Auteur Topic: Spelregels  (gelezen 4613 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Spelregels
« Gepost op: 13-11-2011, 23:54:23 »
Afleveringen
Elke “aflevering” bestaat uit een Head of Household (HoH) opdracht, een nominatie, een Power of Veto (PoV) opdracht, een eventuele hernominatie in het geval het vetorecht gebruikt wordt, een stemming en een eliminatie.

Head of Household (HoH)
De winnaar van de HoH opdracht wordt HoH. Als HoH heb je het voor het zeggen in het huis. Jij bent dan namelijk degene die twee mensen moet nomineren voor vertrek. Uiteraard krijg je even bedenktijd waarin je kan overleggen met de medekandidaten. Maar uiteindelijk moet je 2 namen noemen.

Power of Veto (PoV)
De winnaar van de PoV opdracht krijgt vetorecht. Met het vetorecht mag je één nominatie van de HoH ongedaan maken. Als je genomineerd bent, kan je zo dus jezelf redden. Of als ja niet genomineerd bent, kan je ook één van je vrienden redden. Of je kan beslissen om alles te laten zoals het is.
Als het vetorecht op iemand gebruikt wordt, is die persoon NIET meer genomineerd en moet de HoH een nieuwe kandidaat nomineren. De kandidaat met vetorecht en de ex-genomineerde kandidaat mogen daarbij niet gekozen worden.
Let wel: slechts zes kandidaten doen telkens mee aan de Power of Veto opdracht! Sowieso de HoH en de twee genomineerden, maar ook drie kandidaten die geloot worden. Ik loot deze drie eerlijk. Eerst uit naam van de HoH, daarna alfabetisch uit naam van de eerste genomineerde en vervolgens uit naam van de tweede. Er zal bij de lootjes namelijk ook “Vrije keuze” zitten. Als ik die uit naam van bvb de eerste genomineerde trek, mag die zelf iemand kiezen.
Ik weet dat dit op vertrouwen zal moeten werken, aangezien jullie niet zien of ik écht loot. Maar ik heb al veel online spellen gedaan in het verleden en heb alles altijd eerlijk gehouden, omdat het anders niet leuk is. Dus ook nu zal dit volledig naar waarheid verlopen.

Stemming & eliminatie
Als uiteindelijk de twee genomineerde kandidaten bekend zijn, kan de stemming beginnen. Alle kandidaten, behalve de genomineerden zelf en de HoH, moeten stemmen op wie ze er uit willen. Dit gebeurt via privé bericht, zodat niemand weet op wie je gestemd hebt.

Verdere regels
  • In geval van discussie over resultaten van een opdracht of stemming etc…, ligt de eindbeslissing bij mij.
  • Als je het spel wil verlaten, gelieve dat eerst aan mij te laten weten, zodat ik daarrond een beslissing kan nemen voor het verdere verloop van het spel.
  • Als je op vakantie vertrekt en lange tijd niet op internet zal kunnen, laat me dit aub op voorhand weten, zodat ik er eventueel rekening mee kan houden.
  • Jullie mogen mij altijd zogenaamde biechten opsturen. Zoiets als de dagboekkamer waar je je hart kan uitstorten over iets of iemand of over je verhalen vertellen. Meer nog, ik moedig dit sterk aan! Er zullen namelijk afleveringsverslagen geschreven worden die pas NA het spel gepost worden. Daarin zullen dan alle strategieën en andere verhalen die via de dagboekkamer naar mij gestuurd zijn, bekend worden! Zo beleef je nadien het hele spel opnieuw vanuit een toch iets andere hoek.


Er zijn bovendien plannen om een puntensysteem bij te houden van de grote Realitynet spellen. Bvb dat de top vijf in het spel, punten wint. De winnaar bvb 10 punten, de runner-up 8, de derde 6, dan 4 en dan 2. Deze worden in een rangschikking bijgehouden en gedeeld door het aantal spellen waarin jij hebt meegedaan. Zo ontstaat er na verloop van tijd (lees: na verschillende spellen) een ultieme rangschikking waarin je kan zien wie de meester van de online spellen is! Maar dit zijn voorlopig nog plannen.

Verdere vragen over de regels van het spel kan je hier kwijt!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Spelregels
« Reactie #1 Gepost op: 14-11-2011, 10:05:30 »
jeeej Big brother!
Moet nog wel ff goed nadenken of ik genoeg tijd heb om mee te zien. komend blok volg ik namelijk 3 vakken, en het blok daarop ook :P.

verder over de regels.
Ik heb er de volste vertrouwen in dat jij eerlijk loot, voor jou is er ook weinig te halen als je het niet eerlijk doet. Daarbij vind ik het wel heel grappig als we een rangschikking gaan maken van meerdere spellen.

Nog een vraag, kun je een schatting geven van hoeveel tijd we kwijt zullen zijn per week?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels
« Reactie #2 Gepost op: 14-11-2011, 10:50:08 »
Dat bepaal je uiteraard zelf, maar sowieso is er één opdracht waar iedereen aan mee doet. Bij de andere moet je er al bij geloot zijn. Daarnaast is het alleen stemmen en dat is even een naam via privé bericht sturen.

Dus het vergt wel een beetje meer tijd dan dat je nu waarschijnlijk op het forum spendeert, maar het gaat volgens mij niet overmate veel zijn.

Offline Addie

  • Forumlid
Re: Spelregels
« Reactie #3 Gepost op: 14-11-2011, 13:43:10 »
Leuk, hier keek ik vroeger altijd naar :)
Van wanneer tot wanneer is het?
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels
« Reactie #4 Gepost op: 14-11-2011, 14:06:23 »
Als er genoeg kandidaten zijn, start het volgend weekend al. Ik vermoed dat het ongeveer 8  à 9 weken zal duren. Hoewel er uiteraard wel de feestdagen tussen zitten, dan zal het wat trager gaan omdat iedereen dan meestal andere verplichtingen heeft. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Spelregels
« Reactie #5 Gepost op: 16-11-2011, 12:11:44 »
Is het van belang dat je echt iedere dag online kan zijn? Want aangezien mijn internet nog steeds niks doet ben ik afhankelijk van 'derden' en kan dus niet iedere dag online zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels
« Reactie #6 Gepost op: 16-11-2011, 17:58:06 »
Elke dag weet ik niet, maar toch zeker om de 2 dagen als we 2 opdrachten, nomineren, hernomineren en stemmen in één week willen proppen. Maar voor nomineren en stemmen enzo, moet je alleen maar één privé bericht sturen, dus het kost niet veel tijd, maar het is wel op regelmatige keren in de week.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelregels
« Reactie #7 Gepost op: 13-12-2011, 19:06:58 »
Ik las gisteren iets over de finalejury of zo, kun je ons iets vertellen over hoe er naar de finale toegewerkt wordt? Wat als er straks maar 6 kandidaten zijn, speelt iedereen dan de PoV? En als er nog maar 3 kandidaten zijn, dan nomineert de HoH automatisch de andere 2 en is die HoH dus zelf zeker van de finale? De finale is dan tussen 2 personen en de jury wijst de winnaar aan?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelregels
« Reactie #8 Gepost op: 13-12-2011, 21:36:28 »
Klopt allemaal. :)

Iedereen die vanaf nu afvalt, zit in de jury. Zo zijn er straks zeven juryleden (oneven, om gelijkspel te voorkomen) en twee finalisten.
Vanaf zes spelers doet iedereen telkens mee aan de PoV.
Bij 3 kandidaten is de winnaar van de HoH ook meteen eerste finalist. Uiteraard mag je dan wél meedoen als je de keer daarvoor al HoH was, omdat het voor een finaleplaats is. De overige twee zijn dan automatisch genomineerd en kunnen enkel elkaar nomineren. Bij een gelijkspel maakt de HoH de beslissende stem. Dus als er nog 3 over zijn is de winnaar van de HoH meteen eerste finalist én hij mag kiezen naast wie hij in de finale wil staan.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Spelregels
« Reactie #9 Gepost op: 13-12-2011, 21:38:03 »
Klopt allemaal. :)

Iedereen die vanaf nu afvalt, zit in de jury. Zo zijn er straks zeven juryleden (oneven, om gelijkspel te voorkomen) en twee finalisten.
Vanaf zes spelers doet iedereen telkens mee aan de PoV.
Bij 3 kandidaten is de winnaar van de HoH ook meteen eerste finalist. Uiteraard mag je dan wél meedoen als je de keer daarvoor al HoH was, omdat het voor een finaleplaats is. De overige twee zijn dan automatisch genomineerd en kunnen enkel elkaar nomineren. Bij een gelijkspel maakt de HoH de beslissende stem. Dus als er nog 3 over zijn is de winnaar van de HoH meteen eerste finalist én hij mag kiezen naast wie hij in de finale wil staan.

 :o

Dat is dan wel erg belangrijk !! Maargoed eerst maar zo ver zien te komen  ;D
You'll never walk alone