Auteur Topic: Mohammed Chaara  (gelezen 14046 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Mohammed Chaara
« Gepost op: 26-10-2011, 14:47:15 »


Mohammed Chaara werd geboren in Amsterdam als oudste in een gezin van tien kinderen. Hij volgde de mavo op Scholengemeenschap Watergraafsmeer. Na de mavo begon hij aan de mbo-opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening, maar toen hij de aanbieding kreeg om in de soapserie Goudkust te gaan spelen was de keuze snel gemaakt. Mohammed onderbrak zijn studie en startte een acteercarriere als Samir Amarani.

Daarna speelde hij onder meer in Spangen, Costa!, Hartslag I en II en had een rolletje in Baantjer. Zijn grote doorbraak kwam echter in de film Shouf Shouf Habibi!, waarin hij de rol van Mussi op zich nam. Ook in de tv-serie die op de film volgde deed hij mee in dezelfde rol. Behalve in Shouf Shouf Habibi! speelde Mohammed ook in de films Oesters van Nam Kee,  Het Schnitzelparadijs en Nachtrit. Daarnaast presenteerde hij voor de NPS en de Amsterdamse zender AT5.

Mohammed is overtuigd moslim en staat bekend als een goede prater met een pittige mening. Vandaar dat hij van tijd tot tijd uitgenodigd wordt door praatprogramma’s als Pauw en Witteman als het gaat om vraagstukken rondom integratiebeleid, problemen met Marokkaanse jeugd, zwarte scholen en andere onderwerpen die te maken hebben met Marokkanen in Nederland.

In Amsterdam in Mohammed bovendien bekend van Project Paspoort, een serie lessen voor de basisschool waarin de acteur kinderen aan het denken zet over hun toekomst. Hij fungeert daarin zelf als gastdocent.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #1 Gepost op: 27-10-2011, 20:18:02 »
Leuk dat ie meedoet  ::bravo:: Toch maar weer kijken dit seizoen.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #2 Gepost op: 13-11-2011, 18:14:47 »
Hij viel bijna af en toch had ik Manuela verwacht had dat ook in de pool gezet gelukkig mocht Mohammed blijven en had de piramide sneller af dan Manuela!

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #3 Gepost op: 14-11-2011, 18:12:31 »
Hij is wel fatsiger geworden sinds Shouf Shouf.
When life knocks you down, fight back!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #4 Gepost op: 25-11-2011, 11:46:02 »
Heb niks met deze man tot nu toe.
Spreekt niet tot de verbeelding, voegt weinig toe, geen teamplayer..
Voor jezelf gaan is prima op een bepaald moment maar hij begint er wel erg vroeg mee mijns inziens.  ::)

Leuk dat hij zijn kennis van het Arabisch kan benutten (wederom een voordeel voor slechts 1 kandidaat  ::) What's up with that?!) maar dat lijkt hij vooral te doen om zichzelf een voordeel/ voorsprong te geven en niet te denken in algemene termen of waar het de groep ook goed kan doen.
(Zie ook redenatie omtrent behoud van sleutel).

Vind dat hele sleutel gedoe trouwens sws maar zo zo.. Veel te veel voordeel voor 1 kandidaat zeker als die langere tijd in de winnende ploeg blijft, oneerlijk tegenover anderen m.i. - er zou dan op zijn minst gemaximeerd moeten worden hoe lang je zo'n sleutel in bezit hebt mijns inziens voor je hem aan een ander doorgeven moet.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #5 Gepost op: 25-11-2011, 15:13:47 »
Wat die sleutel aangaat: had hij niet de sleutel aan iemand van de verliezers, om dan af te spreken dat die hem na gebruik weer aan hem zou teruggeven?
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #6 Gepost op: 25-11-2011, 15:27:04 »
Vroeg ik me ook al af. Denk dat ze er wel bij de spelbedenkers over hebben nagedacht - dus vast een regel dat je niet de sleutel door mag geven aan degene die hem aan jou gaf.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #7 Gepost op: 26-11-2011, 00:35:36 »
Waarom zou hij de sleutel niet voor zichzelf houden? Voor zover ik het begrijp mag je de sleutel maar een keer gebruiken (of voor iemand anders inzetten), dus ik denk dat iedereen in zijn positie hetzelfde gedaan zou hebben.
« Laatst bewerkt op: 26-11-2011, 00:37:49 door Mloesje »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #8 Gepost op: 26-11-2011, 09:47:03 »
Mee eens Mloesje, ik zou hem ook gewoon voor mezelf houden.
Zijn kennis van het Arabisch brengt hem ver... maar heeft hij daar in Jeruzalem wat aan ? Ik neem aan dat ze niet door de Moslim wijk gaan ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #9 Gepost op: 26-11-2011, 10:19:15 »
Tot dusver speelt ie het slim. Hij kan handig gebruik maken van zijn talenkennis, heeft het geluk in het winnende team te zitten. Dus nogal wiedes dat ie de sleutel niet inzet, noch aan een ander iemand geeft. Het is natuurlijk wel ieder voor zich uiteindelijk. Zou jij om in WIDM-termen te praten als je een vrijstelling op zak hebt, die ook aan iemand anders meegeven? Tuurlijk niet, die hou je mooi voor jezelf.

En toch weet ik niet zo 1,2,3 of ie het wel tegenover Winston of Arjan kan uithouden. Winston is fysiek de betere en Arjan qua intellect. Dan kun je nog zo'n voorsprong hebben qua taalkennis. Als de anderen je links of rechtsom te slim af zijn haal je de finale als nog niet. Maargoed, voorlopig heeft ie de sleutel nog op zak. En terecht. Zou ik ook gedaan hebben. Maar misschien dat het hem juist de kop gaat kosten. Zit ie de volgende aflevering bijv. in het verliezend team. Goed, dan zal ie wel de sleutel inzetten denk ik zo. Maar daarna.. dan kan het snel afgelopen zijn. Want niemand geeft je meer credits hoewel ie terecht voor zichzelf kiest. Ben benieuwd dus hoever ie weet te komen :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #10 Gepost op: 26-11-2011, 10:20:48 »
je bedoelt Robin ipv arjan neem ik aan ...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #11 Gepost op: 26-11-2011, 17:20:24 »
Denk het ook, Arjan is er immers uit.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #12 Gepost op: 1-12-2011, 22:59:31 »
Mo heeft de gunfactor. (speciaal voor HDD) Hij krijgt de sleutel van Arijan, de informatie van Tipiwan.
Hij heeft dan ook nog eens het voordeel van zijn talenkennis. En hij is slim genoeg om dat niet te delen ::ok::

Deze jongen komt er wel.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #13 Gepost op: 1-12-2011, 23:01:23 »
Mohammed vind ik echt de leukste, houden die sleutel Mo!  ::boogie::
Tell me what your telescope says

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #14 Gepost op: 2-12-2011, 15:04:05 »
Mo heeft de gunfactor. (speciaal voor HDD)

 ::rofl::

--

Had vooraf niet gedacht dat hij al te ver zou komen - maar hij heeft wel erg veel voordeel dat hij de taal spreekt  :o Ja, dan wil je hem wel als teamgenoot  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #15 Gepost op: 2-12-2011, 20:43:55 »
Mijn favoriet, dus hoe langer hij de sleutel heeft hoe beter. Zeker nu mijn andere favoriet Cystine eruit ligt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #16 Gepost op: 5-12-2011, 14:40:09 »
Mijn verliezende finalist doet het inderdaad heel erg sterk!
Ich bin ein Bärliner!

Offline clld

  • Forumlid
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #17 Gepost op: 9-12-2011, 08:59:33 »
Heel even dacht ik dat hij de sleutel niet in zou gaan zetten. Ik kan me voorstellen dat ik zelf ook zou twijfelen als dit ten koste zou gaan van twee teamgenoten met wie je een sterke band hebt opgebouwd. Maar uiteindelijk toonde Mohamed toch aan dat niets menselijks hem vreemd is. ;)

Ik verwacht dat hij de sleutel gaat doorgeven aan Robin. (Aangenomen dat dit nog mag; kan me voorstellen dat de sleutel sowieso niet tot in de finale mag worden gebruikt.)
« Laatst bewerkt op: 9-12-2011, 09:03:56 door clld »
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #18 Gepost op: 15-12-2011, 22:27:30 »
NOU!  :( Ik wil niet dat Mohammed eruit ligt!  :\'(
Tell me what your telescope says

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Mohammed Chaara
« Reactie #19 Gepost op: 15-12-2011, 22:54:36 »
NOU!  :( Ik wil niet dat Mohammed eruit ligt!  :\'(

::ohno::

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.