Poll

Welke kinderseries keek jij vroeger altijd?

David de Kabouter
1 (2.1%)
Fregglerock
4 (8.3%)
Smurfen
7 (14.6%)
Ti-ta Tovenaar
3 (6.3%)
Swiebertje
3 (6.3%)
Snorkels
5 (10.4%)
Ovide
7 (14.6%)
Sesamstraat
12 (25%)
Foofur
1 (2.1%)
Teddy Ruxpin
5 (10.4%)

Totaal aantal stemmen: 51

Auteur Topic: Kinderseries  (gelezen 65101 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Kinderseries
« Gepost op: 7-04-2003, 18:36:15 »
Tegenwoordig worden de kindertjes doodgegooid met Teletubbieshit, Pokemon en derderangs Japanse mangatekenfilmpjes. Waar is de goede oude tijd van David de Kabouter en die andere zoetsappige series waar ik vroeger naar moest kijken.

Vraag: Naar welke kinderserie keek jij vroeger graag? (hoeft niet perse uit de poll (die by the way bijgesteld is voor elke leeftijdsgroep)








Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:Kinderseries
« Reactie #1 Gepost op: 7-04-2003, 18:44:46 »
Tja, ik heb er maar eentje gekozen, want ik heb er wel meer gezien. David de kabouter, smurfen, snorkels, teddy ruckspin, enz...
Ik keek wel een van die actietekenfilms: de Turtles, daar was ik helemaal weg van.

Trouwens, niks tegen manga he? Ik ben dol op die tekenstijl. Als ik manga op tv zie, moet ik gelijk kijken (tenzij het irritant is nagesynchroniseerd met stemmen die er totaaal niet bij passen).







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #2 Gepost op: 7-04-2003, 18:50:38 »
Ik heb Sesamstraat gekozen, das het enige van dit rijtje dat ik echt regelmatig heb gekeken; veel van deze ken ik helemaal niet ??? (tsja ik ben natuurlijk ook nog niet zo oud ;)). Sesamstraat was ook wel altijd erg leuk :) met Ernie en Bert enzow. Sommige quotes van hen weet ik nog steeds ;) bijv Ernie die om de een of andere reden midden in de nacht uit het raam aan het schreeuwen was, waarna de buren riepen: 'Weet je wel hoe laat het is?!'
Ernie gaat meteen aan Bert vragen hoe laat het is ;D. Die vertelt dat het 3 uur 's nachts is, waarna Ernie naar buiten schreeuwt: 'Het is 3 uur!!!!!!' ;D
hmmm, als ik hem zo vertel is dr niet veel meer aan maar dat vond ik toen iig wel leuk. Of een andere:
Ernie en Bert liggen in hun bedjes. Ernie de hele tijd: 'Wat heeeeeb ik een dorst, wat heeeeeeeb ik een dorst.'
Bert ergert zich natuurlijk kapot en zegt dat ie dan maar iets moet gaan drinken oid, dus dat doet Ernie (evt komt hier nog tussendoor dat Ernie ook nog eens honger heeft, dat weet ik niet zeker). Daarna houdt Ernie Bert uit zijn slaap met: 'Wat haaaad ik een dorst...' ;D
Ook errug flauw achteraf gezien. Maar je onthoudt het iig wel :).
Ik weet er zelfs nog 1 van Ernie en Bert haha maar goed hier laat ik t maar ff bij ;D.








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Kinderseries
« Reactie #3 Gepost op: 7-04-2003, 19:07:05 »
bijv Ernie die om de een of andere reden midden in de nacht uit het raam aan het schreeuwen was, waarna de buren riepen: 'Weet je wel hoe laat het is?!'
Ernie gaat meteen aan Bert vragen hoe laat het is ;D. Die vertelt dat het 3 uur 's nachts is, waarna Ernie naar buiten schreeuwt: 'Het is 3 uur!!!!!!' ;D
Volgens mij was ie anders: Ernie wil juist weten hoe laat het is en dáárom gaat hij uit het raam staan schreeuwen, net zolang tot er iemand roept: "Weet je wel hoe laat het is??? Het is al 3 uur!!!!"
Waarna Ernie heel droog tegen Bert zegt: "Het is 3 uur Bert"









A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #4 Gepost op: 7-04-2003, 19:07:08 »
David de Kabouter (ik lag helemaal in tranen toen ie in een boom veranderde  :'( ;D), Teddy Ruxpin (daar heb ik op gestemd), Smurfen, Sesamstraat en Snorkels  :)

En natuurlijk Bassie & Adriaan!  :D








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #5 Gepost op: 7-04-2003, 19:09:11 »
O ja, Fregglerock heb ik geloof ik ook wel eens gevolgd. Wat waren dat ook weer voor rare beestjes?








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Kinderseries
« Reactie #6 Gepost op: 7-04-2003, 19:13:30 »
O ja, Fregglerock heb ik geloof ik ook wel eens gevolgd. Wat waren dat ook weer voor rare beestjes?








A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Kinderseries
« Reactie #7 Gepost op: 7-04-2003, 19:34:33 »
david de kabouter, ovide (maar dat was toen ik al wat ouder was), nils holgerson, sesamstraat, vrouwtje theelepel, dommel, barbapapa... allemaal dat soort dingen. ik blijf toch echt van mening dat de dingen die vroeger op de tv waren een stuk kindvriendelijker waren dan de dingen die nu op de tv zijn. niet om jou aan te vallen ofzo elmar, maar manga, en dan met name dragonballz en dat soort gewelddadige dingen vind ik echt kindonvriendelijk. bovendien vind ik het ook nog eens lelijk, maar ieder z'n smaak natuurlijk :) ik vind het gewoon opvoedkundig niet goed om kleine kinderen naar gewelddadige dingen te laten kijken. tuurlijk, het is niet realistisch als ze alleen maar verhalen zien en horen over vriendschap en vrede, maar het sluit wel beter aan bij de beleving van een kind en het doet zijn/haar referentiekader alleen maar goed lijkt mij.
k moet trouwens toegeven dat ik wel powerrangers heb gekeken (maar toen was ik denk ik al een jaar of 8, niet zo heel klein meer dus). dat mocht nooit van mn ouders, maar af en toe kreeg ik de kans als ze niet opletten ofzo :)







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline fenn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik koe van you..!
Re:Kinderseries
« Reactie #8 Gepost op: 7-04-2003, 19:40:10 »
Ik keek altijd Babar...die olifant! Zo leuk! Was pas weer herhaald...heb de meeste weer gezien  :D
Maarja die stond nie in t rijtje..!!!
Dan maar sesamstraat! Dat is nu zelfs nog erg leuk  ;D







een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Kinderseries
« Reactie #9 Gepost op: 7-04-2003, 19:42:30 »
jaaah baber, dat was ook leuk! ik ga dr nog ff een paar opzoeken...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:Kinderseries
« Reactie #10 Gepost op: 7-04-2003, 19:43:11 »
David de kabouter!! Geweldig.. en ja verder de snorkels (heten die beesten echt zo?) en ja sesamstraat.. de smurfen.. de meneer cactus show!
En ik was echt heeeeeelemaal weg van euw hoe heette dat beestje.. nolly geloof ik!
T was  iig n kaboutertje.. schattig man! Even denke.. wat keek ik nog meer.. natuurlijk bassie & adriaan en onder moeders vleugels!!
Das echt jeugd sentiment.. :)
Dr was ook iets met een mannetje op een eiland, die niet kon praten ofzo..
En t aller geweldigste vond ik vroeger het boekje bij sesamstraat! Ik was helemaal happy als dat kwam.. dat was met een poppetje dat getekend werd dacht ik!
The muppets vond ik ook altijd leuk.. dat was t wel ff.. :)









Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:Kinderseries
« Reactie #11 Gepost op: 7-04-2003, 19:52:06 »
niet om jou aan te vallen ofzo elmar, maar manga, en dan met name dragonballz en dat soort gewelddadige dingen vind ik echt kindonvriendelijk.
Ik ben dan ook geen kind meer ;D


David de kabouter!! Geweldig.. en ja verder de snorkels (heten die beesten echt zo?)
Ja, die heten echt zo

En t aller geweldigste vond ik vroeger het boekje bij sesamstraat! Ik was helemaal happy als dat kwam.. dat was met een poppetje dat getekend werd dacht ik!
Dat was volgens mij niet bij Sesamstraat maar bij TikTak... :-\







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Kinderseries
« Reactie #12 Gepost op: 7-04-2003, 19:54:17 »
sinbad de zeeman (uit bagdad... moet daar steeds aan denken met die oorlog nu)
alfred j. kwak
sesamstraat
vrouwtje theelepel
barbapapa
david de boskabouter
nils holgerson
wikki de viking
dommel
ovide
seabert
fabeltjes krant
pippi langkous
telekids
power rangers
ninja turtles (ik had vroeger een vriendje en die was daar helemaal gek van, en altijd als ik daar was keek ik dat dan ook :-/)
dinobabies
babar
bassie & adriaan (maar dat vond ik altijd maar enge mannekes)
little house on the prairie
onder moeders vleugels
little bits
maja de bij
paulus de boskabouter

dat was t wel zo'n beetje denk ik... njah, dit keek ik dan, dr zijn dr wel veel meer net als de smurfen enzo maar dat vond ik niet leuk :D t loopt trouwens niet himmel op chronologische volgorde.







« Laatst bewerkt op: 7-04-2003, 20:00:02 door Doris »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Groenenman

  • Gast
Re:Kinderseries
« Reactie #13 Gepost op: 7-04-2003, 20:24:24 »
Een vriend van me is nu nog steeds helemaal leip van Bassie en Adriaan, kent alle afleveringen uit z'n kop  :-\








Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re:Kinderseries
« Reactie #14 Gepost op: 7-04-2003, 20:43:14 »
Moewahaha, Bassie en Adriaan is ook koel tog?! Ik heb volgens mij twee jaar geleden in de zomervakantie ook wel eens een aflevering gekeken! ;D

Ik keek vroeger vaak:

De Snorkels
Barbapapa
Sesamstraat
Ovide
Bassie en Adriaan (ik dacht eerst dat die boeven egt waren ::) )
De Turtles
Powerrangers (die roze Powerranger vond ik altijd zo koel)
Fabeltjeskrant (*Hallo Meneer de Uil*  :D )
Alfred J. Kwak
Little house on the prairie (dat vind ik nou nog steeds egt un superserie, heb zaterdag de Mol over de laatste aflevering ervan opgenomen :'( )
The A-team (met Murdock gloof ik)
David de Kabouter
Paulus de Boskabouter
Samsom en Gert (was ik wel wat ouder d8 ik)
Transformers
Smurfen
Thunderbirds


Beetje hetzelfde als Doris, ik vind ook wel trouwens dat er tegenwoordig niet veel leuke dingen er voor kleine kinderen zijn... Neem Tweenies en Teletubbies bijvoorbeeld :-\








« Laatst bewerkt op: 7-04-2003, 20:47:57 door @miesh »
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Groenenman

  • Gast
Re:Kinderseries
« Reactie #15 Gepost op: 7-04-2003, 21:05:08 »
The A-team, geweldig vond ik dat, jammer dat het er niet meer is. Met BA, echt goed vond ik die vent. Ken je ook die reclame met hem, die iswel wat minder








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Kinderseries
« Reactie #16 Gepost op: 7-04-2003, 21:46:47 »
Bereboot
Familie Knots
Paulus de Boskabouter
Wicki de Viking
Alleen op de Wereld
Ti Ta Tovenaar
Maja de bij
Fabeltjeskrant
Q & Q
Hamelen
Stratemaker op zee show
Film van Ome Willem
Suske & Wiske
Peppi & Kokki
Swiebertje
Pipo de Clown








« Laatst bewerkt op: 7-04-2003, 21:48:43 door Tweety »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Kinderseries
« Reactie #17 Gepost op: 7-04-2003, 22:00:11 »
jaaah the A-team, weet je hoe kick ;D dat was echt top :D heb de meeste afleveringen ook wel zo'n twee keer gezien denk ik, het is echt eindeloos herhaald.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline fenn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik koe van you..!
Re:Kinderseries
« Reactie #18 Gepost op: 7-04-2003, 22:06:14 »
Skippy de boskangarooooooo!
En Flipper natuurlijk!

Ja en Alfred J. Kwak was ik ook grote fan van!







een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #19 Gepost op: 7-04-2003, 22:36:20 »
Welke kinderseries keek ik vroeger altijd? Dus je gaat ervan uit dat ik gestopt ben met kijken? :-X ;D
Ik heb van de week Sesamstraat nog gezien met "Zoek de zeep". ;D