Poll

Welk team wint ik hou van Holland?

Team Oranje (van captain Hulpdakdekker)
10 (41.7%)
Team Rood-wit-blauw (van captain Niekypsv)
3 (12.5%)
Linda de mollenvanger
8 (33.3%)
Gelijkspel
3 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 23

Auteur Topic: Ik hou van holland 2.0  (gelezen 233659 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1500 Gepost op: 28-01-2012, 14:54:09 »
Linda is redelijk overstag jongens , dus we gaan vrolijk door :)


R

Waterzuiveringsinstallatiehogedr

Linda is niet overstag :P zie vorige post

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1501 Gepost op: 28-01-2012, 14:55:18 »
ja, maar ik ga nu weg naar vrienden en denk niet dat ik voor morgenavond nog online ben ::)

You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1502 Gepost op: 28-01-2012, 14:57:09 »
ja, maar ik ga nu weg naar vrienden en denk niet dat ik voor morgenavond nog online ben ::)


Ai.. :P dan doen we het zo: het andere team gaat spelen, als een van de andere teamleden mij het bewijs kan leveren mogen jullie alsnog afmaken, (als het andere team klaar is) en anders hebben jullie een mooi aantal van 26 punten :P

Edit: Nieky, jouw redenatie komt in de buurt, maar ik ga eerst nog even verdere hulp inschakelen, je hoort nog van me. Voorlopig blijven 26 punten staan.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2012, 15:05:33 door mollenvanger21 »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1503 Gepost op: 28-01-2012, 15:16:46 »
Moment. Even opheldering over de regels.

Er is dus aangegeven dat er een woord was afgesproken. Het enige punt van discussie lijkt dus te zijn of het woord al dan niet in het groene boekje staat - correct? Blijkbaar zijn hierop enige uitzondering mogelijk, aangezien de redenatie in de buurt komt.

Is mijn aanname dan correct dat wij, met de beginletter, het groene boekje ter hand kunnen nemen - en zoeken naar het langste woord? Voorts dat wij kunnen kijken of we hier op een plausibele manier op kunnen voort bouwen, om wat extra puntjes mee te snoepen. Vervolgens is het dan natuurlijk het meest logisch om het volledige woord maar meteen te posten want de kans is bijkans 0 dat het mis gaat - aangezien het toch al is afgesproken.

Dat maar doen - of maak ik ergens een denkfout?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1504 Gepost op: 28-01-2012, 15:59:50 »
Het spel was denk ik toch leuker geweest, ja, als het woord ter plekke zou ontstaan, dus zonder overleg. Naast dat het spannender is, is dat ook de opzet bij de echte IHVH. En zoals HDD zegt, anders kan je inderdaad gewoon het langste woord bij die letter opzoeken in het GB..
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1505 Gepost op: 28-01-2012, 16:29:08 »
Ja en bij de lijstjesronde was t ook leuker geweest als niemand internet had gebruikt. Dus.....
You'll never walk alone

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1506 Gepost op: 28-01-2012, 16:51:35 »
Ja IHVH is ook een spel wat op internet niet zo kan worden gespeeld als in het echt. Nouja kan wel, maar niemand zal het doen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1507 Gepost op: 28-01-2012, 16:59:09 »
dus dat word een forummeeting ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1508 Gepost op: 28-01-2012, 17:09:37 »
Wanneer gaan we naar de efteling?
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1509 Gepost op: 28-01-2012, 17:10:59 »
Trouwens mollenvanger. Je doet het erg leuk hoor!  De eerste paar rondes waren prima als forumspel. Erg leuk zelfs. Alleen de laatste 2 iets minder, maar das mss een tip voor ihvh 3,0
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1510 Gepost op: 28-01-2012, 18:17:41 »
lijstjes moeten mogelijk kunnen zijn voor dingen die niet -of erg moeilijk- op internet op te zoeken zijn.
Kan zo direct niet een goed voorbeeld verzinnen - maar dat komt door de wijn..  ::hypocriet::

Een spel als het langste woord is een stuk moeilijker - misschien zelfs onmogelijk - om goed op internet uit te voeren. Behalve natuurlijk als iedereen vooraf plechtig belooft geen overleg te hebben - maar met die conditie is elk spel mogelijk  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1511 Gepost op: 28-01-2012, 19:13:26 »
Trouwens mollenvanger. Je doet het erg leuk hoor!  De eerste paar rondes waren prima als forumspel. Erg leuk zelfs. Alleen de laatste 2 iets minder, maar das mss een tip voor ihvh 3,0
Dankjewel :D En ja inderdaad niet elk spel is misschien even geschikt om te spelen, het is voor mij ook proberen(aangezien dit ook mijn eerste forumspel is :)) dus ja dat ik dan soms 'op mn bek kan gaan' met een bepaald spelidee neem ik op de koop toe, aangezien het allemaal proberen is. Ik doe het tenslotte voor jullie, die dol zijn op spelletjes (net als ik trouwens) en zolang jullie er plezier aan beleven beleef ik er ook plezier aan!  :D, en dat is voor mij een belangrijke motivator, zelfs al loopt het af en toe niet zoals het zou moeten.

Toen ik de uitleg van deze ronde postte waren de reacties erg positief, alleen nu blijkt deel 1 in de praktijk niet helemaal te werken, door het gebruik van pb, internet etc. En inderdaad het leukste is als dingen spontaan gebeuren, zo zag ik de ronde ook voor me, maar niet alles wat op papier leuk is, blijkt in het echt te werken :) Overigens het tweede deel van letterbrij wordt wel goed speelbaar. Is het een idee(en jullie moeten eerlijk zeggen of jullie dat een probleem vinden) als we het eerste deel vergeten, en gewoon het tweede deel als de ronde letterbrij zien? :) (dus dat het andere team dit eerste deel niet eens meer speelt, aangezien we dan vermoedelijk in dezelfde situatie belanden?)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2012, 19:16:08 door mollenvanger21 »

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1512 Gepost op: 28-01-2012, 23:26:05 »
We zouden deze woord-maak-ronde ook opnieuw kunnen doen, nu met regel dat je niets afspreekt. Ik weet dat je dat niet na kan gaan, maar kom op, waarom zou je willen vals spelen? Als je er nou 500 euro mee kon wonnen.. :P

En ook namens mij nog, MV, complimenten voor je Linda-schap  ::ok::
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1513 Gepost op: 29-01-2012, 11:00:46 »
Ben het met Jann eens - gehele ronde overspelen lijkt me een goede optie.

Tevens linda je inderdaad tot nu toe vrij goed ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1514 Gepost op: 29-01-2012, 11:08:42 »
Jann, HDD, dank voor jullie positieve reacties :)

Bij deze is het besluit aangenomen om de ronde over te spelen, ik weet niet in hoeverrre iedereen vanavond tijd heeft, maar in deze ronde is mijn rol miniem. Ik stel voor dat het team van HDD begint (stuur hem zo de beginletter) en dat jullie gaan proberen zonder afspraken en zonder internet een woord te maken :) Let op: om er geen onemanshow van te maken, moeten er steeds 2 mensen tussen zitten, voordat je weer een letter mag posten.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1515 Gepost op: 29-01-2012, 11:47:55 »
Prima oplossing! Ik liet me even meezuigen in mijn fanatisme ::schaam::
en tevens dacht ik dat t andere team hetzelfde zou doen,toch D*N?
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1516 Gepost op: 29-01-2012, 12:33:28 »
Om even open kaart te spelen, een korte samenvatting:

We waren er aanvankelijk vanuit gegaan dat we woorden konden rijgen [de bekende hottentottententententoonstelling-rijtjes]. Vervolgens hadden we toch enige twijfel of het gehele woord in het groene boekje moest staan. Ten slotte stelde ik voor om maar ter plekke wat in elkaar te improviseren, aangezien we immers niet elk spel hoefde te winnen.
Daarna zijn we er niet meer inhoudelijk op in gegaan - maar dat kan komen doordat mijn pm's altijd veel te lang zijn ;)

--

Enfin, team - Huddle up!

Onze beginletter is de P.
We hebben de tijd, dus denk rustig en goed na - en post steeds even het volledige woord tot dat punt [in plaats van alleen een letter] - is overzichtelijker  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1517 Gepost op: 29-01-2012, 13:22:28 »
pe

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1518 Gepost op: 29-01-2012, 22:57:42 »
pel

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1519 Gepost op: 29-01-2012, 23:04:07 »
sorry ik zie het niet hoor ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human