Poll

Wat wordt het concept van RN Songfestival?

random (het idee van Daysdie)
3 (8.6%)
Amerika (ieder een andere staat)
13 (37.1%)
Talentenjachtsongfestival
2 (5.7%)
Niet- Engelstalig
6 (17.1%)
Alles mag (iedereen wel een ander land)
10 (28.6%)
Deelnemers onder de 18
1 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 34

Auteur Topic: RN Global City Song Contest 2014  (gelezen 789239 keer)

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5840 Gepost op: 14-07-2014, 12:38:55 »
Gefeliciteerd Molcrazy! Ik verwachtte al dat dit nummer zou winnen.

Zelf veel geluk gehad in de halve finale. Maar die was dan ook een stuk sterker dan de andere. 6 nummers uit die halve finale bij de eerste 8 in de finale.

Bedankt verder voor het organiseren Fabian! :)

Als ik nog wat feedback mag geven:
+ leuke invalshoek voor het thema
+ goede opzet. 27 liedjes beoordelen is veel te veel. Had alleen de afvallers in de halve finales niet meer mee laten stemmen in de finale. Hadden ze maar een beter liedje in moeten brengen.
+ strakke organisatie, op wat schoonheidsfoutjes na
- te veel regels voor het inbrengen van een liedje. Ik kon door de overkill aan regels maar één echt goed nummer vinden. De rest was bij gebrek aan beter. En ik heb toch best een tijdje gezocht.
- commentaren boven de liedjes in de finale. Storend en overbodig. Je gaat er automatisch op letten bij bepaalde liedjes.
- een organisator die zijn mening door laat schemeren tijdens de bekendmaking van de finalisten. Dat is natuurlijk uit den boze!
- Nieky

Voor de volgende keer wel handig om voor nieuwe deelnemers in de openingstekst te zetten dat bekende bands en nummers door sommige deelnemers minder worden gewaardeerd dan onbekende bands en nummers. En een link naar liedjes die al geweest zijn in vorige songfestivals lijkt me ook geen overbodige luxe. ;)
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5841 Gepost op: 14-07-2014, 12:41:23 »
die link staat gewoon in de openingstekst hoor...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5842 Gepost op: 14-07-2014, 12:52:23 »
die link staat gewoon in de openingstekst hoor...
oh, dan zou ik daar nog even toevoegen dat nieuwe deelnemers even moeten checken welke nummers al eerder mee hebben gedaan, om een gevalletje Reykjavik te voorkomen.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5843 Gepost op: 14-07-2014, 13:02:27 »
Gefeliciteerd MC! En Fabian, bedankt voor de organisatie.

Ik ben trouwens zeer tevreden met mijn 6de plaats!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5844 Gepost op: 14-07-2014, 13:13:28 »
Ik vind ook teveel liedjes beoordelen onmogelijk, er stonden zoveel liedjes op mijn lijstje met 'wel leuk'. Score verschilde per dag zeg maar. Daarom was ik wel blij met de 2 rondes. Al wil ik dan niet meer de commentaren van anderen lezen voor de finale beoordeeld is, want je neemt het onbewust toch wel mee.

Ik vond het city-verhaal erg leuk, en de maximaal 3 jaar oud regel ook, ben toch anders gaan zoeken nu. Ik kan echter blijkbaar totaal geen peil trekken op wat 'jullie' nu leuk vinden en wat niet. Ben heel benieuwd of London Grammar beter gewaardeerd zou zijn geweest, heb echt zolang zitten twijfelen wat ik in zou sturen...
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5845 Gepost op: 14-07-2014, 13:53:24 »
Gefeliciteerd MC  ::bravo:: Uiteindelijk 9e geworden ik ben tevreden :) Fabiann dank voor de organisatie, iedereen inclusief de nieuwelingen dank voor de enthousiaste deelname :) ::ok::

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5846 Gepost op: 14-07-2014, 13:59:08 »
+ goede opzet. 27 liedjes beoordelen is veel te veel. Had alleen de afvallers in de halve finales niet meer mee laten stemmen in de finale. Hadden ze maar een beter liedje in moeten brengen.

Nog beter? Ik dacht dat jij mijn liedje het best van allemaal vond  ;D
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5847 Gepost op: 14-07-2014, 14:02:51 »

- Nieky


Ik weer niet of dit een mislukt grapje is ofniet maar ik vind t totaal niet leuk  ::niet-ok::
Als je problemen hebt dat ik zonder korreltje zout mijn mening geef zeg dat dan, doe ik dat volge d jaar wel niet. Geef ik mijn punten en klaar. Maar dat je het nu zo persoonlijk maakt vind ik niet leuk.

En t was inderdaad een leuk thema Fabiann ::ok::
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5848 Gepost op: 14-07-2014, 14:07:46 »
Hij miste gewoon een streepje en bedoelde eigenlijk + ::jaja::. natuurlijk is ie ook +D*N vergeten, voor mijn professionele en goed onderbouwde commentaar ::pinokkio::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5849 Gepost op: 14-07-2014, 14:20:05 »
Ik weer niet of dit een mislukt grapje is ofniet maar ik vind t totaal niet leuk  ::niet-ok::
Als je problemen hebt dat ik zonder korreltje zout mijn mening geef zeg dat dan, doe ik dat volge d jaar wel niet. Geef ik mijn punten en klaar. Maar dat je het nu zo persoonlijk maakt vind ik niet leuk.

En t was inderdaad een leuk thema Fabiann ::ok::

Ik vind dat je goed en naar jou mening commentaar gegeven hebt. Vooral het commentaar van de land dat de 12 punten kreeg vond ik leuk om te lezen  ::hypocriet::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5850 Gepost op: 14-07-2014, 14:31:05 »
Gefeliciteerd MC! Was een mooi nummer.
Fabiann bedankt voor het leuke thema en organisatie  ::bravo::.
Een 11de plek... niet verkeerd met mijn nummer :). Dacht dat het een enorm risico zou zijn om deze artiest te doen ( heb heel lang getwijfeld of ik niet een andere artiest moest doen, maar was daar niet zeker over of dat wel als New York kon tellen ;)). Het kon enorm floppen namelijk ( want hallo Glee....?? ::)  ;) ) Maar heeft goed uitgepakt.


Ben heel benieuwd of London Grammar beter gewaardeerd zou zijn geweest, heb echt zolang zitten twijfelen wat ik in zou sturen...

Ik vind London Grammar al een tijd één van de beste bands die er nu zijn. Het was voor mij al een tijdje een optie om hun in te zetten voor een Songfestival, maar toen werden ze opeens heel veel gedraaid op 3fm. Heb het toen maar laten zitten ;).
Had bij mij dus wel de volle punten gekregen, ook al zijn ze nu 'te bekend' voor dit festival  ::jaja::.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5851 Gepost op: 14-07-2014, 16:27:37 »
Ik weer niet of dit een mislukt grapje is ofniet maar ik vind t totaal niet leuk  ::niet-ok::
Als je problemen hebt dat ik zonder korreltje zout mijn mening geef zeg dat dan, doe ik dat volge d jaar wel niet. Geef ik mijn punten en klaar. Maar dat je het nu zo persoonlijk maakt vind ik niet leuk.

En t was inderdaad een leuk thema Fabiann ::ok::
Even hierbij aansluiten dat het volgens de forumregels niet toegestaan is om persoonlijk mensen aan te vallen hier op de site. Heb je een probleem met iemand mag je dat per PM uitvechten.

En hierbij is deze discussie dus gesloten.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5852 Gepost op: 14-07-2014, 17:36:06 »
27 liedjes beoordelen (en vooral op volgorde zetten) was inderdaad wel erg lastig geworden, wat dat betreft blij met twee halve finales. Aan de andere kant maakt het wel uit bij wie je in de halve finale zit. Ik kreeg evenveel 12-jes in de halve finale als in de finale, vanuit de andere halve eigenlijk alleen dikke punten van Jann. Als alles bij elkaar was gegooid, was ik waarschijnlijk lager geëindigd.


En Stockholm staat blijkbaar garant voor fluitjes, want dit was mijn derde keuze:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5853 Gepost op: 14-07-2014, 19:14:53 »
Ik weer niet of dit een mislukt grapje is ofniet maar ik vind t totaal niet leuk  ::niet-ok::
Als je problemen hebt dat ik zonder korreltje zout mijn mening geef zeg dat dan, doe ik dat volge d jaar wel niet. Geef ik mijn punten en klaar. Maar dat je het nu zo persoonlijk maakt vind ik niet leuk.

En t was inderdaad een leuk thema Fabiann ::ok::
Was maar een grapje hoor. ;) Wat kan mij dat nou schelen hoe je hier commentaar geeft. Ik kraak hier zelf ook weleens wat af.

Nog beter? Ik dacht dat jij mijn liedje het best van allemaal vond  ;D
Vond ik ook, maar een aantal anderen blijkbaar niet.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5854 Gepost op: 14-07-2014, 19:19:50 »
Prima ! Verkeerd opgevat door mij dan ;) ::sorry::
You'll never walk alone

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5855 Gepost op: 14-07-2014, 19:33:52 »
Gefeliciteerd met de overwinning, Molcrazy! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: Volledig verdiend: een prachtig nummer. ::ok::

Fabiann, nogmaals bedankt voor de organisatie. Ik vond de opzet zeer geslaagd: superleuk juist met die halve finales, net als bij het echte songfestival. Goed ook dat de afvallers, net als in het echt, in de finale wel weer mogen meestemmen.

Ik vind ook teveel liedjes beoordelen onmogelijk, er stonden zoveel liedjes op mijn lijstje met 'wel leuk'. Score verschilde per dag zeg maar. Daarom was ik wel blij met de 2 rondes. Al wil ik dan niet meer de commentaren van anderen lezen voor de finale beoordeeld is, want je neemt het onbewust toch wel mee.

Ik vond het city-verhaal erg leuk, en de maximaal 3 jaar oud regel ook, ben toch anders gaan zoeken nu. Ik kan echter blijkbaar totaal geen peil trekken op wat 'jullie' nu leuk vinden en wat niet.

Helemaal mee eens (beide alinea's). Wat het laatste betreft: mijn eerste keuze-liedje (nu dus door MC ingestuurd) wint het songfestival, terwijl mijn tweede keuze vrijwel onderaan eindigt in de finale. En dat terwijl mijn inschatting vooraf was dat ze redelijk vergelijkbaar waren. :P Dus dat wordt weer een flinke uitdaging bij de volgende editie.

Een heel kleine kanttekening: ik vind het eigenlijk niet zo leuk als liedjes te veel en te hard worden afgekraakt. Mensen kiezen (in de meeste gevallen) toch een liedje uit dat zij mooi vinden, dus is het niet zo sympathiek als dat dan echt met de grond gelijk wordt gemaakt. Maar goed, ik begrijp ook wel dat de scheidslijn tussen een grappige en een botte opmerking vaak heel dun is. ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5856 Gepost op: 14-07-2014, 19:35:40 »
Prima ! Verkeerd opgevat door mij dan ;) ::sorry::
Geen probleem! Hoef je van mij geen bloemetje voor op te steken hoor. ;)
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5857 Gepost op: 14-07-2014, 19:40:38 »
nou deze liefdesverklaring sta ik dan maar toe ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5858 Gepost op: 14-07-2014, 19:47:16 »
Pinguingifje?
You'll never walk alone

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RN Global City Song Contest 2014
« Reactie #5859 Gepost op: 14-07-2014, 20:11:32 »
Gefeliciteerd met de overwinning, Molcrazy! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: Volledig verdiend: een prachtig nummer. ::ok::

Fabiann, nogmaals bedankt voor de organisatie. Ik vond de opzet zeer geslaagd: superleuk juist met die halve finales, net als bij het echte songfestival. Goed ook dat de afvallers, net als in het echt, in de finale wel weer mogen meestemmen.

Helemaal mee eens (beide alinea's). Wat het laatste betreft: mijn eerste keuze-liedje (nu dus door MC ingestuurd) wint het songfestival, terwijl mijn tweede keuze vrijwel onderaan eindigt in de finale. En dat terwijl mijn inschatting vooraf was dat ze redelijk vergelijkbaar waren. :P Dus dat wordt weer een flinke uitdaging bij de volgende editie.

Een heel kleine kanttekening: ik vind het eigenlijk niet zo leuk als liedjes te veel en te hard worden afgekraakt. Mensen kiezen (in de meeste gevallen) toch een liedje uit dat zij mooi vinden, dus is het niet zo sympathiek als dat dan echt met de grond gelijk wordt gemaakt. Maar goed, ik begrijp ook wel dat de scheidslijn tussen een grappige en een botte opmerking vaak heel dun is. ;)

Dat is ook een trend, vooral op twitter en ik vind het soms erg grappig, vooral die van Cornald Maes en Nico Dijkshoorn. En die laatste gaat echt over the top bij de songfestivalliedjes. Slaat soms nergens meer op, maar is daardoor juist grappig, vind ik  ;)
...maar soms even niet :)