Auteur Topic: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers  (gelezen 33719 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Gepost op: 4-09-2011, 16:55:10 »
Art heeft toegezegd jullie vragen te beantwoorden over Fort Boyard.

Over een week of 2 zal hij hier langskomen, dus plaats hier alles wat je nog wil weten over het programma!

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #1 Gepost op: 5-09-2011, 18:36:39 »
Wat vind je leuker: presenteren, of als deelnemer aan een spel deelnemen?

Mensen kennen je van beide, inmiddels
« Laatst bewerkt op: 5-09-2011, 19:16:19 door Dolfie, Reden: bug in inlog »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #2 Gepost op: 5-09-2011, 19:48:44 »
Had je een bepaald favoriet team, naast dat je elke aflevering een team 'verplicht' steunde?
...óf niet!

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #3 Gepost op: 5-09-2011, 21:07:40 »
Zaten er opdrachten bij die je zelf nooit zou doen? Waren er opdrachten die je stiekem zelf graag had willen doen (zoals het bungee jumpen in aflevering 1)?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #4 Gepost op: 5-09-2011, 21:22:05 »
Art is dat jeuken in je haar een tik? Of zie ik nu iets wat niemand weet.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #5 Gepost op: 5-09-2011, 21:23:11 »
Waar zijn de raadseltjes gebleven ? En waarom is ervoor gekozen om dit weg te laten ?
« Laatst bewerkt op: 5-09-2011, 21:29:54 door niekypsv »
You'll never walk alone

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #6 Gepost op: 5-09-2011, 21:29:16 »
Op twitter verscheen nogal wat negatieve kritiek. De vergelijking met de serie afleveringen van 20 jaar geleden werd vaak gemaakt. Hebben jullie naar die serie gekeken, en wat vonden jullie van die kritiek?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #7 Gepost op: 5-09-2011, 21:47:50 »
Heeft het WIDM-avontuur van jou een andere presentator gemaakt? Wat heb je veranderd aan je manier van of opvatting over presenteren vanwege WIDM (en kun je misschien iets specifieks aanwijzen dat we als kijker kunnen herkennen daarin)?

Als je één ding aan het programma mocht veranderen - maakt niet uit wat - wat zou dat dan zijn?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline ComFORTabel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #8 Gepost op: 6-09-2011, 23:34:14 »
Art,
Waarom is gekozen voor deze opzet van het spel? Er zijn veel (internationale) versies van Fort Boyard. Maar in deze versie kan de kijker niet echt meedoen. Geen raadsels, aanwijzingen en niet de spanning of de munten wel of niet zullen vallen. Mocht er een tweede serie komen, wat zou je dan willen veranderen aan het programma? Voor de rest doe je het fantastisch hoor! Verheug me op de tweede aflevering!

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #9 Gepost op: 7-09-2011, 16:54:26 »
Art,

Waarom die dwergen? ze zijn zwaar irritant en voegen niets toe.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #10 Gepost op: 10-09-2011, 20:29:59 »
Hoi Art!
Hoe lang hebben de opnamens plaatsgenomen?
« Laatst bewerkt op: 10-09-2011, 20:31:51 door Nîcky »

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #11 Gepost op: 12-09-2011, 21:27:04 »
Waarom werd er zo vrij omgegaan met de regels?

1) Zowel Negativ als Daryl waren niet binnen de tijd terug. Negativ zat vast in het riool, maar Daryl was ook overduidelijk te laat met de breinaalden, aangezien het krat al ontploft was. Waarom ging er aan het eind dan maar 1x 50 punten af?

2) Er wordt elke keer aan het begin van de afleveringen gezegd dat er 6 sleutels nodig zijn om de tijgerkooi te openen. Team Wit (rappers) hadden 5 sleutels, maar met 10 seconden aftrek mochten ze toch in de kooi.

Beetje rare gang van zaken. Het lijkt wel of de produktie de spelregels aanpast naar gelang het hun uitkomt. Niet eerlijk en voor de kijkers ook niet leuk!
Daarbij komt nog dat de steeds terugkerende flashbacks heel irritant zijn en de voice-overs (vooral van Gerard) lijken op het o-zo-grappige (maar niet heus) commentaar van Wipe-Out.

Ik had het nooit kunnen denken, maar ik haak af als kijker.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #12 Gepost op: 12-09-2011, 21:28:57 »
Hebben jullie de spellen makkelijker gemaakt voor de Nederlandse versie, of zijn Nederlanders gewoon sterker/sneller dan Fransen? Ik heb de kandidaten nu al verschillende opdrachten zien winnen, die ik op de Franse tv nog nooit heb zien lukken.

Offline Delphin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #13 Gepost op: 17-09-2011, 01:22:59 »
Doe je naast de presentatie ook nog wat achter de schermen voor Fort Boyard(en jouw andere programma's)?

Offline artrooijakkers

  • Erkend Insider
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #14 Gepost op: 18-09-2011, 18:22:03 »
Hallo allemaal!

Dankjewel voor al jullie vragen. Tof om te zien dat jullie zo betrokken zijn bij het programma. Ik zal proberen jullie vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, ook al voel ik me hier niet helemaal thuis. Ik vind dit forum en deze site namelijk juist zo bijzonder omdat jullie hier, zonder inmenging van de makers, op een eerlijke en duidelijke (en meestal respectvolle) manier met elkaar discussieren over de programma's. Dit is DE plek voor betrokken Boyard (of Peking Express, Robinson, WIDM-)fans, en daar hebben wij als makers of presentatoren ons eigenlijk niet mee te bemoeien. (Al is anoniem meelezen natuurlijk nooit verboden... haha!)

Maar nu ik door jullie ben uitgenodigd om hier wat vragen te beantwoorden, ben ik uiteraard zeer vereerd en meld ik me goedgehumeurd voor deze taak. Dank voor de uitnodging dus!

Offline artrooijakkers

  • Erkend Insider
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #15 Gepost op: 18-09-2011, 18:28:24 »
Wat vind je leuker: presenteren, of als deelnemer aan een spel deelnemen?

Mensen kennen je van beide, inmiddels

Dat is een moeilijke vraag. Toen ik hoorde dat Fort Boyard terugkwam, verheugde ik me er behoorlijk op. Niet lang daarna werd ik door de AVRO benaderd voor het programma en, om eerlijk te zijn, ging ik er toen vanuit dat dat was om te vragen of ik mee wilde doen. En dat leek me wel wat. Want ook voor mij is Fort Boyard jeugdsentiment. Maar ja, ik werd gevraagd om het te presenteren en dat is natuurlijk ook verre van verkeerd. Ook al is je rol dan anders, omdat je de opdrachten niet hoeft uit te voeren, maar moet uitleggen. Dus was het soms wel lastig wanneer ik iemand uit mijn team zag klooien. Mijn vingers jeukten af en toe om in te grijpen en zelf die opdracht te doen.

Offline artrooijakkers

  • Erkend Insider
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #16 Gepost op: 18-09-2011, 18:31:17 »
Had je een bepaald favoriet team, naast dat je elke aflevering een team 'verplicht' steunde?

Nee, niet echt. Ik heb erg gelachen met de rappers, genoten van het fanatisme van het musicalteam, me verbaast over de stoerheid van de modemeiden, gezellig geouwehoerd met de gasten uit het filmteam, vol trots gekeken naar de sportieve GTST-ers en voelde natuurlijk een band met het WIDM-team, als oud-deelnemer van Wie is de Mol.

Kortom, elk team had weer iets anders en, ondanks de lange dagen en het heftige opnameschema, was het een mooie ervaring met hen allemaal te mogen filmen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #17 Gepost op: 18-09-2011, 18:34:21 »
Leuk! Alvast bedankt voor je antwoorden, Art!
Ich bin ein Bärliner!

Offline artrooijakkers

  • Erkend Insider
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #18 Gepost op: 18-09-2011, 18:35:29 »
Zaten er opdrachten bij die je zelf nooit zou doen? Waren er opdrachten die je stiekem zelf graag had willen doen (zoals het bungee jumpen in aflevering 1)?

Er waren zeker opdrachten waarbij ik even had moeten slikken voordat ik eraan was begonnen. Opdrachten met spinnen, slangen, muizen en schorpioenen zouden zeker niet mijn favoriet geweest zijn. Maar ik denk dat mijn fanatisme (en het feit dat ik een slechte verliezer ben) groter zou zijn dan mijn angst en dat ik ze dus wel zou doen.

En over het bungeejumpen? Daar zou ik me vrijwillig voor hebben aangemeld. Dat soort adrenaline-opdrachten zou ik heel graag hebben gedaan. Laat mij maar klimmen, onder water springen, bungeejumpen, over een koord lopen etcetera. Ha! Als je goed kijkt, zul je mij bij dat soort opdrachten soms ook een heel klein tikkie chagrijnig zien kijken. Gewoon, omdat ik het liefst zelf die cel was ingelopen.

Offline artrooijakkers

  • Erkend Insider
Re: Stel hier je vragen aan.............: Art Rooijakkers
« Reactie #19 Gepost op: 18-09-2011, 18:36:57 »
Art is dat jeuken in je haar een tik? Of zie ik nu iets wat niemand weet.

Haha, dat zou best kunnen. Ik heb zelf namelijk niet in de gaten dat ik dat doe. Zal er vanaf nu opletten...
Het is in ieder geval geen geheime aanwijzing of zo...