Poll

Wie moeten er nog afvallen?

Patrick van Aanholt
6 (12.2%)
Daley Blind
0 (0%)
Jean Paul Boëtius
4 (8.2%)
Jasper Cillisen
0 (0%)
Jordy Clasie
0 (0%)
Memphis Depay
2 (4.1%)
Leroy Fer
1 (2%)
Jonathan de Guzman
1 (2%)
Klaas Jan Huntelaar
0 (0%)
Daryl Janmaat
0 (0%)
Nigel de Jong
0 (0%)
Terence Kongolo
2 (4.1%)
Tim Krul
0 (0%)
Dirk Kuyt
0 (0%)
Jermaine Lens
1 (2%)
Bruno Martens Indi
1 (2%)
Robin van Persie
0 (0%)
Quincy Promes
6 (12.2%)
Karim Rekik
4 (8.2%)
Arjen Robben
0 (0%)
Wesley Sneijder
0 (0%)
Tony Trindade de Vilhena
6 (12.2%)
Rafaël van der Vaart
3 (6.1%)
Stefan de Vrij
0 (0%)
Paul Verhaegh
1 (2%)
Joël Veltman
1 (2%)
Ron Vlaar
0 (0%)
Michel Vorm
1 (2%)
Georgino Wijnaldum
2 (4.1%)
Jeroen Zoet
7 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 7

Auteur Topic: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië  (gelezen 81603 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #180 Gepost op: 22-10-2013, 19:39:33 »
Oh ik dacht dat ze ook nog onder Turkije waren geëindigd, maar dan valt het inderdaad wel mee.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #181 Gepost op: 13-11-2013, 21:55:15 »
Uruguay kan een ticket voor het WK voetbal in Brazilië amper nog ontgaan. De Zuid-Amerikanen wonnen in Amman de eerste wedstrijd in de play-offs tegen Jordanië met 0-5. De return is over een week in Montevideo.

Jordanië, dat op de wereldranglijst 64 plaatsen lager staat dan Uruguay, speelde niet eens zo slecht, maar kreeg een harde les in effectiviteit. Voor rust kreeg Uruguay twee kansen en die werden allebei benut: Maxi Pereira zorgde na goed werk van Luis Suarez voor 0-1 en vlak voor rust tikte Cristian Stuani de 0-2 binnen.

Hatem Aqel miste in de tweede helft een grote kans voor Jordanië, waarna Nicolas Lodeiro (mooie aanval via Suarez en Edinson Cavani) en Cristian Rodríguez (op aangeven van Álvaro Pereira) de score verder opvoerden. Het toetje kwam op naam van Cavani, die met een fraaie vrije trap de 0-5 voor zijn rekening nam.

Oranje geen groepshoofd
Door de ruime zege van Uruguay zal het Nederlands elftal niet tot de acht groepshoofden behoren in Brazilië. Alleen als er een wonder gebeurt in Montevideo en Uruguay zich niet voor het WK plaatst, komt daar nog verandering in.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #182 Gepost op: 13-11-2013, 21:56:17 »
ach gezien het huidige selectie beleid (De Jong en Cillessen, 3 fatsoenlijke wedstrijden gespeeld) hebben we er toch niks te zoeken.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #183 Gepost op: 13-11-2013, 22:02:52 »
ach gezien het huidige selectie beleid (De Jong en Cillessen, 3 fatsoenlijke wedstrijden gespeeld) hebben we er toch niks te zoeken.

Nee, we kunnen beter Immers meenemen natuurlijk :P
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #184 Gepost op: 13-11-2013, 22:03:44 »
neeh die heeft nog nooit 3 fatsoenlijke passes (laat staan wedstrijden) gegeven.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #185 Gepost op: 13-11-2013, 22:13:20 »
ach gezien het huidige selectie beleid (De Jong en Cillessen, 3 fatsoenlijke wedstrijden gespeeld) hebben we er toch niks te zoeken.
Kan je m.b.t aankomende oefenwedstrijden geen ongelijk geven, maar het zijn maar oefenwedstrijden.. en aangezien we nu best veel blessures hebben laat het zien dat we er niks te zoeken hebben als er geen mensen fit zijn. (maar laten we hopen dat dat op het WK zou wel is want dan hebben we een prima basisteam, kom ik zo op terug).

Overigens had ik ipv Cilessen voor Krul gekozen in de basis, die heeft afgelopen zaterdag de wedstrijd van zn leven gekeept met veertien! reddingen, waardoor Newcastle uit bij Tottenham 0-1 won.

In de spits hebben we niks beters, de tijden dat we Kluivert, Van Basten, Bergkamp, Van Nistelrooij voortbrachten lijkt voorbij. Huntelaar gebleseerd, van Persie geblesseerd, Kuijt is geblesseerd, Bas Dost is geblesseerd, Van Wolfswinkel zelfde verhaal, Luc de Jong speelt niet, Locadia is nog te licht maar gaat vanwege blessure Matavs tot de winter alles spelen en Zivkovic is ook veel te licht. Die laatste 2 zie ik nog wel potentie in overigens.

Bij blessures van al die spitsen kom je al snel uit bij Siem de Jong (ja of iemand als Maik van Duinen..) de topscoorders van de Eredivisie waren de laatste jaren ook geen Nederlander (behalve Bas Dost en Huntelaar).

Maar goed.. mits iedereen fit is dit de basis (ongeveer)

Stekelenburg, Krul of Vorm

Janmaat/v.d Wiel Indi/Vlaar De vrij/Bruma Blind/Pieters

De jong / Strootman

Sneijder/v.d Vaart

Lens Van Persie Robben

Dat basisteam is volgens mij niet veel minder dan het team dat de WK finale speelde, behalve achterin wellicht. Van Persie en Robben hebben nog meer ervaring opgedaan en met Lens heb je op zich een prima andere buitenspeler.

Middenveld Strootman de Jong, de Jong was er al bij en Strootman wordt alleen maar beter. Strootman is naar mijn idee ook niet minder dan het duo Van bommel/De Jong. V.d Vaart en Sneijder mits fit ook nog steeds erbij.

Dan achterin, Vlaar is een zekerheid die is ook captain van Aston Villa en met een wat jongere speler ernaast vind ik dit duo niet minder dan Matthijsen/Heitinga. Rechtsback hebben we met Janmaat en v.d Wiel 2 prima spelers staan elk met hun eigen kwaliteiten (v.d Wiel speelt ook steeds meer wedstrijden en was er op dat WK ook al bij) alleen linksback blijft een probleem. Ik zou daar de opgeleefde Pieters neerzetten die goed staande blijft in de  Premier League..

Dus kwartfinale moet haalbaar zijn :)
« Laatst bewerkt op: 13-11-2013, 22:17:11 door Mollenvanger-MV »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #186 Gepost op: 13-11-2013, 22:17:10 »
Ik vind dat Van gaal de verdediging nog niet goed heeft staan. Dat gaat ons probleem worden op wk Met Robben en Persie zijn we voorin sterk. maar er hoeft er maar 1 weg te vallen door blessures en je levert heel veel kwaliteit in
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #187 Gepost op: 13-11-2013, 22:20:09 »
Ik vind dat Van gaal de verdediging nog niet goed heeft staan. Dat gaat ons probleem worden op wk Met Robben en Persie zijn we voorin sterk. maar er hoeft er maar 1 weg te vallen door blessures en je levert heel veel kwaliteit in
::jaja:: klopt, maar zeiden we dat ook niet over van Bronckhorst Mathijssen Heitinga? Toen Ooijer ineens in moest vallen tegen Brazilië dacht iedereen ojeej.. als dat maar goed gaat. Maar inderdaad t is nog te experimenteel achterin. Dinsdag speelt ineens het duo Veltman en Vlaar tegen Falco ofzo..

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #188 Gepost op: 13-11-2013, 22:22:46 »
Toen Van Gaal Veltman selecteerde had ik in eerste instantie echt ... wie is dat?! ??? ;D

Als Cilessen een kans krijgt, waarom niet Mulder? Voor het WK zullen wel Krul, Vorm en Stekelenburg meegaan (meest ervaren), maar als je Cilessen en Zoet een kans geeft, selecteer dan ook Mulder een keer.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #189 Gepost op: 13-11-2013, 22:25:19 »
We kunnen ze ook allemaal meenemen - en dan spelen met 2 keepers tegelijk! 
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #190 Gepost op: 13-11-2013, 22:25:49 »
Toen Van Gaal Veltman selecteerde had ik in eerste instantie echt ... wie is dat?! ??? ;D

Als Cilessen een kans krijgt, waarom niet Mulder? Voor het WK zullen wel Krul, Vorm en Stekelenburg meegaan (meest ervaren), maar als je Cilessen en Zoet een kans geeft, selecteer dan ook Mulder een keer.

Helemaal met je eens Daisy
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #191 Gepost op: 13-11-2013, 22:26:49 »
We kunnen ze ook allemaal meenemen - en dan spelen met 2 keepers tegelijk! 
::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #192 Gepost op: 13-11-2013, 22:27:56 »
We kunnen ze ook allemaal meenemen - en dan spelen met 2 keepers tegelijk! 
Of met een vierkante bal?  ;D Maar misschien eens voorleggen aan Blatter. Zeg was dat niet die man die..


Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #193 Gepost op: 13-11-2013, 22:33:17 »
We kunnen ze ook allemaal meenemen - en dan spelen met 2 keepers tegelijk! 

Goed plan.
En dan alle spelers die meegaan geen contract meer laten hebben met een club, dan zijn we van een hoop gezeur af.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #194 Gepost op: 14-11-2013, 08:31:07 »
Wij gaan die sport helemaal vernieuwen ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #195 Gepost op: 14-11-2013, 13:39:17 »
Wij gaan die sport helemaal vernieuwen ::ok::

::ok:: Goed plan.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #196 Gepost op: 15-11-2013, 23:08:36 »
Uitslagen heenwedstrijden play-offs WK ticket Europa:

Portugal - Zweden: 1-0
IJsland - Kroatië: 0-0 (zware blessure voor Ajax Sigtorsson dreigt)
Griekenland - Roemenië 3-1 (Sorry Mloesje  ::hug::)
Oekraïne - Frankrijk: 2-0 (de grote verrassing!)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #197 Gepost op: 15-11-2013, 23:09:24 »
voor al die 2-0 overwinning van Oekraine vind ik verassend maar ook best wel leuk eigenlijk
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #198 Gepost op: 15-11-2013, 23:12:51 »
Frankrijk :o Zweden  :(

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #199 Gepost op: 15-11-2013, 23:41:53 »
Oef, tegenvaller voor Frankrijk. Maar het verbaast me niet echt. Ik heb ze afgelopen jaar in het Stade de France weinig fatsoenlijke wedstrijden zien spelen... Toch had ik had gehoopt dat ze het zonder de zeer matige Benzema in de spits beter zouden doen. Helaas. Hopelijk kunnen ze het in Frankrijk nog rechtzetten, maar veel vertrouwen heb ik er niet in.

Ook jammer van Zweden trouwens, maar die geef ik thuis nog wel een kans. 1-0 valt nog wel te repareren.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.