Poll

Welke kinderseries keek jij vroeger altijd?

David de Kabouter
1 (2.1%)
Fregglerock
4 (8.3%)
Smurfen
7 (14.6%)
Ti-ta Tovenaar
3 (6.3%)
Swiebertje
3 (6.3%)
Snorkels
5 (10.4%)
Ovide
7 (14.6%)
Sesamstraat
12 (25%)
Foofur
1 (2.1%)
Teddy Ruxpin
5 (10.4%)

Totaal aantal stemmen: 51

Auteur Topic: Kinderseries  (gelezen 65177 keer)

Offline nettie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #160 Gepost op: 11-10-2003, 22:40:01 »
Ik weet er nog meer
Ovide met pie  :D
en Samson en Gert
Ik wist trouwens niet dat dat Fort spel ook in nederland is uitgezonden. Ik ken het alleen maar van de vakanties in Frankrijk.
Ik keek vroeger ook altijd naar Duel over de grens, niet bepaald een kinderserie, maar dat was wel heel erg gaaf. Kent iemand dat toevallig? Dat mogen ze van mij trouwens wel weer gaan herhalen.

Offline nettie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #161 Gepost op: 11-10-2003, 22:54:10 »
Geef nooit op was trouwens ook een erg leuk programma en meneer Kaktus ook. Vooral dat liedje: "Meneer Kaktus is tevree..."

Offline sjulie

  • Forumlid
Re:Kinderseries
« Reactie #162 Gepost op: 15-10-2003, 17:57:35 »
Ik mis er nog één in het rijtje kinderseries:Catweazel
Geloof niet dat het helemaal juist geschreven is.
Ging over een klunzige stotterende tovenaar met sik(kwee nie zeker..z'n sik dan) die allerlei avonturen beleefde.
In mijn kinderogen(toen) was het altijd heel spannend.
O,ja en ik geloof dat z'n tovertrucjes ook nooit lukte.
Of was dat weer TiTa tovenaar?
In ieder geval het was leukkkk!!! :)

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #163 Gepost op: 16-10-2003, 10:19:33 »
Ik heb een behoorlijk stuk van dit topic doorgelezen maar kwam nergens de Gummiberen tegen. Wel de troetelberen, maar die waren weer net ff anders. De Gumiberen was volgens mij ruim een kwartier en daarna was er een kwarties een ander kinderprogramma. Volgens mij heette dat de Wuzzels ofzo. Ik zie die beestjes wel zo voor me, maar weet niet meer zeker of de serie zo heette. Komt dit iemand bekend voor. Voor de informatie ik ben nu 24 dus het zal zo'n 14 jaar geleden zijn ofzow...  ;D
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Kinderseries
« Reactie #164 Gepost op: 16-10-2003, 11:12:24 »

O,ja en ik geloof dat z'n tovertrucjes ook nooit lukte.
Of was dat weer TiTa tovenaar?
In ieder geval het was leukkkk!!! :)

Dit is weer op televisie, kgeloof op zondagmorgen, kvind er geen zak an moet ik bekennen.

Ik heb een behoorlijk stuk van dit topic doorgelezen maar kwam nergens de Gummiberen tegen. Wel de troetelberen, maar die waren weer net ff anders. De Gumiberen was volgens mij ruim een kwartier en daarna was er een kwarties een ander kinderprogramma. Volgens mij heette dat de Wuzzels ofzo. Ik zie die beestjes wel zo voor me, maar weet niet meer zeker of de serie zo heette. Komt dit iemand bekend voor. Voor de informatie ik ben nu 24 dus het zal zo'n 14 jaar geleden zijn ofzow...  ;D

Toen was ik iets van 5, maar ik kan het me nog wel herinneren, de Wuzzles vond ik (toen al) erg irritant en ik zat altijd te wachten op de gummiberen. Later werden de gummiberen herhaald op België en toen bgon ik het eig een beetje te snapppen. Door de toverdrank konden ze stuiteren en dat was nog wel het coolste  ;D. De Wuzzles worden btw ook herhaald, alleen weet ik niet zo snel op welke zender en wanneer. (Keb 1x een stukje gezien laatst)

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #165 Gepost op: 16-10-2003, 13:09:01 »
Werelds, thanx Chriz!!

Ik was al bang dat ik ze misschien zelf verzonnen had  ;D
Maar nu je het zegt, zie ik ze idd alweer rond stuiteren  :D
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Kinderseries
« Reactie #166 Gepost op: 19-10-2003, 12:51:36 »
Waar is het knopje 'allemaal'?????

Maar ehm goed, ik heb op me vriend David gestemd! Als enige  :'(

Leer te kijken... naar wat onder bomen leeft..en naar wat jou 's nachts..je dromen geeft

 8)

Maar echt jeugdsentiment is voor mij Telekids.

*zucht!*
No Milk today???

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #167 Gepost op: 24-10-2003, 19:08:15 »
iets met allerlei dieren die hun bos moesten verlaten, omdat de 'slechte' mensen daar huizen gingen bouwen. Ik weet niet meer hoe het heet, 'k weet verder nog wel dat de vos de groep dieren altijd leidde.
Beestenbos is boos! :D Keek ik ook altijd (hebk mss al ergens aan het begin van dit topic gezet...). Later (ik denk n paar jaar later) was er nog zo'n animatieserie, 'Het eiland van Noach', ook met dieren die voor mensen moesten vluchten, naar een soort paradijs... alleen dan met een ijsbeer, Noach, als leider. Beide series gingen ook nog ín het bereikte 'paradijs' verder, dat dan natuurlijk toch niet zo perfect bleek te zijn...
Alleen de allerlaatste afl van Het eiland van Noach heb ik gemist omdat mijn ouders/broer het vergeten waren/was op te nemen, hoewel ik dat wel gezegd had... :'( Nu heb ik nooit geweten hoe het 'afliep' (en dat terwijl dr net eentje zwanger was enzo...)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Kinderseries
« Reactie #168 Gepost op: 24-10-2003, 20:45:44 »
Maar echt jeugdsentiment is voor mij Telekids.

*zucht!*
Voor mij ook...

Alleen de allerlaatste afl van Het eiland van Noach heb ik gemist omdat mijn ouders/broer het vergeten waren/was op te nemen, hoewel ik dat wel gezegd had... :'( Nu heb ik nooit geweten hoe het 'afliep' (en dat terwijl dr net eentje zwanger was enzo...)
Ja, heb ik ook nog gezien, maar ook ik heb de laatste aflevering gemist... ::)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline annepiep

  • Forumlid
Re: Kinderseries
« Reactie #169 Gepost op: 28-04-2004, 22:58:27 »
ik wil niks zeggen hoor, maar waar is PIM DE PINGUIN??? daar kon ik nou echt uren naar kijken  ::tandpastasmiley:: en natuurlijk PITTIGE TIJDEN maar das niet echt een tekenfilm, maar wel ckerde weten lol  ::ok::

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kinderseries
« Reactie #170 Gepost op: 29-04-2004, 18:36:26 »
Ik vond vroeger de DJ Cat Show op Sky Channel helemaal geweldig!
Dat werd gepresenteerd door zo'n kat... (how obvious) en Linda de Mol (I guess). En daar kwam toen altijd Inspector Gadget! Wow, dat was echt mijn lievelings serie! Met penny, Dr. Claw, en die man die altijd de opdracht voor Gadget had maar altijd pech had en ontplofte.  ::tandpastasmiley::

Nu heb je op Fox Kids: Gagdet en de gadgetini's, dat is echt heel slecht...geef mij de goeie ouwe Gagdet maar. Go go Gagdet Go  ::ok::  ;D

En wat ik nog meer keek: Snorkels, Freggles, David de Kabouter, Alf, Film van Ome Willem, Troetelbeertjes, Transformers, He-man, Candy Candy, Theo en Thea, Achterwerk in de kast, drie dikke dames op de VPRO zondagochtend.  ::tandpastasmiley:: Dat zou ik allemaal nog weleens willen zien!

That's all

Offline Pek

  • Forumlid
Re: Kinderseries
« Reactie #171 Gepost op: 2-05-2004, 00:12:59 »
Ik heb al die series wel gezien. Schandalig gewoon, hoeveel jeugd spul ik heb gezien :P Vooral van David de Kabouter was ik onder de indruk, geloof ik. Fregglerock vond ik een beetje eng. Ik heb nooit van poppen gehouden op die manier. Ik vond het altijd eng dat van die gekke kleine poppen leefde enzo..voor mij stonden ze gelijk aan een kruising tussen Gremlins en IT ;D

Ik heb een behoorlijk stuk van dit topic doorgelezen maar kwam nergens de Gummiberen tegen. Wel de troetelberen, maar die waren weer net ff anders.
Ja, ken ik ook ::tandpastasmiley::

Citaat
Volgens mij heette dat de Wuzzels ofzo.
Ja, ik heb nog zelfs een heel dun kinderboekje ervan in huis. En ik had vroeger ook die paarse olifant-kangaroe als knuffel.

Beestenbos is boos! :D Keek ik ook altijd (hebk mss al ergens aan het begin van dit topic gezet...).
Ken ik ook nog. Ik vond het niet altijd zo leuk, omdat de reis naar de andere bos zo lang duurde en er veel van die beestjes de pijp uit gingen. Ook vond ik het zielig dat de blauwe/grijze vos die eigenlijk aardig was, in de nek werd aan gekeken door de rooie.

Pim de Penguin..ik herinner de titel song half nog. Ik vond het einde zo zielig (ik geloof dat ik de helt van mijn kinder jaren heb gespendeerd met het zielig vinden van fictie karakters ::tandpastasmiley::). Ja, voor Pim kwam het weer goed, maar een deel van die volwassen penguins.. Telekids is ook wat jeugd sentiment voor mij. Ik herinner mij nog een show met Linda de Mol, dat ze met een of andere hond presenteerde. Bijna een soort van Samson en Gert ::tandpastasmiley::. Ik weet nog dat ik helemaal geintrigeerd was door Inpsector Gadget, vooral door Penny met dat computer boek. Ik vond haar zo slim ::tandpastasmiley:: Candy Candy had m'n zus een bedovertrek set van, net als de smurfen. Ik weet nog heel vaag wat van Candy Candy, met die enorme blonde staartjes en die witte(!) wasbeer.

Offline dj-bls

  • Forumlid
Re: Kinderseries
« Reactie #172 Gepost op: 3-08-2004, 00:20:06 »
hoe heette die vogel toch ook alweer van die sinbad. we konden op werk maar niet op dat beest haar naam komen ??? verder was dat programma met die wazige beestjes met een ster op hun neus ook tof, star planet heette dat