Auteur Topic: Arijan van Bavel  (gelezen 8228 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Arijan van Bavel
« Gepost op: 18-10-2011, 22:45:01 »


Arijan van Bavel, beter bekend onder zijn artiestennaam Adje, groeide op in een katholiek gezin in het Brabantse Molenschot. Toneel spelen zat er bij hem al vroeg in. Als kleine jongen speelde hij al vaak zelfbedachte toneelstukjes samen met zijn jongere zus. Op twaalfjarige leeftijd begon hij als jeugdspeler bij de musicalwerkgroep voor jonge talenten Star, onder leiding van Frank Sanders.

In 2003 studeerde Arijan af als dramatherapeut aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) in Nijmegen. Hierna ging hij studeren aan de Kleinkunst Factory in Tilburg. Vanaf zijn 18de werkte hij op de Efteling in bij de afdeling entertainment. Vanaf 2000 tot 2005 speelde hij de rol van Appie Janssen bij De Enige Echte Efteling Fanfare (afkorting: DEEEF). In dat zelfde jaar richtte Arijan de Zingende Decoupeerzaag op. De onderneming groeide in vogelvlucht binnen de kortste keren leverde de Zingende Decoupeerzaag per seizoen producties aan circa 5 tot 8 parken in Nederland.

In 2004 heeft Arijan Adje ontwikkeld. Met dit typetje maakte hij een theatervoorstelling. Omdat deze voorstelling niet van de grond kwam, stuurde hij een mail gestuurd naar het televisieprogramma “Mooi! Weer De Leeuw!”. “Lieve Paul, ik ben Adje en wij zouden graag een liedje spelen voor onze dirigent die 40 jaar bij de vereniging zit.” Toen de wens door De Leeuw behandeld werd ontstond er tussen Adje en zijn compagnon Theo verwarring over de dirigent. Want zat deze nu 40 jaar bij de vereniging of was hij 50 jaar geworden? Adje kwam er niet meer uit en De Leeuw besloot dat Adje samen met Theo en de leden van de Zingende Decoupeerzaag de week erna maar terug moesten komen voor het liedje voor de dirigent.

Thuisgekomen na de opname had De Leeuw wel zijn vragen over de echtheid van Adje en besloot op onderzoek uit te gaan. Al snel kwam hij erachter dat achter Adje eigenlijk acteur Arijan van Bavel schuil gaat. Besloten werd om de site van de Zingende Decoupeerzaag offline te zetten. En werd besloten dat de Leeuw de act van Adje gewoon met hem meespeelde. Het publiek was dan ook in eerste instantie niet op de hoogte en men liet het publiek dan ook in de waan over het echte verhaal van Adje. De Volkskrant onthulde uiteindelijk wie Adje werkelijk was. Adje werd De Leeuws vaste sidekick en ondersteunde hem bij het vervullen van wensen.

Na een tijdje kreeg Adje een eigen item in het programma met de naam Adje’s A-team. In Adje’s A-team konden kijkers vrienden worden met Adje. Daarvoor konden kijkers een mailtje sturen met daarin een wens of opdracht die ze graag met Adje zouden uitvoeren. De wensen en vragen werden dan uitgezocht en mensen die gekozen werden mochten indien zij waren uitgekozen naar de studio komen. Adje heeft in Adje’s A-team dan ook allerlei opdrachten vervuld van verkleed als witte boon in tomatensaus springen tot sumo worstelen. Arijan was nooit op de hoogte van de wensen er werd er tijdens de opnames mee geconfronteerd zodat hij kon improviseren.

Op 29 mei 2010 was de allerlaatste uitzending van Mooi! Weer de leeuw, hierna stopte de de samenwerking tussen Van Bavel en de Leeuw.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline clld

  • Forumlid
Re: Arijan van Bavel
« Reactie #1 Gepost op: 25-11-2011, 10:46:00 »
Leuke kandidaat, maar van alle deelnemers toch wel de minst interessante. Ik was er niet heel erg rouwig over toen hij afviel. (En de emotionele reactie van de overige "pelgrims" was op de aankondiging van Arijans vertrek ook wel een beetje lauwtjes, "he, jammer joh!", haha.)

Hoewel op voorhand wel duidelijk was dat Arijan het niet van zijn fysiek of intelligentie zou moeten hebben, viel zijn rol in de groep me desondanks toch een beetje tegen. Je verwacht van hem toch ergens dat hij een beetje humor toevoegt; of dat hij de sympathieke underdog is waar de rest graag mee optrekt omdat ze hem wel een relaxte gozer vinden en niet zien als een concurrent. Maar dat alles had Arijan ook niet echt, helaas. Hij was vaker de manke zielepoot dan de leuke/warme/gezellige reisgenoot. Blijkbaar functioneert hij toch het beste in de rol van gewillig lijdend voorwerp van een beroeps-grappenmaker als Paul de Leeuw.

Desalniettemin vond ik het leuk dat hij meedeed, en heeft hij me ook een aantal keer positief verrast, (met dat melken, en "ome Sjaak" ofzo bijvoorbeeld, haha!) Arijan, bedankt!
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Arijan van Bavel
« Reactie #2 Gepost op: 25-11-2011, 11:28:47 »
Tja..
Had niet echt iets met deze kandidaat.
Heb eerlijk gezegd het programma met een half oog gekeken, maar mja. Ik kreeg sterk de indruk dat ze hem nog even positief wilden belichten voor hij eruit vloog.
Hij bakte er sws wel weinig van ondanks de zogenaamde 'onderschattingsfactor' en ook het wisselkoersspel pakte hij totaal verkeerd aan..( Op mensen afstappen en zeggen: 'You don't want to exchange?' .. Hoezo socially awkward..  ::) )

Ik zie liever de andere kandidaten verder komen, als ik nogmaals ga kijken that is..
(Deze aflevering ging wel maar de vorige vond ik enorm saai en wel erg om bijbelse thema's draaien eerlijk gezegd (de 10 geboden in t Grieks uit je hoofd leren..Seriously?! wtf..  :o  ::rofl:: )
« Laatst bewerkt op: 25-11-2011, 11:33:06 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline clld

  • Forumlid
Re: Arijan van Bavel
« Reactie #3 Gepost op: 25-11-2011, 19:49:26 »
Haha, ik heb net het "Rode Pet Pelgrim" spel gespeeld, en ik neem mijn opmerking over het niet-grappig zijn van Arijan graag terug! ::tandpastasmiley::


(Deze aflevering ging wel maar de vorige vond ik enorm saai en wel erg om bijbelse thema's draaien eerlijk gezegd (de 10 geboden in t Grieks uit je hoofd leren..Seriously?! wtf..  :o  ::rofl:: )

En dat terwijl de bijbelse tien geboden niet eens in het Grieks waren opgeschreven... ;)
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Arijan van Bavel
« Reactie #4 Gepost op: 25-11-2011, 19:59:22 »


(Deze aflevering ging wel maar de vorige vond ik enorm saai en wel erg om bijbelse thema's draaien eerlijk gezegd (de 10 geboden in t Grieks uit je hoofd leren..Seriously?! wtf..  :o  ::rofl:: )
Het leek bij Arjen wel een soort goedmakertje ten opzichte van zijn optredens bij Paul de Leeuw. Leek wel of ze hem wilden neerzetten als iemand die helemaal niet de sul is zoals ie bij Paul altijd werd neergezet.

Maar ik zag hem eerlijkgezegd ook PC niet winnen.

@Supernova, klopt het dat jij seizoen 1 niet hebt gezien/gevolgd? Maak ik een heel klein beetje uit je reactie op. Ik kan me vergissen, natuurlijk.

« Laatst bewerkt op: 25-11-2011, 20:01:01 door Bodejos »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Arijan van Bavel
« Reactie #5 Gepost op: 25-11-2011, 20:01:53 »
Ik ben ooit met school bij een voorstelling van Adje van hem geweest, was best leuk trouwens...

Ik wou iets zeggen over Adje waarbij ik dit als voorbeeld wou gebruiken, maar ik ben het vergeten  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Arijan van Bavel
« Reactie #6 Gepost op: 26-11-2011, 09:49:12 »
Die koeienstal van zijn oom ken ik ;D
maar voor de rest vond ik hem inderdaad niet zo boeiend als kandidaat. 1x mazzel met de sleutel gehad en daarna is het voorbij voor Arijan ::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Arijan van Bavel
« Reactie #7 Gepost op: 26-11-2011, 19:13:09 »
Ik vond Arijan wel de smaakmaker onder de kandidaten :)

::zwaai:: Arijan
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.