Auteur Topic: MolMail 2012  (gelezen 179743 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: MolMail 2012
« Reactie #300 Gepost op: 10-01-2012, 18:43:22 »
Ik ben hier ook niet blij mee.
Het is wel een trend. Andere programma's doen het ook.
Jammer dat de AVRO en WIDM mee doet...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: MolMail 2012
« Reactie #301 Gepost op: 10-01-2012, 18:44:01 »
Wat Jonne zegt, tegelijk gepost. Loos alarm dus.

Dan vind ik het nog steeds een slecht idee. De lol (in ieder geval voor de molloten) van het programma is juist dat iedereen tegelijk het ziet, en dat daarna de bom barst. :D
Ik zie echt geen toegevoegde waarde.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: MolMail 2012
« Reactie #302 Gepost op: 10-01-2012, 18:45:12 »
Dan nog! Waarom zou men dat doen?

Je kijkt de aflevering voor de spanning enzo..

Nu kijk je dus de 1e x het voor de spanning en de 2e x kun je om 21:15 inschakelen want dan is pas de executie. Dat kost dus geheid kijkers voor de donderdagavond.
Dan kunnen ze net zo goede WIDM verzetten naar Woensdag!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: MolMail 2012
« Reactie #303 Gepost op: 10-01-2012, 18:45:37 »
Dan zal er wel een hint inzetten, met een klein detail dat anders is op Woensdag dan op Donderdag of zoiets?

Ik zou er niet vanuit gaan dat er een doel zit achter deze krankzinnige actie.

Offline Mollerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mand!
Re: MolMail 2012
« Reactie #304 Gepost op: 10-01-2012, 18:46:01 »
Zelfs als de executie tot donderdag wordt bewaard, vind ik dit een waardeloze zet van de Avro. Mensen zullen waarschijnlijk alsnog wel een tweede keer kijken, maar die kijken dan puur nog om te zien wie er uit gaat. Ik hoop dat het werkelijke kijkplezier van de kijkers ook nog iets betekent voor de hoge meneren aldaar. Het is allemaal goed bedoeld, maar het schopt de boel flink in de war. Betekent dus ook dat ik dit forum donderdag maar even met rust moet laten, wil ik niet tegen spoilers aanlopen.  ::niet-ok::

Offline Exspecto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Ik zoek naar het onverwachte"
Re: MolMail 2012
« Reactie #305 Gepost op: 10-01-2012, 18:46:56 »
Ik zou er niet vanuit gaan dat er een doel zit achter deze krankzinnige actie.
Das waar.

Dit is duidelijk een nee... ::niet-ok::
"Tunnelvisie vermoordt je inzicht"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolMail 2012
« Reactie #306 Gepost op: 10-01-2012, 18:48:31 »
Ja, ben ik het wel mee eens hoor Jonne.

Het heeft echter wel gevolgen voor het invullen van de pool. De afvaller kun je namelijk gaan invullen naar aanleiding van hetgeen je gezien hebt in de aflevering, je kan zien wie er een vrijstelling heeft gewonnen dan wel een joker, en ook andere vragen uit de pool hoef je online maar af te kijken.

Dus funest voor de pool. Tenzij die op nul wordt gezet vor aflevering 2 en vanaf volgende week op woensdag bijtijds wordt gesloten.

Ik hoop echter dat de AVRO dit plan gaat intrekken.

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: MolMail 2012
« Reactie #307 Gepost op: 10-01-2012, 18:48:35 »
De enige hint die ik er nu in door zie werken is de -1

Ik ben hier ook niet blij mee.
Het is wel een trend. Andere programma's doen het ook.
Jammer dat de AVRO en WIDM mee doet...
Een trend kan een trend zijn, maar soms is het beter om je aan een trend te onttrekken. Bewijs dat je het niet nodig hebt en ik denk dat WIDM met 2.1 miljoen kijkers bij de 1e aflevering en een stijgende lijn qua kijkers over de afgelopen seizoen dit niet nodig heeft. Het werkt fouten en gevallen zoals vorig jaar met excecutie Miryanna in de hand m.i.
Ik bedoel als alle omroepbazen de waal in springen dan hoef jij er nog niet achteraan te springen. WIDM is een programma van een hele andere klasse als Uit de Kast of de tvkantine.
WIDM krijgt voor elkaar wat bijna geen 1 programma voor elkaar krijgt, indirecte interactie met het publiek. Ondanks het niet live is storten honderdduizenden mensen zich toch elke week weer op diezelfde vraag Wie is de mol en proberen de mol te ontmaskeren.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: MolMail 2012
« Reactie #308 Gepost op: 10-01-2012, 18:51:53 »
iedereen die zich druk maakt over de pool zegt eigenlijk van ja die woensdag is een prima idee hoe pakken we dan die Pool aan?

Come on mensen...

die woensdag is het allerslechtse idee in al die jaren van WIDM!

maak je daar nu een druk om!

Die Woensdag moet men SCHRAPPEN!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolMail 2012
« Reactie #309 Gepost op: 10-01-2012, 18:52:30 »
 ??? Op z'n minst een rare move. Als je gaat kijken wil je ook meteen weten of en wie er afvalt. Dat maakt het spannend. Voor de pool is het inderdaad niet handig, die dient nu gesloten te zijn voordat de aflevering online te zien is.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: MolMail 2012
« Reactie #310 Gepost op: 10-01-2012, 18:52:59 »
iedereen die zich druk maakt over de pool zegt eigenlijk van ja die woensdag is een prima idee hoe pakken we dan die Pool aan?

Come on mensen...

die woensdag is het allerslechtse idee in al die jaren van WIDM!

maak je daar nu een druk om!

Die Woensdag moet men SCHRAPPEN!
eens en over de pool volgt heus nog wel een beslissing van de crew. Laten we die rustig afwachten ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: MolMail 2012
« Reactie #311 Gepost op: 10-01-2012, 18:54:18 »
Ik hoop echter dat de AVRO dit plan gaat intrekken.

Ik heb Teun gecontacteerd. Ben benieuwd wat hij van het idee vindt en of ie er iets aan kan doen.

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: MolMail 2012
« Reactie #312 Gepost op: 10-01-2012, 18:56:17 »
even wat anders. ik ben bezig met de molmailquiz en weet zeker dat ik het goede antwoord heb. maar als ik het intik geeft ie aan dat de site niet bestaat.

wie heeft dat ook?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: MolMail 2012
« Reactie #313 Gepost op: 10-01-2012, 19:00:25 »
Ik snap dat het niet leuk is, maar sommige reacties vind ik wat overdreven. Ik ga gewoon vol spanning woensdag al kijken  :D
...óf niet!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: MolMail 2012
« Reactie #314 Gepost op: 10-01-2012, 19:02:36 »
Ik ben het ermee eens dat dit een rare move is van de AVRO. Hopelijk lukt het Teun om het te stoppen.
Zelfs al zouden we de pool met 24 uur vervroegen.. het is niet zeker of de aflevering wel exact om half negen op de site staat. Kijk maar naar vandaag: de molmailfilmpjes stonden al uren voordat de molmail werd verzonden al op de site. Hoe vroeg moet de pool dan gesloten worden?
Daarnaast gaat het ook ten koste van het gezamenlijk kijken op donderdagavond. Een deel zal het op woensdag al gezien hebben, een ander deel ziet donderdag pas voor het eerst de aflevering. Om dan niet gespoild te worden kan je beter niet meer gezamenlijk gaan kijken in de chat.

Go Teun, stop deze onzin!
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: MolMail 2012
« Reactie #315 Gepost op: 10-01-2012, 19:03:11 »
Ik bekijk in ieder geval m'n poolantwoorden nog even, mochten jullie besluiten die pool morgen al dicht te gooien  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolMail 2012
« Reactie #316 Gepost op: 10-01-2012, 19:04:53 »
Het gaat ze zo veel kijkers kosten.. Ik snap niet waarom ze dit doen  ::ohno:: Doe dan een 1 minuut samenvatting zonder enige spoiler..

Maar veel mensen kijken achteraf gewoon wie eruit is, die gaan dan wat anders kijken..

Zonde..  ::ohno::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline jonne17

  • Winnaar WIDM-pool 2013
  • Forumlid
Re: MolMail 2012
« Reactie #317 Gepost op: 10-01-2012, 19:07:08 »
Ik heb in ieder geval Art even geantwoord op Twitter.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: MolMail 2012
« Reactie #318 Gepost op: 10-01-2012, 19:08:08 »
vind het zelf ook een grote faalactie van de avro, maar ergens vind ik de reacties hier op het forum ook wel grappig.
Je zou juist verwachten dan molloten het liefst z.s.m. de volgende aflevering zien

Haha ja dat heb ik ook een beetje hoor. Wat een geklaag...

Okay, je verandert sowieso van mening gedurende een aflevering... ik weet nog dat ik een keer van Arjen als mol ben afgestapt hoewel ik daarvoor toch echt overtuigd was van zijn mol-zijn. Hij deed die aflevering dan ook echt alles goed.

Dat betekent dus een iets ander leventje als molloot. Je kan woensdag al je visies wijzigen, vooruitlopend op de executie van donderdag. Alla.

Vele molloten zijn toch al elke dag theorieen aan het uitwisselen. Je kan dit als extra dimensie erbij zien. Zoals in het verleden opeens de Molmail werd toegevoegd aan ons palet van discussieonderwerpen ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolMail 2012
« Reactie #319 Gepost op: 10-01-2012, 19:08:36 »
Irritante actie van de AVRO. Regel je al weken van tevoren dat je op donderdagavond vrij bent, en dan zenden ze het al grotendeels een dag eerder uit.  ::niet-ok::

Het leuke van Wie is de Mol is juist de gezamenlijke speurtocht en de discussies en spelletjes er om heen. Dat wordt op deze manier lastiger. Hopelijk blijft dit bij een eenmalige actie van de AVRO.