Auteur Topic: Aflevering 5 - donderdag 8 december !!!!21.20 uur!!!!  (gelezen 14760 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5 - donderdag 8 december !!!!21.20 uur!!!!
« Reactie #20 Gepost op: 9-12-2011, 15:04:28 »
Opmerkelijk!

Maar hebben ze niet dezelfde kleding aan als in aflevering 5, de laatste aflevering? Ik kan het mis hebben, maar dat zou er op wijzen dat deze opdracht er uit gesneden is. (Maar waarom zou de scene dan in de teaser te zien zijn?!)

Als je de groepsfoto (eerste post) bekijkt en daarna ook naar mijn screen, paar posts later, dan zie je inderdaad dat ze daar dezelfde kleding aan hebben.
Ik dacht tijdens de opdracht nog even van. Zal wel gelijke stand worden, en dat dat opgelost zou worden met een extra opdracht. Of dat na afloop van het ringsteken, het aantal ringen corrospondeert met het aantal stenen dat je mag werpen op de kruik.
Btw als je aflevering kijkt zie dat je Robin een ring pakt en vervolgens wordt gezegd dat hij niet raak was...(ena laatste poging)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline clld

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - donderdag 8 december !!!!21.20 uur!!!!
« Reactie #21 Gepost op: 9-12-2011, 16:30:00 »
Ik dacht tijdens de opdracht nog even van. Zal wel gelijke stand worden, en dat dat opgelost zou worden met een extra opdracht. Of dat na afloop van het ringsteken, het aantal ringen corrospondeert met het aantal stenen dat je mag werpen op de kruik.
Btw als je aflevering kijkt zie dat je Robin een ring pakt en vervolgens wordt gezegd dat hij niet raak was...(ena laatste poging)

Zou het dan in werkelijkheid zo zijn dat de ring-proef in een gelijkspel eindigde, maar dat ze het anders gemonteerd hebben omdat dit spannender/spectaculairder is? (Of heel misschien uit tijdgebrek?) Zou het me goed kunnen voorstellen, maar waarom die scene dan wel in de teaser?

Ik vond het trouwens een leuke, mooie en spannende aflevering, maar er gebeurde voor mijn gevoel niet zo veel... Berg op & berg af terwijl iemand naar een kaart staart, dan stenen zoeken & stenen neerleggen, klaar. Een leuke en goede proef hoor, begrijp me niet verkeerd, maar neem nou Mirjam: Die heeft in de hele aflevering alleen maar naar de kaart gekeken, een beetje gerend en de afwas gedaan, en toch is ze de winnaar van de aflevering. :)
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - donderdag 8 december !!!!21.20 uur!!!!
« Reactie #22 Gepost op: 9-12-2011, 17:02:17 »
Mooie aflevering  ::tandpastasmiley::

Toch leuk dat ze locaties blijven gebruiken die in WIDM ook zaten  :) Ik baal er zelf nog steeds van dat ik bijv. niet in die rivierbedding heb kunnen rondlopen. Verder zo mooi om te zien hoe menig gezin het met weinig moet stellen, maar zodra men dan bezoek krijgt de gasten gewoon echt in de watten leggen. (notabene terwijl ze zelf aan het vasten waren!)  ::ok:: En dan de kleding die Mirjam nog meekrijgt.

En vertel mij wat over de Dode Zee, ik heb er zelf ook in rondgedobberd  ;D Ben blij dat ik niet de in modder heb hoeven te wroeten haha. Jerash kwam terug, van de Hippodrome heb ik destijds niet lang mogen genieten. Omdat er een voorstelling op het punt stond te beginnen werden wij vriendelijk verzocht de hippodrome te verlaten.  ::niet-ok:: Mirjam heeft Vrouwe Fortuna aan haar zijde met tig hulpmiddelen straks in de finale die tot haar beschikking staan. En Robin, hoewel ie elke keer in het executiespel heeft moeten strijden, verliest het geen enkele keer. Netjes. Zou mooi wezen als de finale Mirjam vs Robin wordt. De door mazzel vijf keer op rij in het winnende groepje zitten vs de door pech vijf keer op rij in het verliezende groepje zittende kandidaat. Dat idee  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - donderdag 8 december !!!!21.20 uur!!!!
« Reactie #23 Gepost op: 9-12-2011, 17:17:38 »
Staan er zet uitroeptekens hier bij het uitzendtijdstip, zet ik toch pas om 22.00 de tv aan.  ;D

Online Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - donderdag 8 december !!!!21.20 uur!!!!
« Reactie #24 Gepost op: 9-12-2011, 18:44:35 »
Hier nog eentje! Stom,maargoed ik heb het vandaag terug gekeken. Mooie aflevering weer! Baal wel da Elize eruit is. Was toch 1 van mijn favorieten.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Aflevering 5 - donderdag 8 december !!!!21.20 uur!!!!
« Reactie #25 Gepost op: 9-12-2011, 19:04:42 »
Wat een fantastische aflevering! En wat een mooie eliminatieproef! Pelgrimscode wordt steeds maar leuker  ::jaja::

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - donderdag 8 december !!!!21.20 uur!!!!
« Reactie #26 Gepost op: 10-12-2011, 01:32:09 »
Snapt iemand trouwens hoe dat pelgrimskruis werkt bij het samenstellen van de teams? Hoe kan ie elke keer precies op een van de kandidaten komen die nog niet gekozen is?? Of heeft het magische krachten?? xD Of draaien ze net zo vaak totdat het gelukt is en laten ze dat alleen in beeld zien?

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 5 - donderdag 8 december !!!!21.20 uur!!!!
« Reactie #27 Gepost op: 10-12-2011, 09:06:03 »
Ik denk dat ze, in zo'n geval, met de hand doordraaien tot de eerste die nog niet gekozen is.
En dat krijgen we als kijker niet te zien.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 5 - donderdag 8 december !!!!21.20 uur!!!!
« Reactie #28 Gepost op: 10-12-2011, 10:48:21 »
Of draaien ze net zo vaak totdat het gelukt is en laten ze dat alleen in beeld zien?

Heb ik me ook afgevraagd, zou wel erg saai zijn ! Heb ook wel eens het idee dat ze de al gekozen namen eraf halen ofzo, kun je best een technische oplossing voor verzinnen. We zouden eens goed moeten kijken welke namen er tegen het eind nog opstaan  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline clld

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - donderdag 8 december !!!!21.20 uur!!!!
« Reactie #29 Gepost op: 10-12-2011, 11:13:18 »
Het klopt dat de namen die er niet meer opstaan van het pelgrimskruis verdwijnen. Je ziet steeds losse bordjes waar gedurende het seizoen steeds meer ruimte tussen komt.

Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe manier waarop de teams gekozen worden ten opzichte van vorig seizoen? Ik vermoed dat ze het dit seizoen anders doen, om kliekjes vorming zoals vorig jaar te voorkomen.

Wat ik wel goed bedacht vind, is dat bij oneven aantallen de laatst overgebleven deelnemer zelf zijn/haar team mag kiezen. In plaats van dat je een beetje het zielige figuur bent als de laatste, heb je nu ineens een groot tactisch voordeel.
"...peregrini in terra, qui civitatem in coelo quaeritis..."

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - donderdag 8 december !!!!21.20 uur!!!!
« Reactie #30 Gepost op: 10-12-2011, 17:34:26 »

Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe manier waarop de teams gekozen worden ten opzichte van vorig seizoen? Ik vermoed dat ze het dit seizoen anders doen, om kliekjes vorming zoals vorig jaar te voorkomen.

Wat ik wel goed bedacht vind, is dat bij oneven aantallen de laatst overgebleven deelnemer zelf zijn/haar team mag kiezen. In plaats van dat je een beetje het zielige figuur bent als de laatste, heb je nu ineens een groot tactisch voordeel.

Ik vind zoals ze het dit jaar doen veel beter dan vorig jaar.
In z'n algemeenheid trouwens is er veel verbeterd. De sleutel vind ik ook goed bedacht. Het maakt het allemaal net iets spannender.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 5 - donderdag 8 december !!!!21.20 uur!!!!
« Reactie #31 Gepost op: 11-12-2011, 09:52:35 »
Zoals het vorig jaar ging, hadden ze na aflevering 1, het selectiekruis eigenlijk niet meer nodig.
De teams waren bepaald en wijzigden nauwelijks meer. Het werd wij tegen zij.
Nu worden de teams per aflevering echt opnieuw samengesteld. Voordeel is dat er meer eenheid is in de totale groep, of, zoals door clid gezegd, geen kliekjesvorming.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.