Poll

Wat wordt het concept van RN Songfestival?

random (het idee van Daysdie)
3 (8.6%)
Amerika (ieder een andere staat)
13 (37.1%)
Talentenjachtsongfestival
2 (5.7%)
Niet- Engelstalig
6 (17.1%)
Alles mag (iedereen wel een ander land)
10 (28.6%)
Deelnemers onder de 18
1 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 34

Auteur Topic: RN Global City Song Contest 2014  (gelezen 789435 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4080 Gepost op: 17-10-2013, 18:29:10 »
Ben het wel met Moliere eens. Misschien een goede regel voor de volgende keer. ::jaja::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4081 Gepost op: 17-10-2013, 18:59:57 »
Zo, mijn eerste keuze gekregen. Zeer verrassend. Ook verrassend dat niemand mijn tweede keuze heeft gekozen. Maar goed, snel een liedje uitzoeken en dan morgenavond als ik terug ben versturen.

Vraag ik me wel af wat jij als 2de staat had ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4082 Gepost op: 17-10-2013, 20:09:56 »
Zeg ik later nog wel...
Ich bin ein Bärliner!

Offline JustinSme

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • FC GRONINGEN
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4083 Gepost op: 17-10-2013, 21:28:07 »
waneer begint de stemperiode want ik ben de aankomende week de heleweek weg

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4084 Gepost op: 18-10-2013, 01:07:56 »
Ben het wel met Moliere eens. Misschien een goede regel voor de volgende keer. ::jaja::

Ook eens met Molière! ::jaja:: ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4085 Gepost op: 18-10-2013, 08:44:22 »
Ik ben het daar niet helemaal mee eens, maar dat is mijn mening.
Ik bedoel, het is jouw keuze dat je voor twee staten uitgebreid liedjes bent gaan zoeken. En het is een ander zijn keuze om ze random in te sturen. In mijn ogen is het niet eerlijk om mensen die toevallig al een liedje hebben daarom voorrang te geven bij de loting...

Maar goed, ik snap je punt, en ik heb daar bij degenen die een derde keuze moesten maken ook wel naar gekeken, omdat een paar mensen inderdaad van hun eerste en tweede keus al een liedje hadden ingestuurd. Bij het loten om eerste of tweede keus heb ik daar geen rekening mee gehouden, ook omdat de mensen die al iets ingestuurd hadden, immers ook een liedje voor hun tweede keuze ingestuurd hadden, dus op zich maakt het dan qua hoeveelheid werk niet zoveel uit, lijkt mij ::)
Dat kan trouwens aan mij liggen, hoor  ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4086 Gepost op: 18-10-2013, 10:46:38 »
Niet om te zeuren hoor, maar ik dacht eigenlijk dat je al een liedje moest insturen. ;)

Ik heb m'n 2 keuzes voor staten ingestuurd, is dat genoeg voor nu of wil je meteen de artiesten en de beschrijvingen er al bij hebben? (is dubbel werk)
Graag wel al de liedjes erbij. De beschrijvingen hoeven pas als je zeker weet welke staat je hebt :)

Pas nadat ik mijn liedjes al had uitgezocht, postte je dat het toch niet hoefde... ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4087 Gepost op: 18-10-2013, 10:59:25 »
Ja daar heb je gelijk in, sorry.
Mocht er een volgende keer  komen, zal ik er rekening mee houden :)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4088 Gepost op: 18-10-2013, 11:22:02 »
Super. ::ok::

Hartstikke leuk dat je het organiseert trouwens: ik weet zeker dat het een prachtig Songfestival wordt!  ::jaja:: ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4089 Gepost op: 18-10-2013, 11:25:08 »
Ik zou het eigenlijk wel prettig vinden als er bij de loting voor een volgende editie ook rekening wordt gehouden met wie al liedjes hebben gezocht en wie niet. Zou het namelijk vrij teleurstellend vinden als er iemand met mijn eerste keus vandoor is gegaan die gewoon random een staat heeft ingestuurd, terwijl ik al uitgebreid liedjes heb zitten zoeken. Dan kan diegene ook wel even een andere staat uitzoeken, lijkt me. ::jaja::
Wie bepaalt wat 'random' is. Ik had geen liedje maar ik ben dol op de surf-sound van California. Dus staat wist ik al, maar het liedje niet. En die tweede staat koos ik omdat het gras daar blauw is.
Vind ik helemaal niet random, ook al wist ik liedje nog niet.

En vooral, ik heb vandaag vrij en alle tijd om liedje uit te zoeken.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4090 Gepost op: 18-10-2013, 11:30:21 »
Ja daar heb je gelijk in, sorry.
Mocht er een volgende keer  komen, zal ik er rekening mee houden :)
ik hoop dat je er dan rekening mee houdt dat het niet hoeft  ;D
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4091 Gepost op: 18-10-2013, 11:31:30 »
Pas nadat ik mijn liedjes al had uitgezocht, postte je dat het toch niet hoefde... ::)
volgens mij hoefde het bij de vorige afleveringen ook niet.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4092 Gepost op: 18-10-2013, 11:42:45 »
volgens mij hoefde het bij de vorige afleveringen ook niet.

Dat zal vast zo wezen, maar dit is de eerste keer dat ik meedoe. Volgens mij moet je er toch vanuit kunnen gaan dat wat er NU wordt gepost gewoon klopt: als je eerst alles van eerdere afleveringen moet weten, kunnen er nooit nieuwe mensen meedoen... ::) ;)

Maar goed, genoeg gezeurd: zoals gezegd ben ik gewoon heel blij dat Lucy het organiseert en heb ik veel zin in een prachtig Songfestival! ::ok::

En hopelijk schrijven er zich nog even snel 30 mensen in, zodat alle 50 staten zijn vertegenwoordigd!  ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4093 Gepost op: 18-10-2013, 12:34:03 »
alvast een opwarmertje

“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4094 Gepost op: 18-10-2013, 13:17:30 »
Ik ben het daar niet helemaal mee eens, maar dat is mijn mening.
Ik bedoel, het is jouw keuze dat je voor twee staten uitgebreid liedjes bent gaan zoeken. En het is een ander zijn keuze om ze random in te sturen. In mijn ogen is het niet eerlijk om mensen die toevallig al een liedje hebben daarom voorrang te geven bij de loting...

Maar goed, ik snap je punt, en ik heb daar bij degenen die een derde keuze moesten maken ook wel naar gekeken, omdat een paar mensen inderdaad van hun eerste en tweede keus al een liedje hadden ingestuurd. Bij het loten om eerste of tweede keus heb ik daar geen rekening mee gehouden, ook omdat de mensen die al iets ingestuurd hadden, immers ook een liedje voor hun tweede keuze ingestuurd hadden, dus op zich maakt het dan qua hoeveelheid werk niet zoveel uit, lijkt mij ::)
Dat kan trouwens aan mij liggen, hoor  ;D
Het gaat mij er alleen maar om dat zoektijd wat meer wordt beloond. En twee liedjes zoeken kost ook meer tijd dan één. Overigens lijkt het mij niet echt toevallig dat ik al een liedje heb als ik deze uitgebreid heb gezocht. Maar goed, je kan dit ook simpel oplossen door de regel dat iedereen ook meteen een liedje moet insturen strak te houden en degenen die dat niet doen buiten de loting te houden.

Wie bepaalt wat 'random' is. Ik had geen liedje maar ik ben dol op de surf-sound van California. Dus staat wist ik al, maar het liedje niet. En die tweede staat koos ik omdat het gras daar blauw is.
Vind ik helemaal niet random, ook al wist ik liedje nog niet.

En vooral, ik heb vandaag vrij en alle tijd om liedje uit te zoeken.
Maak er maar van 'degenen die alleen een staat hebben ingestuurd'. Ik wist niet dat elk woord dat ik hier uitkraam op een goudschaaltje wordt gelegd. ;)
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4095 Gepost op: 18-10-2013, 13:25:41 »
Maak er maar van 'degenen die alleen een staat hebben ingestuurd'. Ik wist niet dat elk woord dat ik hier uitkraam op een goudschaaltje wordt gelegd. ;)
okay; maar het gaat mij erom dat ik bang ben dat ik straks bij de volgende keer twee liedjes moet gaan zoeken; terwijl ik daar helemaal geen zin in heb. Ik ben bang dat dat straks de regel wordt en dat ik voor het land dat ik graag wil al meteen een liedje moet zoeken en niet kan wachten tot het laatste moment. En dat ik dat heel erg jammer zou vinden.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4096 Gepost op: 18-10-2013, 13:31:02 »
Moliere, ik heb 'alleen maar' 2 staten ingestuurd, maar had wel degelijk bij beide staten meerdere zangers/zangeressen/bands uitgezocht.

In principe denk ik dat de beloning voor de zoektijd zit in het feit dat jij een goed liedje hebt. Iemand die denkt dat er vast wel wat te vinden is uit bijv New York, die zou nog wel eens bedrogen uit kunnen komen.

En verder erg eens met de laatste post van Schulz, ik had ook nog geen zin om uit de 4-6 liedjes die ik per staat had, alvast te bepalen welke ik de beste vond (daarvoor moet je toch van al die liedjes de youtubejes bekijken, want ik vind de juiste clip ook erg belangrijk), want dat kost me al snel een uur extra, voor niks.
« Laatst bewerkt op: 18-10-2013, 13:32:55 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4097 Gepost op: 18-10-2013, 13:51:42 »
Dat laatste zou je op kunnen lossen door meerdere liedjes per staat (max. 3 of zo) in te mogen sturen en daar na de loting nog tussen te mogen kiezen. Maar in hoeverre vinden jullie het eerlijk dat iemand die nog geen liedje heeft gezocht een staat krijgt terwijl iemand die uitgebreid heeft gezocht naar liedjes diezelfde staat niet krijgt? Dat is een beetje mijn punt.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4098 Gepost op: 18-10-2013, 14:16:58 »
ik zou zeggen: it's all in the game
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline JustinSme

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • FC GRONINGEN
Re: Realitynet Songfestival
« Reactie #4099 Gepost op: 18-10-2013, 14:39:13 »
wanneer begint de stemperiode want ik ben de aankomende week de heleweek weg??