Poll

Wat wordt het concept van RN Songfestival?

random (het idee van Daysdie)
3 (8.6%)
Amerika (ieder een andere staat)
13 (37.1%)
Talentenjachtsongfestival
2 (5.7%)
Niet- Engelstalig
6 (17.1%)
Alles mag (iedereen wel een ander land)
10 (28.6%)
Deelnemers onder de 18
1 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 34

Auteur Topic: RN Global City Song Contest 2014  (gelezen 789176 keer)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3260 Gepost op: 20-09-2012, 19:31:24 »
Ik zal hem na afloop posten ;)
Nu niet, want dan zie je meteen dat ik *********** heb :P
(aantal sterretjes is niet overeenkomstig met mijn land :P)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3261 Gepost op: 20-09-2012, 19:33:19 »


1. Nieuw-Zeeland 
Midnight Youth - Just For Once


In eigen land mag de titelverdediger zeker niet ontbreken. Daarom doet Midnight Youth vanavond mee aan het Wereldsongfestival van 2012. Waar de winnares van vorig jaar, Brooke Fraser, met een lief popliedje de wereld veroverde, gooit Midnight Youth het over een totaal andere boeg. Met een sterke zanger en gitaren zullen ze vanavond het stadion letterlijk in vuur en vlam zetten. Dames en heren, de titelverdediger: Nieuw-Zeeland!

Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3262 Gepost op: 20-09-2012, 19:33:31 »
Leuk, mijn 2de keus zit er ook bij!! Ben benieuwd of diegene hetzelfde lied in gedachten had als ik ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3263 Gepost op: 20-09-2012, 19:35:07 »


2. Italië
Giorgia Todrani - Tu Mi Porti Su


Giorgia Todrani,artiestennaam is Giorgia, is een bekende Italiaanse zangeres. In het buitenland is ze vooral bekend met het nummer Vivo Per Lei wat ze met Andrea Bocelli zong. Dit jaar kwam ze met Tu Mi Porti Su geschreven door Lorenzo Jovanotti. Nu stuurt Italië een van de beste zangeressen van het land en hoopt dat ze een succes kunnen gaan boeken met dit nummer.

Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3264 Gepost op: 20-09-2012, 19:37:27 »


3. Peru
Ramiro Saavedra en Josué Pella - This Ain't A Love Song


Hallo dames en heren!
De twee imitators Ramiro Saavedra en Josué Pella zingen "This ain't a love song" (Een lied van Bon Jovi).
De twee deelnemers aan het tv-programma "Yo soy" (Ik ben) zingen live het lied in het engels en het castiliaans.
Dit zorgt voor een verbluffend goed en grappig resultaat!!


Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3265 Gepost op: 20-09-2012, 19:39:09 »


4. Zuid-Korea
PSY - Gangnam Style


Park Jae-Sang is een Zuid-Koreaanse singer-songwriter, rapper, danser en producer. Met zijn grappige video's en hilarische performances heeft hij Zuid-Korea veroverd. Zijn unieke stijl heeft hem veel fans opgeleverd. Nu het RN World Songfestival-circus neerstrijkt in Auckland wil hij niet alleen aan de Pacific zijn talenten tonen maar de hele wereld veroveren. Geniet van de nieuwe muziekrevolutie!

Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3266 Gepost op: 20-09-2012, 19:41:04 »


5. Canada
Diana Krall - You Couldn't Be Cuter


Declan Patrick Aloysius McManus, beter bekend als Elvis Costello, is een Brits muzikant, zanger en liedjesschrijver van Ierse afkomst.
 
In 1977 verscheen zijn eerste album, My Aim Is True, dat nog werd opgenomen met muzikanten van de Amerikaanse band Clover .Daarna kreeg Costello een vaste begeleidingsband. Op de albums This Year's Model (1978) en Armed Forces (1979) veranderde zijn stijl veranderde naar punkrock en new wave.
 
In 1992 schreef Costello alle nummers voor het solo-album van Transvision Vamp-zangeres Wendy James en werkte hij met het Brodsky Quartet aan The Juliet Letters; beiden verschenen in 1993.
 
Tussen 1994 en 1996 werkte Costello weer samen met de Attractions; Brutal Youth bracht de sound van This Year's Model en Armed Forces in herinnering, maar van 'terug naar de basis' wilde Costello niets weten.
 
Daarna werkte hij ook samen met Anne Sofie von Otter en Burt Bacharach, en nam hij Charles Aznavour's She op als titelsong voor de film Notting Hill.
 
Zijn affiniteit met klassieke muziek komt ook tot uiting in het feit dat hij sinds kort albums uitbrengt op het befaamde klassieke platenlabel Deutsche Grammophon.
Inmiddels is Costello voor de derde keer getrouwd,uw aandacht graag voor Diana Krall met You Couldn't be cuter, featuring Yo Yo Ma cello.
 

Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3267 Gepost op: 20-09-2012, 19:43:46 »


6. Ierland
The Script - Hall Of Fame


De Ierse band The Script deed al eens eerder mee aan het songfestival, en daarbij een punt te kort schoot om de winst te pakken. Nu is het op zoek naar sportieve wraak, en wil het samen met de R&B zanger WillIAm het podium weer platspelen, met de winst als gevolg dit keer.

Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3268 Gepost op: 20-09-2012, 19:45:58 »


7. Israël
Mor Karbasi - La Hija de la Primavera


Als afstammeling van Marokkaanse en Perzische Joden kreeg Mor Karbasi de Sefardische muziek met de paplepel ingegoten.
 
De jonge Israëlische zangeres, die vanuit Londen opereert, verraste de internationale muziekscene vorig jaar met haar eerste album The Beauty and the Sea. Met een breed repertoire van traditionele Joodse nummers uit het Spanje van de vijftiende eeuw, aangevuld met vernieuwende, eigen composities maakt Karbasi een nieuw publiek nieuwsgierig naar haar wortels. Karbasi zingt in het Ladino, Spaans, Hebreeuws en zo nu en dan in het Engels

Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3269 Gepost op: 20-09-2012, 19:47:32 »


8. Australië
Kylie Minogue - Secrets


Dames en heren hier is dan voor u één van de mooiste zangeressen van Australië. Bekend van de hit locomotion, ze is actrice, dames en heren hier is dan voor u één van de mooiste zangeressen van Australië. Bekend van hits als locomotion
knap van uiterlijk, klein van stuk
hier is Kylie Minoque met :


 
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3270 Gepost op: 20-09-2012, 19:48:57 »


9. Frankrijk
M83 - Midnight City


Bonjour! Ici la France. Frankrijk stuurt M83 naar het Songfestival. Ze maken elecktronische muziek en hebben zich vernoemd naar de Galaxy Messier 83. Ze komen met een nummer dat als thema is gebruikt op de BBC tijdens de Olympische Spelen.  Het nummer heeft een aanstekelijk intro dat door het nummer heen regelmatig terugkomt.

Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3271 Gepost op: 20-09-2012, 19:50:10 »


10. Zuid-Afrika
Civil Twillight - Letters From The Sky


Zuid-Afrika heeft besloten om deze editie van het wereld songfestival Civil Twilight in te sturen.
Civil Twilight is een band die bestaat uit de broertjes Andrew en Steven McKeller, Richard Wouters en Kevin Dailey.
Hun muziek wordt vaak gebruikt in televisie programma's, waaronder in "One tree hill"
Het nummer dat ze gaan spelen is "Letters from the sky"


Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3272 Gepost op: 20-09-2012, 19:51:49 »


11. Bolivia
Kalamarka - Jaguar (En Vivo)


Kalamarka is een Boliviaanse band die de traditionele muziek uit het Andesgebied in een wat moderner jasje heeft gegoten. Daarbij worden karakteristieke instrumenten als de charango (gitaartje), de tarka (houten fluit) en de panfluit gebruikt. Kalamarka werd in 1984 opgericht door Hugo Gutiérrez en Rodolfo Choque en treedt ook regelmatig op buiten Bolivia. In 2001 verscheen het nummer Jaguar, dat niet over de Britse auto gaat maar over de grootste katachtige van het Amerikaanse continent. Geniet van de prachtige muziek en het speelplezier van Kalamarka!

Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3273 Gepost op: 20-09-2012, 19:54:56 »


12. IJsland
Of Monsters And Men - Mountain Sound


Toen de IJslandse indiband 'Of Monsters And Men' gevraagd werd om mee te doen aan het songfestival, zij het natuurlijk meteen ja. Na het succes van de Zwitserse indiband '77 Bombay Street' in de vorige editie van het festival dachten de Noord-Europeanen hoge ogen te kunnen met deze 4 koppige groep. Nu nog de vraag welk liedje ze wouden doen? Al een bekende hit of toch iets nieuws? Het werd het laatste, hier is 'Of Monsters And Men' met Mountain Sound!

Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3274 Gepost op: 20-09-2012, 19:56:21 »


13. Laos
Temple Guys - รู้บ่


Temple Guys is een Laotiaanse boyband met als leadzanger Kimmy. Vereerd waren ze toen ze te horen kregen dat ze hun land mochten vertegenwoordigen met hun nummer 'Ik weet het' (vrij vertaald). Hier zijn de Temple Guys, from Laos, met het vrolijke nummer: รู้บ่

PS: Ik had nooit gedacht dat ik een dag rond zou lopen met een Laotiaans nummer in m'n hoofd - maar dat is gebeurd  ;D


Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3275 Gepost op: 20-09-2012, 19:58:08 »


14. Verenigde Staten
Bobby McFerrin - Don't Worry, Be Happy!


Relax. Don't worry, be happy! Of, zoals Timon en Pumbaa het zeggen: hakuna matata. Geen zorgen, daar worden je problemen alleen maar erger van. Geheel à capella zingt Bobby McFerrin zijn levensfilosofie. Deze winnaar van drie grammy's heeft ook nog eens een vrolijke clip. Geniet!

Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3276 Gepost op: 20-09-2012, 19:59:17 »


15. Nederland
Handsome Poets - Sky On Fire


Nederland zit in de lift! Na het vorige songfestival redelijk goed gescoord te hebben met Dont give up the fight van Racoon gaan ze nu het swingende Sky on fire ten gehore brengen. De Handsome poets zijn misschien niet de allerbekendste band van Nederland, maar zijn tijdens de Olympische spelen van Londen doorgebroken. Niet met één of ander wereldrecord maar met dit nummer dat door de NOS werd gebruikt als afsluiting van Studio sportzomer. In Auckland proberen ze nu wereldwijd door te breken met dit supergave nummer !

Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3277 Gepost op: 20-09-2012, 20:00:33 »


16. Suriname
La Fiesta - Sisa


Na al die keren jaloers naar het Songfestival te hebben gekeken doet dit maal Suriname eindelijk ook een keertje mee. De in Suriname populaire band La Fiesta zal de eerste vertegenwoordiger voor Suriname worden. Zij zullen voor jullie een heerlijk in het gehoor liggend liedje ten gehore brengen. Handen op elkaar voor dit opzwepende liedje van La Fiesta; geniet van Sisa!


Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3278 Gepost op: 20-09-2012, 20:01:52 »


17. Dominicaanse Republiek
Alih Jey - It's OK


Als dochter van Anibal de Peña en Alida Iluminada Jiménez, twee bekende namen in de Dominicaanse muziek- en show business, wist deze in 1984 geboren dame al jong welke kant zij op wilde. Op haar veertiende componeerde ze haar eerste songs, gebaseerd op haar persoonlijke ervaringen. Op haar zeventiende tekende ze bij de Latin afdeling van Universal Music. Haar tweetalige debuutalbum, ze spreekt vloeiend Spaans en Engels, kwam uit in 2001. De eerste single van dit album werd direct een grote hit.

Hier is Alih Jey met haar debuutsingle It's OK

Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet World Songfestival II
« Reactie #3279 Gepost op: 20-09-2012, 20:03:18 »
Dat zou best kunnen zolang je geen Trinidad & Tobago hebt :P

::rofl:: Ik heb er wel aan gedacht ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human