Poll

Wat wordt het concept van RN Songfestival?

random (het idee van Daysdie)
3 (8.6%)
Amerika (ieder een andere staat)
13 (37.1%)
Talentenjachtsongfestival
2 (5.7%)
Niet- Engelstalig
6 (17.1%)
Alles mag (iedereen wel een ander land)
10 (28.6%)
Deelnemers onder de 18
1 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 34

Auteur Topic: RN Global City Song Contest 2014  (gelezen 789693 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4120 Gepost op: 21-10-2013, 11:33:11 »
Kentucky



Kentucky, of wel de Blue Grass state, heeft een geheel eigen muziek traditie. Traditionele volksmuziek scoort met name goed bij dit nuchtere volk. Toen het Amerikaans Songfestival werd aangekondigd, moest met toch wel even nadenken of het mee wilde doen.

Maar men wilde de kans om dit Songfestival te winnen toch niet laten lopen! En dus werd er een bandje opgetrommeld die eigenlijk al 4 jaar uit elkaar is. Slecht één hit had het in de 12 jaar dat ze samen waren. Hun albums waren met name een succes in de eigen regio, maar wie weet kan hun single nu toch landelijke bekendheid krijgen. We hebben het hierover 'The Muckrakers', uit Louisville, Kentucky. Namens heel Kentucky: veel succes! ::ok:: ::ok:: ::ok::

Hier is dan het catchy 'Through my door!'


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4121 Gepost op: 21-10-2013, 11:34:29 »
North Carolina



Bobby Ray Simmons Beter bekend als B.o.B is oa bekend van het nummer dat die samen met Bruno Mars heeft uitgebracht ''Nothin on you'' waar hij op nummer 1 stond in de nederlandse top 40 en de billboard top 100 en dit is ook een van zijn mooiste nummers Airplanes in  samenwerking met Hayley Williams.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4122 Gepost op: 21-10-2013, 11:35:14 »
Illinois

Chris Medina werd op 30 november 1983 in Chicago, Illinios, geboren. Sommigen van jullie zullen deze zanger nog herkennen van zijn memorabele deelname aan het 10de seizoen van de Amerikaanse Idols. Niet alleen zong hij fantastisch, maar hij maakte ook enorme indruk op de jury door te vertellen over zijn gehandicapte verloofde  Juliana.  Zij had een hersenbeschadiging opgelopen door een auto-ongeluk en kwam bij zijn auditie in de rolstoel mee. Dit maakte op Randy Jackson, Jennifer Lopez, maar vooral op Steven Tyler hele grote indruk en ze vroegen Chris om Juliana erbij te halen en getuige te zijn van auditie.

Chris wordt uiteindelijk 40ste van 327 deelnemers, maar brengt wel een dag na zijn eliminatie deze single uit. Na heel veel optredens op tv zal er in 2014 ook een film uitgebracht gaan worden over Chris Medina en Juliana Ramos, gebaseerd op hun werkelijke verhaal. Deze zal gaan heten “What are words”.

[youtube]nQY4dIxY1H4 [/youtube]
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4123 Gepost op: 21-10-2013, 11:35:41 »
Georgia
Georgia brengt voor deze Amerikaanse versie van het songfestival Phosphorescent in de strijd. Dit project is in 2001 opgestart door singer-songwriter Matthew Houck. Dit jaar verscheen alweer het zesde album van Phosphorescent onder de naam Muchacho. Tijdens de opnames hiervan werd Houck echter depressief en vond hij zelfs muziek maken niet meer leuk. Hij vluchtte naar Mexico en liet zich daar, eenmaal zijn grootste passie hervonden, inspireren door de Chileense dichter Pablo Neruda. Ook de titel van het album is te danken aan de Chileen. "Er zit een regel in één van die gedichten die gaat: 'en zo is het muchacho'. Het is aan onszelf. Dit is hoe het zit, en je kan er mee omgaan of je kan je erbij neerleggen", zegt Houck.

Op Muchacho staat ook Song for Zula, waarin de kwetsbare zang van Houck wordt omlijst door sierlijke strijkers en een galmende pedal steel aan de horizon. Geniet ervan!

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4124 Gepost op: 21-10-2013, 11:36:14 »
Minnesota

Minnesota - José James & Emily King: Come to My Door
José James is een jazz- en hiphopzanger uit Minnesota. Voor het Amerikaanse Songfestival zingt hij een duet met Emily King, een wonderschone zangeres uit New York. Met Come to My Door hopen deze twee artiesten te winnen. Het nummer is rustgevend en wordt gekenmerkt door twee unieke stemmen. Geniet rustig van dit heerlijke nummer. 


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4125 Gepost op: 21-10-2013, 11:36:48 »
Texas

Dan is het nu tijd voor deze in 1979, in Garland - Texas, geboren singer/songwriter. Ze speelt gitaar en Omnichord http://en.wikipedia.org/wiki/Omnichord
en zingt live net zo zuiver als in deze clip. Mag ik een groot applaus voor Erin McCarley  met het pakkende 'Love, Save The Empty'!


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4126 Gepost op: 21-10-2013, 11:37:46 »
Florida



Florida, our Sunshine State, is represented by:





Anberlin is een band uit Winter Haven, Florida bestaande uit (v.l.n.r.) gitarist Joseph Milligan, bassist Deon Rexroat, drummer Nathan Young, zanger Stephen Christian en gitarist Christian McAlhaney. De band maakt al sinds 2002 alternatieve rock en wordt vaak bestempeld als een 'christelijke rockband'. Bekendste nummers van de band zijn "Paperthin Hymn", "The Unwinding Cable Car" en "Feel Good Drag". Door sommigen wordt de band gezien als een van de meest underrated rockbands in the USA. Ook in Nederland geniet de band nauwelijks bekendheid. Het is dus wat de band betreft de hoogste tijd om eindelijk eens door te breken, te beginnen bij het Realitynet Songfestival.

De band zal vanavond hun nieuwste single (pas een paar weken geleden uitgebracht), City Electric, ten gehore brengen:

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4127 Gepost op: 21-10-2013, 11:38:20 »
Nevada

Afgelopen jaar zag EA Sports het al in hen zitten en namen dit nummer op in de playlist voor Fifa 13. En als je als artiest in sportgames van EA wordt opgenomen is dat een hele eer. Inmiddels is van dat spel alweer een nieuwe uitgave uitgekomen, te weten FIFA 14, maar in de tussentijd heeft deze band afkomstig uit de staat van de vele gokpaleizen flink al flink aan de weg getimmerd buiten de USA. Speciaal voor dit festival zijn ze terug met dit vrolijke en opzwepende nummer dat de status van deze band beschrijft. Ladies and gentlepeople give it all up for The Imagine Dragons met On Top Of The World!!!


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4128 Gepost op: 21-10-2013, 11:38:47 »
Mississippi

Ook Mississippi kon natuurlijk de kans niet voorbij laten gaan om mee te doen aan het Amerikaanse Songfestival. En wie kan Mississippi beter vertegenwoordigen dan misschien wel de beste en populairste zanger aller tijden? Juist: The King, Elvis Presley himself. Het was echter wel een zeer moeilijke keuze om het juiste nummer uit te zoeken, want de keuze is zo groot, dat het bijna niet mogelijk was het juiste nummer te kiezen. Daarom werd er een voorronde gehouden, waaruit niet een van de bekende nummers als winnaar uit de bus kwam, maar juist een van zijn veel minder bekende nummers. En wat misschien nog wel leuker is: het was zijn tweede hit als zanger. Ja, ja, dit nummer is uit 1956, wat ook wel aan de beelden te zien is, maar net als al zijn andere nummers een absolute tophit. Mag ik uw handen op elkaar voor Elvis Presley met 'I want You, I need You, I love You'!


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4129 Gepost op: 21-10-2013, 11:39:41 »
Connecticut

En dan nu, de meest begeerde man van het westelijk halfrond....
Deze weergaloos mooie zanger/gitarist uit Connecticut (New Haven), brengt menig vrouwenhart op hol.
Begroet hem met een staande ovatie en laat je meevoeren op de warme klanken van Heartbreak Warfare.

Hier is: JOHN MAYER


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4130 Gepost op: 21-10-2013, 11:40:20 »
Oregon



Mat Kearney is geboren op 1 december 1978 in Eugene, Oregon. Toen hij naar de universiteit ging, begon hij met gitaarspelen op de gitaar van zijn kamergenootje. Al snel schreef hij zijn eigen muziek, en verhuisde naar Nashville. Zijn tweede en derde album waren redelijk succesvol in Amerika en verschillende van zijn nummers werden gebruikt in tv shows zoals Grey's Anatomy. Ook heeft hij getourd met onder andere John Mayer, Train en Owl City. In Nederland kreeg hij pas wat airplay met zijn vierde album "Young Love", maar voor dit songfestival speelt hij de eerste single van zijn 3e album "City of Black and White": hier is Mat Kearney met het nummer Closer To Love.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4131 Gepost op: 21-10-2013, 11:40:59 »
Colorado

Het is hard gegaan met folkrockband The Lumineers. Hun zelfgetitelde debuutalbum uit april 2012 ontving lovende kritieken en eerste single Ho Hey werd internationaal een hit. Binnen het jaar speelde de band wereldwijd voor uitverkochte zalen. Vanavond staan ze op het Songfestival. Dames en heren, uit Denver, Colorado zijn hier The Lumineers met Stubborn Love!

[youtube]UJWk_KNbDHo[/youtube]
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4132 Gepost op: 21-10-2013, 11:41:55 »
New York

Fiona Apple is een singer-songwriter uit the big apple.
Geboren in 1977 en opgegroeid in een muzikale familie.
Op haar 12e werd Fiona verkracht en ze ontwikkelde toen een eetstoornis, maar volgens eigen zeggen alleen maar om van haar volle borsten af te komen, ze zag haar borsten als prooi.
Nu mooier dan ooit en crimineel goed. Dames en heren representing the great state of New York Fiona Apple met CRIMINAL.


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4133 Gepost op: 21-10-2013, 11:42:39 »
Tennessee

Nashville, Tennessee is de bakermat van de Country Music. Maar dat er ook andere hele goeie muziek in deze stad gemaakt wordt bewijst de rockband Kings of Leon. De band bestaat uit de drie broers Caleb, Jared en Nathan Followill en hun neef Matthew Followill.
De band speelt een mix van blues, countrymuziek, punk, garagerock en rock-'n-roll.
 
Vanaf het verschijnen van hun eerste album Youth and Young Manhood in 2003 hebben ze onafgebroken gewerkt, en dat leidde tot groot succes in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. In 2009 volgde de rest van Europa met het album Only By the Night, met als hoogtepunt de hits Sex on Fire en Use Somebody.

In 2012 besloot de band tot een pauze van enkele maanden, waarna ze geïnspireerd aan de slag gingen met hun zesde album, het eerste album dat ze in hun eigen nieuwe studio opnamen. In september 2013 is dit album uitgebracht onder de naam Mechanical Bull. Op dit songfestival spelen de heren van Kings of Leon hun nieuwste single van dit album, Wait For Me


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4134 Gepost op: 21-10-2013, 11:43:20 »
Oklahoma

Meer dan welke Amerikaanse staat dan ook, is Oklahoma het territorium van cowboys en indianen. Pas in 1907 werd Oklahoma de 46e staat van de VS. Het heeft nog altijd de grootste indianenbevolking van de VS. Uitgestrekte prairies, Route 66 en bizons zijn karakteristiek voor ‘The Sooner State’.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat de staat een van de beste country-zangers van dit moment heeft voortgebracht: Blake Shelton.
Shelton groeide op in het zuiden van Oklahoma, waar hij zich vermaakte met vissen, jagen en zakmessen verzamelen. Zijn grote passie was echter zingen: op 17-jarige leeftijd vertrok hij naar Nashville, Tennessee om te beginnen aan een succesvolle muzikale carrière. Inmiddels is het 20 jaar later en heeft hij de nodige hits op zijn naam staan.
Shelton weet wat winnen is: als jurylid van The Voice zag hij al drie keer op rij een van zijn pupillen zegevieren. Maar in The American Song Contest 2013 gaat hij voor persoonlijk succes! De populaire country-zanger zingt in dit nummer over het leven als ‘Redneck’, in het zuiden van de VS, waar nog ‘echte mannen’ te vinden zijn. Hij wordt vocaal ondersteund door zijn echtgenote Miranda Lambert en haar band Pistol Annies.

Blake Shelton feat. Pistol Annies & friends – Boys ‘Round Here

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4135 Gepost op: 21-10-2013, 11:44:05 »
Vermont:

Jojo brak op 13 jarige leeftijd door met het nummer 'Leave'. Al snel kwam de opvolger 'Baby it's you'. Ze heeft bewezen heel wat talent te hebben en op zeer vroege leeftijd al succes te hebben. Zal ze nu ook nog zoveel succes hebben op het RN songfestival? Geniet en oordeel zelf.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4136 Gepost op: 21-10-2013, 11:45:53 »
Californië

Nadat bekend werd gemaakt dat de Staten van Amerika een Realitynet songfestival gaat houden, kwamen gelijk de beste van oorsprong Californische artiesten zoals o.a Black Eye Peace, The Eagles, Guns n'roses, Maroon 5 en de Red Hot Chilli Peppers. Maar uiteindelijk werd er gekozen voor Train. De band die vanaf 1994 vele hits hebben gehad zoals Drive by en Hey, Soul Sister. Speciaal voor het Realitynet Songefestival hebben ze Ashley Monroe gevraagd of ze samen een lied te maken. Dit heeft geresulteerd tot Bruises. een prachtig lied over vrienden die na jaren elkaar weer ontmoeten en veel lief maar ook veel leed hebben meegemaakt in die 10 jaar. veel plezier met Train met  Bruises


Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4137 Gepost op: 21-10-2013, 11:47:06 »
Arkansas

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gtNBjBsYgwc[/youtube]

Dit nummer kwam vooral in de publiciteit nadat het werd gebruikt in de populaire Amerikaanse serie LOST. Maar zanger Joe Purdy wil meer dan een hitje van tv. Vanavond speelt hij wederom zijn bekendste nummer. Geniet!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4138 Gepost op: 21-10-2013, 11:47:59 »
Massachusetts



Het is een duo uit Boston.
Amanda Palmer en Brian Viglione.
Soort van "Brechtian punk cabaret".

Ladies and gentlemen;
pleas your warm welcome for: The Dresden Dolls

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4139 Gepost op: 21-10-2013, 11:48:42 »
Alabama



Why hello y'all! Alabama will be represented by the lovely sisters Allison and Catherine Pierce, known as The Pierces. They grew up in a very hippie like family. This has influenced their style in music. They have sung and danced from a very early age. Tonight they will perform the song You'll be mine. It's a very mysterious song, with some hints to the mythical witchcraft. Hope y'all enjoy the song!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!