Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 430991 keer)

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #80 Gepost op: 20-01-2012, 18:06:09 »
Vervolgens houdt ze met Hadewych wel Tim en William tegen om de toren in te gaan..

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #81 Gepost op: 20-01-2012, 18:26:29 »
ik moet de aflevering nog een x goed terug kijken, maar mij staat iets bij dat er naast tim en william nog een vrouw was die twijfel veroorzaakte over wel naar binnen gaan.. maar niemand heeft het daarover..
ik dacht zelf dat dat hadewych was maar kan ook anne marie of liesbeth geweest zijn..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #82 Gepost op: 20-01-2012, 18:33:11 »
enige verdachte dat ik Anne-marie heb zien doen so far is dat zij (of was het hadewych) een poging deed om het team eerder bij de toren te krijgen door te opperen of ze niets tijdsgebonden waren en niet beter konden opschieten..
(opschieten in die opdracht zou er wellicht voor hebben gezorgt dat ze de toren al in waren voordat marit en maarten het telefoonnummer hadden)

Goed bedacht! Toch nog een potentiële molactie van mijn 'intuitiemolletje' :-)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #83 Gepost op: 20-01-2012, 19:54:59 »
Ik begin inmiddels meer en meer mijn Anne-Marietunneltje binnen te komen.

En om nog wat bevestiging te zoeken, omdat er nu eenmaal in de eerste aflevering altijd een grote hint blijkt te zitten heb ik eens naar de klok gekeken. Die krijgen we, na Arts praatje en de intro twee keer te zien, voordat Anne-MArie als eerste aankomt.

De eerste keer staat hij op 1:47
De tweede keer staat hij op 1:37

Uitgaande van dat de opdracht eigenlijk 3 uur zou moeten duren is er eerst 1:13 uur verstreken, en daarna nog eens 10 minuten.
Volgens het alfabet:

1:13 = A:M
10   = J
Anne-Marie Jung

Ver gezocht ik weet het, en waarschijnlijk niets ... maar als dit achteraf een hint blijkt te zijn geweest, dan heb ik het in ieder geval gemeld :-)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #84 Gepost op: 20-01-2012, 20:01:01 »
Ik vind 'm erg mooi! Maar.. de klok komt later nog veel vaker in beeld, ook als Anne-Marie nog niet bij het vliegtuig is. Dus waarom je nou net die twee tijden zou moeten nemen voor de hint vind ik een beetje willekeurig.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #85 Gepost op: 20-01-2012, 20:13:08 »
Ik vind 'm erg mooi! Maar.. de klok komt later nog veel vaker in beeld, ook als Anne-Marie nog niet bij het vliegtuig is. Dus waarom je nou net die twee tijden zou moeten nemen voor de hint vind ik een beetje willekeurig.

Haha, zou best kunnen, ik was al een beetje op zoek naar een hint als deze, dus toen de 10 van Jung kwam hield ik op met kijken :-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #86 Gepost op: 20-01-2012, 23:29:59 »
Ik had het volgende als hint naar Anne-Marie bedacht, maar ik zie nu dat ik het niet in dit topic heb gepost :

We zien 3 cv's in beeld in de eerste aflevering, nl die van Marit van Bohemen, Diorno Braaf en Frits Huffnagel. Dit zijn met hun achternamen de eersten in het alfabet. Zou je dit door gaan trekken, kom je vervolgens op Anne-Marie Jung uit.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #87 Gepost op: 20-01-2012, 23:50:56 »
En niet te vergeten de zwartnekglanstroepiaal. ;D


 ::rofl::
...maar soms even niet :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #88 Gepost op: 21-01-2012, 00:04:19 »
Het is apart dat A-M in de groep blijkbaar verdachter is dan onder de kijkers. Haar verdachte acties worden minder breed uitgemeten dan die van sommige andere kandidaten.
Dat ze door de groep verdacht wordt zou overigens ook heel goed de reden kunnen zijn dat ze zich af en toe tegenover hen juist profileert als een brave kandidaat. Een kandidaat wil door de groep juist verdacht worden, de Mol niet.

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #89 Gepost op: 21-01-2012, 11:50:03 »
Anne-Marie kiest voor dieren met de letter 'b' in plaats van de letter 'z'

Wat voor mij de directe hint hier in is, is niet zozeer een mol-aktie, maar dat de redactie de kategorie "dieren" aan de mol geeft.
Het was pas echt stoer geweest als ze er met het bord "DIEREN M" boven haar hoofd had gestaan.
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #90 Gepost op: 21-01-2012, 12:27:13 »
Anne-Marie kiest voor dieren met de letter 'b' in plaats van de letter 'z' (veel meer punten waard) want zeg nou zelf, welke dieren ken je nog meer met een 'z' behalve zeehond? Tjongejonge  ::pinokkio::

Dit klopt niet. De Z was ook 50 euro waard.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #91 Gepost op: 21-01-2012, 12:35:11 »
Wat voor mij de directe hint hier in is, is niet zozeer een mol-aktie, maar dat de redactie de kategorie "dieren" aan de mol geeft.
Het was pas echt stoer geweest als ze er met het bord "DIEREN M" boven haar hoofd had gestaan.

Nu is in de muziek de letter b dus wel gewoon een mol he  :P

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #92 Gepost op: 22-01-2012, 14:34:33 »
Het topic van Anne-Marie is weer helemaal naar beneden gezakt. Ik schop hem toch maar weer even naar boven. :P

Er wordt her en der waar ik lees n.m.m. iets te veel waarde gehecht aan het feit dat A-M in de allereerste opdracht het vliegtuig wist te vinden. Het wordt door sommigen uitgelegd als een (hele) onmolse actie. Ik zie dat helemaal niet zo. De molactie bij het vliegtuig was het terugzetten van de klok. Dat maakte het onwaarschijnlijk/vrijwel onmogelijk dat iedereen op tijd zou komen. En dus maakte het ook de weg vrij voor de Mol om zich als kandidaat te profileren. Het feit dat ze als eerste bij het vliegtuig was maakt haar in mijn ogen júist verdacht, ook rekening houdend met het feit dat de Mol niet ver van die plek moet zijn afgezet, aangezien er maar een paar minuten verstreken waren toen de klok werd teruggezet.

Verder laat ook het gesprekje met William tijdens die opdracht me niet los. William die A-M 'iets van een paal heeft zien pakken' en daar vrij stellig over is. En A-M die dat resoluut af doet met 'je bent gek in je hoofd', o.i.d..
Wat als William wel degelijk iets gezien heeft? Misschien pakte A-M inderdaad iets van een 'paal' óf (nog waarschijnlijker imho) legde ze juist iets weg. De afstandsbediening van de tijdklok? Een tweede foto (de foto die de Mol kreeg, waarop het vliegtuig duidelijk staat)?
William lijkt vrij zeker van z'n zaak dat hij iets gezien heeft en A-M ontkent het allemaal ook net iets te fel. Als kandidaat is het een uitgelezen kans om gelijk verdacht te worden door de groep, maar A-M reageert meer als een geschrokken mol die bang is al op dag 1 door de mand te zijn gevallen. Ze gaat er daarna ook als een speer vandoor, zonder verder nog met William te (willen) overleggen over een de opdracht.
Verder laat de montage/regie ons bij de beschuldiging van William niets zien van het verdachte 'paalincident', terwijl er bij een willekeurige beschuldiging van sabotage meestal wel gelijk beelden van het bewuste moment worden getoond. Dat kan uiteraard betekenen dat er helemaal geen paalincident is geweest, maar het kan ook dat men het niet kon tonen omdat het dan té duidelijk zou zijn geweest dat A-M inderdaad iets pakte/weglegde.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #93 Gepost op: 22-01-2012, 15:00:02 »
Nu is in de muziek de letter b dus wel gewoon een mol he  :P
Goed gevonden trouwens! En simpel genoeg om een echte hint te zijn. ;)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #94 Gepost op: 22-01-2012, 17:32:50 »
Dit klopt niet. De Z was ook 50 euro waard.
  ::schaam::Het was een aanname , goed dat jij het uitpluist!  ::ok::
...maar soms even niet :)

Offline joye26

  • Forumlid
  • Art is de mol
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #95 Gepost op: 22-01-2012, 18:06:35 »
Nu is in de muziek de letter b dus wel gewoon een mol he  :P
De noot B is geen mol dat is de noot Bes  ::tandpastasmiley::
Een mol is een noot die verlaagt wordt zoals D-Des, G-Ges enz

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #96 Gepost op: 22-01-2012, 19:08:36 »
De noot B is geen mol dat is de noot Bes  ::tandpastasmiley::
Een mol is een noot die verlaagt wordt zoals D-Des, G-Ges enz

Ja idd, maar dat teken de mol ziet eruit als een kleine letter b.
Ik heb het dus over het teken de mol, niet over de noot b.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #97 Gepost op: 22-01-2012, 19:11:58 »
♭is een mol in de muziek. ;)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline joye26

  • Forumlid
  • Art is de mol
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #98 Gepost op: 22-01-2012, 20:19:27 »
Ja idd, maar dat teken de mol ziet eruit als een kleine letter b.
Ik heb het dus over het teken de mol, niet over de noot b.
Oh okeej
« Laatst bewerkt op: 22-01-2012, 22:56:36 door Sprien, Reden: Quotefix »

Offline Tara01

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #99 Gepost op: 22-01-2012, 20:53:02 »
Het topic van Anne-Marie is weer helemaal naar beneden gezakt. Ik schop hem toch maar weer even naar boven. :P

Er wordt her en der waar ik lees n.m.m. iets te veel waarde gehecht aan het feit dat A-M in de allereerste opdracht het vliegtuig wist te vinden. Het wordt door sommigen uitgelegd als een (hele) onmolse actie. Ik zie dat helemaal niet zo. De molactie bij het vliegtuig was het terugzetten van de klok. Dat maakte het onwaarschijnlijk/vrijwel onmogelijk dat iedereen op tijd zou komen. En dus maakte het ook de weg vrij voor de Mol om zich als kandidaat te profileren. Het feit dat ze als eerste bij het vliegtuig was maakt haar in mijn ogen júist verdacht, ook rekening houdend met het feit dat de Mol niet ver van die plek moet zijn afgezet, aangezien er maar een paar minuten verstreken waren toen de klok werd teruggezet.

Verder laat ook het gesprekje met William tijdens die opdracht me niet los. William die A-M 'iets van een paal heeft zien pakken' en daar vrij stellig over is. En A-M die dat resoluut af doet met 'je bent gek in je hoofd', o.i.d..
Wat als William wel degelijk iets gezien heeft? Misschien pakte A-M inderdaad iets van een 'paal' óf (nog waarschijnlijker imho) legde ze juist iets weg. De afstandsbediening van de tijdklok? Een tweede foto (de foto die de Mol kreeg, waarop het vliegtuig duidelijk staat)?
William lijkt vrij zeker van z'n zaak dat hij iets gezien heeft en A-M ontkent het allemaal ook net iets te fel. Als kandidaat is het een uitgelezen kans om gelijk verdacht te worden door de groep, maar A-M reageert meer als een geschrokken mol die bang is al op dag 1 door de mand te zijn gevallen. Ze gaat er daarna ook als een speer vandoor, zonder verder nog met William te (willen) overleggen over een de opdracht.
Verder laat de montage/regie ons bij de beschuldiging van William niets zien van het verdachte 'paalincident', terwijl er bij een willekeurige beschuldiging van sabotage meestal wel gelijk beelden van het bewuste moment worden getoond. Dat kan uiteraard betekenen dat er helemaal geen paalincident is geweest, maar het kan ook dat men het niet kon tonen omdat het dan té duidelijk zou zijn geweest dat A-M inderdaad iets pakte/weglegde.
hier kan ik mij nou helemaal in vinden! Bedankt! de tunnel wijst meer en meer 1 kant op!