Poll

Wat wordt het concept van RN Songfestival?

random (het idee van Daysdie)
3 (8.6%)
Amerika (ieder een andere staat)
13 (37.1%)
Talentenjachtsongfestival
2 (5.7%)
Niet- Engelstalig
6 (17.1%)
Alles mag (iedereen wel een ander land)
10 (28.6%)
Deelnemers onder de 18
1 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 34

Auteur Topic: RN Global City Song Contest 2014  (gelezen 789613 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4180 Gepost op: 21-10-2013, 23:19:30 »
Ben vooral benieuwd of ik voor de 3e keer op rij van jou 12 punten krijg ;D

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4181 Gepost op: 22-10-2013, 07:43:39 »
Ik ben überhaupt benieuwd of ik zelfs maar 1 puntje krijg van Lukie!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4182 Gepost op: 22-10-2013, 08:22:31 »
Ik zie ook nog niet zoveel live-optredens, jammer!

Ik ken B.o.B., The Imagine Dragons, Elvis Presley, John Mayer, The Lumineers, Kings of Leon, JoJo, Train en The Foo Fighters. En dat vind ik best veel voor een muzikale noob als ik ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4183 Gepost op: 22-10-2013, 08:52:42 »
Ik heb gezocht naar een live-optreden van mijn inzending, maar die kon ik niet zo snel vinden :(
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4184 Gepost op: 22-10-2013, 16:55:24 »
Zo, dat is beoordeeld  ::zweet::  hè hè
...maar soms even niet :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4185 Gepost op: 22-10-2013, 17:00:41 »
Ik heb gezocht naar een live-optreden van mijn inzending, maar die kon ik niet zo snel vinden :(
langzaam en geduldig zoeken geen optie ::hypocriet::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4186 Gepost op: 22-10-2013, 17:08:16 »
Euhm ja... toen ik op youtube er live bij zette, kreeg ik idd wel live performances :P  ::love::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4187 Gepost op: 22-10-2013, 17:15:40 »
Het probleem met live optredens is alleen dat er dan nogal veel artiesten zouden afvallen, er zijn genoeg artiesten waarvan geen professionele opnames of optredens op tv van te vinden zijn, maar alleen slechte kwaliteitsopnames van een concert waar iedereen er doorheen loopt te schreeuwen. Ik weet niet of dat wel zo prettig is om naar te kijken :P Ik vind het juist prettiger om gewoon de albumversie van het liedje te horen :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4188 Gepost op: 22-10-2013, 17:21:43 »
Ik heb ook liever een albumversie van het liedje. Ik heb dan ook de albumversie van het liedje van de Kings of Leon opgezocht en gebruikt voor mijn beoordeling.
🜃

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4189 Gepost op: 22-10-2013, 17:25:35 »
Lekker boeiend of iets live is of niet. Dat was een eis bij het songfestival van Zap, maar nu niet. Dus ik snap niet zo goed waarom sommigen daar een punt van maken. ???
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4190 Gepost op: 22-10-2013, 17:46:01 »
Ik heb ook gewoon de inzendingen beoordeeld zoals ze ingezonden zijn, dat lijkt me ook de bedoeling. (lucy weet dat vast nog wel van een vorige keer  :D  ::hug:: )
...maar soms even niet :)

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4191 Gepost op: 22-10-2013, 18:15:12 »
Lekker boeiend of iets live is of niet. Dat was een eis bij het songfestival van Zap, maar nu niet. Dus ik snap niet zo goed waarom sommigen daar een punt van maken. ???
Er zijn er genoeg die daar zeker op letten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4192 Gepost op: 22-10-2013, 20:25:46 »

Ik zal de home pagina nog even op orde brengen. :)

Deze link is trouwens ook te vinden op de eerste pagina, voor het geval je de link dan weer kwijt raakt. ;)
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4193 Gepost op: 22-10-2013, 22:18:44 »
Tweede schifting gemaakt en volgens mij ben ik er wel zo'n beetje uit. ::zweet::

In de loop van de week nog even luisteren of ik het er echt mee eens ben. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4194 Gepost op: 22-10-2013, 23:14:35 »
Lekker boeiend of iets live is of niet. Dat was een eis bij het songfestival van Zap, maar nu niet. Dus ik snap niet zo goed waarom sommigen daar een punt van maken. ???

Precies, ik snap er ook niets van: dat was nu toch helemaal niet de opdracht? ???

Er zijn er genoeg die daar zeker op letten.

Blijkbaar nog iets dat we van vorige edities hadden moeten weten? ??? Als het niet de bedoeling is dat er mensen meedoen die niet eerder hebben meegedaan, zeg dat er dan de volgende keer gewoon meteen bij... ::niet-ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4195 Gepost op: 22-10-2013, 23:22:31 »
Blijkbaar nog iets dat we van vorige edities hadden moeten weten? ??? Als het niet de bedoeling is dat er mensen meedoen die niet eerder hebben meegedaan, zeg dat er dan de volgende keer gewoon meteen bij... ::niet-ok::

Het is een beetje een misverstandje volgens mij. Mensen kunnen op alles beoordelen, aangezien dat helemaal aan jezelf is hoe je het beoordeeld. Sommige zien dat een artiest een leuke outfit aan heeft en geven die een extra punt, anderen vinden het fijn als het een live optreden is en daardoor scoren ze hoger bij die persoon. Maar dit verschilt. Het is geen regel of eis waaraan je moet voldoen of iets waar je in eerste instantie aan moet denken.

Natuurlijk als je meerdere malen meedoet zie je dingen meerdere keren voorbij komen en kan je misschien beter inschatten wat wel of wat niet goed zal scoren hier. Zoals dat mijn ervaring is dat eigenlijk altijd Pop/Rock liedjes vaak winnen en stijlen als R&b, waar ik wel van houdt, juist minder gewaardeerd worden.

Dit alles heeft natuurlijk niets te maken met dat er geen nieuwe mensen mogen meedoen. Want ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat het 'hoe meer mensen, hoe gezelliger' hier geldt. ::bravo::

super serieuze post van mij ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 22-10-2013, 23:26:15 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4196 Gepost op: 22-10-2013, 23:24:36 »
Ik wil een reactie posten, maar D*N heeft het al mooi verwoord. Iedereen heeft zijn eigen criteria, so what. Ik let meer hier op, jij weer daar op. Dat is bij een echte jury ook zo.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4197 Gepost op: 22-10-2013, 23:40:45 »
Maar ik zou het wel jammer vinden als mensen in hun puntentelling daarop gaan letten, aangezien het geen eis was. Het gaat toch om het liedje? En daarbij is zoals ik al zei van niet elk nummer een goede live opname te vinden, dus dan kan het ook niet veel anders.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4198 Gepost op: 22-10-2013, 23:48:47 »
Okee, natuurlijk heeft iedereen andere beoordelingscriteria, maar er werd aan het begin gezegd dat het nu om het liedje ging, en vervolgens zeggen drie mensen achter elkaar dat het 'teleurstellend' is dat er zo weinig live-optredens zijn en zijn er 'genoeg mensen die daar op letten'.

Ik bedoel: natuurlijk let iedereen op andere dingen. Dat is juist heel mooi, smaken verschillen. ;) Maar ik krijg hier nu meer de indruk dat het een ongeschreven wet is dat je met een live optreden moet komen.

In dat geval kan ik alvast aankondigen dat ik géén punten ga geven aan live-optredens omdat er toch al 'genoeg mensen' zijn die daar punten voor geven. ::) Misschien is het slim als de andere mensen zonder live-optredens dat ook doen, anders is het zeker dat geen van ons wint.  :-X
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4199 Gepost op: 22-10-2013, 23:55:37 »
Ach, ik denk dat je niet zo hoeft te vrezen voor veel mensen die op live-optredens gaan letten. Er zijn volgens mij maar twee live-optredens ingestuurd en het zou nogal vreemd zijn als iemand daarop gaat beoordelen terwijl hij of zij zelf geen live-optreden heeft ingestuurd.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."