Auteur Topic: Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)  (gelezen 8849 keer)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Gepost op: 13-04-2003, 02:05:31 »
Ff een moeilijke vraag over de Excutie van volgende week: Inverband met de Pool.

Telt Astrid in de pool voor afl 5 (of 6) als ze afvalt en de tweede afvaller in de aflevering (ook)voor afl 6.
Ook al is het al afl 6.
Of word er een dubbelle afvaller mogelijkheid aangemaakt voor afl 6 in de pool en vervalt 5.







« Laatst bewerkt op: 13-04-2003, 02:07:40 door Pierce Brosnan »

Offline Oli-4

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molspeurder
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #1 Gepost op: 13-04-2003, 10:32:15 »
Dat zou ik ook weleens willen weten. Ik had voor aflevering 4 Astrid als afvaller ingevuld, maar als ik denk ze er volgende week wél uit gaat, moet ik dat dan in de pool voor aflevering 5 invullen? Of moet ik de naam van de kandidaat invullen waarvan ik denk dat die bij de executie van aflevering 5 afvalt (als die executie er is...)?

Bedankt voor het antwoord admins en/of mods :)








Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #2 Gepost op: 13-04-2003, 11:02:50 »
De afgelopen uitzending is er niemand afgevallen en worden alle ingevulde afvallers goed gerekend. Voor de volgende uitzending zouden er mogelijk twee afvallers kunnen zijn. Als dat het geval is worden beide afvallers goed gerekend (dus gewoon twee keer zoveel kans op punten).







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #3 Gepost op: 13-04-2003, 13:03:31 »
De afgelopen uitzending is er niemand afgevallen en worden alle ingevulde afvallers goed gerekend. Voor de volgende uitzending zouden er mogelijk twee afvallers kunnen zijn. Als dat het geval is worden beide afvallers goed gerekend (dus gewoon twee keer zoveel kans op punten).

Dus als ik nu bv Ferdi zet als Afvaller,maar Astrid en Rene vallen af,krijg ik ook punten of niet.
Moet dan persee Rene afvallen met een ander.








Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #4 Gepost op: 13-04-2003, 13:15:51 »
Nee, alleen Astrid en René zouden dan goed gerekend worden :). Alleen de afgelopen aflevering (dat is aflevering 5 dus) werd elke ingevulde afvaller goed gerekend.







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #5 Gepost op: 13-04-2003, 13:24:43 »
De afgelopen uitzending is er niemand afgevallen en worden alle ingevulde afvallers goed gerekend. Voor de volgende uitzending zouden er mogelijk twee afvallers kunnen zijn. Als dat het geval is worden beide afvallers goed gerekend (dus gewoon twee keer zoveel kans op punten).

Als ik zo vrij mag zijn om kritisch te reageren. ;)

Is het niet mogelijk om de afvaller van deze week nu nog goed te rekenen en voor komende week dat aan te passen aan het uiteindelijke resultaat?

En dan voor aflevering 6 gewoon de afvaller die dan dus aan het eind afvalt?

Dat lijkt me eerlijker enzo.

(Ook omdat ik Astrid als afvaller had ingevuld en ik het sterke vermoeden heb dat dat goed is en als ik het goed begrijp kan nu iedereen voor afl. 6 als afvaller alsnog Astrid kunnen invullen en als ze afvalt wordt dat ook goed gerekend... dat is niet eerlijk. ;))

Gr. B.








Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #6 Gepost op: 13-04-2003, 14:34:02 »
Een aflevering houdt op als de aftiteling voorbij komt. In jouw logica zou een gok op iemand die door een vrijstelling het nog één aflevering uit kan zingen alsnog goedgekeurd moeten worden, maar daar kunnen we natuurlijk niet aan beginnen  ;) :P







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #7 Gepost op: 13-04-2003, 20:22:12 »
Compuart, ik ben het niet eens met je vergelijking over de vrijstelling. Als iemand een vrijstelling krijgt valt er (1) iemand anders af of (2) niemand af. In het eerste geval zijn er geen problemen voor de pool en in het tweede geval worden alle voorspellingen goed gerekend.

De uitgestelde afvalronde is anders. Er gaat iemand naar huis maar dat wordt pas in de volgende aflevering bekend gemaakt. Ik heb er net als Bertha de voorkeur voor dat het resultaat van de uitgestelde afvalronde in de pool bij aflevering 5 wordt gerekend. Anders hebben we allemaal in aflevering 5 voor niets gestemd op de afvaller terwijl er toch voordat de opdrachten van aflevering 6 beginnen iemand naar huis gaat.

Als je nu twee afvallers goed gaat rekenen voor aflevering 6 dan is dat vooral zuur voor mensen die aanwijzingen hebben gevonden over wie er uitvalt na Aafke. Die kunnen dan in de pool minder punten verdienen alleen omdat de AVRO heeft besloten de afvalronde van aflevering 5 in aflevering 6 te laten zien.








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #8 Gepost op: 14-04-2003, 00:24:25 »
Exact.

Aftiteling of niet, feitelijk zien we in aflevering 6 pas wie er afviel in aflevering 5.

En als dat dan Astrid is, vind ik dat degenen die voor aflevering 5 Astrid als afvaller hadden ingevuld, recht hebben op de punten en niet die mensen die dat voor aflevering 6 nog eens invullen.








Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #9 Gepost op: 14-04-2003, 10:56:42 »

Aftiteling of niet, feitelijk zien we in aflevering 6 pas wie er afviel in aflevering 5.


De zin die je hier gebruikt kan natuurlijk niet kloppen:

Aflevering 5 is afgelopen en daarin viel niemand af. Dus kunnen ze in aflevering 6 niet laten zien wie er in aflevering 5 afviel.

In aflevering 6 vallen er gewoon 2 af (of niet natuurlijk, je weet het maar nooit met 'De Mol')










Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #10 Gepost op: 14-04-2003, 11:26:44 »
Hoewel ik Astrid niet als afvaller had vind ik ook dat dat bij afl. 5 hoort en niet bij 6, omdat ze de test in afl.5 hadden gemaakt.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #11 Gepost op: 14-04-2003, 12:12:12 »
Ik vind voor jullie (Tijgertje, Bertha en Erik) standpunt best wat te zeggen. De test is al in aflevering 5 geweest, maar het (eventuele) afvallen van Astrid gebeurt toch echt in aflevering 6. De AVRO kan nog tientallen andere scenario's in gedachten hebben voor aflevering 6.

Het wordt een enorm gewurm om de regels van de Pool steeds aan te passen aan de grillen van de AVRO montage en redactie (en dat zou best nog wel eens gekker kunnen gaan worden). Want wat is 'in de geest van...'. Daarom is de scheiding tussen de ene en de andere aflevering een handig houvast om vanuit te gaan in een pool.

Bovendien is het probleem dat je daadwerkelijk de regels zou moeten aanpassen. Als ik de pool invul en op de vraag 'Wie valt er volgende week af?' antwoord met 'Astrid', dan klopt dat (gesteld dat ze de aanbieding aanneemt), maar zou dat dus niet goed gerekend worden als je dat afvallen zou tellen voor afl. 5. Dat is dus niet eerlijk t.o.v. de mensen die inmiddels hebben gestemd en de regelwijziging niet meegekregen hebben.







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #12 Gepost op: 15-04-2003, 20:17:34 »
Ik vind voor jullie (Tijgertje, Bertha en Erik) standpunt best wat te zeggen. De test is al in aflevering 5 geweest, maar het (eventuele) afvallen van Astrid gebeurt toch echt in aflevering 6. De AVRO kan nog tientallen andere scenario's in gedachten hebben voor aflevering 6.
Ik vind het juist redelijk overzichtelijk; er valt iemand af aan het begin van de komende uitzending (die van afl.5) en weer 'gewoon' aan het eind.

Citaat
Het wordt een enorm gewurm om de regels van de Pool steeds aan te passen aan de grillen van de AVRO montage en redactie (en dat zou best nog wel eens gekker kunnen gaan worden). Want wat is 'in de geest van...'. Daarom is de scheiding tussen de ene en de andere aflevering een handig houvast om vanuit te gaan in een pool.
Je past je juist aan aan de grillen van de AVRO montage door te stellen dat er niemand is afgevallen in aflevering 5 en de volgende aflvering 2. Het is alleen dat de AVRO montage dacht van 'we gooien er een wordt vervolgd-schermpje tegenaan, dat er niemand afgevallen is.

Citaat
Bovendien is het probleem dat je daadwerkelijk de regels zou moeten aanpassen. Als ik de pool invul en op de vraag 'Wie valt er volgende week af?' antwoord met 'Astrid', dan klopt dat (gesteld dat ze de aanbieding aanneemt), maar zou dat dus niet goed gerekend worden als je dat afvallen zou tellen voor afl. 5. Dat is dus niet eerlijk t.o.v. de mensen die inmiddels hebben gestemd en de regelwijziging niet meegekregen hebben.
Je geeft in de pool niet anwoord op de vraag 'wie valt er af?' maar je moet gewoon per aflevering een afvaller aangeven.

Iig; als je het er nog steeds niet mee eens bent, wat ik me trouwens niet kan voorstellen, sta ik erop dat je noteert in het grote WIDM.com logboek dat ik hiertegen uitdrukkelijk bezwaar gemaakt heb!








Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #13 Gepost op: 16-04-2003, 03:27:06 »
Bertha, stel de volgende situatie:
Ik vul voor aflevering 6 als afvaller Astrid in.
In aflevering 6 zien we dat Astrid het aanbod heeft aangenomen en vertrekt.

Wordt mijn stem op Astrid als afvaller dan goed of fout gerekend volgens jou?


Als je het goed rekent, staat het wel erg raar als je Astrid in aflevering 5 als afvaller ook goed rekent. Of je zegt dat ze afvalt in afl. 5 óf in afl. 6. Niet beide.

Als je het fout rekent is het niet eerlijk t.o.v. de mensen die al hun pool hebben ingevuld voor alf. 6 met een stem op Astrid als afvaller en niet weten dat de Pool inmiddels zou zijn aangepast. Ze wisten niet dat een stem op Astrid weinig zin had.

Je kunt niet zomaar halverwege de week de regels van de Pool gaan wijzigen. Daarom ben ik er voor dat Astrid als afvaller in afl. 6 wordt goed gerekend (als ze het aanbod aanneemt of "geëxecuteerd" wordt) en dat alle afvallers in afl. 5 worden goedgerekend.








« Laatst bewerkt op: 16-04-2003, 03:29:53 door Malcolm »

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #14 Gepost op: 16-04-2003, 11:57:54 »
Ik ben misschien verschrikkelijk blond, maar zie het probleem helemaal niet.
Er vallen as. zaterdag 2 personen af. 1 aan het begin van de uitzending en 1 aan het eind van de uitzending. Bertha heeft volkomen gelijk dat wordt gesteld dat de 1e executie behoort bij afgelopen week. Dus de beslissing van Astrid om te gaan of te blijven en de daarmee samenhangende executie moet voor de pool gelden voor week 5.
Goed dan is dat afgehandeld.
Dan gaan we gewoon door met uitzending nummero 6 of er niks geen uitgestelde zichtbare executie is geweest. En de uitkomst daarvan geldt gewoon voor pool nummer 6.
Ik zie geen probleem.....met mijn blonde verstand!!!!!







Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #15 Gepost op: 16-04-2003, 12:05:39 »
Tenzij Astrid toch besluit om te blijven en er iemand anders vertrekt (van mi ook bij afl. 5 hoort) en aan het eind (wat dus bij afl. 6 hoort) valt er ALS HET GOED IS [size=0,3]want je weet tenslotte nooit ::)[/size] nog eentje af.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #16 Gepost op: 16-04-2003, 14:04:57 »
Bertha, stel de volgende situatie:
Ik vul voor aflevering 6 als afvaller Astrid in.
In aflevering 6 zien we dat Astrid het aanbod heeft aangenomen en vertrekt.

Wordt mijn stem op Astrid als afvaller dan goed of fout gerekend volgens jou?

Fout. Immers ze viel dan af in de executieronde van aflevering 5. Neemt ze het aanbod niet aan een overleeft de executieronde die volgt maar gaat er vervolgens uit bij de executieronde die hoort bij aflevering 6 dan is het (uiteraard) goed.

Citaat
Als je het fout rekent is het niet eerlijk t.o.v. de mensen die al hun pool hebben ingevuld voor alf. 6 met een stem op Astrid als afvaller en niet weten dat de Pool inmiddels zou zijn aangepast. Ze wisten niet dat een stem op Astrid weinig zin had.

Je gaat er voor het gemak van uit dat zoals jullie het nu stellen het meest logisch is. Ik vind van niet, als ik dit topic niet gelezen had zou ik gedacht hebben dat het zo gaat zoals ik eerder voorgesteld heb. Dus ik was erg blij met mijn keuze voor aflevering 5 voor Astrid omdat ik denk dat ik daarmee een goede keuze gemaakt heb en voor de afvaller van aflevering 6 kies ik degene waarvan ik denk dat die zal afvallen aan het eind van aflevering 6.

Het is pas nadat ik dit topic gelezen heb dat ik mijn keuze voor afvaller (op dit moment) weer veranderd heb in Astrid; wat mij erg veel moeite kostte omdat ik het zeer tegennatuurlijk vond, ik had Astrid tenslotte toch al ingevuld bij aflevering 5?
Alleen door mezelf de hele tijd moed in te spreken ("Jij kan er ook niets aan doen dat Compuart en Malcolm hier zulke rare ideen over hebben, het moet nu eenmaal") is het uiteindelijk wel gelukt, maar ik vond het niet logisch.

Ik ben niet de enige die zo denkt, kijk maar naar de reactie's van mapel, Erik TKS en tijgertje en naar deze post van Robbieazery in het topic:Wat heb je ingevuld in de pool?

Wel spanning alom voor degenen die Astrid als afvaller hadden deze week (waaronder mezelve)

Ik maak hieruit op dat Robbie denkt, net zoals ik dacht, dat Astrid al dan niet goed gerekend zal worden aan de hand van of ze aan het begin van de uitzending het aanbod aan zal nemen (of eventueel in de executie die volgt zal afvallen) of niet.

Hij vult nu dus niet Astrid in bij afvaller van week 6, terwijl als hij wist wat voor gedachtenkronkels jullie hierbij hebben hij waarschijnlijk wel Astrid in zou vullen omdat hij waarschijnlijk nog steeds zal vermoeden dat de kans zeer groot is dat Astrid af zal vallen.

Citaat
Je kunt niet zomaar halverwege de week de regels van de Pool gaan wijzigen. Daarom ben ik er voor dat Astrid als afvaller in afl. 6 wordt goed gerekend (als ze het aanbod aanneemt of "geëxecuteerd" wordt) en dat alle afvallers in afl. 5 worden goedgerekend.

Ik heb het helemaal niet over regels wijzigen, ik denk alleen dat je dat moet doen dat het meest logisch is. En op basis van hoe ik erover dacht en denk en de reacties van Robbie, mapel, Erik TKS en tijgertje ben ik toch geneigd te denken dat het idee, om de afvaller aan het begin van de komende aflevering te rekenen als afvaller van aflevering 5, logischer is dan de oplossing die jullie (Compuart, Malcolm) hebben...








Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #17 Gepost op: 16-04-2003, 14:40:03 »
Ik ben het ook helemaal eens met Bertha en Mapel en de rest. Het zou eerlijker zijn voor de mensen die in afl 5 Astrid als afvaller hebben (mocht ze weggaan) of een ander. Dit omdat, mocht Astrid blijven, de executie gewoon doorgaat en er iemand anders moet vertrekken. Dus hoort dat bij Afl. 5. En aan het eind van de afl. komt er WEER een executie en dat hoort dan bij afl 6. De mensen die dus Astrid in hebben gevuld als afvaller kunnen dan toch nog gelijk krijgen, mocht Astrid gewoon blijven.

Heel ingewikkeld allemaal, maar ik hoop dat jullie het snappen. Het weggaan van Astrid, of de eventuele executie is daar toch ook diezelfde dag gehouden. Maar omdat de AVRO een wordt vervolgd ervan gemaakt heeft is het voor ons een week later.

Nou wat het wordt horen we vast nog wel, maar ik ben het dus eens met de andere en dus niet met Compuart en Malcolm.

Groetjes Laafje







Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #18 Gepost op: 16-04-2003, 15:27:24 »
Als we 2 minuten na de uitzending hadden beslist dat Astrid als vertrekker bij aflevering 5 hoort, dan was er niet echt een probleem. Iedere Poolstemmer wist dan waar hij aan toe was.

Veel mensen gaan er van uit dat er aan het eind van afl. 6 weer iemand afvalt. Dat is nog maar zeer de vraag. We kunnen echt alles verwachten. Dan zien we Astrid in afl. 6 vertrekken, maar moeten we het toch gaan fout rekenen als iemand dat heeft ingevuld in de pool.  :-\ Erg lullig, want we hebben niet aan de deelnemens van de Pool duidelijk gemaakt dat Astrid bij afl. 5 hoort. En omdat we dat niet gedaan hebben en er toch veel onduidelijkheid heerst, zijn we genoodzaakt om het goed te rekenen. Of je Astrid bij afl. 5 of bij afl. 6 hebt ingevuld als afvaler maakt dan niet uit. Beide wordt goedgerekent. Net als bij een examen. Is een vraag niet goed of te onduidelijk, dan wordt zowel antwoord A als B goed gerekend.

Je kunt niet een half uur voor het einde van een  examen toch duidelijkheid gaan verschaffen en vervolgens fout gaan rekenen. Dat is niet eerlijk t.o.v. de mensen die al klaar waren en de zaal hebben verlaten.









Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Pool Probleem ivm dubbelle afvaller volgende week (afl 6)
« Reactie #19 Gepost op: 16-04-2003, 20:56:34 »
De Van Dale er nog even bijgepakt ;D

af·le·ve·ring (de ~ (v.))

2 [boekw.] elk der gedeelten van een boek, vervolgverhaal, tv-serie die op regelmatige tijden worden uitgebracht of uitgezonden

oftewel de 50 minuten die we gezien hebben op tv. Afgelopen zaterdag de vijfde, komende zaterdag de zesde. Vraag aan Astrid 'In welke aflevering ben jij afgevallen?' zal ze toch zeker niet beantwoorden met: 'aflevering 5'.

De vraag in de Pool is geenzins anders. Vraag: welke kandidaat valt in aflevering 5 af? Antwoord: er valt geen kandidaat af, dus welk antwoord je ook hebt ingevuld, wordt goed gerekend.

Misschien is het wat ambtelijk om heel strikt te kijken naar de afleveringsgrenzen, maar het is wel helder in alle situaties. Ik zal zelfs nog sterker vertellen: mocht het zo zijn dat net als vorig jaar de mol tijdens de reunie-uitzending zal worden onthuld, dan zal er in de pool gewoon nog een extra stemronde aan worden vastgeknoopt. De reden dat dat vorig jaar nog niet zo is gebeurd, was omdat de programmatuur achter de pool er nog niet op berekend was.







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.