daar, zelfs niet met SLR)

Heb je ook die voucher voor die fotocursus erbij gekregen (weet zo niet uit m'n hoofd of die ook bij jouw camera zit). Ik raad je echt heel erg aan om die te doen... 25 euro is echt niks en ik heb er echt zoo veel aan gehad toen (ik fotografeer nu bijna nooit meer in de automatische stand). Veel dingen die je zelf nooit zou uitvinden. (en t is nog leuk ook :P)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Videocamera kopen.
« Reactie #79 Gepost op: 4-05-2011, 08:59:58 »
Filmpje gemaakt om de camera te testen. Alleen t geluid is uitgeschakeld... maarja.



http://www.youtube.com/watch?v=lPFRzFDKacY
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...