Poll

Wat wordt het concept van RN Songfestival?

random (het idee van Daysdie)
3 (8.6%)
Amerika (ieder een andere staat)
13 (37.1%)
Talentenjachtsongfestival
2 (5.7%)
Niet- Engelstalig
6 (17.1%)
Alles mag (iedereen wel een ander land)
10 (28.6%)
Deelnemers onder de 18
1 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 34

Auteur Topic: RN Global City Song Contest 2014  (gelezen 789262 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4380 Gepost op: 3-11-2013, 13:30:00 »
Misschien dat we na een x aantal uur naar het volgende land kunnen? Zou jammer zijn als ik door de weeks om 9 uur aan de beurt ben, maar op m'n werk kan ik echt de punten niet posten en dan gaat m'n beurt voorbij.

Ik denk dat dat zeker in het begin wel kan, zolang je maar niet als een van de laatste staten in het begin gaat
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4381 Gepost op: 3-11-2013, 13:32:52 »
Ik denk dat dat zeker in het begin wel kan, zolang je maar niet als een van de laatste staten in het begin gaat

Nee precies, die staat niet voor niets als laatste neem ik aan. ;)

Stand
1. Minnesota - 12 punten
2. Georgia - 10 punten
3. Colorado - 8 punten
4. Arkansas - 7 punten
5. Oklahoma - 6 punten
6. Florida - 5 punten
7. Alabama - 4 punten
8. Tennessee - 3 punten
9. Nevada - 2 punten
10. Illinois - 1 punt
11. Oregon - 0 punten
11. Washington - 0 punten
11. Mississippi - 0 punten
11. Massachusetts - 0 punten
11. Texas - 0 punten
11. Connecticut - 0 punten
11. Vermont - 0 punten
11. New York - 0 punten
11. Kentucky - 0 punten
11. Californië - 0 punten
11. North Carolina - 0 punten

Jann
Go_Ahead
Oregon
Georgia
Washington
Mississippi
Tennessee
Illinois
Oklahoma
Alabama
Massachusetts
Texas
Connecticut
Vermont
New York
Florida
Nevada
Kentucky
Californië
Arkansas
Colorado
North Carolina
Minnesota
« Laatst bewerkt op: 3-11-2013, 13:40:00 door Daisy »

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4382 Gepost op: 3-11-2013, 13:46:55 »
 ::rofl:: Jann of uhh Sint  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4383 Gepost op: 3-11-2013, 13:49:28 »
Okee ehm
Go_ahead is sinds 26 oktober niet meer online geweest. Hij heeft mij wel bij het insturen va zijn punten al een hele motivatie gestuurd dus op zich kan ik die wel plaatsen.

Zeggen jullie het maar  ::) ::hypocriet::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4384 Gepost op: 3-11-2013, 13:50:57 »
doe maar, dan schiet het lekker op
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4385 Gepost op: 3-11-2013, 13:52:36 »
Ja, lijkt mij dan niet zo moeilijk beslissen als het al met een hele motivatie is ingestuurd. ;)
🜃

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4386 Gepost op: 3-11-2013, 14:13:28 »
Ja oké, goed punt ::)

kentucky: 7+ leuke introductie geschreven, lekker deuntje, mooie tekst van het nummer .. niet bijzonder
north carolina: 7+ karige introductie geschreven, zangeres die niet uit NC komt, maar het nummer zit goed in elkaar. Stemmen vullen elkaar goed aan. Deuntje is prettig, tekst is goed.
Illinois: 9+ de introductie is prachtig, het nummer maakt het af.. puur op gevoel.. qua presentatie kon het nog iets sterker (duet of mooi filmpje).
Georgia: 7 Ondanks dat het mijn staat is volgens schulztest doet dit nummer het niet. Ik houd van de strijkers en de kwetsbaarheid in zijn stem, maar de compositie raakt me niet. De strijkers worden ook zelfs normaal door de lengte, waar ik van speciaal houd. Het voordeel van de lengte is dan weer wel dat ik het einde van de mooie clip kon zien, omdat na 3 minuten je ogen dicht houden je toch weer wilt kijken.
Minnesota: 7 Zie North Carolina voor commentaar; het plusje minder is omdat ik het totaal net iets minder vond dat NC.
Texas: 8,5 Zoiets als dit heb ik nog nooit gehoord. Ik vind het erg leuk en opzwepend. Helaas komt ze niet altijd boven de muziek uit en is de geschreven introductie weer wat karig, maar de symboliek van het goudvisje die een heel beperkt geheugen heeft (empty) vind ik dan wel weer tof.
Florida: 8- Inderdaad anders dan andere rocknummers en een goed geschreven introductie met ietwat grote plaatjes. Verder iets te weinig diepgang in de tekst.
Nevada: 9- Zoals aangegeven is het inderdaad erg opzwepend. De tekst en compositie zijn gewoon goed. De geschreven introductie kon nog iets beter. Ik denk echter dat nummer perfect zou kunnen werken op een echt songfestival.
Mississippi: 8+ voor de man met de gouden strot die je ook gewoon van binnen raakt, zelfs als je een man bent. De vormgeving van de introductie had nog iets beter gekund, maar al met al een verdiende 8+
Connecticut: 9 Hoe vaker je het nummer hoort, hoe beter die wordt. Helaas is de introductie karig en maakt het filmpje het niet af en heeft die de keer dat ik hem live zag (mede omdat die net hersteld was van of tegen de griep aan zat) niet alles gegeven ; wel qua gitaarspel :D!
Oregon: 7,5 Jammer dat je introductie na het liedje staat. Verder is het liedje ook erg mooi en opzwepend. Hij heeft een mooie stem. Ik mis echter een presentatie qua filmpje.
Colorado: 8 Het is een erg bijzondere band. Ze weten elk liedje catchy te maken en er zit een mooie opbouw in. Helaas kan ik ze niet altijd even goed verstaan en mis ik dus de boodschap. Verder is de introductie weer wat kort.
NY: 8+ Ze heeft inderdaad een gaatje gevonden in de muziekwereld. Ze brengt haar muziek op een geheel eigenwijze. Helaas voor haar is de concurrentie iets te sterk en introductie iets te karig.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4387 Gepost op: 3-11-2013, 14:13:45 »
Tennessee: 8,5 Kings of Leon verstaat de kunst van het performen, ondanks dat ik door de introductie, waarin een Nederlandse DJ werd genoemd met een voor Amerikanen ook prachtig liedje (Bakermat met vandaag), afgeleid en sceptisch was, hebben ze toch weer mijn hart veroverd. Verder was de geschreven introductie ook goed. Helaas vond ik echter de inhoud van het nummer net te min voor een topscore.
Oklahoma: 8+ Twee dingen die ook heel erg kan waarderen zijn country en het delen van je eigen komaf. Wat dat betreft zit je met dit liedje goed. Ook de uitgebreide introductie kon ik heel erg waarderen. Helaas heeft deze meneer een vrouw uit Texas. Dit zal waarschijnlijk in Oklahoma een slecht argument zijn, want degene met wie een man uit Oklahoma trouwt, wordt gewoon geannexeerd. Voor mij telt het echter wel, net als het feit dat het liedje een beetje dood bloed in de laatste halve minuut. Anders had dit liedje dus hoger kunnen scoren.
Vermont: 7 De schrik van elke ouder als je dochter op 13/14 jarige leeftijd hierover zingt. Toch weet ik als leerkracht dat kinderen op die leeftijd (en jonger) ook al over zulke dingen na kunnen denken en dan vind ik het alleen maar positief om te horen dat ze op de persoon zelf valt en niet de spullen. Tenminste als ze het liedje zelf geschreven heeft. Helaas is het nummer verder niet zo heel bijzonder en is de introductie weer eens wat karig. Dus kom ik helaas niet hoger uit dan een 7.
Californie: 9- Wat blijft dit toch een prachtig nummer. Een heerlijk duet tussen twee mensen met een heerlijke stem. Helaas komt zij uit de staat Tennessee. Daarnaast had ook hier de introductie iets beter gekund.
Arkansas: 7+ Het deuntje is heerlijk. De tekst is goed. Helaas komt zijn stem pas iets te laat op gang, zodat het me minder raakt dan het zou kunnen doen. Verder is de introductie ook weer veels te karig en ook nog eens na het liedje dus een extroductie.
Massachusetts: 7,5 Leuke maar te korte introductie en zelfs met een spelfout! Verder is het liedje grappig en alternatief. Ik vind het grappig dat het concurrenten besmeurd, maar helaas mist het liedje zelf ook kwaliteit. Verder vind ik het wel gedurfd dat er gewoon gezoend tijdens de presentatie.
Alabama: 7 De eerste en enige met een introductie in het (Amerikaans) Engels. Daarvoor bonuspunten. Helaas wel ook wat karig qua informatie en ook weer na het liedje gepost ipv ervoor. Verder is dit helaas het minste nummer tot dusver in mijn beleving.
Washington: 6 Last and least unfortunately. I expected way better from the foo fighters. I have seen them live and that was just amazing. It was the last performance of a whole weekend full of music. They made the crowd go crazy even though there was rain. This performance though would make me leave even when there is no rain. Thanks for coming though. Better luck next time.

Nu komen de punten. Voor de duidelijkheid wil ik nog even vermelden dat bij een gelijke stand ik een keuze tussen de nummers heb gemaakt met in mijn achterhoofd de vraag: Welk nummer zou het best scoren op een songfestival met veel publiek en kijkers. Verder wil ik nog kwijt dat als ik meegedaan had Pennsylvania had gewonnen.

De punten:
12 voor Illinois
10 voor Connecticut
8 voor Nevada
7 voor Tennessee
6 voor Texas
5 voor Mississippi
4 voor Oklahoma
3 voor New York
2 voor Colorado
1 voor Florida
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4388 Gepost op: 3-11-2013, 14:14:20 »
Ik geloof ook niet meer in Go-Ahead  :\'(
You'll never walk alone

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4389 Gepost op: 3-11-2013, 14:18:14 »
Bedankt Go_ahead! ::ok::
🜃

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4390 Gepost op: 3-11-2013, 14:18:58 »
Stand
1. Illinois - 13 punten
2. Minnesota - 12 punten
3. Georgia - 10 punten
3. Colorado - 10 punten
3. Oklahoma - 10 punten
3. Tennessee - 10 punten
3. Nevada - 10 punten
3. Connecticut - 10 punten
9. Arkansas - 7 punten
10. Florida - 6 punten
10. Texas - 6 punten
12. Mississippi - 5 punten
13. Alabama - 4 punten
14. New York - 3 punten
15. Oregon - 0 punten
15. Washington - 0 punten
15. Massachusetts - 0 punten
15. Vermont - 0 punten
15. Kentucky - 0 punten
15. Californië - 0 punten
15. North Carolina - 0 punten

Jann
Go_Ahead
Oregon
Georgia
Washington
Mississippi
Tennessee
Illinois
Oklahoma
Alabama
Massachusetts
Texas
Connecticut
Vermont
New York
Florida
Nevada
Kentucky
Californië
Arkansas
Colorado
North Carolina
Minnesota
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4391 Gepost op: 3-11-2013, 14:19:12 »
Klein vraagje aan Go-Ahead als hij zijn punten heeft gebasseerd op de cijfers die hij gaf dan kloppen zijn puntenlijstje niet helemaal. omdat bv Callifornië er niet tussenstaat en dat nummer een hoger cijfer heeft dan andere staten die een minder hoog cijfer hebben.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4392 Gepost op: 3-11-2013, 14:19:26 »
Go Ahead? Going backwards ::ohno::

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4393 Gepost op: 3-11-2013, 14:19:37 »
Ik was er al bang voor dat ik geen punten van Go ahead zou krijgen.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4394 Gepost op: 3-11-2013, 14:20:44 »
Next-GP denk ik nu?
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4395 Gepost op: 3-11-2013, 14:22:18 »
Klein vraagje aan Go-Ahead als hij zijn punten heeft gebasseerd op de cijfers die hij gaf dan kloppen zijn puntenlijstje niet helemaal. omdat bv Callifornië er niet tussenstaat en dat nummer een hoger cijfer heeft dan andere staten die een minder hoog cijfer hebben.

Ik gok dat meeweegt heeft dat de zangeres uit een andere staat komt.

En heb je nu je inzending verkapt? ;D

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4396 Gepost op: 3-11-2013, 14:29:48 »
nee, ik zeg dit omdat ik hou van eerlijk spel en dat iedereen dan recht heeft op zijn punten als dat zo is
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4397 Gepost op: 3-11-2013, 14:33:56 »
Next-GP denk ik nu?

Nee denk het niet  ::ohno:: Ik denk dat Nieky is  ;D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4398 Gepost op: 3-11-2013, 14:36:49 »
Ik denk het ook, ik vind het iets voor Nieky en het staat nog op 0.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's American Song Contest 2013
« Reactie #4399 Gepost op: 3-11-2013, 14:38:23 »
Klein vraagje aan Go-Ahead als hij zijn punten heeft gebasseerd op de cijfers die hij gaf dan kloppen zijn puntenlijstje niet helemaal. omdat bv Callifornië er niet tussenstaat en dat nummer een hoger cijfer heeft dan andere staten die een minder hoog cijfer hebben.

Oeps Tim, je hebt helemaal gelijk Californie had 7 punten moeten krijgen en Florida geen!
Ik hoop dat het geen verschil maakt aan het einde  :-[!

En wat de reacties betreft over smaak valt te twisten  ::)

P.s.: Na Sinterklaas en Jan klaassen; nu Jannklaas :D!
Ananas