Poll

Wat wordt het concept van RN Songfestival?

random (het idee van Daysdie)
3 (8.6%)
Amerika (ieder een andere staat)
13 (37.1%)
Talentenjachtsongfestival
2 (5.7%)
Niet- Engelstalig
6 (17.1%)
Alles mag (iedereen wel een ander land)
10 (28.6%)
Deelnemers onder de 18
1 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 34

Auteur Topic: RN Global City Song Contest 2014  (gelezen 785304 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #360 Gepost op: 23-06-2011, 21:23:12 »
filmpje van Nederland doet het niet :o.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #361 Gepost op: 23-06-2011, 21:23:57 »
filmpje van Nederland doet het niet :o.

moet je gewoon in dat zwarte drukken, dan komt je op dat youtubelinkje
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #362 Gepost op: 23-06-2011, 21:25:16 »
5) Noorwegen
Maria Mena- Just hold me


Dit is Maria Mena, een vrouw met een ietwat aparte maar erg mooie stem. Noorwegen gaat dit jaar voor de ballade, een van de mooiste van de afgelopen tijd. Maria Mena heeft ook nog hits gehad met all this time en miss your love. Maar met het prachtige Just hold me probeert Noorwegen dit jaar haar 4e songfestivaloverwinning te behalen. De laatste overwinning staat nog vers in het geheugen. Fairytale won namelijk in 2009.

Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #363 Gepost op: 23-06-2011, 21:27:25 »
6) Italië
Gigliola Cinquetti-Si
Ik heb gekozen voor Gigliola Cinquetti. In 1964 heeft ze voor het eerst namens Italië meegedaan aan het ESC met het nummer "Non ho l'eta", waarmee ze won.
In 1974 deed ze opnieuw een poging met het nummer "Si". Dit nummer eindigde uiteindelijk op de tweede plek (Na Abba met "Waterloo"), maar is imho een beter nummer dan dat van 1964. Geniet!


Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #364 Gepost op: 23-06-2011, 21:29:10 »
leuk om al deze verschillende stijlen te luisteren
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #365 Gepost op: 23-06-2011, 21:29:44 »
leuk om al deze verschillende stijlen te luisteren
::jaja:: Opvallend veel goede keuzes :o
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #366 Gepost op: 23-06-2011, 21:30:16 »
7) Malta
Fabrizio Faniello- Sa L-Ahhar

De zanger werd geboren op 27 april van het jaar 1981 in Valletta. Reeds in zijn jonge jeugd toonde hij interesse in muziek. Zijn talent werd al vroeg opgemerkt. Van jongs af aan trad hij dan ook op. Bijvoorbeeld op lokale festivals, talentenjachten en in musicals. Binnen Malta werd hij redelijk snel populair. Met zijn internationale carrière wil het echter niet zo vlotten

Over het liedje kan ik helaas niets vertellen, behalve dat het een mierzoet kiespijngehalte heeft.

Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #367 Gepost op: 23-06-2011, 21:31:15 »
::jaja:: Opvallend veel goede keuzes :o
ik heb er wel 3 die ik zelf nooit had gekozen

ik geef ze nu allemaal in een word document een cijfer
heb er tot nu toe 3 6en tussen zitten
1 8, 1 7 en een 10
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #368 Gepost op: 23-06-2011, 21:33:16 »
8 ) Oostenrijk
Falco- Jeanny
Oostenrijk doet sinds 1957 mee aan het Eurovisie Songfestival. In totaal heeft het land nu 44 keer aan het liedjesfestijn deelgenomen. Tussen 2007 en 2010 deed Oostenrijk niet mee.

Van de 44 deelnames eindigde Oostenrijk 20 keer bij de beste tien, vooral in de tijd dat er nog weinig landen aan het Songfestival meededen. Heel succesvol is Oostenrijk nooit geweest. Slechts één keer slaagde het land erin de top 3 te halen. Dat was in 1966, toen Oostenrijk het Songfestival won met het liedje Merci, chérie van Udo Jürgens. Sindsdien kwam het nooit hoger dan drie vijfde plaatsen, in 1972, 1976, en 1989. Zeven keer eindigde Oostenrijk helemaal onderaan, waarvan drie keer met nul punten.

Éénmaal heeft het Songfestival in Oostenrijk plaatsgevonden. Dat was in 1967, naar aanleiding van de overwinning van een jaar eerder. Het festijn werd gehouden in de balzaal van paleis Hofburg in Wenen.

Na jarenlang slecht gepresteerd te hebben op het Songfestival (alleen in 2003 was er nog een succesje met een 6de plaats) besloot Oostenrijk in 2006 van deelname af te zien. Volgens de omroep ORF zou het festival geen geschikt podium zijn voor de promotie van de hedendaagse Oostenrijkse populaire muziek. Menig criticus beweerde echter dat dit een eufemisme was voor 'ontevredenheid over de behaalde resultaten'.

Toch kwam Oostenrijk in 2007 nog eenmaal terug, met het liedje Get a life van Eric Papilaya. Deze inzending kreeg echter maar 9 punten en eindigde als voorlaatste in de halve finale. Het was daarmee het slechtste resultaat dat Oostenrijk ooit had behaald. Deze teleurstelling leidde ertoe dat de Oostenrijkers het songfestival voor onbepaalde tijd vaarwel zeiden. De Oostenrijkse omroep ORF verklaarde dat het voor Oostenrijk geen zin zou hebben om deel te nemen zolang er op het festival politiek gestemd werd. Daarnaast leverde het festival in Oostenrijk teleurstellende kijkcijfers op.

Oostenrijk keerde uiteindelijk weer terug op het festival in buurland Duitsland, het land dat het festival in 2011 organiseerde.

FALCO
Falco studeerde in Wenen aan het conservatorium. Na het conservatorium werd hij bassist in de hardrock groep Drahdiwaberl. Hij brak in 1981 door als soloartiest met de internationale hit Der Kommissar. Het vervolg op dat succes kwam pas nadat hij in 1985 ging samenwerken met het Nederlandse producersduo Bolland & Bolland. De samenwerking verliep niet altijd even vlekkeloos aangezien Falco soms dronken of stoned was of helemaal niet kwam opdagen bij een afspraak.

Inhakend op het succes van de speelfilm Amadeus (1984), schreven Bolland & Bolland voor hem het nummer Rock me Amadeus. Het werd een wereldwijde tophit en stond drie weken op 1 in de Amerikaanse Billboard-lijst.

JEANNY
Het nummer is grotendeels een monoloog van een man. Hij spreekt zijn meisje, Jeanny, aan. De songtekst is echter zeer suggestief en werd dan ook op verschillende manieren geïnterpreteerd. Er werd namelijk beweerd dat het nummer ging over de moord op een jong meisje en dat het geïnspireerd zou zijn op een lustmoord door de Oostenrijkse seriemoordenaar Jack Unterweger. Er zijn verschillende elementen in het nummer die daarop zouden kunnen duiden: de aanwezigheid in een bos, waar de mannelijke verteller Jeanny aanspoort om daar weg te gaan, de verwijzing naar het feit dat Jeanny een schoen heeft verloren, het heimelijk achtervolgen van het slachtoffer, het interpreteren van de wensen van het slachtoffer tegen haar woorden in, het feit dat hij zegt dat zij bij elkaar horen nadat hij heeft gehoord dat "zij" dichterbij komen en haar niet mogen vinden, ... De toon van de monoloog gaat van sussend tot dwingend, fanatiek en krankzinnig. De suggestie wordt gewekt dat de dader zich seksueel aangetrokken voelde tot het slachtoffer (verwijzing naar haar rode lippen) en dat het slachtoffer uiteindelijk vermoord wordt: als de man haar niet kan hebben, dan kan niemand haar hebben.

Tevens beweerde men dat dit nummer verkrachting en moord verheerlijkt. Bijgevolg werd het nummer door enkele radiozenders van de radio verbannen.

Er komt in de tekst ook een spoken wordpassage voor: een korte newsflash. Dit stuk is ingesproken door een nieuwslezer, die het heeft over het toenemende aantal vermiste personen in de afgelopen maanden. Er wordt ook gesproken over het laatst gekende verdwijning, die van een negentienjarig -naamloos- meisje, dat, op het moment van het nieuwsbericht, reeds vier dagen vermist is. Volgens het bericht wordt ontvoering niet uitgesloten. Dit nieuwsbericht kan niet los gehoord worden van het rest van het nummer. De luisteraar vreest het ergste.

Geniet allemaal van Jeanny


weet het lang verhaal maar had geen zin om het korter te maken
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #369 Gepost op: 23-06-2011, 21:33:26 »
ik heb er wel 3 die ik zelf nooit had gekozen

ik geef ze nu allemaal in een word document een cijfer
heb er tot nu toe 3 6en tussen zitten
1 8, 1 7 en een 10
:o een tien? :o.

Ik heb nog maar eentje die ik niet zo goed vond.
Maar ik ga ze meerdere keren beoordelen.
eerst goed en niet zo goed onderscheiden en dan nog een keer luisteren.

de tweede keer dat je iets hoord is het toch anders
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #370 Gepost op: 23-06-2011, 21:36:37 »
9) Portugal
Amalia Rodriques- Solidao

Amália Rodrigues werd geboren in Lissabon als een arm volksmeisje. Ze verkocht bloemen op straat en zong voor een paar stuivers in kroegen aan de haven of op de straat, totdat ze werd ontdekt en uitgroeide tot een wereldster.
Ze wordt algemeen beschouwd als de belangrijkste en meest invloedrijke fado-zangeres in de geschiedenis.

portugal debuteerde op het eurovisie songfestival in 1964, en heeft sindsdien al 45 keer deelgenomen. slechts 9 keer heeft portugal een top 10 plek weten af te dwingen

Amáliá rodrigues gaat proberen om daar 10 keer van te maken.
graag uw handen op elkaar voor
amáliá rodrigues met solidao


Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #371 Gepost op: 23-06-2011, 21:37:25 »
oostenrijk heeft ook een geweldig nummer ::oink::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #372 Gepost op: 23-06-2011, 21:38:59 »
10) Frankrijk
France Gall- Poupée de cire, poupée de son

La France, deelnemer aan het Songfestival vanaf het eerste uur. Vroeger oh zo populair, nu wat minder. Frankrijk won in ’58 (met ‘Slaap, mijn liefje), ’60  en ’62 (‘Een eerste liefde’). Daarna een gedeelde vierde plaats met onder andere Nederland in ’69 (‘Een dag, een kind’) en de laatste zege was in 1977 ( ‘De vogel en het kind’ (liedjes met kinderen deden het goed)).

De kandidate die de eer voor dit trotse land op het prestigieuze Realitynet-songfestival gaat verdedigen is weliswaar een Franse (haar voornaam is zelfs gelijk aan de naam van haar land), maar won in 1965 voor het buurlandje Luxemburg in Napels. Als meisje van 15 zong ze al haar eerste hit, twee jaar voor haar deelname. Het arme schaap zong zelfs liedjes waarvan de betekenis haar ontging, zoals in de ironisch-erotisch getinte ‘Les Sucettes’ (Lollypops). Later zong ze nog ‘Ella Elle l’a’, zat in een rockopera en zong met Elton John.

Dit blonde meisje zong dan wel vaak over liefde en jongens, maar zou ze die zelf ook echt vinden? Of was ze slecht een wassen pop, een pop van stro. Dat zingt ze in haar winnende liedje: ‘Poupée de cire, poupée de son’. Tevens het eerste winnende liedje dat geen ballad was. Kijk en luister naar de aandoenlijke France Gall.


Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #373 Gepost op: 23-06-2011, 21:41:19 »
11) Finland
22-Pisterpirkko- Onion soup

22-Pistepirkko (pistepirkko is Fins voor citroenlieveheersbeestje) is een Finse rockband.

De groep werd opgericht in 1980 in Utajärvi (Noord-Finland) en bestaat uit de broers Asko, P.K. Keränen en Esa (Espe) Haverinen. De eerste invloeden kwamen vooral uit de garagerock en psychedelische rock van eind jaren '60. De eerste EP (1983) en het eerste album (1984) waren nog in het Fins gezongen; daarna schakelde de groep over op het Engels.

De band heeft in de loop van haar bestaan elementen geput uit veel stijlen zoals rock, punk en elektronische muziek en heeft deze geïnternaliseerd in de eigen sound, die door veel critici dan ook eigenzinnig en herkenbaar wordt genoemd.

De platen van 22-Pistepirkko zijn nooit commerciële successen geweest; daar staat tegenover dat de band een grote en trouwe internationale cultaanhang heeft. De groep trad op over de hele wereld, onder andere op Roskilde en op Lowlands



Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #374 Gepost op: 23-06-2011, 21:43:32 »
Whaha, ja natuurlijk Falco..  ::rofl::

En komt Maria Mena uit Noorwegen?!  ::oink::

Consider my mind blown.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #375 Gepost op: 23-06-2011, 21:43:55 »
12) Spanje
Olé Olé- La Chica Ye-Ye

Marta Sanchez is een spaans zangeres geboren 8 mei 1966.
Ze was eerst de lead van de populaire spaanse groep: olé olé. Na 6 jaar ging ze solo. Maar nu hier voor het songfestival word Marta herenigd met haar groep en treden ze nog eenmaal op. ;D. Ze brengen het swingende nummer: Le chica ye-ye ten gehore.

Spanje doet al sinds 1961 mee aan het Eurovisie songfestival en heeft intussen al 51 keer meegedaan!
Spanje heeft 2 keer gewonnen en heeft 4 keer de tweede plaats behaald.



Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #376 Gepost op: 23-06-2011, 21:45:16 »
Portugal Vivat!! Amalia rodrigues ::bravo:: ::regenboog:: ::regenboog::
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #377 Gepost op: 23-06-2011, 21:46:30 »
Flop ::niet-ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #378 Gepost op: 23-06-2011, 21:47:30 »
13) Denemarken
Aqua-Mr. Jones

Aqua is een Deense Dance-groep die in de jaren '90 enkele internationale hits scoorde, waaronder 'Barbie Girl'.
De groep bestaat uit Lene G. Nystrom René Dif, Claus Norréen en Soren Rasted.
Aqua viel op door de kinderlijke stem van Lene naast de overdreven mannelijke stem van René
Het liedje dat ik heb gekozen uiteraard ook een hit van hun.
Ondertussen hebben ze een compleet andere sound aangenomen, duistere electropop.

Denemarken presteert ietwat wisselvallig op het Euroviesie Songfestival.
In 1986 brak voor Denemarken de glorieperiode aan op het Euroviesie Songestival. 5x achter elkaar eindigde het land met grote puntenaantallen in de top 10.
De laatste jaren doet Denemarken het ook weer beter. in 2010 en '11 eindigden ze in de top 5 van de finale.
Denemarken won ook 2x het Songfestival.



Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet Eurovisie Songfestival
« Reactie #379 Gepost op: 23-06-2011, 21:48:31 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human