Poll

Wie moeten er nog afvallen?

Patrick van Aanholt
6 (12.2%)
Daley Blind
0 (0%)
Jean Paul Boëtius
4 (8.2%)
Jasper Cillisen
0 (0%)
Jordy Clasie
0 (0%)
Memphis Depay
2 (4.1%)
Leroy Fer
1 (2%)
Jonathan de Guzman
1 (2%)
Klaas Jan Huntelaar
0 (0%)
Daryl Janmaat
0 (0%)
Nigel de Jong
0 (0%)
Terence Kongolo
2 (4.1%)
Tim Krul
0 (0%)
Dirk Kuyt
0 (0%)
Jermaine Lens
1 (2%)
Bruno Martens Indi
1 (2%)
Robin van Persie
0 (0%)
Quincy Promes
6 (12.2%)
Karim Rekik
4 (8.2%)
Arjen Robben
0 (0%)
Wesley Sneijder
0 (0%)
Tony Trindade de Vilhena
6 (12.2%)
Rafaël van der Vaart
3 (6.1%)
Stefan de Vrij
0 (0%)
Paul Verhaegh
1 (2%)
Joël Veltman
1 (2%)
Ron Vlaar
0 (0%)
Michel Vorm
1 (2%)
Georgino Wijnaldum
2 (4.1%)
Jeroen Zoet
7 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 7

Auteur Topic: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië  (gelezen 81004 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #120 Gepost op: 15-09-2013, 14:13:12 »
Zolang van Gaal die malloten van Feyenoord blijft opstellen overleven we de poule niet eens
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #121 Gepost op: 15-09-2013, 14:14:28 »
zeg ::zweep::


(je hebt gelijk maar moet je dat zo hardop zeggen)


trouwens echt veel alternatieven zijn er niet.
en kom dan niet met Rekik, die heeft net 3 wedstrijden fatsoenlijk gevoetbald, dat lijkt me ook niet echt handig.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #122 Gepost op: 15-09-2013, 14:14:44 »
Zolang van Gaal die malloten van Feyenoord blijft opstellen overleven we de poule niet eens

Ik ben het vaak niet eens met opmerkingen over de verdediging van Feyenoord in het Nederlands Elftal. maar nu wel. jeetje wat slecht spellen vooral de Vrij en Mathijssen
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #123 Gepost op: 15-09-2013, 14:17:34 »
trouwens echt veel alternatieven zijn er niet.

Vlaar  ::jaja::

You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #124 Gepost op: 15-09-2013, 14:18:40 »
Nou ja nee Rekik is daar te onervaren voor. Te opportunistisch, hoewel ik hem wel beter vind dan de Vrij. Maar de spoeling is achterin erg dun. Vlaar van Villa? Nuytink van Anderlecht misschien?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #125 Gepost op: 15-09-2013, 14:19:03 »
Vlaar  ::jaja::


oké das inderdaad een alternatief die serieus bekeken mag worden. Is in ieder geval ervaren genoeg om een bal gewoon weg te rossen :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #126 Gepost op: 15-09-2013, 14:28:05 »
Wat kan er trouwens toch veel anders lopen dan gedacht, of juist toch ook weer wel:

Of de poule van Belgie zwaarder is dan die van Nederland weet ik niet, maar t zal niet veel schelen denk ik zo. Servie is ook echt een sterk land hoor, en Schotland en Wales is ook altijd lastig. En zijn we vergeten dat Nederland een aantal jaar geleden in een kwalificatiereeks iedere keer punten verspeelde tegen Macedonië, en een kwalificatiereeks later maar tenauwernood won.

Ik zeg Hup Belgie ! Want ze hebben echt talent, en ik gun ze van harte een keer een groot toernooi  ::bravo::

Ik denk dat de oranje-frutsels-branche haar spullen nu 4 jaar in de kast kan laten liggen.

Zou De Guzman niks zijn voor het Nederlands Elftal? Hij vertrekt (okay, hij wordt verhuurd) aan Swansea, dus misschien kan hij zich zo weer in de picture spelen?


In groep E zijn alle landen behoorlijk aan elkaar gewaagd. Zwitserland Slovenië en Noorwegen zijn de grootste kanshebbers. De zwitsers zijn er altijd wel bij en hebben een goede mix van jong talent en ervaring. Slovenië plaatste zich verrassend voor het wk 2010 en deden het daar niet eens zo slecht. En Noorwegen hebben vooral fysieke kracht gecombineeerd met technische spelers. Echter zijn Cyprus Albanië en IJsland opkomende landen. Vooral IJsland heeft een goede jeugd (speelden EK U21) en steeds meer IJslandse spelers spelen in competities buiten hun eigen land. Het kan in deze groep zomaar gebeuren dat er een verrassing haar het WK gaat.


De Belgjes doen het goed, Nederland is gewoon geplaatst, LDH had goed gezien dat De Guzman een vaste waarde zou worden, en IJsland lijkt zich daadwerkelijk te gaan plaatsen voor de play-offs (voor zo'n klein landje)
« Laatst bewerkt op: 15-09-2013, 14:57:41 door Mollenvanger22 »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #127 Gepost op: 15-09-2013, 16:27:49 »
En wij komen daar tot de kwartfinale (hoogst haalbare met een beetje geluk)
Wat een negativiteit... In Zuid Afrika kwam men ook veel verder dan verwacht, en afgelopen EK werd er veel verwacht en was het dramatisch. Tuurlijk, ze moeten een goede dag hebben, maar dan kan het Nederlands elftal best van Duitsland, Spanje, Argentinië en Brazilië winnen.

trouwens echt veel alternatieven zijn er niet.
Okay, Vlaar inderdaad, maar welke goede Nederlandse verdedigers heb je inderdaad nog... Nuytinck? Laat die het maar eens bewijzen in het Nederlands team dan.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #128 Gepost op: 15-09-2013, 16:42:11 »
Wat een negativiteit... In Zuid Afrika kwam men ook veel verder dan verwacht, en afgelopen EK werd er veel verwacht en was het dramatisch. Tuurlijk, ze moeten een goede dag hebben, maar dan kan het Nederlands elftal best van Duitsland, Spanje, Argentinië en Brazilië winnen.

::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #129 Gepost op: 15-09-2013, 16:44:29 »
Okay, Vlaar inderdaad, maar welke goede Nederlandse verdedigers heb je inderdaad nog... Nuytinck? Laat die het maar eens bewijzen in het Nederlands team dan.
Virgil van Dijk, Douglas, Bruma. En dan heb je het wel gehad.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #130 Gepost op: 15-09-2013, 16:45:08 »
Heitinga en Van der Wiel wellicht.

Beide momenteel geen basisspelers bij hun teams dacht ik - maargoed vergeleken met dit huidige soeppie kan je nog beter Van Bronckhorst er in zetten, ookal is die al jaren gestopt en.. bijna 40 of iets dergelijks. ;D


Misschien moet er qua verdedigers maar gewoon even een generatie worden overgeslagen ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #131 Gepost op: 15-09-2013, 16:45:59 »
Wat een negativiteit... In Zuid Afrika kwam men ook veel verder dan verwacht, en afgelopen EK werd er veel verwacht en was het dramatisch. Tuurlijk, ze moeten een goede dag hebben, maar dan kan het Nederlands elftal best van Duitsland, Spanje, Argentinië en Brazilië winnen.
Okay, Vlaar inderdaad, maar welke goede Nederlandse verdedigers heb je inderdaad nog... Nuytinck? Laat die het maar eens bewijzen in het Nederlands team dan.
Het is niet negatief, maar realistisch. Kijk in 3 oefenwedstrijden tegen de toplanden hebben we het goed gedaan met 3 gelijke spelen. Maar daarom denk ik dus dat de kwartfinale het hoogst haalbare is. De pool, afhankelijk van de loting moeten we doorkomen. Een pool met bijvoorbeeld Burkina Faso Iran en Zweden of Costa Rica, Japan en Griekenland(ik noem maar wat). Daarna ben je afhankelijk van de loting, maar de spelers die wij hebben spelen niet in de absolute top (op Robben en van Persie na). Dit team is jong en in opbouw.

Pas over 3 jaar op het EK mag je weer echt wat verwachten van Oranje.  Daarbij is onze verdediging geen top, die worden wekelijks getest tegen Finbogasson en Marnix Kolder. De Belgen hebben bijvoorbeeld in Kompany en Verthongen alleen al 2 verdedigers die wekelijks op een veel hoger niveau acteren. En als wij dan ook nog eens met Kuijt en Ruben Schaken aan komen zetten als reserves.. ik hoop op robben en Ola John als vleugelspelers. Er zijn mensen die zelfs denken dat we de pool niet eens doorkomen. Met de huidige selectie zou een kwartfinale fantastisch zijn :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #132 Gepost op: 15-09-2013, 16:47:08 »
Douglas
Die maakt veel te veel onnodige overtredingen achterin...
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #133 Gepost op: 15-09-2013, 16:51:56 »
Die maakt veel te veel onnodige overtredingen achterin...

Allicht, hij is een onbenul. ::rofl::


Het gaat er niet om of hij een goede verdediger is.
Het gaat er om of hij een betere verdediger is dan het huidige materiaal. :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #134 Gepost op: 15-09-2013, 16:56:37 »
En dat is Douglas zeker niet.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #135 Gepost op: 15-09-2013, 16:56:54 »
Wat mij betreft gaat de selectie voor het WK er zo uitzien (mits iedereen fit is)

Doel: Vorm, stekelenburg, Krul (alle drie premier league keepers en wie er dan eerste keeper wordt laat ik aan van Gaal over). Is 1 van hen geblesseerd neem dan maar Zoet of Cilessen mee als 3e keeper (alles beter dan Vermeer ;D).

Verdediging:
Rechtsachter: Verhaegh (vanwege Bundesliga ervaring) en Janmaat
Links Centraal: Martins Indi, Vlaar (vanwege zn ervaring in de PL) of evt. Nuytink (gaat CL spelen met Anderlecht, heeft ook lengte)
Rechts Centraal: Bruma en de Vrij (of Virgil van Dijk, die gaat tenslotte Champions League spelen). Ik heb m erbij gezet, maar t mag geen geheim zijn dat ik geen fan ben van de Vrij.. :P
Linksback: Blind, Willems (hoewel Indi ook rechtsback mag van mij)

Controlerend: Strootman, Nigel de Jong (zo'n type heb je echt nodig) of De Guzman (speelt wekelijks Premier League)
Centraler: Fer (speelt wekelijks op Premier League niveau bij Norwich), Van Ginkel (ik hoop dat hij aan spelen toekomt bij Chelsea), Siem de Jong mag ook eventueel nog wel mee.
10: Van der Vaart, Maher of Sneijder (maar 1 van die 3 is sowieso geblesseerd dus gaan er 2 mee)

Spits: Van Persie, Huntelaar, Van Wolfswinkel

Buitenspelers: Ola John (speelde goed Jeugd EK) Boetieus (als die weer in vorm komt!) Lens, Robben en stiekem hoop ik dat Narsingh na de winterstop een goede tweede seizoenshelft gaat spelen.
« Laatst bewerkt op: 15-09-2013, 17:05:58 door Mollenvanger22 »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #136 Gepost op: 15-09-2013, 17:01:05 »
Maar er mogen er maar 19 mee toch ? ::)
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #137 Gepost op: 15-09-2013, 17:02:10 »
Maar er mogen er maar 19 mee toch ? ::)

volgens mij 23
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #138 Gepost op: 15-09-2013, 17:05:01 »
volgens mij 23
Klopt  ::jaja:: dit zijn er trouwens iets meer dan 23. Oja dan ben ik de Guzman nog vergeten die mag ook wel mee :P Louis kennende worden het De Guzman en Strootman :) 19 was overigens de grootte van de selectie die tegen Andorra aanwezig waren :P

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #139 Gepost op: 15-09-2013, 17:12:45 »
volgens mij 23
Bij grote toernooien als EK's en WK's is het normaal gesproken 23.
Ich bin ein Bärliner!