Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 227840 keer)

Offline Joszwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #40 Gepost op: 5-01-2012, 22:21:14 »
Wat ongelooflijk irritant dat de .nl-site niet meer gespoilerd wordt met de 'laatste aflevering', zoals vorig jaar het geval was. Paar vrienden van me hebben inmiddels al gezien wie de afvaller is voordat ze de aflevering terugkeken.
Every step you make could be your biggest mistake, but that's the risk that you take.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #41 Gepost op: 5-01-2012, 22:23:17 »
Jup, Op het boekje van Tivoli stond 'ore' (met een streepje) dat is Deens of Noors, absoluut geen Ijslands!

Gokje; Denemarken het 2e land?

IJsland heeft jaren bij Denemarken gehoord, en ook de Deense taal is er erg belangrijk (geweest). Aangezien Denemarken ook niet echt een (gegarandeerd) zonnig land is denk ik van niet.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 1
« Reactie #42 Gepost op: 5-01-2012, 22:25:56 »
Wat ongelooflijk irritant dat de .nl-site niet meer gespoilerd wordt met de 'laatste aflevering', zoals vorig jaar het geval was. Paar vrienden van me hebben inmiddels al gezien wie de afvaller is voordat ze de aflevering terugkeken.

Rechts zit er een soort verborgen menutje waar je kan aanvinken of je wil zien wie er is afgevallen. Misschien handig als ze dat uit zetten. ;)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #43 Gepost op: 5-01-2012, 22:27:35 »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline rocks

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #44 Gepost op: 5-01-2012, 22:27:54 »
Spannend we zaten weer voor de buis. Ik vond het formulier met volgens mij molXII erop wel verdacht..of we zien hier dingen die er niet zijn, of toch wel hahah je weet het met dit programma toch nooit. Maar in ieder geval hebben de makers het weer uitstekend gedaan. Op naar aflevering 2

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #45 Gepost op: 5-01-2012, 22:28:46 »
jeeej fijn weer een widm!!
Eindelijk!
Leuke aflevering, maar teveel gebeurd om nu al over te oordelen.
Ik had het idee dat de klok inderdaad een uur werd verminderd maar dit bleek verder nergens uit.
Ben blij deze reacties dus te lezen, dat klopt...
Ik dacht, misschien is de mol bij het vliegtuig afgezet.... is er iemand niet lopend naar het vliegtuig in beeld geweest?
« Laatst bewerkt op: 5-01-2012, 23:40:11 door Dolfie, Reden: standaardlettertype »
Keep Watching

Offline Kleinmarleentje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #46 Gepost op: 5-01-2012, 22:29:34 »
Hints, hints, hints...

Annemarie: zegt idd te wilen graven. De mol wil graven. Daarnaast is zij als eerste bij t vliegtuig waar ze bedenkt dat de foto vanaf daar genomen moest zijn. Een wel zeer gevatte opmerking zo opeens. En daarbij wist de mol al waar t vliegtuig was...

William doet een beetje tč fanatiek en zoekt te erg naar hintd die er welicht niet zijn. Ook op de brug verdacht.. En wanneer je de mol beny, weet je dat er toch een uur vd tijd af is, dus je kan best iedereen bij elkaar roepen. Het lukt toch niet optijd.

Tweets vd mol. Het getal 1 komt vaak.aan bod in de eerste tweet zit idd overal 20 tussen. De 20e letter vh alfabet is de T. Daarbij.zei mn moeder dat ze op teletekst de kandidaten had opgezocht. Tim stond er niet bij. Hij is misschien geen kandidaat, maar een mol... Who knows?!

Offline Vogel24

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #47 Gepost op: 5-01-2012, 22:31:35 »
Misschien slaat het nergens op, maar het viel me ook op dat Anne-Marie zei: "Ik wil gewoon die (...) piek!" en in het dagboek van de Mol staat ook over een daalder. Allemaal benamingen van geld.

Misschien tunnelvisie, maar ik wilde het toch delen.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 1
« Reactie #48 Gepost op: 5-01-2012, 22:33:57 »
Ik kijk al een hele tijd op dit forum, maar ik heb door deze vraag besloten toch maar eens een account aan te maken.

Welkom op t forum Vogel. Ik denk niet dat je hint echt de Mol gaat aanwijzen, want niemand zegt dat hij wist dat het maar 2 uur was.

Viel niemand de opmerking van Annemarie op tijdens het tekenen?
Ze zei iets als 'ik mag niet graven, maar ik wil zo graag graven'. En wie wil er altijd graag graven? De Mol!

Jaa! En later zien we iemand anders wel graven (Liesbeth?).
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #49 Gepost op: 5-01-2012, 22:35:17 »
Ik ben blij dat de mol weer los is! ::vergroot:: Een mooie start in IJsland met de zon in het vooruitzicht. Frits Huffnagel die zich vermaakt als een klein kind en die ik nog niet verdenk als mol. We hebben nu al genoeg oudere mannelijke mollen gehad achter elkaar vind ik.

William Spaaij gedraagt zich best verdacht vooral die actie met die jokers die in de hooibalen zouden zitten. Aan de andere kant misschien ook wel logisch omdat de vrijstellingen in de opdracht ervoor ook verstopt lagen. Of wilde hij Dio er echt van weerhouden op Marit te schieten? Ik vond het ook raar dat Dio zich inderdaad af liet leiden maar als reden gaf dat hij niet ging schieten was omdat ze met haar handen omhoog liep (wat hoffelijk). Het ging wel om geld in de pot dus waarom schoot hij niet en ook William niet? Volgens mij konden ze eerst Marit afschieten en dan nog naar jokers gaan zoeken. Dio doet zich ook in de andere opdrachten nogal dom voor maar is dit geen rol die hij speelt?

Ik vond het ook raar dat William Dio eerst ging helpen om met zijn bagage bij het vliegtuigwrak te komen i.p.v. meteen door te zoeken naar andere kandidaten. Dio kon dat best alleen af. En dat onderonsje met Anne-Marie en de zgn. paal was ook gek (wel grappig)Maar wie liegt hier of probeert William alleen zich verdacht te maken hier en daar?.
Opmerkelijk dat bij het paintballen niemand geraakt werd behalve jagers..

Ik denk (voorlopig) dat de mol deze keer een vrouw is en daar zijn er nog maar vier van over...
« Laatst bewerkt op: 5-01-2012, 22:37:20 door Lonneke14 »

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #50 Gepost op: 5-01-2012, 22:36:08 »
Alles wijst gewoon naar Dio, ik heb wel 5 tips gevonden.

-“Normaal komen hier geen mollen voor” zei Art. Dio is zwart en in Ijsland wonen blanken.
-“De Mol werkt normaal s’nachts, en hier is het bijna altijd daglicht”aldus Art. Dio is zwart.

-Dio zegt “Ik was heel vereerd dat ik mocht deelnemen aan ME is de Mol”
-Dio loopt in de leader voor het vliegtuig, in zijn eentje, te zoeken naar de plaats. In werkelijkheid werd hij door William naar het vliegtuig gebracht en hoefde hij dus echt niet te zoeken.
-Tijdens het invullen van de 1ste test kwam er een beeld met een scriptje of zoiets met Tivoli 1020 op. Nu wil het toeval dat hij optrad in Tivoli in 2011.
-In afl 1, de eerste opdracht, duurt die opdracht 3 uur, maar deze verspringt naar 2 uur. Art komt later aan en zegt dat de opdracht weldegelijk 3uur duurde. De klok was een tijdmachine en Dio’s bekendste hit was “tijdmachine”. Ook liep hij alleen voor dat vliegtuig (zie hierboven), wellicht om de klok een uur te verzetten.

Die in het vet heeft Art ook in interviews in de pers gezet, het zal dus wel belangrijk zijn!

Ik heb nog een vraag aan jullie allen. In de pers zei Art, en in interviews op radio enzo, dat het in afl 1 duidelijk zou worden of hij weet wie de Mol is. Hebben jullie gevonden of hij dat weet, zoja hoe ?
Lomperik..

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #51 Gepost op: 5-01-2012, 22:36:16 »
Een geslaagde eerste aflevering imo. Heel filmisch in beeld gebracht, leuke kandidaten en Art doet het helemaal niet beroerd.

Mijn hoofdverdachte is voorlopig William. In de eerste opdracht loopt hij als een gek heen en weer. Dat komt heel goed over bij de andere kandidaten. Probeert hij zo goodwill te kweken? Als hij de Mol zou zijn dan weet hij echter dat er toch slechts 2 uur tijd is, wellicht onvoldoende voor het welslagen van de opdracht. Op de brug leidt hij Dio af zodat hij Marit niet zou neerschieten en zo wordt er geen geld verdient. Hij reageerde tijdens de executie idd anders dan de andere kandidaten. Ook dit is verdacht.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #52 Gepost op: 5-01-2012, 22:37:18 »
Hints, hints, hints...

Annemarie: zegt idd te wilen graven. De mol wil graven. Daarnaast is zij als eerste bij t vliegtuig waar ze bedenkt dat de foto vanaf daar genomen moest zijn. Een wel zeer gevatte opmerking zo opeens. En daarbij wist de mol al waar t vliegtuig was...


Ja idd. En we zien haar wel fanatiek joe-hoe-en en zwaaien, maar dat kan net zo goed naar niemand zijn  >:D

Offline Vogel24

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #53 Gepost op: 5-01-2012, 22:39:42 »
Welkom op t forum Vogel. Ik denk niet dat je hint echt de Mol gaat aanwijzen, want niemand zegt dat hij wist dat het maar 2 uur was.
Bedankt! Maar hoezo zou hij/zij dat niet weten? Want als de 'theorie' klopt van dat de Mol de tijd terug zet, dan weet hij/zij dat toch wel?

Offline Pietje Precies

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alle kleine beetjes helpen.
Re: Aflevering 1
« Reactie #54 Gepost op: 5-01-2012, 22:39:42 »
Het lijkt mij ook dat Art de mol persoonlijk bij het vliegtuig afzet, met op zijn foto het vliegtuig zelf.
En vervolgens kort de mol de tijd een uur in.

In de leader is Dio alleen te zien bij het vliegtuig. Maar we hebben hem niet verder van het vliegtuig af gezien, en ook niet gezien wat er op zijn foto stond.

Dat maakt Dio voor mij verdacht.
Molfan van het eerste uur

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #55 Gepost op: 5-01-2012, 22:39:42 »
Ja idd. En we zien haar wel fanatiek joe-hoe-en en zwaaien, maar dat kan net zo goed naar niemand zijn  >:D
met die zoetgevooisde stem ::rofl::
Alles wijst gewoon naar Dio, ik heb wel 5 tips gevonden.

-“Normaal komen hier geen mollen voor” zei Art. Dio is zwart en in Ijsland wonen blanken.
Goh deze vind ik bijzonder.
Ik heb nog een vraag aan jullie allen. In de pers zei Art, en in interviews op radio enzo, dat het in afl 1 duidelijk zou worden of hij weet wie de Mol is. Hebben jullie gevonden of hij dat weet, zoja hoe ?
Art zet de mol eerst bij het vliegtuig af en die zet de tijd 1 uur terug.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2012, 22:44:26 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline summerlovin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #56 Gepost op: 5-01-2012, 22:39:43 »
Ik had het idee dat de klok inderdaad een uur werd verminderd maar dit bleek verder nergens uit.

Dit is toch aan het begin van de aflevering te zien?
« Laatst bewerkt op: 5-01-2012, 22:41:27 door summerlovin »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #57 Gepost op: 5-01-2012, 22:42:41 »
Ik denk trouwens dat dat -500 kwijt schulden gedoe, niet goed gekeurd wordt. In het echte leven kan ik ook die 5 euro kwijtraken, maar mijn 5 euro schuld blijft gewoon. En overal staat gewoon 'Pot -500'.
Ja maar de -500 wordt hier vertegenwoordigd door een echt stukje papier, met daarop het bedrag -500. Dus stel dat ze nog meer briefjes hadden, laten we zeggen, een briefje van +1000 en een briefje van -500. Tel die bij elkaar op en je komt uit op 500. Als het briefje van -500 kwijt raakt, dan kun je die dus niet meer bij 1000 optellen en dan hou je gewoon 1000 over.
The British are not impressed.

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #58 Gepost op: 5-01-2012, 22:43:21 »
@ Nys-fan het is een programma-boekje van Tivoli van 1920 wat in beeld komt.

Zat toch nog op mijn eigen Deense invalshoek in te gaan. Maar op de partiture achter Dio ( ;))  Stond Gudmunda Nielsen, nu blijkt deze dame een restaurant te runnen ergens in een klein dorpje op de zuidkust van Ijsland en wil het zo zijn dat zij ook in Denemarken is geweest. Dus ik ben bang dat de test dus in dit restaurant is gemaakt en de cameraman onbewust wat mooie invulshots wilde maken...  :\'(

Edit: Ohja, zonnig hoeft natuurlijk niet persé warmer te betekenen. Ijsland met 20 uur daglicht is toch ook al behoorlijk zonnig?  ;)
« Laatst bewerkt op: 5-01-2012, 22:46:07 door Penthesileia »
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Joszwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #59 Gepost op: 5-01-2012, 22:43:52 »
Rechts zit er een soort verborgen menutje waar je kan aanvinken of je wil zien wie er is afgevallen. Misschien handig als ze dat uit zetten. ;)
Dan zie je nog steeds 't dagboek van de afvaller onder.. Vorig jaar kreeg je een aparte pagina met de aflevering en een algemene tekst en 'Door naar de normale site'-linkje.. Heb 't op Facebook gevraagd, vanaf morgen komt 't blijkbaar wel.
Every step you make could be your biggest mistake, but that's the risk that you take.