Poll

Welk team wint ik hou van Holland?

Team Oranje (van captain Hulpdakdekker)
10 (41.7%)
Team Rood-wit-blauw (van captain Niekypsv)
3 (12.5%)
Linda de mollenvanger
8 (33.3%)
Gelijkspel
3 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 23

Auteur Topic: Ik hou van holland 2.0  (gelezen 233258 keer)

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1800 Gepost op: 27-02-2012, 21:37:43 »
Hmm, een transfer? Wat levert het voor mij op? (Behalve een strandwandeling met een gehoede (jammer dat dat geen echt woord is in het Nederlands, i.t.t. het Engels die dat wel heeft) kat).

En strijkt dat wel met het lot dat Mollenvanger XXI voor ons in petto heeft?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1801 Gepost op: 27-02-2012, 21:39:08 »
Jann je hebt nog een contract !

You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1802 Gepost op: 27-02-2012, 21:39:13 »
Spelleider Linda gooit even een rookbom om te ontsnappen aan deze hectische situatie in de studio, en we zien wel wie er uit het slagveld overleven :P

« Laatst bewerkt op: 27-02-2012, 21:51:51 door mollenvanger21 »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1803 Gepost op: 27-02-2012, 21:41:18 »
Jann je hebt nog een contract !


Niet - hij is transfervrij! ::oink::

Overigens gelden de lange romantische strandwandelingen voor het hele team - dus als je dat met D*n wilt kan dat ook  ::jaja::

ps: als we ons alleen zouden houden aan het woordenboek, zouden we nooit nieuwe woorden krijgen  ::ohno::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1804 Gepost op: 27-02-2012, 21:42:11 »

ps: als we ons alleen zouden houden aan het woordenboek, zouden we nooit nieuwe woorden krijgen  ::ohno::

Dus belastinginkomstenregistratiekostenformulier is gewoon een woord :D
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1805 Gepost op: 27-02-2012, 21:43:13 »

En we gaan even een liedje doen!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1806 Gepost op: 27-02-2012, 21:44:18 »
Gers Pardoel - Bagagedrager :D
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1807 Gepost op: 27-02-2012, 21:45:09 »
Dus belastinginkomstenregistratiekostenformulier is gewoon een woord :D

Wel als je het normaal in een post zou gebruiken. Of het ook in een woordspelletje als woord wordt goedgekeurd is aan onze lieftallige spelleid(st)er :P


En we gaan even een liedje doen!


Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1808 Gepost op: 27-02-2012, 21:52:41 »
Dus belastinginkomstenregistratiekostenformulier is gewoon een woord :D

Dat woord mogen we dus al zeker weten niet meer maken, aangezien je het nu voorzegt  :P
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1809 Gepost op: 27-02-2012, 21:52:50 »
Er wordt trouwens niet getransfereerd hier :P Dat is alleen bij een bepaald spel geweest. Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik ga even naar een ander alterego van mij: meester Frank Visser.. de hoorzitting vindt zometeen plaats

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1810 Gepost op: 27-02-2012, 21:54:30 »
Ik wil graag alleen de beide captains aan het woord, waarom zei wel/niet vinden dat de belastinginkomstenregistratiekosten wel of niet goed gekeurd moet worden. (even om orde in chaos te scheppen en de continuïteit van het spel te waarborgen)

NiekyPSV ga je gang!
« Laatst bewerkt op: 27-02-2012, 22:11:14 door mollenvanger21 »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1811 Gepost op: 27-02-2012, 21:59:47 »
Dat woord mogen we dus al zeker weten niet meer maken, aangezien je het nu voorzegt  :P

we moesten toch al stoppen ::)

Ik wil graag alleen de beide captains aan het woord, waarom zei wel/niet vinden dat de inkomstenbelastingregistratiekosten wel of niet goed gekeurd moet worden.

NiekyPSV ga je gang!

Zoals ik al zei : Over alle geregristreerde zaken worden gewoon kosten gemaakt ( in de vorm van personeel en tijd , en tijd kost geld ), mss is het niet letterlijk zo dat er over de belastinginkomsten meteen ook kosten worden gerekend, maar waarschijnlijk zitten deze inbegrepen bij de belasting. Bovendien is Pelotonscommandantenopleidingsniveau ook goedgekeurt en er is niet letterlijk een pelotonscommandantenopleidingsniveau... Tuurlijk heb je pelotonscommandanten en een opleidingsniveau, maar ik zie niet in wat hierbij het verschil is met ons woord.

En ten slotte moet het spannend blijven ::)
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1812 Gepost op: 27-02-2012, 22:01:26 »
HDD, nu aan u de beurt

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1813 Gepost op: 27-02-2012, 22:08:04 »
mag ik, alvorens mijn pleidooi te ontplooien, even opheldering of ik moet argumenteren met het woord inkomstenbelastingregistratiekosten of het woord belastinginkomstenregistratiekosten?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1814 Gepost op: 27-02-2012, 22:11:00 »
mag ik, alvorens mijn pleidooi te ontplooien, even opheldering of ik moet argumenteren met het woord inkomstenbelastingregistratiekosten of het woord belastinginkomstenregistratiekosten?
belastinginkomstenregistratiekosten (excuses voor de fout)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1815 Gepost op: 27-02-2012, 22:29:13 »
::sorry:: Komt door D*N, die zit te stoken.
geef de N maar weer de schuld ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1816 Gepost op: 27-02-2012, 22:31:57 »
Ik voel een lang pleidooi aankomen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1817 Gepost op: 27-02-2012, 22:33:23 »
ik voel een vliegende schelp aankomen..... ik had nooit die strandwandeling moeten gaan doen ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1818 Gepost op: 27-02-2012, 22:39:24 »
belastinginkomstenregistratiekosten (excuses voor de fout)

Alright.

Geachte leden van de jury,
U hebt allemaal de afgelopen paginas van het IHVH-topic doorgelezen. U hebt ze vast zo af en toe nog eens overdacht, of misschien wellicht overwogen watvoor type kaas u precies naar Nieky zou willen gooien. Belegen goudse, of toch die friese nagelkaas?
Toch moet ik u helaas van deze dagdromen ontrukken - want er is nog 1 kant bij deze zaak onderbelicht gelaten. Nee, dat is zelfs nog niet sterk genoeg: compleet in duisternis gelaten. Ik heb het natuurlijk over wat belastinginkomstenregistratiekosten precies is.

Nu hoor ik u natuurlijk allemaal denken: dat spreekt toch voor zich?
Maar is dat wel zo?

  • Nee, de zaak is een stuk complexer. Want wat zijn nu precies belastingen? Dit lijkt een triviaal punt; het zijn de verplichte betalingen van een individu aan de overheid van het land waarin de persoon woont. Er zijn zodoende 2 actoren, de persoon en de overheid.
  • Wanneer het gaat over belastinginkomsten wordt de zaak al een stuk duidelijker. De betaling is van de individu naar de overheid - dus de belastinginkomsten zijn vanuit het perspectief van de overheid bezien. In andere woorden: we weten dat de overheid belastingen int, en dit zijn alle inkomsten daarvan. Dit woord zal worden gebruikt wanneer men wil weten hoeveel belasting er totaal is binnengekomen.
  • Maar wat is dan de belastinginkomstenregistratie? Wel, ik hoor u zeggen dat het het registreren van de belastingen is. En dit lijkt een natuurlijk gevolg. Helaas is niets minder waar. Ziet-u, beste jury, de belastinginkomsten zijn 1 getal. Deze wordt niet constant geregistreerd. De registratie van belastingen op individueel niveau is de belastingregistratie. Niet de belastinginkomstenregistratie - want er zijn alleen maar inkomsten, dus dat woordonderdeel is onnodig. Inkomsten zit al bij het woord 'belasting' ingebakken - het is immers een verplichte betaling aan de overheid.

De enige manier, daarom, dat belasting & inkomsten achter elkaar noodzakelijk [of zelfs maar mogelijk!] is, is wanneer dit wordt afgezet tegen andere inkomsten op landsniveau [zoals gaswinning]. Het gaat derhalve om een totaalbedrag.
Het bijhouden van de onderdelen van dit totaalbedrag zijn belastingregistraties - dit is een actief proces. Wanneer dit proces is afgerond rolt er 1 getal uit, de belastinginkomsten. Dit getal is passief, want het is een totaal.

Belastinginkomstenregistratie is daarom een oxymoron - het is een onmogelijke combinatie. Ik dank u voor uw aandacht.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik hou van holland 2.0
« Reactie #1819 Gepost op: 27-02-2012, 22:48:40 »
You'll never walk alone